Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 69:een 69:sta
  1. #61
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Honda CBF1000. Ei taida ihan alle 200kg olla, mutta leppoisa ajella, vääntöä riittävästi, sopivan pysty ajoasento että viihtyy rauhallisemmallakin ajolla
    Todellinen moottoripyörien Corolla, ei herätä suuria tunteita puolesta eikä vastaankaan. Itselläni on juuri tuommoinen, olisin saattanut ehdottaakin sitä, mutta painon osalta ei mene ihan aloittajan kriteereihin.
    .
  2. #62
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Moto Guzzi V7 tai V9
    Tässä. Jos ei kaipaa kovaa suorituskykyä, on Guzzit vallan mainioita semirauhalliseen mutkatiesuhailuun, eivätkä säikähdä soraakaan. Toinen harkinnan arvoinen voisi olla Ducati Scrambler, mutta se on jo huomattavasti räppäilyhenkisempi.

    Itse kyllä ostaisin Street Triplen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #63
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Retro / XSR??? Jos oikein hakemalla hakee, ainoa retro tuossa on se, että designin on tehnyt Ray Charles ja Stevie Wonder yhdessä...
    Monista asioista ei olla samaa mieltä, mutta tästä ollaan. Mun silmään XSR-mallien ulkoasu ei ole kokonaisuus, vaan pyörään on vaan pulttailtu retrohenkisen näköisiä kilkkeitä, jotka ei toimi yhdessä lainkaan. Lisäksi kaikissa noissa pienemmissä MT-johdannaisissa on luokaton alusta. Sinänsä harmi, koska sekä 700- että 900-moottorit ovat mainioita ja geometrian puolesta rungot tuntuvat mainioilta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  4. #64
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Ymmärrän kyllä idean, mutta kadulla sen painon kanssa pärjää.
    Pärjää toki sorallakin, vaikka olisi vähän enemmän massaa, mutta pienet polut, joita 690:n painoisella vehkeellä ajelee ihan mielellään, menee jo liian pieneksi SE:n kokoiselle vehkeelle. En toki ole SEllä ajanut, mutta kyllä viitisenkymmentä extra kiloa tuntuu.

    Toki jos isommilla asvalttiteillä on tarvetta ajaa, niin varmaan siihen toi 950se on pätevämpi. Kaupunkiin ja "offroadiin" 690 ainakin mulle kiitos. Toki itse ajattelen tätä enemmän kakkospyörätyyppisenä ratkaisuna.
    Mulla on ollut molemmat motoina. 690 on isoveljen rinnalla melko ritsa. Isoveli pesee hauskuudessa joka paikassa, todellinen joka paikan ase. Pikkuveli sen sijaan melko tylsä komprosmissi.
    Supermoto
  5. #65
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Lisäksi kaikissa noissa pienemmissä MT-johdannaisissa on luokaton alusta. Sinänsä harmi, koska sekä 700- että 900-moottorit ovat mainioita ja geometrian puolesta rungot tuntuvat mainioilta.
    OT
    MT09 SP:ssä on jo parempi Öhlinsin alusta.
    Mutta ihan hyvältä tuo XSRn meno näyttää ammattilaisen käsissä. ABSää ei tosin haluttu ottaa pois renkaiden säästelyn takia.
    Etupumputkin taitaa olla ihan orkkikset kun katsoo iskarin yläosan säätöjä.

    https://youtu.be/aO8GS8dqHo8
    /OT

    Toivottavasti AP:lle löytyy 675 StripleR koeajoon.
    Itse kokeilin 675 RX Arrowsin putkella. Helppo ajettava ja ne äänet! Karjuu, viheltää, paukkuu. Tykkäsin
    Edes 765RS koeajo saanut samaa reaktiota aikaan. Ehkä liiankin tarkka ja kliininen peli. Mene ja tiedä..
    Näissä myös hyvä alusta jo tehtaalta saakka.

    XSR900:n moottorin luonne taas vei mennessään. Vääntöä löytyy jo pikkukierroksilta eikä tunnu siltä että tarvitsee väkisin kierrättää.
    Helppo valinta kun sain n.6k€ halvemmalla kuin uutta 765RS:ää mitä sillloin olin katselemassa.

    Ähh.. meni sitten aikamoiseksi saivarteluksi tämä..
    Yamaha XSR900
  6. #66
    Höh, no en mää 690 R:ää luonnehtisi tylsäksi.
    15- vuoden mallilla ajanut, jossa akrapovicin putket ja evo kartat. Välitykset olivat sopivat.
    Mukavat Braap-äänet, kadulla kevyen oloinen ja kolmosella nousi vielä keula ihan kaasun avulla.
    Harmi vaan kun ei päässyt soralle testailemaan.

    Aloittajan tapaukseen 690 vaan ei taida olla oikein kannattava.

    Onkohan noissa 950 supermotossa ja Endurossa paljonkin eroja? Supermotoja kun saa reilusti halvempaan hintaan, olisikohan millainen homma muokata siitä superenduro? Putki ainakin on endurossa vedetty ylhäältä ja muutenkin maavaraa enemmän. Sitten nuo vanteet tietty erilaiset.

    Retroista taas Z900RS oli mun makuun. Huomattavasti parempi, kuin cb1100rs tai Rninet.
    MT-09sp tullut kokeiltua, mutta retroon kawasakin moottori tuntuu osuvammalta.

    Mt-09 oli sikäli jännä pyörä, että terävä kaasunvaste, lyhyet välitykset ja keulimisherkkyys saivat pyörän tuntumaan selvästi numeroitaan tehokkaammalta. CBR1000 neo tuntui löysemmältä ajossa, vaikka siinä pitäisi ilmeisesti olla jotakin ~30 kaakkia enemmän?
    Viimeksi muokannut: Mäkine; 05.10.2018 klo 18:38.
  7. #67
    Keula, kolmiot, svingi ja takaiskari sekä tietty jarrut ja pakoputkisto vaihtuu minimissään SM>SE
    Öljysäiliö taisi mahtua SM:stäkin ja siihen voi hitsata panssarin paikan. Tankki ja satulakin on eri, SM18l, SE14l. Jotkut on laittaneet enskaan sumon tankkia kantaman vuoksi. Advesta käy myös svingi, Adven takaiskari olisi periaatteessa parempi aihio, Superissa kun ei PDS:ää ole. Adven keula käy toki kanssa, siinä on tuplajarrut. Vanteet käy kaikista ristiin.
    Eka SE oli SM:n pohjalle tehty. Bemarin isoin kontribuutio maastomoottoripyöräilylle oli luultavasti HP2:n julkaiseminen, se pakotti Kotarin virpomaan SE:n SM:stä ja vauhdilla. Hyvä tuli, ei sillä etteikö HP2:kin helvetin hieno laite olisi.
    Ja muistetaan taas että nämä on makuasioita. Moni on vaihtanut SE:n 690:aan ja ollut onnellinen. Minullakin 690 oli ja aina tuntui siltä että on laitettu viisi kuppia vettä mutta vain kolme poroja. Hyvä pyörä sekin silti on mutta ei minun juttuni.
  8. #68
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Honda CBF1000. Ei taida ihan alle 200kg olla, mutta leppoisa ajella, vääntöä riittävästi, sopivan pysty ajoasento että viihtyy rauhallisemmallakin ajolla
    tuohan onnistuu olemaan painavampi kuin nykyinen isorosvo - ja on samanpainoinen kuin absillinen vesirosvo

    tässä tapauksessa pannaan kyllä painoa sille keveydellekin.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  9.  
  10. #69
    Tuo CBF1000 on kyllä Hondan Bandit. Saman painoinen, saman näköinen, samanlainen pysty ajoasento ja samanlainen moottori.
    Ei varmaan paljon tilanne muutu, jos sellasen pistää.


    SV650 vuodesta 2003 ja eteenpäin on kyllä ihan näppärän näköinen mopo.
    Tommosella tuli ajeltua autokoulussakin. Hyvin samankaltainen pyörä kun er6, joskin ulkonäkö on Suzukissa edellä.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123