Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 69:sta
  1. #1
    noniin,
    tässä kädet kipsissä on ollut aikaa ajatella. tuo nykyinen bandit lähtee joko jollekin projektiksi tai sitten parsitaan talven aikana kasaan jos ehditään ja myydään pois.

    ensinnäkin, siitä ei tule enää hyvä mieli.

    toisekseen se on liian painava. kuivapaino alle 200kg tavoitteeksi.

    kolmanneksi se on liian tehokas. ei sillä että olisi teho koskaan yllättänyt. onhan se kiva tempaista kakkosella ohituksessa 160 lasiin hetkessä. noita setä sinisiä on vaan lian läheltä mennyt tänä kesänä. ja pintakaasulla ajelu on tylsää. tietyllä tavalla oli hauskempaa revittää täysillä tuolla entisellä er5:llä. tästä tehohaarukka noin 50-100 pollea, ehkä tarkemmin 60-75.

    ja ne absit.

    aikaa sopivan hakuun on - koska ensi kesän vapaat menevät rakentaessa.

    käyttötarve: työmatkaa, leppoisan reipasta mutkatieajelua, satunnaisia n. max 400km viikonloppusiirtymiä 1 päällä. pääasiassa asfaltilla, pakon edessä pieniä sorapätkiä. moottoriteitä vältän tylsyyden takia.

    pituutta sen 175, joten ei kovin korkeita laitoksia.

    ei kyykkyä.

    mahdollisesti - tai sitten ei - customi. jossa kyllä saisi olla edes jotain ajo-ominaisuuksia. eikä liikaa kromia.

    kai se voisi olla joku 250cc sorapyöräkin. jos sellaisella pärjää asfalttimutkat.

    esim wanha kawasaki zephyr miellyttää silmää. jos noita vanhoja pyöriäni katsoo niin suunta lie selvä. absillinen er5 voisi olla ihan passeli

    katsoin nettimoton absillisten laitteiden tarjonnan, ja pakko todeta että joko hirveitä muoviluoteja tai teknisesti nakuja jotka näyttää muoviluodilta. elkää vetäkö hernettä nenuun rakkaat muoviluodin omistajat - kai vanhalla jäärällä saa olla vanhan jäärän maku

    uusista laitteista voisin kuvitella ajavani vaikka suzukin sv650:llä. turhan moderni ehkä sekin, mutta ainakn tarkoituksenmukainen. asettaa samalla myös ehdottoman hintakaton. toki todennäköisemmin rahaa jää rakentamisen jälkeen se tonni jos sitäkään

    ehdotuksia?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #2
    Muutama vuosi sitten kävin koeajamassa jammun 700 kuutioista twiniä. Kone oli ihan mainio mutta alusta kehno, mutta siihen on kuulemma tullut parannuksia. Vois olla yksi vaihtoehto, hintakin varsin kohtuullinen.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #3
    Olen tykännyt kovasti tuosta Street Triple R:stä. Todella ketterä ja kevyt pyörä. 105 hv ja vääntökäyrä on tasainen. Ykkösellä vetää sataan asti...vaikea saada keulimaankaan vahingossa. Säädettävä alusta jonka saa melko napakaksi ainakin tällaiselle 180/71 vinkuheinälle. Sliparilla upeat kolme sylinterisin äänet. Olen ajanut tällä nyt 8500 km heinäkuusta...en keksi vielä mitään negatiivista sanottavaa.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  4. #4
    Triple vaan vastaa menohalujen puolesta aika pitkälti bandiittia. Keveys ja lyhkäset välitykset saavat aikaan sen, että vähän kovemmalla työllä (kierrättämällä) liikahtaa ihan samalla tavalla.

    Muuten 690 SMC kotari olisi oikein hyvä vaihtoehto, mutta sehän on melko korkea ja pisemmillä matkoilla ei välttämättä kaiken mukavin.
    Mutkatieajeluun oikein mukavan oloinen vehje, kiva ajoasento ja kevytkin on.
  5. #5
    Triumph Bonneville
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  6. #6
    Kun olet ajokunnossa ja kelit mahdollistaa, niin otat päiväksi Street Triple R:n sekalaiseen ajoon.

    Huomaat aika nopeasti, miten monipuolinen, laaja-alainen ja hieno paketti se on naku/yleispyöränä.

    Sen päivän jälkeen vertaat kaikkia muita noin sataheppaisia siihen..... aika huonolla menestyksellä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    Paitsi että lyhyet välitykset ja jatkuva koneen huudatus korkeilla kierroksilla vie fiilarit niin nopeasti että etsit seuraavaa mopoa jo samalla viikolla.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  8. #8
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Paitsi että lyhyet välitykset ja jatkuva koneen huudatus korkeilla kierroksilla vie fiilarit niin nopeasti että etsit seuraavaa mopoa jo samalla viikolla.
    Kokeilemallahan tuo selviää. Ite tykkäsin tosta Trumpan koneesta, koska alakierroksilla se on varsin sivistynyt, mutta ylhäältä löytyy kohtalaisesti voimaa aina tarvittaessa.
    Superbike #7
  9. #9
    Ennen oli Bandu 1250A (2007) ja nyt on V-Strom 1000 (2015). Painoa on aika saman verran, mutta V-Strom on ajossa kevyemmän tuntuinen ja ketterämpi. Että ei se pelkästään painosta ole kiinni.
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  10. #10
    Kasisatkubemarit on tehty noihin tarpeisiin.
  11. #11
    Yamaha MT-07 Tracer. Ah siinä sitten oli vasta näppärä, nykyaikaisilla varusteilla oleva ja ketterä pyörä. Sopii sitten jokapaikanhöyläksi varmasti hyvin. Alkaa saamaan jo käytettynäkin sopivasti.
    Aprilia RS660
    EX Kawasaki Z900, Triumph Street Triple R, Suzuki SV650S
  12. #12
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Sen päivän jälkeen vertaat kaikkia muita noin sataheppaisia siihen..... aika huonolla menestyksellä .
    mä uskon tuon. houkuttelisi kovasti, todella todella kovasti. kevyt, tehokas, hyvän näköinen. pieni pakko on vain katsella jotain joka ei palkitse noin paljon kaahaamista kun ei järki ja taidot riitä!
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  13. #13
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Paitsi että lyhyet välitykset ja jatkuva koneen huudatus korkeilla kierroksilla vie fiilarit niin nopeasti että etsit seuraavaa mopoa jo samalla viikolla.
    Kun kone rullaa nätisti korkeammillakin rundeilla, voi kysyä ihan vakavissaan.....

    Miksi joku kierrostaso sinällään/pelkästään on ongelma?

    Aika moni kusiainen pyörii ilman "oikeata ongelmaa" jonkun isomman jyskyttimen tappirundeilla.
    Motarinopeuksien alapuolella ainakin ST jaksaa mennä rennossa normiajossa ihan maltillisilla rundeilla

    Ihan vaan siksi ihmettelen monen kierroskammoa, koska tykkään itse lähtökohtaisesti koneista,
    jotka vaan "huokaa menemään" aika pohjilta, mutta kierrostaso ei sinällään ole mikään ongelma
    jos vaan kyydit noin kokonaisuudessaan on kohdillaan.
    Eli jos tykkää sen verran reilusta keskimääräisestä vasteesta joka irtoaa kusiaisesta vasta ylärekisterissä, silloin kusiainen on vaan väärä ratkaisu. Ei kierrostaso/nopeudet sellaisenaan.

    Jonkun Street Triplen käyrät ovat kuitenkin siinä mielessä jäätävät ja se pyörii niin vapautuneen oloisesti
    motarinopeuksissakin, että ilman jotain päähänpinttymiä on vaikea hahmottaa kierroksista syntymää
    ongelmaa
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kokeilemallahan tuo selviää. Ite tykkäsin tosta Trumpan koneesta, koska alakierroksilla se on varsin sivistynyt, mutta ylhäältä löytyy kohtalaisesti voimaa aina tarvittaessa.
    Erehdyin ostamaan hypetyksen vaikutuksesta, ajoin ensi huoltoon saakka, pidempään ei hermo kestänyt huutamista.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  15. #15
    Moto Guzzi V7 tai V9
  16. #16
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Kasisatkubemarit on tehty noihin tarpeisiin.
    eikös noi ole kovin korkeita? nimim. lyhytjalka.

    usein olen noita katsellut jotta teknisesti hyviä vaan kun ei muotokieli puhuttele. r nine t on taas vakaasti yli budjetin. kuten myös kawasakin z900rs. taitavat muutenkin mennä esitetyn haarukan ulkopuolelle.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  17. #17
    Lainaa MrJ kirjoitti Katso viesti
    Yamaha MT-07 Tracer. Ah siinä sitten oli vasta näppärä, nykyaikaisilla varusteilla oleva ja ketterä pyörä. Sopii sitten jokapaikanhöyläksi varmasti hyvin. Alkaa saamaan jo käytettynäkin sopivasti.
    juu, tuo ja kawan er6n on teknisesti lähellä sitä mitä haetaan. ehkä ne ei luonnossa ole niin pahan näköisiä

    voi tietty olla että pitää ostaa valkoinen fazeri ja laukut. ja kypäŕä...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  18. #18
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    eikös noi ole kovin korkeita? nimim. lyhytjalka.

    usein olen noita katsellut jotta teknisesti hyviä vaan kun ei muotokieli puhuttele. r nine t on taas vakaasti yli budjetin. kuten myös kawasakin z900rs. taitavat muutenkin mennä esitetyn haarukan ulkopuolelle.
    Jos kerran nyky "retroja" katselet niin miten olisi Yamaha XSR900? Kaikissa kyllä ihan liikaa heppoja siitä mitä olit alussa hakemassa.
    Märkäpaino 195kg. Vääntöä löytyy mukavasti jos vertaa 675 Trumppaan. Ei tarvitse revitellä (suhteellista).
    Kova keulimaan mutta nappilla saa estettyä. TCS sekä A&S-luistokytkin löytyy myös.
    Halvin Nettimotossa alta 9k€
    Istuinkorkeus 83cm ehkä ongelma? Ja takaiskari on syytä vaihtaa heti parempaan. Ihan eri pyörä ajaa tämän jälkeen..
    Yamaha XSR900
  19. #19
    Lainaa beta2 kirjoitti Katso viesti
    Jos kerran nyky "retroja" katselet niin miten olisi Yamaha XSR900?
    Retro / XSR??? Jos oikein hakemalla hakee, ainoa retro tuossa on se, että designin on tehnyt Ray Charles ja Stevie Wonder yhdessä...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  20. #20
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    mä uskon tuon. houkuttelisi kovasti, todella todella kovasti. kevyt, tehokas, hyvän näköinen. pieni pakko on vain katsella jotain joka ei palkitse noin paljon kaahaamista kun ei järki ja taidot riitä!
    Aijaa.....

    Tää ei ole mikään rumpin mainoskampanja, mutta oikeasti "hyvä" pyörä on siitä hassu, että
    se toimii kaikin osin hienosti ihan arkisessa ja rauhallisessa "lumpsuttelussa" ja silti
    ominaisuudet riittävät kaikilta osin luokassaan pitemmälle kuin useimpien "Kova-Osmojen" eväät riittää vetää.
    Alustaa voi (ja pitääkin) toki naksutella säätöjen puitteissa hieman pääasiallisen ajosuoritteen mukaan.

    ST ei ole mikään puhdas "raaseri" joka palkitsee VAIN kaahaamista ja kusee kintuille & potkii munille
    rauhallisessa arkiajossa. Se toimii erinomaisesti laidasta laitaan.

    Jos pyörä mahdollistaa ja "palkitsee" eri ajamiset laidasta laitaan, miksi se olisi jonkinlainen ongelma?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Rahapussihan sen pääasiassa määrää, mutta hallikoeajon perusteella kyllä mäkin ehdottaisin Moto Guzzia V7 ta V9. Hyvät jarrut, ja tärisee niin että pääsee tunnelmaan. Eikä aivan karkaa alta. Toinen voisi olla Shiver 900, mutta se ei niin tärise, ja se voi jo joltain karata.
  22. #22
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Retro / XSR??? Jos oikein hakemalla hakee, ainoa retro tuossa on se, että designin on tehnyt Ray Charles ja Stevie Wonder yhdessä...
    Sulla löytyy näköjään asiantuntevaa kommenttia joka peliin. Ihan mielenkiinnosta millä itse ajat?
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  23. #23
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Tuolla on vähän ajettu, hyvin pidetty Yamaha MT-07 Tracer myynnissä foorumilla.

    Vastaa täysin kuvausta.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  24. #24
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Aijaa.....
    ST ei ole mikään puhdas "raaseri" joka palkitsee VAIN kaahaamista ja kusee kintuille & potkii munille
    rauhallisessa arkiajossa. Se toimii erinomaisesti laidasta laitaan.

    Jos pyörä mahdollistaa ja "palkitsee" eri ajamiset laidasta laitaan, miksi se olisi jonkinlainen ongelma?
    eipä se välttämättä olekaan. jos sopiva yksilö sattuu vastaan on melko suuri todennäköisyys että jää mukaan.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  25. #25
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Sulla löytyy näköjään asiantuntevaa kommenttia joka peliin. Ihan mielenkiinnosta millä itse ajat?
    Kokemusta topikin yhdestä moposta, mielipide toisesta, mitä väliä sillä on millä mä nyt ajan?

    Kun mä julkaisen kuvan mopon sarvesta ja rintavaostani, niin heti on 500 tykkääjää, en mä lähde kyselemään tykkääjiltä millaiset tissit niiden ukkojen vaimoilla on.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  26. #26
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    eikös noi ole kovin korkeita? nimim. lyhytjalka.

    usein olen noita katsellut jotta teknisesti hyviä vaan kun ei muotokieli puhuttele. r nine t on taas vakaasti yli budjetin. kuten myös kawasakin z900rs. taitavat muutenkin mennä esitetyn haarukan ulkopuolelle.
    Ite 173 lyhyt ja vakio F800ST toimi hyvin. Siihen saa matalampaa satulaa jolla 1,6metrisetkin pärjää.
    Hyvät jarrut, tyydyttävä alusta ja rauhallinen kone.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  27. #27
  28. #28
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Retro / XSR??? Jos oikein hakemalla hakee, ainoa retro tuossa on se, että designin on tehnyt Ray Charles ja Stevie Wonder yhdessä...
    [OFF-TOPIC]
    Menee rankasti off-topicin puollelle mutta..
    Yamaha markkinoi tuota XSRää itse sanoilla neo-retro. Markkinointikikkailua, tarkoittanee peruspyörää ilman kommervenkkeja. Samaan kategoriaan laittaisin myös R9T ja Z900RSn.
    Ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä. Onneksi nakua on helppo muokata omanlaiseksi.
    Tähän lookkiin olen itse pyrkimässä.
    0.jpg
    [/OFF-TOPIC]

    AP:lle: Entäs SV650 ABSeilla? Kevyt, ei liian tehokas ja moottoria kehuttu maailmalla.
    Yamaha XSR900
  29. #29
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Kokemusta topikin yhdestä moposta, mielipide toisesta, mitä väliä sillä on millä mä nyt ajan?

    Kun mä julkaisen kuvan mopon sarvesta ja rintavaostani, niin heti on 500 tykkääjää, en mä lähde kyselemään tykkääjiltä millaiset tissit niiden ukkojen vaimoilla on.
    Mä en harrasta mitään someherutusta, niin en osaa sanoa tykkääjistä mitään. Naisautoilijoiden kanssa on kyllä heiluteltu puolin ja toisin. Johtuukohan se mahdollisesti kreikkalaista patsasta muistuttavasta vartalostani jota nahkapuku korostaa? Ajattelin vaan, että kommenttiesi pohjalta osaat ehdottaa jotain sopivaa, mutta ilmeisesti et
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  30.  
  31. #30
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eli MT-10...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen