Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 87:een 87:sta
  1. #61
    Mitä siinä ilmoituksessa ei kerrota, mieti tarkkaan ja kysy niistä. Suoraan harvoin valehtelevat, mutta voivat jättää kertomatta...
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  2. #62
    Rahat myyjät tilille ja pyörä kotiin. Ne ei miinalle vuoden takuuta myöntäisi. Jos rahdinkin olet saanut järkättyä niin se on siinä. Kuka hoitaa rahtauksen?
    .
  3. #63
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Rahat myyjät tilille ja pyörä kotiin. Ne ei miinalle vuoden takuuta myöntäisi. Jos rahdinkin olet saanut järkättyä niin se on siinä. Kuka hoitaa rahtauksen?
    Kähäriltä kyselin.

    Yksi juttu tuli mieleen, eli mahtaako myyjäliikkeen kiinnostus hoitaa asiaa riittää siihen asti että pyörä on saatu (asianmukaisesti pakattuna?) kuorma-auton kyytiin vai nakkaako ne pärrän pihalle odottelemaan siihen asti että sen siitä joku vie
    Lajin halpuus viehättää.
  4. #64
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Kähäriltä kyselin.

    Yksi juttu tuli mieleen, eli mahtaako myyjäliikkeen kiinnostus hoitaa asiaa riittää siihen asti että pyörä on saatu (asianmukaisesti pakattuna?) kuorma-auton kyytiin vai nakkaako ne pärrän pihalle odottelemaan siihen asti että sen siitä joku vie
    Jos se on BMW kauppias, sillä on niitä uusien pyörien kuljetuslaatikoita nurkat täynnä. Pyydä pakkaamaan semmoiseen. Kähäri kyllä on ammattilainen noissa hommissa, joten kyllä nekin pyörän osaa kyytiin sitoa.
    .
  5. #65
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    ...mutta jotain mulla nyt tässä varmaan unohtuu. Mitähän se voisi olla?
    Paljonko vero ko. laitteelle? Varmaan satasissa(?) ja maahantuontikatsastus, luokkaa 150€ ?
    Onko kuin uusi laite, onko tyyppihyväksytty ympäri eurooppaa? Jos ei yleistä tyyppihyväksyntää tarvitset erillisen tyyppihyväksyntä todistuksen/dokumentin, ne oli ainakin aikoinaan jotain satasia. Mutta jos tarpeeksi uusi laite, niin ei ongelma.
    GAAAAAZ!!!!
  6. #66
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  7. #67
    Lainaa Micky kirjoitti Katso viesti
    Paljonko vero ko. laitteelle? Varmaan satasissa(?) ja maahantuontikatsastus, luokkaa 150€ ?
    Onko kuin uusi laite, onko tyyppihyväksytty ympäri eurooppaa? Jos ei yleistä tyyppihyväksyntää tarvitset erillisen tyyppihyväksyntä todistuksen/dokumentin, ne oli ainakin aikoinaan jotain satasia. Mutta jos tarpeeksi uusi laite, niin ei ongelma.
    COC:n sai 2015 reilulla satasella, tuskin nykyään sen kalliimpi. Sama rekisteröintikatsastuksen suhteen. Verotusarvoa ei suoraan löytyny, mutta pykälää kalliimmalla ja tehokkaammalla mallilla verot ois kuutisensataa.

    Saksan pääty arveluttaa.
    Lajin halpuus viehättää.
  8. #68
    Ei tyyppihyväksyntää tarvitse nykyään erikseen hommata jos on jossain päin Eurooppaa myynnissä, eikä puhuta ristuksen vanhoista laitteista. Just omaa pyörää leimatessa katsuri sanoi ettei kysellä kun johonkin harvinaisempiin harrikoihin.
  9. #69
    Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.

    Heti meni ummikolla vaikeaksi, kun myyjä ilmoitti, ettei hoida kilpeä pyörään vaan kun pyörä on maksettu, lähettää minulle rekisteröintipaperit (osa 1 ja 2), jonka jälkeen voin rekisteröidä pyörän nimiini Suomessa.

    Ajatus on, että lennän Saksaan ja jatkan matkaa pyörällä Iberian niemimaalle, josta sitten takaisin Suomeen. Käsittääkseni tarvitsen ns. vientikilven Saksassa (se punareunainen)? Pyörään saa kyllä siirtokilven Suomessa, kun pyörä on rekisteröity omiin nimiin. Epätietoisuus alkaa heti siitä, missä tuolla Suomen siirtokilvellä saa ajaa Euroopassa (luulo; Pohjoismaat)?? Mm. Trafi ei puhelimessa osannut vastata tähän.

    Vakuutus täällä päässä onnistuu tietääkseni VIN -numerolla eli siitä ei huolen häivää.

    Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä?? Englanti on kielenä, kun Germaania ei minulta taivu.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  10. #70
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.

    Heti meni ummikolla vaikeaksi, kun myyjä ilmoitti, ettei hoida kilpeä pyörään vaan kun pyörä on maksettu, lähettää minulle rekisteröintipaperit (osa 1 ja 2), jonka jälkeen voin rekisteröidä pyörän nimiini Suomessa.

    Ajatus on, että lennän Saksaan ja jatkan matkaa pyörällä Iberian niemimaalle, josta sitten takaisin Suomeen. Käsittääkseni tarvitsen ns. vientikilven Saksassa (se punareunainen)? Pyörään saa kyllä siirtokilven Suomessa, kun pyörä on rekisteröity omiin nimiin. Epätietoisuus alkaa heti siitä, missä tuolla Suomen siirtokilvellä saa ajaa Euroopassa (luulo; Pohjoismaat)?? Mm. Trafi ei puhelimessa osannut vastata tähän.

    Vakuutus täällä päässä onnistuu tietääkseni VIN -numerolla eli siitä ei huolen häivää.

    Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä?? Englanti on kielenä, kun Germaania ei minulta taivu.
    No, jos olet varma, että juuri tuon yksilön aiot ostaa, niin silloinhan voit hakea siirtoluvan etukäteen, ja liimata tarrakilven pyörän perään ja ajella kotiin. Valmistenumero ja liikennevakuutus vaaditaan. Ei sitä suomen lupalappua kukaan tajua kuitenkaan siellä matkan varrella.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  11. #71
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä??
    Luulen, että jos kysyt katsastuskonttorilta miten saat siirtoluvan saksalaisen moottoripyörän ajamiseksi Espanjaan ja takaisin, niin voi olla monttu auki. Samoin voi olla espanjalainen poliisi, kun ajat tarrakilvellä ympäriinsä Saksan rekisterissä olevalla pyörällä. Tämä on uskoakseni siis väärä liike.

    Ao. ohjeiden mukaan kilven saat Saksasta ykkös- ja kakkososalla ym. byrokratialla. Kenties myyjä tarkoitti että haet sitten itse vientikilpiä.

    https://www.autoliitto.fi/tietoa-tie...n-vientikilvet
    https://www.autoliitto.fi/tietoa-tie...vientikilvilla
    https://www.lvk.fi/ajoneuvon-vakuutt...uontiajoneuvo/
    https://www.traficom.fi/fi/liikenne/...ualle%20maahan

    Ei kai siirtokilpiä / siirtolupaa edes myönnetä tuollaiseen tarkoitukseen.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  12. #72
    Niin, ja saksan alkeet 1&2 kurssien pohjilla ei sitten onnistu asiointi sitten Saksan viranomaistiskillä. Jos siihen saksan siirtokilpeen lähdet/joudut, niin joku tulkiksi vähintään mukaan.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  13. #73
    https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/r.../eoar/111/2010

    Liikenteen turvallisuusviraston selvityksen mukaan siirtoluvat on tarkoitettu ainoastaan kansalli-
    seen käyttöön.
    Ainoa väliaikainen rekisteröinti on vientirekisteröinti. Liikenteen turvallisuusviras-
    ton menettely ja ohjeet perustuvat ajoneuvolain ja ajoneuvon rekisteröinnistä annetun asetuksen,
    myöhemmin rekisteröintiasetus, säännöksiin. Niiden perusteella siirtolupien myöntäminen ulko-
    maille ei ole mahdollista.
    Poikkeuksen tästä muodostavat siirtolupien käyttömahdollisuus muissa
    Pohjoismaissa, mikä perustuu Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välille tehtyyn sopimukseen
    ajokortin ja ajoneuvon rekisteröinnin keskinäisestä hyväksymisestä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  14. #74
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.

    Heti meni ummikolla vaikeaksi, kun myyjä ilmoitti, ettei hoida kilpeä pyörään vaan kun pyörä on maksettu, lähettää minulle rekisteröintipaperit (osa 1 ja 2), jonka jälkeen voin rekisteröidä pyörän nimiini Suomessa.

    Ajatus on, että lennän Saksaan ja jatkan matkaa pyörällä Iberian niemimaalle, josta sitten takaisin Suomeen. Käsittääkseni tarvitsen ns. vientikilven Saksassa (se punareunainen)? Pyörään saa kyllä siirtokilven Suomessa, kun pyörä on rekisteröity omiin nimiin. Epätietoisuus alkaa heti siitä, missä tuolla Suomen siirtokilvellä saa ajaa Euroopassa (luulo; Pohjoismaat)?? Mm. Trafi ei puhelimessa osannut vastata tähän.

    Vakuutus täällä päässä onnistuu tietääkseni VIN -numerolla eli siitä ei huolen häivää.

    Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä?? Englanti on kielenä, kun Germaania ei minulta taivu.
    Vaihda kauppiasta ja pyörää. Etsi semmoinen kauppias, joka palvelee rekisteröintiasian kilpi käteen- periaattella. Pyöriä on Saksa täynnä, ja etsimällä löytää.

    Ja ei. Et voi Suomalaisilla tarrakilvillä ajella pitkin Eurooppaa.
    .
  15. #75
    Äkkiseltään näkisin asian niin että asiassa ei ole mitään ongelmaa jos pyörän oston jälkeen siihen hankkii ne punaiset vientikilvet Saksan konttorin päästä, ja luulisin että palvelualtis myyjä saisi nämä kyllä hoidettua jo valmiiksi. Suomen päässä turha asioida rekisteröintiasioiden suhteen ennenkuin pyörä on Suomessa.

    Ja jos myyjä ei suostu kilven hankkimisessa auttamaan niin kyllä sen saa hoidettua itsekin, varsinkin jos varaa vaikka varuiksi yhden ylimääräisen päivän sen asian hoitamiseen. Jos tuuri käy niin saattaa osua englantiakin höpöttelevä asiakaspalvelija kohdalle konttorilla, mutta jos ei niin kyllä asian saa järjestymään viittomakielen ja google translaten yhdistelmälläkin kun vaan etukäteen hieman valmistautuu. Ja jonotellahan noissa paikoissa usein saa.

    Tämä siis kahden Saksasta ostetun ja rekisteröidyn mopon kokemuksella, joskin molemmat menivät ihan paikallisiin kilpiin. Ja Saksan kielitaito on minullakin luokkaa "Ein bier bitte!"
  16. #76
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Ja Saksan kielitaito on minullakin luokkaa "Ein bier bitte!"
    Samaa luokkaa kun minulla, ranskaa osaan yhden tuopin verran enemmän. "Döö biör, silvu plee", ja duunikaveri oli ihmeissään meitin ekalla Ranskan reissulla, kyseli, että olenko opiskellut ranskaa mitenkin paljon, kun het tuotiin kaksi stobea pöytään ;-)
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #77
    Saksalaiset ei yleensä juuri valehtele ilmoituksissa. Eli pitää hoksata kysyä niistä asioista, mitä ilmoitukseen ei ole kirjoitettu.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  18. #78
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Samaa luokkaa kun minulla, ranskaa osaan yhden tuopin verran enemmän. "Döö biör, silvu plee", ja duunikaveri oli ihmeissään meitin ekalla Ranskan reissulla, kyseli, että olenko opiskellut ranskaa mitenkin paljon, kun het tuotiin kaksi stobea pöytään ;-)
    Muistelen että Saksassa suosituin tilaus oli "noch ein".
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #79
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on GoldWing kiikarissa Saksasta ja ensimmäinen kontakti myyjään s-postilla tehty.

    Heti meni ummikolla vaikeaksi, kun myyjä ilmoitti, ettei hoida kilpeä pyörään vaan kun pyörä on maksettu, lähettää minulle rekisteröintipaperit (osa 1 ja 2), jonka jälkeen voin rekisteröidä pyörän nimiini Suomessa.

    Ajatus on, että lennän Saksaan ja jatkan matkaa pyörällä Iberian niemimaalle, josta sitten takaisin Suomeen. Käsittääkseni tarvitsen ns. vientikilven Saksassa (se punareunainen)? Pyörään saa kyllä siirtokilven Suomessa, kun pyörä on rekisteröity omiin nimiin. Epätietoisuus alkaa heti siitä, missä tuolla Suomen siirtokilvellä saa ajaa Euroopassa (luulo; Pohjoismaat)?? Mm. Trafi ei puhelimessa osannut vastata tähän.

    Vakuutus täällä päässä onnistuu tietääkseni VIN -numerolla eli siitä ei huolen häivää.

    Kertokaas nyt "asiantuntijat", onko homma oikeasti noin helppo, että siirtokilpi vaan Suomesta ja matkaan vai ymmärsikö myyjä minua väärin ja minä sitten häntä?? Englanti on kielenä, kun Germaania ei minulta taivu.

    Suomen tarrakilvellä ei saa ajaa Pohjoismaiden ulkopuolella. Saksalainen kauppias ei pysty hankkimaan sinulle etukäteen punapäistä export-kilpeä, siihen tarvitaan sinun paikalla olosi, passisi ja Saksassa tehty liikennevakuutuksesi. Keltapäisen "lyhytaikaisen", 5pv, siirtokilven kauppias pystyy hankkimaan etukäteen, ilman sinua.
  20. #80
    Ratkaisin asian omalta kohtaltani tässä vaiheessa hoitamalla pyöräkaupat koto-Suomessa, jossa asiointi on helppoa. Kiitos tiedoista kaikille. Uuden oppiminen ei ole koskaan pahasta.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  21. #81
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Suomen tarrakilvellä ei saa ajaa Pohjoismaiden ulkopuolella. Saksalainen kauppias ei pysty hankkimaan sinulle etukäteen punapäistä export-kilpeä, siihen tarvitaan sinun paikalla olosi, passisi ja Saksassa tehty liikennevakuutuksesi. Keltapäisen "lyhytaikaisen", 5pv, siirtokilven kauppias pystyy hankkimaan etukäteen, ilman sinua.
    Kyllä mulle bmw liike (dresden) pystyi hankkimaan punapäisen kilven passin kopiolla. Kaikki oli valmiina kun menin liikkeeseen,pyörä käytiin lävitse ja setelit vaihtoi omistajaa. Tästä on tosin useampi vuosi aikaa.
  22. #82
    Itse tilasin viimeisimmän tuontipyöräni Saksalaisesta liikkeestä suoraan kotiovelle Suomeen.
    DHL toi paketin kotiin ja mukana olivat pyörän kaikki paperit yms nätissä paketissa.
    .
  23. #83
    Kirjoitin lyhyen blogin liittyen hiljattain tekemääni pyörän hankintaan Saksasta. Osittain innoitukseni tuohon touhuun sain tästä keskustelusta, joten kiitoksia aiheesta kokemuksiaan kirjoittaneille.

    Linkki blokipostaukseen alla.

    https://www.kaijanen.net/?page_id=580
    Viimeksi muokannut: Joukahainen123; 30.04.2022 klo 18:15.
  24. #84
    Laitetaan tähän jonon jatkoksi omaa kokemusta, koska itse ainakin kaipasin asiaa miettiessäni vertaistukea

    Piti saada prätkä, edellisestä on jo 5 vuotta aikaa! Selailin Nettimotoa pitkään, muutama varteenotettava vaihtoehto 3-4 k€ hintaluokassa olikin, mutta pari ehti mennä ohi ennen kuin sain rahoituksen kuntoon.
    Suomalaisissa pyörissä on kilsoja huomattavasti enemmän kuin saksalaisissa?!

    Päätin sitten kuikuilla myös Mobile.den tarjonnan, vaikka olin kuullut tarinoita, ettei edullista pyörää kannata sieltä hakea. Aika nopeasti löytyi pari hyvää vaihtoehtoa, joista toisen myyjä mainosti kohtuuhintaista rahtia Suomeen. Mobilen kautta yhteys myyjään ja kohta kilahtikin Whatsup viesti. Pyysin lisätietoja ja sain niitä, sekä arvion rahdista - 400€. Ei paha verrattuna omiin kuluihin jos sen noutaisi tai saati käyttäisi jotain palvelufirmaa ostoon.

    Kaveri osoittautui vanhemmaksi englantilaisherrasmieheksi, joka teki mp kauppaa, pääosin britteihin ja irlantiin. Face sivuilta löytyi paljon kuvia myydyistä pyöristä, mutta etenkin niiden paketoinnista rahtausta varten. Luottamusta herättävää!

    Päästiin sopuun hinnasta (3300€+400€), sain laskun, maksoin ja nyt odotellaan... (joo, kaveri todisti myös Gewerbe -Anmeldung paperilla tekevänsä businessta virallisesti). Pyörän pitäisi tulla noin kahdessa viikossa, onneksi vielä on niin kylmä...

    Täällä päässä jännittää Rekisteröintikatsastus. Pyörän papereissa ei ole CoC documenttia, mutta kahden konttorin mielipiteen perusteella, 2001 pyörään - ja Suomessa suht yleiseen -ei sitä tarvita jos pyörä on muuten räpeltämätön.
    Lisäksi veron määräytyminen - vaikka esimerkkejä löytyikin - on oma löysäkakan aiheuttaja

    Vakuutukset pyysin Turvasta ja IFistä, joista IF ainakin kertoi hyvinkin tarkasti asioista. TäysKasko kannattaa ottaa kuljetuksen ajaksi! Lopetan sen kyllä sen jälkeen. Lisäksi kun kyseessä on satunnaiseen tarpeeseen tarkoitettu kulkine, seisonta-ajallinen vakuutus vaikutti järkevämmältä. Kilpailevia ajankäyttötapoja kun kesäaikaan on muitakin. Pistetään seisomaan kun tietää, ettei pariin viikkoon ehdi ajaa.

    Jos joku lisävertaistukea tarvitsee, laita tänne viestiä tai privaa.

    ...ja niin, tulossa on 2001 Honda CBR900RR (SC44), aj 32tkm
    ****************************
    Satunnainen motoristi
    Honda CBR900RR SC44 2001
    exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
  25. #85
    Jotenkin ei yllätä että kun jokin asia hoituu Saksassa helposti niin taustalla on kuin onkin joku muu kuin saksalainen

    Onko kaverilla Mobilessa ihan oman liikkeen tiedot vai onko ilmoitukset ns.yksityishenkilönä tehtyjä?
  26. #86
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Onko kaverilla Mobilessa ihan oman liikkeen tiedot vai onko ilmoitukset ns.yksityishenkilönä tehtyjä?
    Myy brändillä Montana Motorcycles, mutta kauppaa tekee "toiminimenä" (vuodesta 2010)
    MONTANAMOTORCYCLES
    ****************************
    Satunnainen motoristi
    Honda CBR900RR SC44 2001
    exät: Kawa ZX10, Honda CBR1000F, Yamaha FZ750 (classic rata), Honda XL1000V Varadero -09'
  27.  
  28. #87
    Kävin 6-7 vuotta sitten hakemassa Honda VFR:n Montanan mieheltä. Omanlaisensa ukko, mutta pyörä oli sellainen kuin oli luvattu. Puhetta tuli paljon ja kuulemma useita pyöriä oli jo aikaisemmin Suomeen myynyt.

    Liikkeen siisteys (ja äijän habitus) ei luottamusta herättänyt, mutta hinta oli kohdallaan ja tein kaupat. Toisin kuin yleensä saksalaisten kanssa, tinkiminenkin onnistui aika hyvin. No, eihän se ukko ollutkaan saksalainen...
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123