Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 87:sta
  1. #31
    Lario tietää, että olen töissä kansainvälisessä yhtiössä, joka tekee kauppaa ihan ympäri mailmaa. Silti koko firman populaatiosta ehkä 20% on sellaisia, jotka pystyvät tekemään minkäänlaista kauppaa tai asiointia englannin kielellä. Jos heistäkään puolet tai yli ei vastaa ulkomaisiin tiedusteluihin omaa autoa tai pyörää myydessään, ollaankin jo tuossa 5-10% vastausprosentissa vieraskielisiin kyselyihin.

    Eli Sehr geehrter Herr alkuun ja Mit Freundlichen Grüssen loppuun.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #32
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Millä kielellä olet kyselyt laittanu?

    Moni saksalainen myyjä, vastaa vain saksankielisiin kyselyihin.
    Jou, Ihan kohteliaasti ja asiallisesti olen yrittänyt ostaa pyörää. Ilmoittanut kiinnostukseni ja jne. Ihan kaksikielisiä viestejä olen lähetellyt, saksa toimii huonommin mutta englannilla kyllä pärjään. Olen pyytänyt anteeksi huonoa saksaa/ englantia, mutta ei. Olen lähettänyt ehkä noin parikymmentä kyselyä viimeisen kuukauden parin aikana. Niihin on vastannut 2-3 kauppiasta ja näistäkin kun tekee jonkun ihan asiallisen jatkokysymyksen, siihen se loppuu. Ei pääse puusta pitkään. Ruotsissa sama juttu.
    Tietysti on niin että jokainen saa myydä pyöränsä kenelle haluaa tai olla myymättä. On myöskin niin että eipä se tuonti juurikaan kannata, varsinkin jos tuottaa jollakin. Tuontiprosessiin menee helposti 1000-1500 euroa, sinnepä se pieni hyöty sitten menee.
    off topic
    Yritän ostaa Suomesta joltakin, katotaan miten se onnistuu. Aika hiljaista tuntuu myyntimarkkinoilla olevan. Ihmiset odottavat jotakin, en tiedä mitä, autoveron laskua...vai sitä että kun pyörä on ensi keväänä vuotta vanhempi sen hinta nousee.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  3. #33
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Jou, Ihan kohteliaasti ja asiallisesti olen yrittänyt ostaa pyörää. Ilmoittanut kiinnostukseni ja jne. Ihan kaksikielisiä viestejä olen lähetellyt, saksa toimii huonommin mutta englannilla kyllä pärjään. Olen pyytänyt anteeksi huonoa saksaa/ englantia, mutta ei. Olen lähettänyt ehkä noin parikymmentä kyselyä viimeisen kuukauden parin aikana. Niihin on vastannut 2-3 kauppiasta ja näistäkin kun tekee jonkun ihan asiallisen jatkokysymyksen, siihen se loppuu.
    Noista germaaneista on jonkin verran kokemusta, yhden kanssa jo 9,5 vuotta naimisissakin. Kotimarkkina niin iso, että ei ne jaksa nähdä vaivaa jos yhtään on sellanen tunne että renkaanpotkiskelua menossa. Se on niin paljo helpompaa myydä sille joka puhuu omaa kieltä ja osaa kuviot.

    Toisekseen, noi sakutkin on saaneet niitä meillä tuttuja Nettimoton ostajia englanniksi...
    vuoristoatleetti
  4. #34
    Tuossa on asiaa, näin se todennäköisesti on. Niitähän pyörii kaikenmaailman kalastelijoita, itsekin sain juuri kalastaja Eemelin viestin. Lienee viisain ottaa puhelin kouraan ja soittaa Nixlandiaan. Se sitä nettiyhteiskunnan pimeää puolta.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  5. #35
    Soitto on mun kohdalla toiminut hyvin.
    vuoristoatleetti
  6. #36
    ...niin, jäi tuossa edellisessä viestissä mainitsematta että soitan aina ensin jos mahdollista.

    Osalla myyjistä (mobilessa tai autoscoutissa) on vain meiliosoite. Sinne sitten kohteliasta viestiä, jossa pitää aina muistaa teititellä vastaanottajaa ja mielellään vähän perustella miksi juuri kaupan kohde kiinnostaa. On tämä raskasta...
  7. #37
    Raskasta on, myyjä on kuningas, ostaja tuo vain hiekkaa lattialle ja häiritsee päivän askareita.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  8. #38
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Noista germaaneista on jonkin verran kokemusta, yhden kanssa jo 9,5 vuotta naimisissakin. Kotimarkkina niin iso, että ei ne jaksa nähdä vaivaa jos yhtään on sellanen tunne että renkaanpotkiskelua menossa. Se on niin paljo helpompaa myydä sille joka puhuu omaa kieltä ja osaa kuviot.

    Toisekseen, noi sakutkin on saaneet niitä meillä tuttuja Nettimoton ostajia englanniksi...
    Mulla taisi Porsche olla alle viikon Mobilessa kun sain yhteydenoton Saksasta. Kielimuurista huolimatta kahden viikon päästä saattelin saksalaisen auton kanssa lautalle. Kaupanteko sujui kyllä kaiken kaikkiaan sellaisella täsmällisyydellä, että annoin vielä vähän alennusta
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  9. #39
    Pyörän ja auton olen hakenut Saksasta.
    Pyörää kyselin kolmesta paikasta. Muistaakseni 2/3 vastasi sähköpostiin. Auton ostoon riitti yksi kontakti.

    Voi olla vaikutusta, että sähköpostikirjeenvaihtoa kävin firman osoiteesta, en hotmailista tai vastaavasta.
  10. #40
    Mitäs kaikkea kulua tulee vielä paikan päällä, että pyörällä voisi ajaa hieman alpeilla (useammassa maassa) ja siitä himaan?
    Eli ilmeisesti vientikilvet pyörään ja vakuutus kotimaasta valmistenumeron perusteella?

    Ruotsista hain loppuvuodesta auton ja siihen otin vaan tarrakilvet täältä, jossa myös myös vakuutus, mutta reitti oli suorin ja siirtolupa vain pari päivää voimassa.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  11. #41
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Mitäs kaikkea kulua tulee vielä paikan päällä, että pyörällä voisi ajaa hieman alpeilla (useammassa maassa) ja siitä himaan?
    Eli ilmeisesti vientikilvet pyörään ja vakuutus kotimaasta valmistenumeron perusteella?

    Ruotsista hain loppuvuodesta auton ja siihen otin vaan tarrakilvet täältä, jossa myös myös vakuutus, mutta reitti oli suorin ja siirtolupa vain pari päivää voimassa.
    Muistaakseni saksan punakulmaiset vientikilvet ovat euroopan alueella voimassa. Varmistus ei haitanne. Lisäksi on hyvä olla huomioliivi jos joutuu motarille pysähtymään, ja mitä näitä nyt olikaan. Kävi itelläkin mielessä vastaava operaatio, sais pyörän heti tositoimiin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #42
    Täytyy muuten vahvistaa nämä kokemukset saksalaisten kauppiaiden toiminnasta, ei paljoa tunnu kaupanteko kiinnostavan jos koittaa ottaa yhteyttä sähköpostiviestillä jonka aloittaa kohteliaasti saksaksi ja kysyy tarkemmat tiedot englanniksi. Tiedä sitten kuinka paljon tässä on kyse siitä, että saksalaiset vierastavat sähköpostia yleensäkin ja puhelin koetaan paljon paremmaksi tavaksi kommunikoida. Lähtökohtaisesti itse haluan käyttää mailia ihan kielimuurin vuoksi ja saadakseni kaiken sovitun ns.mustana valkoisella.

    Noh, onneksi poikkeuksiakin löytyy. Mutta aikalailla 1/5 kokemukset toistaiseksi kaupankäynnistä täällä päin.
    Niin, ja hintataso tuntuu sekin olevan hyvin pitkälti sama kuin Suomessa, joskus jopa kalliimpi. Esimerkiksi hyvän R6R Yammun löydät kyllä halvemmalla Suomesta. Ja siihen vielä verot päälle
  13. #43
    Vesigessu on näillä näkymin tulossa minulle Saksasta. Hamusen Mikko Tampereelta hoiti yhteydet mobile.de-maalitusteni perusteella Saksaan sekä tuo pyörän Tampereelle ja kilvittää sen.

    Kustannusta tästä palvelusta syntyy, mutta toisaalta ei ihan ilmaista olisi mennä Saksaan, tehdä kaupat, ajaa/tuoda pyörä Saksasta ja rekisteröidä se. Muutaman tonnin pyörässä ei agentin palvelua kannattane käyttää. Toisaalta jää tässä myös (viikon ) mukava Saksan matkakin väliin.

    Ja ostajan riski on varmaan sama käytät tässä agenttia tai menet itse paikan päälle pyörää ostamaan.
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  14. #44
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Täytyy muuten vahvistaa nämä kokemukset saksalaisten kauppiaiden toiminnasta, ei paljoa tunnu kaupanteko kiinnostavan jos koittaa ottaa yhteyttä sähköpostiviestillä jonka aloittaa kohteliaasti saksaksi ja kysyy tarkemmat tiedot englanniksi. Tiedä sitten kuinka paljon tässä on kyse siitä, että saksalaiset vierastavat sähköpostia yleensäkin ja puhelin koetaan paljon paremmaksi tavaksi kommunikoida. Lähtökohtaisesti itse haluan käyttää mailia ihan kielimuurin vuoksi ja saadakseni kaiken sovitun ns.mustana valkoisella.

    Noh, onneksi poikkeuksiakin löytyy. Mutta aikalailla 1/5 kokemukset toistaiseksi kaupankäynnistä täällä päin.
    Niin, ja hintataso tuntuu sekin olevan hyvin pitkälti sama kuin Suomessa, joskus jopa kalliimpi. Esimerkiksi hyvän R6R Yammun löydät kyllä halvemmalla Suomesta. Ja siihen vielä verot päälle
    Kun jokusia vuosia sitten pyöriä ostelin Saksasta niin yksityiset joilta pyöriä kyselin vastasi meileihin lähes aina. Meilit kirjoitin koulusaksalla. Pyörät myös vastasivat kunnoltaan omistajan kertomuksia. Hintataso on Suomessa kyllä romahtanut sille tasolle ettei kaupallisesti ostettavaa enää löydy.
  15. #45
    Joo, se täytyy vielä sanoa että omat kommenttini koskivat nimenomaan pyöräliikkeitä, yksityisten kanssa en ole kauppaa vääntänyt.

    Noh, kuinka ollakkaan nyt on kaupat eräästä Hondasta liikkeen kanssa sovittu kärsivällisyys jos riittää niin onnistuu se näköjään kuitenkin
  16. #46
    Itseäni kiinnostaisi Kawa Z1000 SX mallina, ja niitä on täällä aika vähän myynnissä. Hinnallisesti on jonkin verran eroa Saksan hintoihin vaikka niihin lisää verot ym.
    Mutta tuossa on muutama kaveri menossa alpeille ym ajelemaan muutamaksi viikoksi (laittavat pyörät rekkaan meno/paluu) ja itse olen tällä hetkellä ilman pyörää.

    Saksan päässä on yksi tuttu joka varmaan jeesaisi kaupoissa (jos on sopivan matkan päässä) tai sitten ottaa sen verran jeesiä joltain agentilta, että tarkastaisi pyörän ja tekisi kaupat valmiiksi ja pyörä olisi valmis ajoon.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  17. #47
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Itseäni kiinnostaisi Kawa Z1000 SX mallina, ja niitä on täällä aika vähän myynnissä...
    Saksan päässä on yksi tuttu joka varmaan jeesaisi kaupoissa (jos on sopivan matkan päässä) tai sitten ottaa sen verran jeesiä joltain agentilta, että tarkastaisi pyörän ja tekisi kaupat valmiiksi ja pyörä olisi valmis ajoon.
    Soitto on aina tehokkaampi kuin s-posteilu. Jos olet ostamassa ja kiinnostava yksilö löytyy webistä, soitto - ja kaupat / ei kauppoja selviää alle 5 minuutissa, ns kaupunkilaisjärjellä pärjää. Ei se ole kielestä kiinni - sakemannit (liikkeet) tekee kauppaa myös englanniksi
    MAD (mean absolute deviation)
  18. #48
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    n. 15v sitten ostin parin vuoden välein kaksi pyörää Saksasta ja silloin se oli kannattavaa sekä taloudellisesti, että laadullisesti. Sai paljon paremman paljon halvemmalla. Nyt kun vertaa yleisesti hintoja, niin vaikea on taloudellisia perusteita keksiä käytetyn ostamiselle Saksasta. Varmasti löytyy poikkeuksia.
    Jos pyörän haun haluaa ottaa reissun kannalta, niin sehän on aina mukavaa. Silloin kannattaa muistaa pyytää 30pv vientikilvet, ettei vahingossa tule 5pv siirtokilpiä ja kiire kotiin.

    Meinasin ottaa reissun kannalta ja noutaa yhden Ducatin n. 5 vuotta sitten. Tuolloin tulin lentäen kotiin. Pyörä ei ollut alkuunkaan sitä mitä oli puhuttu. No, reissu se on paskakin reissu. Jälkikäteen olen hyvin tyytyväinen, että jätin sen pyörän Saksaan, vaikka kovasti otti päähän lähteä tyhjin käsin kohti kotia ja myyjäkin alkoi vielä tinkimään hinnasta, että pääsisi vehkeestään eroon.

    Omasta kokemuksesta: pääosin hommat menee hyvin ja saa hvyää ja asiallista palvelua, myös englanniksi. Mutta kannattaa samalla olla myös järkipäässä ostokiiman huumassa, aina ei kaikki mene niin kun on puhuttu.

    Muutama muu huomio aikaisempiin ketjussa kirjoitettuihin lisäksi:
    - koko kauppahinta tulee luonnollisesti olla maksettuna ennen kun ajoneuvon saat itsellesi. Merkkiliikkeet/isommat liikkeet eivät saa ottaa nykyään vastaan käteissuorituksia (ainakaan isompia, en tiedä mikä on €-määräinen raja), joten jokunen pankkipäivä voi mennä "odotellessa". Kannattaa tarkistaa myyjäliikkeestä. Yksityiset on sitten erikseen.
    - kilpien saanti vaatii keilitaitoa ja siinä voi mennä aikaa. Ja kilpipaja voi olla kiinni..
    - suunnitelma "aamulla kauppaan illalla laivaan" voi onnistua, mutta aika iso riski on, että ei onnistu. Liikennekin voi seisoa tunteja yms.. Tietysti jos kaikki on valmiina maksettuna ja kilvitettynä, niin sehän on helppoa, mutta silloin olet osanut näkemättä pyöräsi. Itse en ostaisi näkemättä yhtään mitään.
    GAAAAAZ!!!!
  19. #49
    Lainaa Micky kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun vertaa yleisesti hintoja, niin vaikea on taloudellisia perusteita keksiä käytetyn ostamiselle Saksasta. Varmasti löytyy poikkeuksia.
    Näinhän se on. Nyt jos haluaa sellaisen karkeasti vm. 2000-2010 ja 30-60tkm ajetun, lähinnä japsipyörän, niin Suomesta saa halvalla noita kun vuosituhannen alun prätkäbuumin kalustoa on vielä paljon tarjolla suhteessa aktiiviharrastajiin. Toisaalta tuossa kategoriassa ei pahemmin ole erikoisia tai erityisen haluttavia yksilöitä (ainakaan näin talviaikaan Nettimotossa) niin silloin lienee hyvä katsella ulkomailta jos haluaa vähänkin erikoisemman mallin ja vähän ajetun.
  20. #50
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se on. Nyt jos haluaa sellaisen karkeasti vm. 2000-2010 ja 30-60tkm ajetun, lähinnä japsipyörän, niin Suomesta saa halvalla noita kun vuosituhannen alun prätkäbuumin kalustoa on vielä paljon tarjolla suhteessa aktiiviharrastajiin. T
    Jep. Saksasta ei kannata hakea kuin suht tuoreita Saksalaisia tuotteita. Itse esim. kuikuilin K1200GT 2006-> (no, tuore ja tuore...) , ja ainakin sellainen kannattaisi vielä hakea.
    BMW K1200rs
  21. #51
    Lainaa Micky kirjoitti Katso viesti
    Muutama muu huomio aikaisempiin ketjussa kirjoitettuihin lisäksi:
    - koko kauppahinta tulee luonnollisesti olla maksettuna ennen kun ajoneuvon saat itsellesi. Merkkiliikkeet/isommat liikkeet eivät saa ottaa nykyään vastaan käteissuorituksia (ainakaan isompia, en tiedä mikä on €-määräinen raja), joten jokunen pankkipäivä voi mennä "odotellessa". Kannattaa tarkistaa myyjäliikkeestä. Yksityiset on sitten erikseen.
    - kilpien saanti vaatii keilitaitoa ja siinä voi mennä aikaa. Ja kilpipaja voi olla kiinni..
    - suunnitelma "aamulla kauppaan illalla laivaan" voi onnistua, mutta aika iso riski on, että ei onnistu. Liikennekin voi seisoa tunteja yms.. Tietysti jos kaikki on valmiina maksettuna ja kilvitettynä, niin sehän on helppoa, mutta silloin olet osanut näkemättä pyöräsi. Itse en ostaisi näkemättä yhtään mitään.
    Tiedän yhden noudon joka onnistui meno aamulennolla ja paluu iltalaivalla Travesta. Käteiset mukana, vähän toistakymppiä. Edellisessä casessa käytettiin pankkisiirtoa, siinä meni vuorokausi.

    2011 ostin kulkineen yksityiseltä, tällöin oli reilut 50k käteistä mukana, mentiin pankkiin, siellä ei mitään erityistä kyselty. Oli mulla muistaakseni kyllä oman pankin nostotosite mukana.

    Kannattaa varata reilusti aikaa ja muutama vaihtoehto siltä varalta että ensimmäinen ei olisikaan hyvä. Off-season -aikaan laivaankin mahtuu mutta lipusta voi joutua maksamaan ekstraa jos samana päivänä varaa (ainakin autojen osalta). Alkaa olla vähän samoja piirteitä laivakyydin ostossa kuin lennoissakin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  22. #52
    Itse katselin pyöriä ruotsista ja lähinnä tuontipalvelua. Ei oikein löytynyt halukkaita. Joten rupesin katselemaan Saksan puolelta samaa. Muutaman viestin ja puhelun jälkeen Hannu Linden (Graulin) tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Nyt katsotaan kuinka sujuvasti homma menee niin sanotusti maaliin.
    Tähän hommaan lähdin lähinnä sillä kun ei Suomesta löytynyt sopivaa.
    BMW S 1000 XR
    Ex. BMW R1200GS adventure ,Husqvarna TR 650
    ,Yamaha MT-01,yamaha dragstar 650, buell x1, triumph speed triple, suzuki intruder,
  23. #53
    Graulin toimii hienosti.
    .
  24. #54
    Lainaa iivana kirjoitti Katso viesti
    Itse katselin pyöriä ruotsista ja lähinnä tuontipalvelua. Ei oikein löytynyt halukkaita. Joten rupesin katselemaan Saksan puolelta samaa. Muutaman viestin ja puhelun jälkeen Hannu Linden (Graulin) tuntui hyvältä vaihtoehdolta. Nyt katsotaan kuinka sujuvasti homma menee niin sanotusti maaliin.
    Tähän hommaan lähdin lähinnä sillä kun ei Suomesta löytynyt sopivaa.
    Hienosti toimi palvelu 👌
    BMW S 1000 XR
    Ex. BMW R1200GS adventure ,Husqvarna TR 650
    ,Yamaha MT-01,yamaha dragstar 650, buell x1, triumph speed triple, suzuki intruder,
  25. #55
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Näinhän se on. Nyt jos haluaa sellaisen karkeasti vm. 2000-2010 ja 30-60tkm ajetun, lähinnä japsipyörän, niin Suomesta saa halvalla noita kun vuosituhannen alun prätkäbuumin kalustoa on vielä paljon tarjolla suhteessa aktiiviharrastajiin. Toisaalta tuossa kategoriassa ei pahemmin ole erikoisia tai erityisen haluttavia yksilöitä (ainakaan näin talviaikaan Nettimotossa) niin silloin lienee hyvä katsella ulkomailta jos haluaa vähänkin erikoisemman mallin ja vähän ajetun.
    Mielenkiintoista, että näinkin suhdanteet muuttuvat. Korkean ajoneuvoveron maassa pyörien hinnat alle eurooppa hintojen! Eniten olen seurannut omaa sydäntäni lähellä olevien Honda cbr ja cb pyörien hintoja.

    Saksalaisen tuttavani Bladen kone v.1992 simahti ja lähdettiin etsimään käytettyä. Käytettyjen, riisuttujen koneiden pyyntihinnat alkaa olla lähes 1k€.

    Jos on aikaa ja innostusta, niin pyörästä kun pyörästä saa osina sen 3k€ kerättyä.

    Hyvää kalustoa menee nyt todella edulliseti kaupan.

    Naapurissa täällä espanjassa olisi cb 1000r nyt alle 3k€ kaupan. Hieman kiinnoistaisi, vaikka laittaa itselle varaosiksi.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  26. #56
    Osaakos joku kertoa faktana, miten hoituisi fiksuiten pyörän tuonti Saksasta Suomeen, kun kyseessä on laite joka on minulla täällä Saksan päässä jo omissa nimissä ja ihan normaaleissa paikallisissa kilvissä.
    Lähinnä siis kysyisin, että voinko ajaa sen saksalaisilla kilvillä Suomeen ja hoitaa koko rekisteröintiprosessin sieltä (eli myös Saksan rekisteristä poiston), vai onko tässä pakko aloittaa kilpijumppa ja hakea saksalaiselta konttorilta siirtokilvet jokatapauksessa?

    Ilmeisesti jos päätyisin ajamisen sijaan tuomaan laitteen rekkakyydillä, ei minun tarvitse kuin käydä saksalaisella konttorilla poistamassa laite rekisteristä ja loput hoituu sitten Suomen päässä?
  27. #57
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Osaakos joku kertoa faktana, miten hoituisi fiksuiten pyörän tuonti Saksasta Suomeen, kun kyseessä on laite joka on minulla täällä Saksan päässä jo omissa nimissä ja ihan normaaleissa paikallisissa kilvissä.
    Lähinnä siis kysyisin, että voinko ajaa sen saksalaisilla kilvillä Suomeen ja hoitaa koko rekisteröintiprosessin sieltä (eli myös Saksan rekisteristä poiston), vai onko tässä pakko aloittaa kilpijumppa ja hakea saksalaiselta konttorilta siirtokilvet jokatapauksessa?

    Ilmeisesti jos päätyisin ajamisen sijaan tuomaan laitteen rekkakyydillä, ei minun tarvitse kuin käydä saksalaisella konttorilla poistamassa laite rekisteristä ja loput hoituu sitten Suomen päässä?
    Pitäisi onnistua ensinmainitulla tavalla. Ainakin omissa nimissä ollut auto Espanjasta Suomeen ja kilpiin hoitui kaikki täällä varsin kivuttomasti. Espanjan rekisteristä poisto hoitui lähettämällä kopio suomalaisesta rekisteriotteesta jollekin virastolle, en muista mille. Näin ainakin kolmisen vuotta sitten ja kaipa tuo prosessi on sama kaikkien EU-maiden välillä.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  28. #58
    Suosittelen hommaamaan siirtokilvet varmuuden vuoksi. Ne kun vanhenee automaattisesti Periaatteessa pitäisi onnistua niin että täältä lähettävät tiedon Saksaan että pyörä on täällä sekä palauttavat paperit sinne, mutta se on toiminut vaihtelevasti. Ja siitä voi syntyä melkoista selvittelytarvetta Saksan päässä, että saat pyörän pois rekisteristä ja maksut loppumaan, kun sinulla ei ole enään niitä Saksan papereita vaan ne on jossain Traficomin roskiksessa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  29. #59
    Lainaa Hirsa kirjoitti Katso viesti
    Osaakos joku kertoa faktana, miten hoituisi fiksuiten pyörän tuonti Saksasta Suomeen, kun kyseessä on laite joka on minulla täällä Saksan päässä jo omissa nimissä ja ihan normaaleissa paikallisissa kilvissä.
    Lähinnä siis kysyisin, että voinko ajaa sen saksalaisilla kilvillä Suomeen ja hoitaa koko rekisteröintiprosessin sieltä (eli myös Saksan rekisteristä poiston), vai onko tässä pakko aloittaa kilpijumppa ja hakea saksalaiselta konttorilta siirtokilvet jokatapauksessa?

    Ilmeisesti jos päätyisin ajamisen sijaan tuomaan laitteen rekkakyydillä, ei minun tarvitse kuin käydä saksalaisella konttorilla poistamassa laite rekisteristä ja loput hoituu sitten Suomen päässä?
    Itsellä oli kaksi autoa ja kaksi prätkää saksasta suomeen muuttaessa.
    Rekisteröinti suomessa hoituu hyvin, mutta joudut antamaan kilvet ja paperit konttorille suomessa, ainakin minä jouduin. Tällöinhän et voi poistaa ajoneuvoa enää saksassa. Tai voit, mutta joudut teettämään siihen uudet kilvet ja hakemaan rekisteriotteen rekisteristäpoistoa varten, ilman papereita ja kilpeä se ei onnistu.
    Rekisteristäpoistoilmoitus suomesta saksaan menee virkatietä ja sekin toimii noin 4-6 viikossa.
    Hankaluus alkoi kun ilmoitin saksan vakuutusyhtiölle että ajoneuvo ei ole enää saksan rekisterissä ja irtisanoin vakuutuksen: groß Problem = tieto rekisteristäpoistosta ei ollut vielä tullut saksaan ja saksassa kotiin oven taakse tuli herra etsimään tätä kyseistä ajoneuvoa joka on rekisterissä liikennekäytössä saksassa ja siinä ei ole liikennevakuutusta. Sakkoahan siitä tuli noin viisikymppiä.

    Eli suomen rekisteriröinnin jälkeen joko odotat kiltisti että virkakoneisto pyörii ja saat ilmoituksen saksalaisen käyttömaksun palautuksesta josta selviää rekisteristäpoistopäivä saksassa.
    Tai sitten poistat rekisteristä saksassa ja hankit siirtokilvet.

    Mulla muutto ajoittui muutaman kuukauden ajalle joten oli aikaa odotella ja olin vielä itsekin puoliksi saksassa.
    Eli pystyin ajamaan yhden pelin saksan kilvillä suomeen ja lensin takaisin kilpien ja pareiden kanssa joilla poistin sen kilvistä saksassa.
    Lopulta poistin saksan rekisteristä kaksi ajoneuvoa neljästä ja hoidin siirtokilvillä suomeen.
    -
  30.  
  31. #60
    Olisi suuri houkutus laittaa Saksasta ostaen kymmenen vuotta vanha pikkugessu, joka myynnissä merkkiliikkeessä ja vuoden takuutakin tuolle tarjoavat, joten uskoisin että pyörä on kunnossa. Kysyin jo Suomesta rahdin hintaa, joka olisi 400 euroa ovelta ovelle. Saman ikäinen ja saman verran ajettu Suomessa 2500€ enemmän.

    Yhden aivan sudeksi osoittautuneen tax free -pyörän olen jo Suomesta ostanut, kunnostanut ja hoitanut kilpiin, oli mukavaa ja opettavaista ja byrokratia hoitui netissä joten se ei pelota. Pyörän maksaminen näkemättä ei sekään pelota, mutta jotain mulla nyt tässä varmaan unohtuu. Mitähän se voisi olla?
    Lajin halpuus viehättää.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen