Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Olen harkinnut vakiopleksin vaihtamista ns. tuplakuplaan, ja nyt kaipaisin vinkkejä sekä kommentteja helpottamaan valintaa.

    Eli varsinkin te, joilla jo GenII Busasssa on tuplakupla, kertokaa kokemuksistanne. Onko hyötyä ajoviiman suhteen maantienopeuksissa?

    Itselläni harkinnassa mm. Puig Racing (smoke). En vain mistään ole onnistunut löytämään tietoa kuinka paljon korkeampi tuo on vakiopleksiin verrattuna (vai onko). Touring näyttää sen verta pappamallilta, että sellainen ei ole listalla...
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  2. #2
    Itse laitoin gen2:n tuplakuplan eli lienee sama kuin racing malli.. mulla passaa ok (176cm pitkä kuski). Mut en muista kovin isoo eroo vakioonkaan.

    Itse tilaisin ebaysta täysmustan kiinalaisen version ~18€ kuluineen, jonka laatu ihan ok. En kyllä näe perusteluja maksaa ~100€ tollasesta...

    ja kiinlaisella versiolla halvempi kokeilla eri versioita, jos tuntuu ettei eka olekaan sopiva.
    Suzuki Hayabusa
  3. #3
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Semmoinen pointti, että mikäli pleksin ostaja haluaa nauttia kuplassa olemisesta vaikkapa baanalla, niin kirkas on oikea vaihtoehto.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #4
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ostin joskus hieman korkeamman plexin Gen2 busaan. Ajoin 50 kilsaa ja viskasin varastoon ja annoin kaverille myöhemmin. Se teki ajamisesta ihan helvettiä. Tuuli pyöri ympyrää kypärän kohdalla. kuskin pituus 185. Ei siis ihan tuplakupla mutta sinne päin. Yhdellä kaverilla oli samanlainen ja se taas kehui sitä. Eli pienestä taitaa olla kiinni kenelle sopii.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  5. #5
    Taitaa tosiaan olla paljon kuskin pituudesta kiinni minkä korkuinen pleksi toimii, mä olen 170cm pitkä ja mulla toimii parhaiten tuplakupla.
    Vakiolla pää heilui aivan helwetisti mut tuplaklla ei yhtään.
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  6. #6
    Juurikin kuten edellä mainittiin. Itsellä myös gen1 tuplakuplalla ja kun mittaa on siunaantunut saman 170cm niin tuo sopii kyllä parhaiten.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  7. #7
    Kiitos kaikille vastaajille! Kun itsekin jäänyt tällaiseksi puolipitkäksi (173 cm), kuulostaa tuplakupla oikealta valinnalta.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  8. #8
    Lainaa jasca kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kaikille vastaajille! Kun itsekin jäänyt tällaiseksi puolipitkäksi (173 cm), kuulostaa tuplakupla oikealta valinnalta.
    Olen 175 ja vakio pleksi toimii ihan hyvin, gen1 ja gen2. Ihan kaikissa nopeuksissa. Pään heilumista aiheutti joskus Nolanin kypärä, BMW&Schuberth ei heilu yhtään missään nopeuksissa Saksassakaan.Ihan hyvin tuon taakse mahtuu tarvittaessa. Kokeilemalla se selviää mikä on parasta itselle.
  9. #9
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Olen 175 ja vakio pleksi toimii ihan hyvin, gen1 ja gen2. Ihan kaikissa nopeuksissa. Pään heilumista aiheutti joskus Nolanin kypärä, BMW&Schuberth ei heilu yhtään missään nopeuksissa Saksassakaan.Ihan hyvin tuon taakse mahtuu tarvittaessa. Kokeilemalla se selviää mikä on parasta itselle.
    Aiempi kypärä oli Nolan N90, nykyinen Schuberth C3 - molemmat avattavia. Mitään dramaattista eroa en noiden välille ole saanut, vaikka C3:sta mainostetaan hyvin hiljaisena kypäränä. Hinta-laatusuhteeltaan N90 on ehkä jopa parempi.

    Pään heiluminen ei siis ole suuri ongelma, vaan ajoviiman aiheuttama melu. Tuntuu että vakiopleksillä jään pahimpaan "meluvalliin". Niinpä olen ajatellut josko tuplakupla nostaisi viiman ylitseni ja siten vaimentaisi meteliä mökissä. Juu, on tulpat käytössä...
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  10. #10
    Lainaa jasca kirjoitti Katso viesti
    Aiempi kypärä oli Nolan N90, nykyinen Schuberth C3 - molemmat avattavia. Mitään dramaattista eroa en noiden välille ole saanut, vaikka C3:sta mainostetaan hyvin hiljaisena kypäränä. Hinta-laatusuhteeltaan N90 on ehkä jopa parempi.

    Pään heiluminen ei siis ole suuri ongelma, vaan ajoviiman aiheuttama melu. Tuntuu että vakiopleksillä jään pahimpaan "meluvalliin". Niinpä olen ajatellut josko tuplakupla nostaisi viiman ylitseni ja siten vaimentaisi meteliä mökissä. Juu, on tulpat käytössä...
    Oman kokemuksen mukaan on parempi jos se viima jäisi rinnan korkeudelle. Silloin C3 on paljon hiljaisempi.
    Tuota on helppo kokeilla toisessa pyörässäni jossa pleksi nousee sähköllä. Busassa kun istuu pystyssä niin on tosi hiljaista, kun kyyristyy sopivan vähän niin viiman reuna osuu kypärän kohdille ja aiheuttaa melua ( pyörteily sen tekee). Kokeile sitä tuplakuplaa, sillä sen sitten tietää. Ajoastentoa muutamalla voit koettaa haarukoida millainen muutos olisi tarpeellinen. Eipä nuo pleksit enää nin paljoa maksa että se olisi kynnyskysymys, saahan toisen sitten tarvittaessa kaupattua pois.
  11.  
  12. #11
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Juurikin kuten edellä mainittiin. Itsellä myös gen1 tuplakuplalla ja kun mittaa on siunaantunut saman 170cm niin tuo sopii kyllä parhaiten.
    Mulla sama homma, vakiolla pyörteilyt heilutti päätä, tuplakuplalla ei
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä