Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kävin kyseisellä pyörällä ajelemassa pari viikkoa sitten - kaikki toimi hyvin. Noin viikko sitten käynnistin pyörän - ei meinannut millään lähteä käyntiin. Otin autosta apuvirtaa ja aikani startattuani lähti tulille - kävi ensin hyvin epätasaisesti ja paukutti voimallisesti oikean puolen putkessa. Käynti kuitenkin rauhoittui ja kävi kaikilla pytyillä. Unohdin käytön jälkeen sulkea bensahanan (on laitettu ylimääräinen, kun alkuperäinen vuotaa). Seuraavana päivänä huomasin erehdykseni ja suljin hanan - pyörän alle oli valunut jonkin verran bensaa. Eilen yritin startata, mutta ei edes luvannut lähteä käyntiin. Jätin hanan auki, koska ajattelin vielä yrittää. Muutaman minuutin kuluttua huomasin, että bensaa liritti (siis ei tullut vain tippumalla) moottorin alle. En saanut selville, mistä vuoto tuli. Suljin bensahanan ja liritys loppui.
    Tänään oli tarkoitus käydä etsimään vikakohtaa. Keksin, että vaihdan samalla öljyt ja suodattimen ja päätin tehdä sen ensin. Moottorista tuli mustaa litkua - ilmeisesti öljyn sekaan oli päässyt bensaa (jäähdytysneste kirkasta ja normaalin oloista). Hämmästyttävin seikka oli kuitenkin se, että sitä litkua ei tullut kuin noin litran verran. Öljynpinta oli tarkastettu käytön jälkeen eikä öljynpaineen varoitusvalo palanut.
    Irrotin satulan ja bensatakin, mutta en löytänyt mitään todennäköistä vuotokohtaa. Tosin ilmanputsarin kotelon pohja oli kostea.
    Olisiko kellään minkäänlaista teoriaa siitä, mikä nämä ihmeellisyydet on aiheuttanut.
    Tiedoksi vielä, että tekstissä mainitsemani toimenpiteet ovat tietotaitoni ylärajalla.
    SV 1000
  2. #2
    Miksi noita hanoja korvaamaan jollain kikka kutosen Pingeleillä, niin kauan kuin orkkiksia (rahalla) saa? Alkuperäinen ei taida edes "unohtua" auki, kun lienee automaattinen (alipaineella).
    Öljyt tyhjätty varmasti oikeasta propusta, eikä jostain satunnaisesta pultista koneen alta?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    Kannattaa katsoa kawazi.net -palstalta.

    Ja jos ei löydy jo vastausta suoraan, niin laittaa kysymys sinne.
    H2 SX SE -18
    KTM 250 EXC-F -16
    Honda CB350 -69 (vaimon)
    ZX-6R -05
    projekti GPz750 turbo -84
  4. #4
    Ensimmäiselle vastaajalle: Kyllä se lisätty bensahana on ihan hyvä eikä tainnut olla juurikaan halvempi kuin alkuperäinen. Siinä öljyjutussa olit täysin oikeassa - otin vain ne suodattimen pultit ja (ja tietysti suodattimen) pois. Naapurin mies on onneksi fiksumpi näissä moottoriasioissa ja hän huomasi, että siellä on kolmaskin pultti ja sieltähän ne öljyt tulivat ulos.
    Toiselle vastaajalle: Kiitos vinkistä.
    Kyllä tämä tästä. Huomenna lenkille (toivottavasti).
    PS. Pitää palata ajassa taaksepäin kymmeniä vuosia ja muistaa sulkea se bensahana ajon jälkeen niinkuin silloin piti mopoilla tehdä.
    SV 1000
  5. #5
    Vaikuttaa että kaasarit/kaasari tulvii.
    Putsausoperaatiolla lähtisin...


    You make me sick i make music
  6. #6
    Syy taitaa olla neulaventtiilleissä ja neulaventtiilien pesien o-renkaissa.
    Vaihda niitä ja ongelma ei toistu enään.
  7. #7
    Mulla on ollut aikanaan juuri saman vuotinen yksilö, silloin 9 vuotias, ja ihan sama ongelma tuli pari kertaa, pitkän seisonnan jäljiltä.

    Noissa on ollut alun perin kananmunan kokoinen magneettiventtiili bensahanan jälkeen, ilmanputsarikopan alla, herätevirta avasi venttiilin ja bensa kulki. Mun yksilöön lisättiin hanan jälkeen bensapumppu käynnin tasaamiseksi, joka oli onnistunut veto.

    Mutta ne magneettiventtiilit jumittelivat ja niitä poistettiin käytöstä, silloin tuli taasen riski tulvimiseen. Itse en moista laitetta keskituelle saanut, sivutuella makuuttaminen oli monen mielestä riskiä lisäävä tekijä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  8. #8
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Miksi noita hanoja korvaamaan jollain kikka kutosen Pingeleillä, niin kauan kuin orkkiksia (rahalla) saa?

    Ne yleensä vaihtaa joiden mielestä tommonen automaattinen alipainehana, jossa kumiläpyskässä kiinni olevan huteran jousen päässä kiinni oleva tappi yrittää epätoivoisesti pitää bensan virtauksen loitolla kaasarista, on Pingeli.

    Yksikään hana, siis oikea hana, ei ole vielä vuotanut kun taas nää alipainehanaviritykset ovat kaikki vuotaneet, siis ne mitä mulla on ollut (parikin kawaa).

    Sen hanan vuodonhan huomaa yleensä vasta sitten kun kohon neulaventtiilit vuotaa. (ja tai siinä vaiheessa kun irrottaa tankin)
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 04.09.2018 klo 12:04.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  9.  
  10. #9
    Kaikkea toimimatonta se insinööri pyörään rakentaakin, joita tavan kansa sitten purkaa turhina pois. Tuoreöljyvoitelu, automaattihana, liian pienet suuttimet ja liian vähän ääniä. Ja joita joku sitten jälkeenpäin palauttaa alkuperäisiksi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?