Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    On tämä nyt taas.

    Vanhat käteen mukavat hanskat ovat ihan loppu, repsottavat sormen sivusta. Samanlaisia uusia ei kuitenkaan haluaisi, kun olivat aina kylmät.

    Tilalle ostetut Revitin tiktexiä sisältävät keksinnöt ovat muuten semiok, mutta hiostavat sormet, jolloin ne ovat taas kylmät. Ja hankalat vetää käteen yhtään kädet hikisempänä, minkä tuo systeemi takaa.

    Biltemasta ostetut kestivät peräti pari kuukautta, sitten tuli kämmenpohjaan reikä. Sääli sinänsä, sillä olivat tähänastisista parhaat. Rahaa sai takaisin kun vittuili kuluttajansuojalaista ja uhkasi motonettiin siirtymisellä. No, uusia samanlaisia ei ollut hyllyssä, joten seuraavaan kauppaan.

    No, käteen jääneet Yokon olikonenyt Jätkä kakkoset tuntuivat kaupassa hyvältä. Noilla tuli sitten lopulta ajettua parisataa metriä, kun huomasin että pitäisi laittaa kypärän leukahihna kiinni. Hanskat pois, hihna kiinni ja hanskat käteen. Paitsi ettei mene, vuorit solmussa keskenään. Olisi vissiin vain pitänyt korjauttaa biltemalaiset pikasuutarilla.

    No mitäs nyt sitten ? Mistä löytyisi
    - nahkahanskat
    - ilman tiktexejä
    - mielellään jotkut suojat
    - mallia hihan päälle tuleva
    - mieluiten kohtuuhintaan

    Jotta ei olisi liian helppoa, niin mulla on suhteessa leveä käsi mutta lyhyet sormet. Useimmissa hanskoissa tuppaa käymään niin että kun muuten sopii käteen on sormissa kohtuuttomasti liikaa pituutta.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #2
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Alpinestar SP8 v2

    Löytyy esim. Motonet, Eurobiker

    Pieni miinus ku kämmenosa ei kauhean hyvin kestäny asfaltilla liukumista (ei oo ns liukupaloja), mutta muuten jees.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  3. #3
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Alpinestar SP8 v2

    Löytyy esim. Motonet, Eurobiker

    Pieni miinus ku kämmenosa ei kauhean hyvin kestäny asfaltilla liukumista (ei oo ns liukupaloja), mutta muuten jees.
    nuille peukku itellä samat ja on kyllä miellyttävät eikä vuoret irtoile ja kohtuu lämpimätkin
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  4. #4
    Reissulle lähtiessä tajusin toisesta (2011 ostetusta) MP asun nahkahanskasta oli etusormen sivua auki. Ostin juurikin tuon Alpinestarin SP8:n. Tuli vain sitten kiireessä ostettua väärä koko. Kun ei ennen reissua tullut oikein kokeiltua niin noilla nyt ajettu muutama sata km. Olisi pitänyt olla tarkempi, oma vika

    Hanskat ovat kyllä laadukkaat mutta pitänee laittaa myyntiin kohtapuoleen.

    Sääli että myös niin upean ajotuntuman omaava kesähanska Five Stunt hajosi vasemman käden etusormen saumasta. Kavan kaukovalovilkun katkaisija taitaa olla syypää
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  5. #5
    Mulla on vanhanmalliset sp8 ja sitten saman valmistajan gore GTS x trafit mikälie kalvohanskat. Molemmista olen tykännyt kovasti, muita en käytäkään mutta mun mielestä noiden mitoitus sopii kaposille käsille ja hoikille sormille..
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  6. #6
    Lainaa tuomaz-z1000 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on vanhanmalliset sp8 ja sitten saman valmistajan gore GTS x trafit mikälie kalvohanskat. Molemmista olen tykännyt kovasti, muita en käytäkään mutta mun mielestä noiden mitoitus sopii kaposille käsille ja hoikille sormille..
    Ja kuvan perusteella mallia hihan alle tuleva. Itse olen myös mieltynyt, öh, hieman vähemmän kirjaviin varusteisiin, mutta lupaan avartaa näkemystäni jos muuten löytyy sopivat.

    Sovittamaanhan sitä pitäisi ehtiä...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  7. #7
    Mulla on aivan sama ongelma hanskojen kanssa kuin aloittajalla eli lyhyet sormet. Lisäksi haluan hanskan olevan vedenpitävä, mutta kämmenpuolelta ohut tuntuman takia (lämmöt hoidetaan kahvoista) Yleensä kalvohanskat kauheita topattuja tumppuja ja lisäksi jää sormiin paljon tyhjää.

    Nyt käytössä Alpinestars Radiant (nää kylläkin tixtex), mutta niitä ei enää saa (olis pitänyt ostaa silloin kun niitä vielä oli tarjolla, eli tehdä niin kuin vaimo teki kun osti yhdet tulevaisuutta ajatellen). On jotkut Eurobikerilta ostetut nahkahanskatkin, mutta vuoren liikkumisen takia vain suuressa hädässä nuo käytössä.

    Rukka Apollo olisi lähellä tuntumaltaan ja ei jäänyt mulle tyhjää sormiin, aika hinnakkaat kylläkin. Halvarsson Bexter kiinnostaisi, mutta ei ole tullut kokeilumahdollisuutta. Näissä ei ole paksuja toppauksia, mutta kalvot kuitenkin.
    F 800S -06
  8. #8
    Oletan että siksi, kun tietyissä pyörämalleissa ajoasento on sellainen että tuuli menee ihanasti hihansuista sisään.

    Taikka ajotakki on sen mallinen, että hihat oikein imaisevat ilmaa ja aja siinä sitten ilmapallona. Ai mistäkö tiedän ;-)? Itse kuitenkin pidän siitä että hanskat ovat hihan alla.
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
  9. #9
    Lainaa viromi kirjoitti Katso viesti
    Oletan että siksi, kun tietyissä pyörämalleissa ajoasento on sellainen että tuuli menee ihanasti hihansuista sisään.

    Taikka ajotakki on sen mallinen, että hihat oikein imaisevat ilmaa ja aja siinä sitten ilmapallona. Ai mistäkö tiedän ;-)? Itse kuitenkin pidän siitä että hanskat ovat hihan alla.
    Minulla hanskat hihan päällä. Ajattelin hommata pussit tankoon niin voin jatkaa kautta samoilla hyvän tuntuman omaavilla Alpinestarsin hanskoilla eikä näpit jäädy. Mulla on kyllä paksummatkin hanskat olemassa mutta on ne köpöt ja se v---n vuori tulee aina mukana kun kädet kostuu.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  10. #10
    Allekirjoitan täysin viestin otsikon. Kaikki muut varusteet ovat napsahtaneet kerralla kohdilleen paitsi kylmän kelin hanskat. Kesähanskoina on sellaiset Sweepin hiukan racing henkiset. Ne istuvat kuin hansikkaat ja todistetusti kestävät kovaa kontaktia asfalttiin. Onneksi päreiksi menneiden tilalle löytyi samanlaiset. Mutta ne lämpöhanskat joiden olisi tarkoitus pitää myös vettä. Yhdistelmä: notkea/oikean kokoinen/vedenpitävä/lämmin ei tunnu onnistuvan millään . Rahaa on palanut kokeiluihin jo kiitettävästi. Mutta kai sitä taas ensi talven messuilta yhdet hanskat ostetaan ja toivotaan parasta.
  11. #11
    Lainaa viromi kirjoitti Katso viesti
    Oletan että siksi, kun tietyissä pyörämalleissa ajoasento on sellainen että tuuli menee ihanasti hihansuista sisään.
    Tämä. Lisäksi koen sen helpommaksi, mikä varmaan on tottumiskysymyskin.

    Hauskaa muuten että noita alushanskoja on ihan tarkoitukseen tehtynäkin olemassa. Nimimerkillä puuvillaiset kumihanskojen sisään tarkoitetut käsineet takin taskussa varalta mukana Saattaisivat kyllä olla hieman paremmat nuo.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  12. #12
    Mulla on aivan sama ongelma hanskojen kanssa kuin aloittajalla eli lyhyet sormet. Lisäksi haluan hanskan olevan vedenpitävä, mutta kämmenpuolelta ohut tuntuman takia (lämmöt hoidetaan kahvoista) Yleensä kalvohanskat kauheita topattuja tumppuja ja lisäksi jää sormiin paljon tyhjää.
    [QUOTE][/Rukka Apollo olisi lähellä tuntumaltaan ja ei jäänyt mulle tyhjää sormiin, aika hinnakkaat kylläkin. Halvarsson Bexter kiinnostaisi, mutta ei ole tullut kokeilumahdollisuutta. Näissä ei ole paksuja toppauksia, mutta kalvot kuitenkin. QUOTE]

    Pitkälti samojen ongelmien kanssa paininut. Itselle apolloissakin oli liian pitkät sormet mutta ratkaisu löytyi Rukan r-star -hanskoista. Noilla olen ajellut sekä helteessä että kylmällä. Vain yhtenä kesän kuumista päivistä alkoivat tuntumaan liian kuumilta ja istuvat tappisormiin hyvin. Tuntuma noissa on hyvä kunhan ei käytä tuota "kylmää" puolta.

    Edit. Nahkatakin kanssa pitänyt hihan päällä ja tekstiilin kanssa alla.
    Viimeksi muokannut: terppa23; 22.08.2018 klo 17:47.
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  13. #13
    Mulla on Yoko Hiporat, jotka löysin Hemmon alennuspäivillä jostain laarista halvalla ja ovat olleet todella hyvät. Lämpimät, ei kuitenkaan hiostavat ja pitää jonkin verran vettäkin. Harmi että sulle osu sekundat.
    Rukka Goretex on tuntunut näppituntumalla parhaalta vaihtoehdolta, mutta se hinta...
    BMW K1200rs
  14. #14
    Rukka Ceres viime keväästä käytössä ja ei voi moittia, ei edes tän ke s än helteillä.
  15. #15
    Lainaa Tannisto kirjoitti Katso viesti
    Harmi että sulle osu sekundat.
    En mä nyt noita sekundalaatuisena pitäisi, pikemminkin muuten hutiostoksena.

    Tulipa sitten ajeltua asiata tehden Humppilaan Hanxin putiikkiin. Vesiperä vain sielläkin, Osakat oli ainoat mitkä tuntuivat omaan käteen sopivilta. Ne vaan oli valitettavasti pilattu kankaalla sormen päissä ja peukalon vieressä eli tuuli vetää läpi. Ei jatkoon. Etsintä jatkuu.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  16. #16
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    No mitäs nyt sitten ? Mistä löytyisi
    - nahkahanskat
    - ilman tiktexejä
    - mielellään jotkut suojat
    - mallia hihan päälle tuleva
    - mieluiten kohtuuhintaan

    Jotta ei olisi liian helppoa, niin mulla on suhteessa leveä käsi mutta lyhyet sormet. Useimmissa hanskoissa tuppaa käymään niin että kun muuten sopii käteen on sormissa kohtuuttomasti liikaa pituutta.
    Tuo käden muoto varmaan vaatii kokeilua ennen ostosta. Itselleni oli mopon mukana tulleet jotkin Heldin hanskat juuri sopivat. Ainoo, että pienelläkin sateella vettyivät läpimäriksi - vuori ei sentään tullut ulos. Keväällä uskaltauduin ostamaan Held Chikara Prot sillä oletuksella, että samalla valmistajalla hanskan malli suunnilleen sama kuten myös mitoitus.

    Täyttävät kaikki kriteerit, jotka mainitset, paitsi hinta. Hintaa tuli postikulujen kanssa 126€, mikä ei toisaalta ole paha. Erittäin hyviltä tuntuneet käsissä, pienestä sateesta ei moksiskaan, mutta jos sade jatkuu pidempään, niin läpimäriksi menevät. Kuivaamisen jälkeen taas ihan ok (ei edes kovettuneet). Seuraavan pidemmän sateen alkaessa taidan pistää sadehanskat tohon päälle.

    Näillä olen ajanut jopa +2 asteessa lämppäreiden kanssa, mutta sanoisin, että kymmenessä asteessa vaihdan lämpimämmän hanskan (tai sitten en, kun nää o niin hyvät ). Tietysti jokin tuulisuoja kahvoissa olisi hyvä, se kylmä viimahan nuo kädet kylmettää.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  17. #17
    Tuollaisilla Sweepin rukkasilla on menty jo reilu 15tkm. Hyvä tuntuma, ehkä kengurunnahkaisesta sisäpuolesta johtuen. Sateella kastuu ja kylmällä viileät, mutta lämppärien kanssa toimivat ihan loistavasti. Kelissä, kuin kelissä. Itse en mitään paksuja tumppuja halua, tai mitään saderukkasia päälle. Sateella on mun mielestä erityisen tärkeää että tuntuma on hyvä. Hintaa en muista, mutta ei noi varmaankaan mitkään älyttömän kalliit olleet, koska minäkin ne olen raatsinut ostaa. Veikkaisin 150€ luokkaa.

    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  18. #18
    Richa Turbot ja 2000km jälkeen toinen kiristysremmin tarrapinta irtosi itse nahkaosasta (liimasin kokoon) ja nyt kangasosat ovat kuluneet villaisiksi-> En suosittele. Lisäksi peukku on jotenkin oudon lyhyt muihin sormiin nähden ja varsi lyhyt.

    Itse ostin nuo kun noissa on ne kämmenpalat ja kokeneempi sanoi että ne palat on pakko olla. Toinen kokeneempi taas sanoi, että siinä kohtaa kun liukua otetaan käsillä vastaan ollaan jo menty päin helvettiä.
  19. #19
    Jaahas. Kokeilin kaverin Halvarssonin hanskoja. Molemmat suoraan hyvän mallisia. Toisessa oli vaan koko 9 ja toisessa 10, ja näistä 9 oli isompi Nyt tarttee vaan jostain moiset käydä etsimässä. Myykö noita Tampereella joku muu kuin Bike World ? Äkkiä menee pian postimyyntiin palautusrumbineen.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  20. #20
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Jaahas. Kokeilin kaverin Halvarssonin hanskoja. Molemmat suoraan hyvän mallisia. Toisessa oli vaan koko 9 ja toisessa 10, ja näistä 9 oli isompi Nyt tarttee vaan jostain moiset käydä etsimässä. Myykö noita Tampereella joku muu kuin Bike World ? Äkkiä menee pian postimyyntiin palautusrumbineen.
    Muistaakseni r.m. heinolla olis.
    Ite ostanut sieltä Lindstrandin hanskat, joka siis sama tehdas kun halvarsson.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  21. #21
    Lämpimät hanskat syksyksi, mitkä? Nykyiset 9v vanhat halpis ixs:t meinaa olla aamun 8c kelissä jo viileät. Vaiko viimasuojat (näyttääkö karsealle?) /kahvalämppärit hornettiin, jaksaakohan moisessa lataus noita. Hanskoilla pääsisi kyllä halvimmalla ja siirtyisi pyörästä toiseen.

    Onko kukaan pistänyt noita oxfordin premium sportseja hornettiin, vaikea asentaa?
    Viimeksi muokannut: yyri; 28.08.2018 klo 22:22.
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
  22. #22
    Rukka Viriumit tuli äskettäin hankittua. Näissähän ei ole mitään lämpövuorta, mutta Gore-Tex on laminoitu niin, ettei vuori pursua ulos. Omat näpit kyllä palelee todella herkästi, mutta yllätyksekseni näillä on mennyt ihan kivuttomasti juuri nämä aamuiset +8C työmatka-ajotkin, puolen tunnin rupeamista siis kyse ja maantie-/moottoritievauhtia ajeltu.
    Gore-hanskoiksi todella hyvä tuntuma. Hanskat onkin sen verran ohuet, että kahvalämppäritkin kyllä lämmittävät tarvittaessa, toisin kuin joissain paksummissa tumpuissa, joissa taas ajotuntuma kärsii.
    Eikä nämä vielä ainakaan +20C lämmöissäkään tukalalta tunnu, että varsin laaja käyttöalue näin tyypillisissä suomalaisissa kesäkeleissä.

    http://www.rukka.com/motorsport/prod...product/virium
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  23. #23
    Tankorukkaset ovat toimiva ja halpa konsti. Biltsusta reilun kympin. Voi tosin olla että niiden malli ei istu just omaan pyörään peilien kiinnityksen tms takia. Merkkikohtaisia kallimpia on esim. Kotarilla. Ja ulkonäkö ei välttämättä ole kovinkaan sexy. Mutta pitää viiman poissa ja käsissä itsessään voi pitää ohutta hellehanskaa.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  24. #24
    Rukat sovitettu. Ei jatkoon, liian pitkät sormet.

    Sweepin useat mallit olivat melko lähellä. Miellyttäviä ei kumminkaan löytynyt.

    Bike Worldin ystävällinen myyjä lupasi tilata muutamaa Halvarssonin mallia hyllyyn ja laittaa viestiä kun saapuvat. Josko tuosta löytyisi lopulta sopivat.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  25. #25
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Tankorukkaset ovat toimiva ja halpa konsti. Biltsusta reilun kympin. Voi tosin olla että niiden malli ei istu just omaan pyörään peilien kiinnityksen tms takia. Merkkikohtaisia kallimpia on esim. Kotarilla. Ja ulkonäkö ei välttämättä ole kovinkaan sexy. Mutta pitää viiman poissa ja käsissä itsessään voi pitää ohutta hellehanskaa.
    On hyvät, kotariin on sellaiset. Multi on vähän haastavampi kun vilkut on käsisuojassa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  26. #26
    Rukka hanskoissa oli mulle myös sormet pitkät, mutta käytössä muotoutuu ja "lyhenee".
    Aiemmin oli tyköistuvat hanskat niin kaasukäden sormet puuttuvat kun kahvaa kääntäessä painoi sormen päitä. Vaikea selittää, mutta älkää antako häiritä vaikka hanskojen sormikkaat ovatkin hivenen pitkät.
  27. #27
    Lainaa Papi kirjoitti Katso viesti
    Rukka hanskoissa oli mulle myös sormet pitkät, mutta käytössä muotoutuu ja "lyhenee".
    Aiemmin oli tyköistuvat hanskat niin kaasukäden sormet puuttuvat kun kahvaa kääntäessä painoi sormen päitä. Vaikea selittää, mutta älkää antako häiritä vaikka hanskojen sormikkaat ovatkin hivenen pitkät.
    Nojaa, kaksi senttiä liian pitkä on kyllä liian pitkä, ei se siitä muotoudu.

    Halvarssonin Loganit sitten tuli hommattua kun saatiin sopivaa kokoa tarjolle. Harmittavasti noissa ei ole rystysille suojaa. Muuten käyttöominaisuudet ovat todella hyvät ainakin omaan makuun. Tarttee vissiin ruveta väsäämään Jofamalle asiakaspalautetta.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  28. #28
    BMW Atlantikset ovat olleet äärimmäisen toimivat ja miellyttävät. Vaativat varmaan kahvanlämmittimet kylmemmillä keleillä.

    Kaiken kaikkiaan oli erittäin hyvä idea ostaa ensin varusteet ja mopo sitten rahoilla jotka jäi yli. Muuten tuskin olisin noin kalliita hanskoja ostanut.
  29. #29
    Minulla on kolmatta kesää käytössä Heldin BREEZY Quattrotempi Goretex -hanskat (https://www.held.de/257-1-2in1-Gloves.html). Niissä voi valita ottaako kämmenpuolelle pelkän kevyesti rei'itetyn nahan vai myös vuorikankaan. Kesän lämpimillä ei hikinen käsi tartu vuorikankaaseen ja viilennystä saa mukavasti ajoviimasta tarvittaessa. Tuntokin on kesäkeleillä erinomainen. Kahvanlämmittimien kanssa toimivat noin 10 asteesta ylöspäin, jos pyörässä ei ole kahvasuojia. Niiden kanssa jopa kylmemmässä.

    Kämmenpuolella on kuminoloista liukupintaa ja rystysten puolella metallisuoja. Näillä ajelin vesisateessa ja 17 asteen lämpötilassa Kuopiosta Sotkamoon ilman, että tarvitsi hanskoja kuivata perillä eli pitävät vettä kiitettävästi.

    Hinta vain on suolainen (https://www.revzilla.com/held-motorcycle-gloves), mutta sain ne lahjaksi. Itse ei ihan heti olisi tullut mieleen ostaa. Toistaiseksi ei ole kulumisesta merkkejä, joten saattaa mennä vielä toiset kolme vuotta samoilla.

    BMW F800GT -13


  30.  
  31. #30
    Tuli ostettua syyshanskoiksi Timelessin hanskat Yamaha Centerin poistoista. Halvalla ei saa hyvää. Järkyttävän nihkeät ja hikiset. Kädet liimautuu vuoriin kiinni vaikka olisi ulkolämmöt siinä kympin päällä No ei niillä myöskään kylmä tule, mutta pakko hankkia paremmat ensi vuonna/vuodeksi.