Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 83:sta
  1. #31
    itte asun täällä hevon jeerassa, oma vika sinänsä. tapahtumat jne keskittyy aika paljon eteläsuomeen ja mahdollisuudet osallistua on sitten käytännössä nolla. oulussa on aktiivista porukkaa ja Rovaniemellä vissiin hieman tai ainakin jokunen nicci. sata kilsaa ajelua jompaan kumpaan suuntaan letkailun vuoksi ei oikein kannusta ja hommaa muutenkin nyt ollu, ettei olis ehtinykkään.

    mutta toki positiivista asiaa löytyy voorumilta, gessu-miitti onko alkanut täältä vaiko missä pekkavee sitä on alkanut suunnittelemaan, en tiedä. täällä pekka kuitenkin siitäkin tiedottaa ja huolto-kursseja järjestää. gessumiittikin kait jo yli 10 vuotta vanha reilusti.

    XX-meeting ainakin on täällä saanut alkunsa ja ensi vuonna on kymmenes kerta silläkin, itse siinä olen mukana edelleen aiheuttamassa kaikenlaista sekaannusta. huurus järjestää omia mööttejään ja tosi aktiivisesti.

    iban kautta ite smoton jäsen, tai ainakin ollut jäsen, edut sieltäkin turvattu. sen kautta saanut alennuksia reissuilla tarvittaessa. ajon ajamalla taikka vuosimaksun maksamalla jäsenyys sielläkin turvattu.

    vittuilu on kaikkien foorumien oma suola. turha tulukuttaminen erikseen, muutenhan vittuilu on välittämistä.

    joskus meidän alueella yrittänyt olla mukana letkaa järjestämässä ja jotain pientä, tuntuu vaan olevan ettei porukkaa saa liikkeelle tai sitä ei ole täällä kuulolla. sittenpä jäi sekin, ainakin itseltä. toistaiseksi, aika näyttää.

    foorumi täällä kuitenkin on hyvä ja toimiva. jos vertaa esim honda raiderien nykyiseen foorumiin, niin paljon parempi. kuulemma heilläkin menty enemmän veispuukkiin kuin tällaiseen vanhempaan muottiin. muilta kuultua asiaa siis tuo.. itte siellä joskus käynyt ja sinne kirjoittanut, niin omaa aloituspostausta en edes koneella näe. sen vastaukset kylläkin. täällä homma toimii kuten pitääkin.

    no joo, tuo oli ihan yleistä tupinaa. ei niinkään kehitysideaa taikka millä saa jäseniä. pohjosessa etuja on hankala mainostaa, kun tapahtumat ovat etelässä. oikeastaan se verkkokaupan alennuskuponki on sellainen jota voi käyttää. ja muut mahdolliset käteisalennukset, tosin nekin taitaa melkein loppua iin kohdalla nelosgrillillä? bensasta jne saa alennusta liiton korteilla, verkkokaupat taitaa tosiaan olla sellaiset mistä jäsenyydellä saisi etua. muuten aika vähäistä pohjoisessa.

    tietty jos vuodessa olisi vaikka jokin pohjoisen reissu orkilla ja siellä olisi jotain omaa tapahtumaa vähän kuin firman piikkiin taikka hyvällä alella, niin sitten voisi mahdollisesti pohjoinenkin olla enemmän mukana rahatalkoissa. taikka saada alennuksia pohjoisen majoituksista tms. jänkhälle menee porukkaa aina pari tuhatta ihmistä, orkkilaisia sielläkin. tosin ei net päällepäin näy eikä taida olla edes mitään sovittua orkkilaisten yhteistreffiä siellä jossain baarissa mutta jotain tuollaista voisi ajatella. varmasti jänkhällä on alun toistasataa orkkilaista, villi arvaus. sinne jokin kabinetti vuokralle alkuillaksi ja alkaa tuttuja löytymään.

    kai tuota jotain viisaampaakin vois mieleen tulla. kunhan aikani kuluksi tässä kirjoittelen..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  2. #32
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    itte asun täällä hevon jeerassa...
    Hirveän paljon hyviä huomioita yhdessä viestissä.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #33
    Muuttakaa tän sivuston kirjoitus ja yms oikeus maksulliseksi?
    Silleen että saa lukea ilmaiseksi,mutta jos haluaa kysellä ja vaikka joku VIP alue niin 20e vuodessa.
    Mä maksan ainakin. Oon hyötynyt niin paljon kaikista vinkeistä jne.


    You make me sick i make music
  4. #34
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Muuttakaa tän sivuston kirjoitus ja yms oikeus maksulliseksi?
    Silleen että saa lukea ilmaiseksi,mutta jos haluaa kysellä ja vaikka joku VIP alue niin 20e vuodessa.
    Mä maksan ainakin. Oon hyötynyt niin paljon kaikista vinkeistä jne.
    Sitä meillä kutsutaan vapaaehtoiseksi jäsenmaksuksi
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  5. #35
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Hirveän paljon hyviä huomioita yhdessä viestissä.
    kuten sanottu, vittuilu on välittämistä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #36
    Huurteen jatkosotajutauksessa oli minusta jo mainos puhe orgista ja lippua näkyvissä..... niinhän tää laajenee
    tekemällä hyviä juttuja......
  7. #37
    Alennukset kaupoissa on vähän niin ja näin. Jos tykkää ostella sweeppiä ja muuta peruskamaa kotimaasta niin siitä on hyötyä. Sitten jos hakee vähän enemmän ylähyllyn tuotteita niin ulkomailta saa niin paljon halvemmalla, että kotimaisen kaupan hinta kaikkine jäsenaleineen ei ole edes samoilla satasilla. Samoin huolto-osat (oem) ja renkaat jo tottunut ostamaan ulkomailta koska hinta ja saatavuus.

    Ratailuun tuo jäsenpaketti on hyvä ja varmasti tuonut jäseniä. Samanlaista voisi miettiä johonkin muuhun hommaan (enska, touring tms) ettei ole pelkkä ratakerho, tuostakin on sakki kitissyt. Ja toisi laajempaa massaa mukaan. Mutta siinäkin pitää olla sävy kohdillaan, jotta jäsenyys ei ole pakko- tai tuputettava hankinta. Sekin ajaa ihmiset pois.

    Itse en ole kokenut että saisi rahallista etua niin en ole liittynyt. Ja muutenkin karsastan kaikkia jäsenyys, liitto, kantiskortti systeemejä
  8. #38
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Ratailuun tuo jäsenpaketti on hyvä ja varmasti tuonut jäseniä. Samanlaista voisi miettiä johonkin muuhun hommaan (enska, touring tms) ettei ole pelkkä ratakerho, tuostakin on sakki kitissyt. Ja toisi laajempaa massaa mukaan. Mutta siinäkin pitää olla sävy kohdillaan, jotta jäsenyys ei ole pakko- tai tuputettava hankinta. Sekin ajaa ihmiset pois.
    Kun ei asu pääkaupunkiseudulla, ei rataile eikä ajele ulkomailla ja ostaa varusteet mieluiten kivijalkakauppoja kannattaen, niin tuntuu melko vähän saavan rahalle vastinetta. Sitten jos ja kun täälläkin näkyy ORG enemmän ihan näin "maantietasolla" niin harkitsen jäsenyyttä. Enkä tarkoita että alan itse järjestämään ORGin nimissä jotain johon saa ehkä tukea.


    Ranen olen nähnyt livenä ihan näillä nurkilla mutta ei se ihan riitä siihen että ORG täälläkin
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  9. #39
    En käy radalla ajamassa, eli niille eduille ei ole tarvetta (mihin suurin osa eduista on kohdistettu, korjatkaa jos olen väärässä).

    Ei tarvetta tilata Eurobikerista mitään, Sweepin kamat ei kiinnosta omakohtaisten kokemusten takia ja muu kama ei pärjää hinnoissa kilpailijoille. Tällöin 40e lahjakortti on turha koska jäsenyys maksaa saman verran.

    Sitten ne pienemmät edut, tuntuu keskittyneen pääkaupunkiseudulle joista ei Kehä III ulkopuolella ole iloa.

    Joskus on jäsenyys ollut mutta ei ole enää, koska sille ei vastinetta tällä hetkellä omalla kohdalla saa.

    "Maksa hyvän asian puolesta", voisin maksaa mutta en 40 euroa siitä hyvästä että suurin focus on kohdistettu ratahommiin.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  10. #40
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti jälkimmäinen. Ja muutenkin nämä joita houkutellaan erillisillä kampanjoilla yms. Eivät varmaan jää pitkäksi aikaa.

    Huomattavasti enemmän tämä yhdistys antaa kuin ottaa. Hyviä tapahtumia ja alenuksia, jotka on parantuneet vuosi vuodelta. Tosin talvikaudeksi ehkä olis kiva saada jotaki kanssa, mutta tätä täytyy pohtia.
    Olet sä jotenkin eri mieltä itsesi kanssa? Kun mä ehdottelin tuolla toisessa ketjussa edes yhden AT2-päivän korvaamista AT3:lla niin sä kirjoitit mm: "AT2 on huomattavasti tärkeämpi järjestää kuin AT3. Olisi aivan hullua perus AT2 tämän takia." ja "AT2:lla kun haalitaan uusia jäseniä, ja se on tämän yhdistyksen kovin kortti siinä asiassa." Siis mitä mieltä sä olet?

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  11. #41
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Muuttakaa tän sivuston kirjoitus ja yms oikeus maksulliseksi?
    Silleen että saa lukea ilmaiseksi,mutta jos haluaa kysellä ja vaikka joku VIP alue niin 20e vuodessa.
    Mä maksan ainakin. Oon hyötynyt niin paljon kaikista vinkeistä jne.
    Tombohan sen sanoi: jos tavoitteena on jäsenmäärän lisääminen (tavoite jonka järkevyydestä en kyllä ole ihan vakuuttunut...) niin tehdään noin kuin Tombo ehdotti. Foorumia saa lukea kaikki, mutta kirjoitusoikeus vain jäsenillä. Jäsenmäärä lisääntyy ja ryöhnät karsiutuu veks.

    -jp-
    Viimeksi muokannut: J-PS; 17.08.2018 klo 01:32. Syy: Typo
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  12. #42
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Olet sä jotenkin eri mieltä itsesi kanssa? Kun mä ehdottelin tuolla toisessa ketjussa edes yhden AT2-päivän korvaamista AT3:lla niin sä kirjoitit mm: "AT2 on huomattavasti tärkeämpi järjestää kuin AT3. Olisi aivan hullua perus AT2 tämän takia." ja "AT2:lla kun haalitaan uusia jäseniä, ja se on tämän yhdistyksen kovin kortti siinä asiassa." Siis mitä mieltä sä olet?

    -jp-
    En?

    AT2 on yksi parhaista jäsenhankinta tavoista, mutta myös tärkeä ajo-opetuksen kannalta (enemmän kuin AT3). Ja samalla tutustuttaa rata-ajoon, joka taas mahdollisesti koukuttaa jäämään pitkäaikaiseksi jäseneksi.

    Itse en näe pointtia tämmösessä kertaluontoisessa jäsenten hankinnassa, että saadaa "jippii" joku vuosi 100 uutta jäsentä, joista yksikään ei uusi sitä seuraavana vuonna.

    Mielummin itse ottaisin 1 uuden monivuotisen jäsenen jolla on oikeasti kiinnostus yhdistykseen ja sen asioiden ajamiseen eteenpäin, kuin 10 kertajäsentä jotka vain liittyvät jonkun x edun perässä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #43
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    En?

    AT2 on yksi parhaista jäsenhankinta tavoista, mutta myös tärkeä ajo-opetuksen kannalta (enemmän kuin AT3). Ja samalla tutustuttaa rata-ajoon, joka taas mahdollisesti koukuttaa jäämään pitkäaikaiseksi jäseneksi.

    Itse en näe pointtia tämmösessä kertaluontoisessa jäsenten hankinnassa, että saadaa "jippii" joku vuosi 100 uutta jäsentä, joista yksikään ei uusi sitä seuraavana vuonna.

    Mielummin itse ottaisin 1 uuden monivuotisen jäsenen jolla on oikeasti kiinnostus yhdistykseen ja sen asioiden ajamiseen eteenpäin, kuin 10 kertajäsentä jotka vain liittyvät jonkun x edun perässä.
    Olen kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä tuon uusien jäsenten hankinnan osalta, mutta tuo postauksesi alku jotenkin särähtää. Mikä tekee AT kakkosesta tärkeämmän kuin AT kolmosesta, jos ajatellaan jo olemassaolevia jäseniä? Tilastoja en tunne, mutta näppituntuma on sellainen, että aika iso osa olemassaolevasta jäsenistöstä on jo käynyt AT2-kurssin ja kaipaisivat jotain lisää. Eli AT kolmosta. Se mitä yritän tässä(kin) sanoa, on se että yhdistyksen pitäisi mun mielestä panostaa jäsenhankinnan lisäksi myös vanhojen jäsenten kouluttamiseen. Nyt ihan irrallinen ja epäortodoksinen ajatus yhdistyksen koulutusohjelmaan: Voitaisiinko ajatella kehitettäväksi AT3,5 -kurssi? AT4 tähtää jo suoraan rata-ajoon, 3,5 olisi suunnattu niille AT3:n käyneille, jotka eivät ole rataorientoituneita, vaan ovat tällaisia "tavallisia motoristeja", jotka kuitenkin haluavat kehittää omaa osaamistaan. Jep tiedän, tässä on monta mutkaa ja kysymystä matkassa - resurssit ei ihan pienimpänä - kunhan vaan heitin ilmaan sen mitä mä yhdistykseltä kaipaisin jos jotain lisää vielä pitäisi saada. Mä maksan sen 29€ rakkaudesta lajiin ja koska mun mielestä yhdistys tekee korvaamattoman arvokasta duunia näissä ajokoulutuksissa. Ja olen valmis maksamaan lisääkin tällaisesta täydennyskoulutuksesta, ihan markkinahinnan.

    -jp-

    PS. Lainauksen lihavointi mun.
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  14. #44
    Mä liityin, koska arvelin käyväni ainakin yksillä ratapäivillä harjoittelemassa, sitten kun vielä oli tarvetta ostaa kevääseen ja syksyyn sopivaa lämmikettä ajotakin alle, niin eurobikeristähän löytyi vallan mainioksi osoittautunut windstopperikerrasto ja siihen vielä huppukauluri. Eli kaiken kaikkiaan oli edullisempaa olla orgin jäsen kuin olla olematta! Kaikkeen se pennin... anteeksi centinvenytys johtaa. Säästyneillä rahoilla ostin bensaa, koska mun pyörä janoaa sitä

    Jos noin niinkuin muuten asiaa mietin, niin on mulla ostettavaa ensivuonnakin ja ajattelin käydä ainakin kerran radalla. Vaikka ratailu ei kilpailumielessä kiinnosta, niin on siellä ainakin kunnon mutkat, joissa harjoitella maantietä varten. Että varmaan oon jäsen ensikin vuonna!

    Täällä provinssissa kun asuu ja vaikka ei asuisi, niin yhtään toista jäsentä en voi sanoa tuntevani (paitsi että olin siellä avj-18 reissulla, jossa tutustui muihin ihmisiin ainakin jonkun verran) tai en ainakaan ole missään tekemisissä kuin korkeintaan tämän foorumin kautta. Jos sitten jotain pippaloita orggi jossain järjestäisi (siis KUKA järjestäisi), niin tuskinpa täältä kaukaa kuitenkaan tulisi niihin lähdettyä, kun kotona niin hyvin viihdyn. Siten jos sinne menisi, niin varmaan siellä muut puhuisivat sellaista motskarislangia, että en ymmärtäisi mitään - mähän harrastan tätä vaan sen takia, tämä on kivaa (no, sanon ihmisille, että terapiaa, niin ne ymmärtää ).

    Toisaalta taas järjestetyt retket (mchuurre on tässä kyllä erittäin aktiivinen ) houkuttelevat meikäläistä. Ja keväällä niinkin vaatimaton juttu kuin melumittaus oli meikäläiselle hyvä syy olla poissa arkisista töistä ja ajaa pärräytellä hoitelemaan asioita pääkaupunkiseudulle.

    Minua kyllä houkuttelisi osallistua myös jonkinlaiselle taitoajokurssille (mutta kuka senkin järkkäis ja kiinnostaisiko muita), jossa joku taitaja antaisi vinkkejä ja sitten voisi harjoitella joitain pikkuniksejä ja miksei siellä voisi olla jonkinlainen kevyen tason taitoajokilpailukin (ei trialia, vaan normaalilla katupyörällä). En tiedä toisiko tuollainen jäseniä, mutta varmaan osallistujia - ainakin yhden...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  15. #45
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Olen kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä tuon uusien jäsenten hankinnan osalta, mutta tuo postauksesi alku jotenkin särähtää. Mikä tekee AT kakkosesta tärkeämmän kuin AT kolmosesta, jos ajatellaan jo olemassaolevia jäseniä? Tilastoja en tunne, mutta näppituntuma on sellainen, että aika iso osa olemassaolevasta jäsenistöstä on jo käynyt AT2-kurssin ja kaipaisivat jotain lisää. Eli AT kolmosta. Se mitä yritän tässä(kin) sanoa, on se että yhdistyksen pitäisi mun mielestä panostaa jäsenhankinnan lisäksi myös vanhojen jäsenten kouluttamiseen. Nyt ihan irrallinen ja epäortodoksinen ajatus yhdistyksen koulutusohjelmaan: Voitaisiinko ajatella kehitettäväksi AT3,5 -kurssi? AT4 tähtää jo suoraan rata-ajoon, 3,5 olisi suunnattu niille AT3:n käyneille, jotka eivät ole rataorientoituneita, vaan ovat tällaisia "tavallisia motoristeja", jotka kuitenkin haluavat kehittää omaa osaamistaan. Jep tiedän, tässä on monta mutkaa ja kysymystä matkassa - resurssit ei ihan pienimpänä - kunhan vaan heitin ilmaan sen mitä mä yhdistykseltä kaipaisin jos jotain lisää vielä pitäisi saada. Mä maksan sen 29€ rakkaudesta lajiin ja koska mun mielestä yhdistys tekee korvaamattoman arvokasta duunia näissä ajokoulutuksissa. Ja olen valmis maksamaan lisääkin tällaisesta täydennyskoulutuksesta, ihan markkinahinnan.

    -jp-

    PS. Lainauksen lihavointi mun.
    Koska kaikki on niin mustavalkoista?

    AT3 kursseja on järjestetty ja aika lailla kaikki halukkaat on sinne päässy, enemmin tai myöhemmin. Ja aika iso uhkapeli on se että perutaan AT2 sen takia että saadaan pari paikkaa lisää.

    Ja mitä sinä toivot sitten siltä "AT3.5" kurssilta, mitä osa-aluetta? Koska AT4 on aika suora jatkumo kyseiselle kursille, ja muutenki siellä sais olla omaa ajoa sisältäviä päiviä kurssien välissä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  16. #46
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ja aika iso uhkapeli on se että perutaan AT2 sen takia että saadaan pari paikkaa lisää.
    Mikä tuosta tekee uhkapelin? Mikä on panos?

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  17. #47
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Mikä tuosta tekee uhkapelin? Mikä on panos?

    -jp-
    Se että tulee persnettoa ratapäivän kuluissa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  18. #48
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Se että tulee persnettoa ratapäivän kuluissa.
    Eikös se mene niin että AT2 on kurssilaiselle maksuton ja AT3 maksullinen? Muistaakseni 30€ per lärvi... eli tuskin AT3 ainakaan persnettoa voi tuottaa.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  19. #49
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Täällä provinssissa kun asuu...
    Ja jos katsot karttaa Suomen moottoriradoista, niin huomaat että tässä kohtaa nimenomaan Helsinki on sitä pahimman luokan provinssia...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  20. #50
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Ja jos katsot karttaa Suomen moottoriradoista, niin huomaat että tässä kohtaa nimenomaan Helsinki on sitä pahimman luokan provinssia...

    -jp-
    Ihmeellistä tämä pääkaupunki keskeisyys. Org järjestää joka vuosi kerran Messujatkot Dublinerissa. Yksi tapahtuma Superbikerissa. Syyskokous Espoossa. Kaikki ajoharjoittelu pohjanmaalla, savossa, hämeessä ja Missä toi Alastaro nyt sitten on. Imatran ajotkin perinteen mukaan on kai ajettu Imatralla. Letkat ja kehäkessa joka Maanantai on vaan oma aloitteisten jäsenten puuhastelua, johon Org tarjoaa vain tämän foorumin tiedon levitykseen. Vai olisko niin että pääkaupunkikeskeisyys on vaan sanan pirulainen jonka avulla voi heittäytyä passiiviseksi ja kieltäytyä kaikesta.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  21. #51
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    IVai olisko niin että pääkaupunkikeskeisyys on vaan sanan pirulainen jonka avulla voi heittäytyä passiiviseksi ja kieltäytyä kaikesta.
    Kieltäytyä mistä kaikesta? Tuo kaikki liittyy ymmärtääkseni ratailuun ja jos sitä ei harrasta niin mistä silloin kieltäytyy hiettäytymällä passiiviseksi?
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  22. #52
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dishwater kirjoitti Katso viesti
    Kieltäytyä mistä kaikesta? Tuo kaikki liittyy ymmärtääkseni ratailuun ja jos sitä ei harrasta niin mistä silloin kieltäytyy hiettäytymällä passiiviseksi?
    No, minkälaista tapahtumaa sinä haluaisit. Kaikki huutaa vaan että liian ratapuolista hommaa, liian pääkaupunkiseutu painotteista. Mutta kukaan ei ole sanonu konkreettisesti mitä haluaa, saati ole valmis alkaa puuhaamaan sitä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  23. #53
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Tapahtumathan on just tasan sen näköisiä, kuin niiden järjestäjät. Kymmenen vuotta ja rapiat orgissa on puuhattu ratapäivien ja ajokoulutusten parissa, joten sen suunnan tekijääkin luonnollisesti kerääntyy nurkkiin, mikä taasen ohjaa yhdistyksen toiminnan suuntaa. Se ei kuitenkaan ole mitenkään poissulkeva asia.

    Huurusmiehelle hatunnosto esimerkin näyttämisestä erilaisten proggisten järkkäämisestä. Siinä on mies, joka tekee eikä selittele. Yhdellä reissulla kävin, oli erinomainen keikka, tahdon lähteä uudelleenkin. Samaa kaavaa voi soveltaa ihan kuka tahansa muukin. Eihän siinä ole kuin se, että keksii, mitä tekee. Foorumilla voi sitten markkinoida juttuaan valtavalle määrälle asiasta kiinnostuneita, joten eihän siitä voi tulla kuin menestys.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  24. #54
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    En tarkoittanut että kaikki radalle ja heti. Vaan Esim letkailut. Epätodennäköistä että kymmeniä letkailijoita saapuu pikku paikkakunnalla olevaan starttiin. Mutta jos Ajelemaan lähtee niin rohkeesti ilmoitusta orggiin. Että letka starttaa Saarijärven Nesteeltä Torstaina klo 18.00.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  25. #55
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    No, minkälaista tapahtumaa sinä haluaisit. Kaikki huutaa vaan että liian ratapuolista hommaa, liian pääkaupunkiseutu painotteista. Mutta kukaan ei ole sanonu konkreettisesti mitä haluaa, saati ole valmis alkaa puuhaamaan sitä.
    Eikös tässä ketjussa jotenkin ollut ideana ideoida kuinka ORG saa uusia jäseniä joten tuo kysymys on sinällään mielenkiintoinen. Saan aika tasaisesti erilaista mainosviestintää jolla pyritään houkuttelemaan ostamaan jotain tai liittymään johonkin. Ne siis jo sinällään sisältävät jotain jolla pyrkivät pääsemään päämääräänsä. Voin siis potentiaalisena asiakkaana itse valita onko tarjottu sisältö kiinnostavaa vai ei vastaamatta lähettäjälle että voisin olla kiinnostunut jos...

    Omassa viestissäni toin esiin asioita jotka ORGissa ovat merkittävän keskeisiä, mutta eivät vastaa omia kiinnostuksenkohteitani. Tarkoituksena oli siis jo auttaa asiaa miettiviä tahoja huomaamaan epäsuhtaa tarjonnan ja potentiaalisten jäsenten halujen suhteen. Samaa näyttää olevan muutamissa muissakin viesteissä.

    Kyllä täälläkin kulmilla letkoja kokoontuu joten tekemistä saa siis järjestettyä oma-aloitteisestikin, joskin sidonnaisuus ORGiin on melko löyhä. Ja kuten jo aiemmassa viestissä yritin sanoa, niin en oikein näe ideaa siinä että maksan jäsenmaksun, jotta voisin olla puuhaamassa jotain tapahtumaa tai tekemistä ORGi nimissä ja kenties ehkä saada siihen jotain tukea.
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  26. #56
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dishwater kirjoitti Katso viesti
    Eikös tässä ketjussa jotenkin ollut ideana ideoida kuinka ORG saa uusia jäseniä joten tuo kysymys on sinällään mielenkiintoinen. Saan aika tasaisesti erilaista mainosviestintää jolla pyritään houkuttelemaan ostamaan jotain tai liittymään johonkin. Ne siis jo sinällään sisältävät jotain jolla pyrkivät pääsemään päämääräänsä. Voin siis potentiaalisena asiakkaana itse valita onko tarjottu sisältö kiinnostavaa vai ei vastaamatta lähettäjälle että voisin olla kiinnostunut jos...
    Kai ymmärrät että kukaan ei tällä tee bisnestä?

    Org. on lähinnä siinä että se mahdollistaa järjestää tapahtumia mitä ilman tälläistä järjestöä ei pysty/olisi hyvin vaikeaa tehdä. Jos vaikka katsoo tuota Imatralle menoa, ja yhen hotellin valtaamista. Tai sitten suomen parhaiden ratapäivien järjestämistä. Ja totta kai tapahtumat ovat sitä mille löytyy puuhaajia ja mitkä heidän intressit on.

    Jos koet että tämä ei ole tarpeellista, tämä ei sitten ole. Laittaa vaan vituttamaan asenne että maataan itte selällään ja huudetaan että kui kukaa ei meille järjestä yhtikäs mitää.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  27. #57
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Mutta kukaan ei ole sanonu konkreettisesti mitä haluaa, saati ole valmis alkaa puuhaamaan sitä.
    No mä ainakin sanoin konkreettisen jutun... Tuolla ylempänä. Mutta kun ei oo taitoa, jotta itse pystyisin mitään vetämään...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  28. #58
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Kai ymmärrät että kukaan ei tällä tee bisnestä?

    Org. on lähinnä siinä että se mahdollistaa järjestää tapahtumia mitä ilman tälläistä järjestöä ei pysty/olisi hyvin vaikeaa tehdä. Jos vaikka katsoo tuota Imatralle menoa, ja yhen hotellin valtaamista. Tai sitten suomen parhaiden ratapäivien järjestämistä. Ja totta kai tapahtumat ovat sitä mille löytyy puuhaajia ja mitkä heidän intressit on.

    Jos koet että tämä ei ole tarpeellista, tämä ei sitten ole. Laittaa vaan vituttamaan asenne että maataan itte selällään ja huudetaan että kui kukaa ei meille järjestä yhtikäs mitää.
    Tietenkin ymmärrän ja ymmärrän aika paljon muutakin tähän liittyvää kun olen ollut ja olen edelleen yhdistytoiminnassa mukana, ei ORG siinä suhteessa mitenkään poikkea muista: jäsenet maksavat jäsenmaksun jos haluavat olla mukana ja kokevat saavansa rahoilleen vastinetta jollain tasolla.

    Jos koet vituttavana asenteen että en ole kiinnostunut Imatrasta tai ratapäivistä, niin se on ikävää sinänsä mutta en oikein osaa kokea huonoa omaatuntoa asiasta. Kuten jo sanoin ratailu ei ole minun juttuni ajamassa eikä katsomossa.

    Onhan aina olemassa vaihtoehto että ORG profiloituu nimenomaan ratailuun erikoistuneeksi ry:ksi jolloin potentiaaliset jäsenetkään eivät odota muunlaista toimintaa ja yhdistyksen jäsenistöstä löytyy pääsääntöisesti samanhenkistä väkeä.
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  29. #59
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dishwater kirjoitti Katso viesti
    Jos koet vituttavana asenteen että en ole kiinnostunut Imatrasta tai ratapäivistä, niin se on ikävää sinänsä mutta en oikein osaa kokea huonoa omaatuntoa asiasta. Kuten jo sanoin ratailu ei ole minun juttuni ajamassa eikä katsomossa.
    Enhän minä niin sanonut? Vaan se että odotetaan että joku muu järkkää just sulle tapahtumia, jotka on sun makuun. Eikä itse olla valmiita laittamaan tikkua ristiin.

    Lainaa Dishwater kirjoitti Katso viesti
    Onhan aina olemassa vaihtoehto että ORG profiloituu nimenomaan ratailuun erikoistuneeksi ry:ksi jolloin potentiaaliset jäsenetkään eivät odota muunlaista toimintaa ja yhdistyksen jäsenistöstä löytyy pääsääntöisesti samanhenkistä väkeä.
    Eikä tätä haetakkaan. Jos haluat toisenlaista tapahtumaa, niin sille pitää löytyä vetäjäkin/tai voit alkaa itse vetämään. Kuten POS tuolla sanoi, tätä ratapuolta on pyöritetty täällä niin kauan että sille löytyy yks jos toinenkin osaava vetäjä.

    Yhdistys kyllä tukee kaikennäköistä tapahtumaa, se o vaan se että niille pitäisi löytää se vetäjäkin.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  30.  
  31. #60
    Eräs mieleeni tuleva huomio on se että paljon ja useassa keskustelussa mainitaan sanat ratailu, rataharrastaja, ratapäivät jne.
    Me olemme kuitenkin kovasti yrittäneet (paino sanalla yrittäneet) tehdä töitä sen eteen että puhuttaisiin ajokoulutuksista ja koulutuspäivistä.
    Ajoharjoittelu on parasta tehdä radalla koska siellä harjoittelu on turvallista ja toistettavissa.

    Uskon että hyvin suuri osa koulutuspäiville osallistuvista ovat mukana siksi että haluavat oppia paremmiksi kuljettajiksi. Haluavat löytää ajamiseen rentouden ja olla turvallisempia kuljettajia liikenteessä.
    Siis ei siksi että haettaisiin sitä "omaa enkkaa".

    Motorg ry on Suomen suurin motoristien jatkokouluttaja.
    Haluamme edelleen kehittyä tässä ja houkutella mukaan yhä useampia uusia ja kenties kokemattomia motoristeja.
    Auttakaa meitä tässäkin pyrkimyksessä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen