Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mistä lähtee etsii vikaa, kun tyhjäkäynnillä saattaa kadottaa virrat täysin ? 10min venailu ja kaikki toimii ? Moottorin vikavalo ei pala, ei siis lataus ? Ongelma vain tyhjäkäynnilä & startatessa
    mr minä
  2. #2
    Lainaa mr minä kirjoitti Katso viesti
    Mistä lähtee etsii vikaa, kun tyhjäkäynnillä saattaa kadottaa virrat täysin ? 10min venailu ja kaikki toimii ? Moottorin vikavalo ei pala, ei siis lataus ? Ongelma vain tyhjäkäynnilä & startatessa
    Tuskin vikavalo vahtii latausta kovinkaan tarkkaa, en tosin ole varma.
    Lähtisin tutkimaan sitä latauspiiriä, liittimet, säädin ja käämitys. Jossain voi olla huono kosketus,
    pahimmillaan käämityksen sisällä.
  3. #3
    Ostaisin ekaksi uuden akun.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Ostaisin ekaksi uuden akun.
    Ennen ostamista mittaisin akun jännitteen levossa, startissa ja käydessä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ennen ostamista mittaisin akun jännitteen levossa, startissa ja käydessä.
    Jos akku on 3-v vanha tai yli, ni ostaisin heti uuden akun.
    Braaaaap
  6. #6
    Lainaa mr minä kirjoitti Katso viesti
    Mistä lähtee etsii vikaa, kun tyhjäkäynnillä saattaa kadottaa virrat täysin ? 10min venailu ja kaikki toimii ? Moottorin vikavalo ei pala, ei siis lataus ? Ongelma vain tyhjäkäynnilä & startatessa
    Uusi akku on vaihdettu
    mr minä
  7. #7
    Aikanaan Jammuissa oli tyyppivikana että sulakekotelo tahtoo alkaa tekemään katkoksia. Voisiko olla siinä jotain? R1:ssä on ns. pääsulake joka pimentää kaiken. Se voi siinä startatessa/tyhjäkäynnillä lämmetä niin että tulee katikos ja 10 minuutin päästä taas jäähtyy niin että alkaa toimia. Sopii myös siihen että ei ajossa katko kun laturi hoitaa sähköt niin ei lämpene.
    Viimeksi muokannut: Tinde; 15.08.2018 klo 13:12.
    FJR -17
  8. #8
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Aikanaan Jammuissa oli tyyppivikana että sulakekotelo tahtoo alkaa tekemään katkoksia. Voisiko olla siinä jotain? R1:ssä on ns. pääsulake joka pimentää kaiken. Se voi siinä startatessa/tyhjäkäynnillä lämmetä niin että tulee katikos ja 10 minuutin päästä taas jäähtyy niin että alkaa toimia. Sopii myös siihen että ei ajossa katko kun laturi hoitaa sähköt niin ei lämpene.
    Täytyy kokeilla pääsulake & rele kun seuraavaksi temppuilee. Ne on penkin alla niin pääsee käsiksi. Toisin kuin sulakeboksi joka on vasemman katteen alla. Tänään ruiskuttelin epätoivoisesti elektroniikan putsaus speitä joka
    paikkaan penkin alle ecu,pääsulake, releet yms.. liittimet auki ja speitä vähän väliin...
    mr minä
  9.  
  10. #9
    Muistin tuossa eilen sellaisesta että Jammuissa (ainakin FJR ja tiettävästi myös R1) noihin aikoihin oli ongelmia maadoitusten kanssa. Siellä jossain katteen takana on "hämähäkki" joka on sellainen rungossa kiinni oleva pelti johon kytketään useita maadoituksia abikoilla. Se saattaa temppuilla ja minullakin se vaihdettiin takuuseen joskus 2010 paikkeilla. Kannattaa tsekata.
    FJR -17