Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Kuten jo otsikosta tulee ilmi, en ihan vinkuheinä ole ja eniten mietityttää pituus, että miten pyörän kanssa tulee toimeen. Kortti tarkoitus ajaa ensi keväänä ja toistaiseksi eniten kiinnostaisi customit about 600 kuutioiset. Olisiko hyviä vinkkejä sopivista pyöristä tai saako tappeja yms siirrettyä että toimivat isommankin miehen alla?
  2. #2
    Mun kaveri on aikalailla samoilla mitoilla, taitaa plla pari senttiä pidempi ja pitkäjalkainen, hänelle vaihtoehdot missä pysyi ajelemaan mukavasti olivat katuenduroita, tuon sivun perusteella on hyvä aloittaa pohdiskelu ja vertailla eri pyöriä http://cycle-ergo.com/
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Mun kaveri on aikalailla samoilla mitoilla, taitaa plla pari senttiä pidempi ja pitkäjalkainen, hänelle vaihtoehdot missä pysyi ajelemaan mukavasti olivat katuenduroita, tuon sivun perusteella on hyvä aloittaa pohdiskelu ja vertailla eri pyöriä http://cycle-ergo.com/
    Kiitos vinkistä, tuo vaikuttaa hyvältä, täytyy perehtyä oikein ajan kanssa 👍
  4. #4
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Käsittääkseni 600 kuutioiset kustomit ei ehkä ole tuon kokoiselle miehelle se luontevin, ainakaan jos on tottunut perheautojen suorituskykyyn.. en minä tiedä, mutta oon kuullu. Joku tonnikustomi saattais olla parempi, joskin jotain tonnista katuenduroa ehkä ennemmin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    Ehkäpä ktm 950/990 SM/T vois olla sopiva custom jolla mahtuu ajamaan, ja jaksaa vielä kulkea.
    SE
  6. #6
    Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    Ehkäpä ktm 950/990 SM/T vois olla sopiva custom jolla mahtuu ajamaan, ja jaksaa vielä kulkea.
    Täytyypäs kurkata nuokin, kiitos vinkistä 👍
  7. #7
    Lainaa Vinkulelu kirjoitti Katso viesti
    Kuten jo otsikosta tulee ilmi, en ihan vinkuheinä ole ja eniten mietityttää pituus, että miten pyörän kanssa tulee toimeen. Kortti tarkoitus ajaa ensi keväänä ja toistaiseksi eniten kiinnostaisi customit about 600 kuutioiset. Olisiko hyviä vinkkejä sopivista pyöristä tai saako tappeja yms siirrettyä että toimivat isommankin miehen alla?
    Sinulla ei ole tuon suhteen ongelmaa: tuolla pituudella ja painolla jäljelle jää hyvin rajallinen määrä kelvollisia malleja jäljelle. Toki helpottaa, jos ruumiinrakenne on sikäli outo, että jalat ovat lyhyet ja selkä pitkä.

    Kovin pieniä pyöriä en katselisi myöskään. Alkaa kasvaa myhkyrä otsaan, kun et pääse heittämällä ylämäessä ohituskaistaa pitkin ohi jostain Micrasta vaan saat hinuttaa vasenta kaistaa kaasua pohjassa pitäen sinne mäen päälle asti.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  8. #8
    Itse noissa samoissa lukemissa ja 650 customi riittänyt vuosia. Kokeillut myös tonnisatasta ja huomio kiinnittyi kyllä muuhun kuin moottorin riittävyyteen. Riippuu tietysti miten haluaa ajaa. Suurempi ongelma meillä isoilla, että takapenkille pitää löytyä sitten tarpeeksi pieni kyytiläinen kun pyörien kantavuus on yleensä väliä 180 - 220kg.
  9. #9
    Joku Moto Guzzi Californian malli kannattaa käydä kokeilemassa.
  10. #10
    Tyyppi ettii customeita, niin heti täällä luonnollisesti suositellaan enskoja
    Yamaha xvs vois olla yks mahd. Niitähän on montaa kokoa.
    Siirtosarjat ni sopii vaikka kuinka pitkälle ja orkkiksenakin hyvä ajoasento.
    Mä ostin kun halvalla sai tommosen 650 ja mukava sillä on ollu ajella. Itselläkin yli sata kg ja vaimokekkaan ei keiju mallia ja silti ihan mukava ajella. En tosin juurikaan harrasta pitkän matkan ajoa,niin n siitä puolesta tiedä....


    You make me sick i make music
  11. #11
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Tyyppi ettii customeita, niin heti täällä luonnollisesti suositellaan enskoja:
    Lunnollisesti, mitä muutakaan tältä foorumilta voisi odottaa. Suzuki VL800 Intruder, uudemmat on kai M800 merkattuja, on hyvinkin tilava vekotin pienistä Customeista puhuttaessaa. Paljon parempi isolle äijälle kuin vaikka VS1400 Intruder.
    .
  12. #12
    Olen kyllä riisitautinen kyselihän rinnalla 90kg 182cm mutta uskoisin et 650/750cc riittää hyvin tosin joudut melkovarmaan ostamaan siirtotapit.Ennenhän 250cc oli hyvinkin yleinen pyörä ja hyvin sillä isotkin äijät ajeli,650cc olikin sit tosi iso pyörä nykyisin se on pappa mopo Niin itse ajelen 750 HONDA Black Spirit ja voin vain kehua mikä ei ole ihan tyhjää puhetta BMW,n jälkeen
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  13. #13
    Jos käytettyä katselet niin ne siirtotapit olisi hyvä olla jo paikoillaan, jonkun muun maksamina. Olen toisella silmällä katsellut itselleni Triumph Americaa, siirtotapit siihen kustantaa melkein 900€.
    .
  14. #14
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Minkänäköisellä budjetilla liikutaan? Jos rahasta ei ole pulaa, niin itse ostaisin XDiavelin. Toinen asiallinen kampe olisi Trumpan Thunderbird Storm. Muutenkin mun mielestä kannattaa harkita vakavasti vähän isomman fillarin hommaamista, noi pikkucustomit on monesti varsin hengettömiä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #15
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Minkänäköisellä budjetilla liikutaan? Jos rahasta ei ole pulaa, niin itse ostaisin XDiavelin. Toinen asiallinen kampe olisi Trumpan Thunderbird Storm. Muutenkin mun mielestä kannattaa harkita vakavasti vähän isomman fillarin hommaamista, noi pikkucustomit on monesti varsin hengettömiä.
    Peukku XDiavelille! Vaikka ite ajelen erityyppisillä mopoilla niin on tuo helvetin hieno, kerran piti huollon aikana käydä oikein kokeilemassa.
  16. #16
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Minkänäköisellä budjetilla liikutaan? Jos rahasta ei ole pulaa, niin itse ostaisin XDiavelin. Toinen asiallinen kampe olisi Trumpan Thunderbird Storm. Muutenkin mun mielestä kannattaa harkita vakavasti vähän isomman fillarin hommaamista, noi pikkucustomit on monesti varsin hengettömiä.
    Eka pyörä itselle, niin budjetti on 2000-5000 €. Mielummin halvemmasta päästä, jos haluaa sitten hetikohta vaihtaa. Täytyypäs tsekata mainitsemasi mallit 👍
  17. #17
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Jos käytettyä katselet niin ne siirtotapit olisi hyvä olla jo paikoillaan, jonkun muun maksamina. Olen toisella silmällä katsellut itselleni Triumph Americaa, siirtotapit siihen kustantaa melkein 900€.
    On kyllä aika suolainen hinta 😲
  18. #18
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Tyyppi ettii customeita, niin heti täällä luonnollisesti suositellaan enskoja
    Yamaha xvs vois olla yks mahd. Niitähän on montaa kokoa.
    Siirtosarjat ni sopii vaikka kuinka pitkälle ja orkkiksenakin hyvä ajoasento.
    Mä ostin kun halvalla sai tommosen 650 ja mukava sillä on ollu ajella. Itselläkin yli sata kg ja vaimokekkaan ei keiju mallia ja silti ihan mukava ajella. En tosin juurikaan harrasta pitkän matkan ajoa,niin n siitä puolesta tiedä....
    Joo, en oikein sytkähdä enduroihin ja customit uppoo muotokieleltään ja tyyliltään jotenkin parhaiten. Todennäköisesti tulen ajelemaan pääosin 200km säteellä, niin uskoisin senkin puolesta customin toimivan mainiosti 

    Toki myönnän myös olevani täysin aloittelija pyöräilyssä, niin kuuntelen mieluusti kaikenlaisia mielipiteitä.
  19. #19
    Lainaa Vinkulelu kirjoitti Katso viesti
    Joo, en oikein sytkähdä enduroihin ja customit uppoo muotokieleltään ja tyyliltään jotenkin parhaiten. Todennäköisesti tulen ajelemaan pääosin 200km säteellä, niin uskoisin senkin puolesta customin toimivan mainiosti.
    Oletko käynyt yhtään vielä kaupoissa istuskelemassa erilaisten pyörien päällä? Meikäläinen ainakin (190/120+) totesi ensimmäistä kertaa customin päälle istuessa, että ”ei ikinä”... Ajoasento tuntui niin täydellisen luonnottomalta, että tähän päivään metriäkään en ole customilla ajanut. Tietty jos tyyli on pääasiallinen valintakriteeri, niin kai sitä kaikkeen oppii, mutta pointti on ehkä se, että kannattaa tehdä tuttavuutta härveleihin muutenkin kuin kuvissa jo ennen kuin liikaa lukitsee ajatuksiaan.
  20. #20
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Oletko käynyt yhtään vielä kaupoissa istuskelemassa erilaisten pyörien päällä? Meikäläinen ainakin (190/120+) totesi ensimmäistä kertaa customin päälle istuessa, että ”ei ikinä”... Ajoasento tuntui niin täydellisen luonnottomalta, että tähän päivään metriäkään en ole customilla ajanut. Tietty jos tyyli on pääasiallinen valintakriteeri, niin kai sitä kaikkeen oppii, mutta pointti on ehkä se, että kannattaa tehdä tuttavuutta härveleihin muutenkin kuin kuvissa jo ennen kuin liikaa lukitsee ajatuksiaan.
    Hyvä pointti ja en ole vielä kerennyt istuksia. Toki tarkoitus on istua ja mieli sikäli avoimena, että jossei customit tunnu hyvältä, niin en tietenkään sitten sellaista  Milläs vekottimella sä kurvailet?, kiinnostaa kun isommanpuoleinen kaveri kans.
  21. #21
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Triumph Rocket. Vie tanakampaakin miestä.



    Mut ehkä sit tokana kesänä vasta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #22
    Lainaa Vinkulelu kirjoitti Katso viesti
    Hyvä pointti ja en ole vielä kerennyt istuksia. Toki tarkoitus on istua ja mieli sikäli avoimena, että jossei customit tunnu hyvältä, niin en tietenkään sitten sellaista  Milläs vekottimella sä kurvailet?, kiinnostaa kun isommanpuoleinen kaveri kans.
    Tällä hetkellä alla Yamaha MT-10. Aloittelin Suzuki GSX-650F:llä (vm 2010->), sitten ollut myös mm. Yamaha FZ8, Kawa Z1000sx ja Yamaha MT-09. Kaikki siis enempivähempi selkä suorana ajettavia ja jossain määrin tuulensuojalla varustettuja. Pitkäjalkaisena tuo Suzuki ja MT-09 lienevät ne polvikulmiltaan armollisimmat, mutta ei nuo muutkaan mitään mahdottomia ole olleet. Aika paljon se riippuu tosiaan siitä, onko pitkäselkäinen, pitkäreisinen vai pitkäsäärinen, että miten ergonomia osuu.
  23. #23
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Oletko käynyt yhtään vielä kaupoissa istuskelemassa erilaisten pyörien päällä? Meikäläinen ainakin (190/120+) totesi ensimmäistä kertaa customin päälle istuessa, että ”ei ikinä”... Ajoasento tuntui niin täydellisen luonnottomalta, että tähän päivään metriäkään en ole customilla ajanut. Tietty jos tyyli on pääasiallinen valintakriteeri, niin kai sitä kaikkeen oppii, mutta pointti on ehkä se, että kannattaa tehdä tuttavuutta härveleihin muutenkin kuin kuvissa jo ennen kuin liikaa lukitsee ajatuksiaan.
    Joo ainakin intruder 750:ssä on ihan käsittämättömän vammanen ajoasento. Siis omaan fysiikkaan nähden ainakin.
    Sama jossain viragossa. Nuo xvs:ssät sopii pitkillekkin hyvin...


    You make me sick i make music
  24. #24
    Omat kokemukset kolmesta pyörästä, aika lailla samaa kaliiperia kysyjän kanssa.

    - GR650; omistin pitkään, mutta pyörä oli lähinnä tallissa koska sillä ajamisesta ei tämän kokoinen äijä juuri nauttinut - sitten kuitenkaan, vaikka ostaessa tuntui että kelpo peli.
    - GSX650F; muutama tuhat kilometriä tänä kesänä. Hyvin "mahtuu" ajamaan, eikä väsy kädet tai selkä mutta p*rse puutuu ja jalat kipeytyy samalla.
    - V-Strom 650; muutama lyhyt reissu vasta ajettu. Näistä kolmesta ehdottomasti se minun pyörä, ja nimenomaan ajoasento isokokoisellekin hyvä.

    Käy ihmeessä kokeilemassa erilaisia pyöriä mahdollisuuksien mukaan.
  25. #25
    Lainaa 76239 kirjoitti Katso viesti
    Omat kokemukset kolmesta pyörästä, aika lailla samaa kaliiperia kysyjän kanssa.

    - GR650; omistin pitkään, mutta pyörä oli lähinnä tallissa koska sillä ajamisesta ei tämän kokoinen äijä juuri nauttinut - sitten kuitenkaan, vaikka ostaessa tuntui että kelpo peli.
    - GSX650F; muutama tuhat kilometriä tänä kesänä. Hyvin "mahtuu" ajamaan, eikä väsy kädet tai selkä mutta p*rse puutuu ja jalat kipeytyy samalla.
    - V-Strom 650; muutama lyhyt reissu vasta ajettu. Näistä kolmesta ehdottomasti se minun pyörä, ja nimenomaan ajoasento isokokoisellekin hyvä.

    Käy ihmeessä kokeilemassa erilaisia pyöriä mahdollisuuksien mukaan.
    Tuo v-strom ei muuten ole ollenkaan hassumman näköinen peli 👍
  26. #26
    https://www.nettimoto.com/kawasaki/zl/2239917

    Joku tuon tapanen. Tuo malli on kyllä painavahko eikä enää mikä uutuusmalli, mutta vaihtoehto
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  27. #27
    Lainaa 76239 kirjoitti Katso viesti
    - GSX650F; muutama tuhat kilometriä tänä kesänä. Hyvin "mahtuu" ajamaan, eikä väsy kädet tai selkä mutta p*rse puutuu ja jalat kipeytyy samalla.
    Itse ajelin tuollaisella kolmena kautena yhteensä yli 20tkm, ja penkki ei tosiaan ollut parhaasta päästä isolle ihmiselle, joskaan ei mitenkään ”normaalia” huonompi. Itse ainakin hankin pyörästä riippuen airhawkin ilmatyynyn, tai sitten valmistajan lisävarusteena myymän mukavuuspenkin muutamaan laitteeseen.

    Suzukin osalta knoppitietona sellainen, että GSX1250FA:n parempi kaksiosainen penkki pitäisi käsittääkseni sopia 650F:n suoraan sellaisenaan. Jos en väärin muista, niin mp-messuilla maahantuojan edustajan kanssa taidettiin testatakin, tai ainakin oli puhetta asiasta.
  28. #28
    kannattaa käydä mahdollisimman montaa eri tyylistä pyörää koeajamassa, vaikka customia haetkin niin kokeilumielessä kannattaa muitakin koittaa. itselle huonon ajoasennon antavalla ne kilometrit jää pieniks ja lopuks se pyörä on tallin perukoilla ku ei huvita ajella, taas kun hyvän löytää ei siitä pyörän päältä malta lähtee pois.
    yamaha R6
    GSX-R1000 07
    GSX-R 750 97
    YZF-600 89
  29. #29
    mä olen suunnilleen samaa kaliberia ja eka iso pyörä oli kawa zzr 1100 jolla tuli paut 40Tkm ajeltua.

    nyt on noi allekirjoituksen paijat tallissa, joista ajopyöränä V-Max mut muillakin pystyy ajamaan ihan ok.
    gixeri on noista ahtain mutta kyll silläkin nurkissa kurvailee.
    R-1 on taas yllättävänkin tilava meikäläiselle mutta siin on säädettävät tappisarjat.
    kannattaa kokeilla kaikenlaisia mitkä vaan kiinnostaa, saattaa tulla yllätyksiä.
    isoille pojille on muuten Händalla ihan oma malli ; CB1300 Big One
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  30.  
  31. #30
    Lainaa Vinkulelu kirjoitti Katso viesti
    Kuten jo otsikosta tulee ilmi, en ihan vinkuheinä ole ja eniten mietityttää pituus, että miten pyörän kanssa tulee toimeen. Kortti tarkoitus ajaa ensi keväänä ja toistaiseksi eniten kiinnostaisi customit about 600 kuutioiset. Olisiko hyviä vinkkejä sopivista pyöristä tai saako tappeja yms siirrettyä että toimivat isommankin miehen alla?
    No elopainon vuoksi ensimmäiseksi pyöräksi suosittelisin kuntopyörää. Mutta siitä eteenpäin suosittelisin että siirtyisit pykälää isompiin kuin 600-kuutioisiin. Ajoasennollisesti 600cc ei oo noin pitkälle kaverille iha parhaasta päästä. Ite oon 175cm ja mulleki alkaa useimmat 600cc olemaan häröt asennolta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen