Kesän puolivälissä renkaiden vaihto edessä ja pitäisi siirtyä piirun verran ratapäivä-tyyppiseen ratkaisuun.
Rataa ehkä 5-10 pv vuodessa hidasta-keskiryhmään ja 10tkm + sekalaista kurvailua, tarpeen tullen myös sateella.
Nyt alla pyörii michelin road 5.
Michelin power RS tuntuu monien arvostelujen jälkeen liiankin osuvalta ratkaisulta, mutta Pirelli diablo rosso corsa 2 ja joku dunlopin nimihirviö taitaa olla myös varteenotettavia rinkuloita. Tehoja ei juuri ole joten takanen pääsee niiltä osin kohtuu helpolla.
Auttakee![]()
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Kellään vielä tuota Bridgestonen S22:sta? Aika hyvä lienee sekin. Itellä nyt alla rosso corsa 2 ja kokemusta siitä renkaasta ensi viikolla radalla lisää kun viime suvena ei oikeen ehtinyt.
Misukan rs:ää näyttää saavan hyvään hintaan vrt. muut saman genren nakit
RS on yllättävänkin halpa etenkin 503GP:ssä, mutta siellä ei ainakaan oltu mainittu takasen olevan RS+ versio, jonka pitäisi olla hiukan kestävämpi ja kai sateella aaviustuksen pitävämpi.
kaikki nuo uudet hypersport/sport touring-mallit on sen verran tuoreita että tuskin kukaan on ehtiny ajaa useampaa settiä, jolloin olis vertailukelpoista tietoa.
Lehdet tietty kehuu noita testipäivien renkaita poikkeuksetta.
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Eli eli.... conti on pieni. Aika tarkalleen Pirellin 180/55 kokoinen.
Nyt ajettu lanssiryhmän (keskinopea) hurua Alastarolla 191 kierrosta, eli noin 520 kilsaa renkaita kääntämättä, ja hyvältä näyttää. Edessä soft takana medium.
Jos vauhti tästä kiihtyy, niin kerron mielipiteeni pidosta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kumpi rengas eteen 120/60 vai 120/70? Pyörä 2000 zx6r jossa 65 alunperin. Kesän ratapäiville sopivampi vaihtoehto hakusessa.
Kokemuksia Kingtyre renkaista mitä myydään xlmotossa?
EX KTM SX 125cc (2009vm)
EX Honda CB 600F Hornet (2000vm)
EX Suzuki GSX-R 1000cc (2005vm)
EX Gasgas EC 300cc (2012vm)
EX KTM EXC 200cc (2012vm)
EX, Yamaha YZF-R1 1000cc (2008vm)
Triumph Daytona 675cc (2006vm)
Triumph Daytona 675cc (2007vm)
Noissa Kingtyreissä haisee vähäsen että olisivat jonkin sortin Racetec-kopioita. Tämä siis ihan mutulla, ei mitään hajua ovatko, tai millaisia ylipäätään renkaina ovat. Voivat olla hyviä tai huonoja, mutta aika heikosti näyttäisi valmistaja antavan niistä mitään tietoja, muuta kuin että ovat radiaalirungolla. Tuo on kyllä hyvä asia, rättisliksit sopivat paremmin äkkilähtöhommiin.
Jos haluaa öbaut samasta hintaluokasta vähän tunnetumpaa merkkiä, niin GP503 myy Metzin CompK:ta vähän reiluun neljännestonniin kierros.
1835
Kiitos suositteluista.
Olis ekat renkaat ostot itellä edessä ja ei tiedä vielä mitä lähtisi kokeileen.
Mistä ylipäätään porukka ostanut renkaansa?
Ite katsellut rengasoneline.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kokemuksia Michelin Pilot Power RS:sistä. Takanen repesi pahasti Alastaron uudella asfaltilla noin 1:37 vauhdeissa. Kolme päivää niillä sain ajettua ja nyt kelpaa enään kuminpolttoon tai kadulla suoraan ajamiseen. Ensimmäinen päivä meni vielä ihan nätisti ja sain jopa työnnettyä oman ennätyksen 1:36.3 ilman selkeästi havaittavia ongelmia. Etusessa oli jopa vielä iso osa "karvoista" jäljellä päivän päätteeksi.
Imagerissa kuvat toisen päivän keskivaiheilta kun repeäminen alkoi ja kolmannelta päivältä.
https://imgur.com/a/l98va8G?
Nyt sitten hyviä ehdotuksia kehiin, että mitä rengasta kokeillaan seuraavaksi.
Etunen on lähes uuden veroinen vielä, joten sille ei ole tarvetta tehdä mitään, mutta takasen tilalle pitäisi saada jotain kestävämpää.
Harkitsen jopa takaisin Pilot Road 2:seen siirtymistä. ne ainakin kesti. Tosin 1:39 vauhdeissa oli ihan semisti havaittavissa pienen pientä luistoa kikkamutkan avauksessa kun siihen ennen vasuria tuuttasi 115km/h vauhtia. Ehkä se kuitenkin saisi olla jotain pitävämpää seosta.
Pilot Power 3? Vai olisiko pelkkä Pilot Power jopa sellainen jolla tekisi jotain?
Toisaalta joku ihan muu kuin michelin houkuttelee tämän kokemuksen peruusteella myös aika paljon.
Samoissa vauhdeissa näit ne mun renkaat ja ei kyllä oo mitään pahaa sanottavaa. Kyseessä siis Metzeler sportec M7 RR. Kylmäpaine takana 2.0
Mulla on yks ylimääräinen takanen jos on tarvetta.
FB_IMG_1564147113296.jpg
Pirelli-topicissa oli vähän hiljaista, niin kysytään tässä vähän yleisemmin. Alkaa olla pikkuhiljaa uusien renkaiden hankkimisen aika. Olen ollut nykyisiin Pirelli Diablo Rosso III:iin melko tyytyväinen, mutta ehkä pykälää rataisampaa rengasta voisi seuraavaksi laittaa alle. Alustavasti olen katsellut Pirelli Diablo Rosso Corsa II:sta, se varmaan riittää hyvin keskiryhmän kyyteihinkin katuominaisuuksia unohtamatta? Mutta entä takarenkaan koko? Alkuperäinen koko on 180/55-16, mutta olisiko 180/60-17 parempi ratahommiin, vai onko sillä suurempaa merkitystä? Pyörä siis Yamaha R6 2005.
Kuuskymppinen nostaa perää sen 5-6 mm, eli keulakulma jyrkkenee ja ehkä muutenkin ehkä herkentää kääntymistä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Nyt kun on ensin jukisesti julistettu rengas huonoksi niin on hyvä tulla kysymään tälläinen "ihan vaan teoreettinen" kysymys että, miten mahtaa vaikuttaa renkaan linjalla oleva vuotava pakoputken laippaliitos renkaan kestävyyteen?
Tuli vaan juuri pieni ahaa elämys, että keskiviikko iltana ilman korvatulppia pyörää siirtäessä kuulin pakoputken vuotavan. Tulpat päässä tuota en ainakaan itse kuule. Siinä sitten koitin vähän laipan pantaa kiristellä, en saanut mukana olleilla vähäisillä työkaluillani vuotoa ihan kokonaan kuntoon, mutta kuitenkin huomattavasti pienemmäksi. Torstaina kuuntelin edelleen pientä vuotoa olevan, lisäkiristämisellä ei tuntunut olevan asiaan vaikutusta, joten annoin asian olla. Vielä tässäkään vaiheessa ei sen vertaa polla säteillyt, että olisin mitään yhteyttä edes ajatellut olevan tämän rengasongelman kanssa.
Taidan mennä korjaamaan pakoputken ja sitten mietin rengas asiota uudestaan.
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
Muistaakseni noissa misukan 2CT+ tai mitä lie renkaissa joissa on pehmeämpi seos reunalla on jonkun verran tuollaista ongelmaa hillittömillä helteillä ajaessa että syö sitä pehmeämpää kuin heinää ja tekee sitten pykälän siihen kohtaan missä seos vaihtuu kovemmaksi. Mutta ei sen kyllä ihan tuolta pitäis näyttää, voisko olla kaasun käytöllä osuutta asiaan? Avauskohdastahan tuo nyt lie syönyt pehmeämpää kumia ihan huolella.
RC8
Don't call me stupid, I'm insane!
Kaasun käyttö oli mielestäni varsin maltillista ja repeytyminen jatkui vaikka ajeli hitaampia kierroksia. Varsinkin jos ajoi koko 20 min setin niin repeytyminen oli voimakasta. Nyt kun asiaa olen mietiskellyt niin kaikki viittaisi siihen että tuo pakoputken vuotava panta on syypää. Kuuma keli siihen päälle tietenkin edesauttaa asiaa.
Jos pelkkä kaasun käyttö olisi ollut syyssä niin repeytymistä olisi myös renkaan toisella laidalla. Nyt tuo repeytymä on vain tuossa suoraan linjassa tuon pakoputken vuotavan liitoksen kanssa.
Totta, pitää sitten nostaa keulaa jos käytös alkaa olla liian levotonta.
Nii, eipä tuo sadeajo suuremmin houkuttele, eikä kovin kylmä sääkään. Pitääpä tutustua tuohonkin vaihtoehtoon. Tuo ratahomma se kuitenkin tuntuu eniten omalle lajille tällä hetkellä ja katu-ajot ovat sellaista satunnaista hyvänsään kioskikurvailua lähialueilla.
Tässä vielä linkki torstain toiseen settiin mistä jokainen voi itse päätellä tuon kaasunkäytön maltillisuuden.
https://youtu.be/oknB0XRdmD4
Hyvin mahdollista että torstaina olikin lopulta liian vähän painetta kun repeytymistä yritin hillitä painetta laskemalla.
Mutta oletko sitä mieltä että lähtötilanteen 1.9bar kylmäpaine voisi olla tuolle renkaalle liian pieni? Tämä on kuitenkin Michelinin oma suositus radalle. Ja jos kyse olisi vain väärästä paineesta niin luulisi kai senkin näkyvän myös renkaan toisellakin laidalla.
Alastaron uuden pinnan "ongelma" vaikuttas olevan se, että mekaanista pitoa puuttuu. Tämä aiheuttaa sen, että rengas ei kuormitu niin kuin pitäisi ja renkaan pintalämpötila tippuu. Siihen lusänä sitten luiston aiheuttama kapean alueen lämpeneminen ja jännät rengasongelmat on valmiit.
Isot pojat sai ainakin kusiaisen alla toimimaan jopa SC0:n ilman ongelmia, joten aika pitkälti rengasongelmat on kiinni alustan säädöistä ja kuskin ajotekniikasta, ei niinkään paineista.
Superbike #7
Itsellä oli kanssa huomattavia ongelmia dunlop gp212 kumien kanssa. Vanhalla pinnalla endurance seos takana olisi kestänyt varmaan 4 päivää omassa ajossa, mutta nyt molemmat molemmille puolille tuli aika rankasti kuumarepeämää.
Jos ajeli luiston esto täysillä jotain 1:35 vauhtia ja vältteli hirveää kaasuttelua niin rengas kului ihan nätisti, mutta kun luistoneston sääti puoleen väliin ja vauhdin nosti 1:30 lukemiin niin johan repesi. Osa syy varmasti kyllä kuuma keli ja typerä ajotyyli, mutta kivaahan se on vähän kaasutella![]()
Edessä taas super corsa sc1 toimi ihan loistavasti. Ei mitään luistoja eikä tuo näyttänyt edes kuluvan yhtään.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Paine pudotettu 1.9 bariin noin tunti sen jälkeen kun on siirrytty läheiseltä mökkialueelta varikolle. Ilman lämpötila 23-25. Mopo auringossa mutta tuohon aikaan (noin klo 10) paahde ei ollut vielä kovin voimakasta.
Kukaan ei ole vielä kommentoinut tuota pakoputken vuotamisen tuoman lisälämmön mahdollista vaikutusta asiaan. Kellään ei ilmeisesti ole ollut tälläistä ongelmaa tai edes kuullut että voisi olla mahdollinen osatekijä.
Ilmeisesti kaikki on kuitenkin suunnilleen samaa mieltä siitä että tuon ensimmäisen kuvan perusteella renkaan pinta on syystä tai toisesta lämmennyt kapealta alueelta pinnasta liikaa ja sen takia lähtenyt repeämään.