Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 99:sta
  1. #1
    Enpä itseasiassa mihinkään askarruttaviin aiheisiin löytänyt tietoa, joten pistin uuden ketjun pystyyn. Jos aiheita on käsitelty niin lukitkaa ja linkkiä kehiin valmiisiin ketjuihin.

    Eli tuli tuossa ostettua vuoden -92 fzr 1000. Fighteriksi riisuttu ja osia puuttui, joten pientä kunnostusta vailla.

    Probleema nro 1.

    Mitä kautta ryyppyvaijeri viedään kaasarille ja mihin tulee kaasuttimessa kiinni. Koitin tota pähkäillä näin taivaskattomekaanikkona mutta en mitään järkevää siihen keksinyt.

    Los problemos dos

    edellinen omistaja vetänyt enemmän tai enemmän hirveät sähköviritykset uudelle etuvalolle. Puuttui kokonaan vasemman kahvan kytkimet ja ne hommasin, mutta... Mihin tulee mikäkin kiinni, eli vilkut, töötti, ajovalot (pitkä/lyhyt), vilkutuspitkä jne. Onko kellään tietoa noista johtojen väreistä jotka lähtee vasemman puolen kytkimiltä, että mikä on mikäkin?
  2. #2
    Kukaan ei ole irroittanu/kiinnittänyt ryyppyvaijeria tai vaihtanut etuvalomaskia?
  3. #3
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Löytyisköhän tuohon service manuaalia, siellä olis kytkentäkaavio mistä näkee minkä värinen johto on mikäkin. Mitä minä olen parissa pyörässä nähnyt, niin joka kaasarissa on kaasarin rungossa sylinterin kannen puolella poikittain imukurkkujen suhteen sellaiset ulosvedettävät pienet tapit (joissa joku kuminen tiivistejalka) jotka vetämällä ulos avaa ryyppypiirin kanavan. Noi tapit vedetään yhtä aikaa jollain kiskolla johon ryyppyvaijeri on kiinnitetty.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Tuossa pari kuvaa ryypyn vaijerin menosta ja kiinnityspaikasta kaasareissa, eli ryyppyvaijerin kiinnitys on siinä ykköskaasarin nurkissa valkoinen muoviosa.
    ryypyn vaijeri.jpg


    Ryypyn paikka.jpg
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  5. #5
    yamahan huoltomanuaalit antaa yleensä ne värit, jos löydät manuaalin netistä.

    voihan sen kahvan avata ja sieltä katsella mikä on mikin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Tossa näkyy kuvan vasemmanpuoleisessa kaasarissa se "tappi millä on kuminen jalka tai stefa" ja jota jonkinsortin kisko vetää auki kun ryyppy on päällä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Kiitoksia, sain ryyppyvaijerin paikoilleen. liikkuu poikittaissuunnassa nätisti, vaan ei vaikutusta mihinkään eli käynnissä kun ryyppyä käyttää niin ei muutosta käynnissä ollenkaan. pitänee tutustua tarkemmin.

    Pitää koittaa tutkailla noita johtojen värejä. koso mittarin ja jonkun valomaskin edellinen omistaja ruuvannut, eli sähköt kyllä enemmän kuin kyseenalaiset

    Osaako joku valaista, että missä kohtaa sijaitsee liitin johon vilkku/pass/pitkien kytkimen johdot tulevat?
  8. #8
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia, sain ryyppyvaijerin paikoilleen. liikkuu poikittaissuunnassa nätisti, vaan ei vaikutusta mihinkään eli käynnissä kun ryyppyä käyttää niin ei muutosta käynnissä ollenkaan. pitänee tutustua tarkemmin.

    Pitää koittaa tutkailla noita johtojen värejä. koso mittarin ja jonkun valomaskin edellinen omistaja ruuvannut, eli sähköt kyllä enemmän kuin kyseenalaiset

    Osaako joku valaista, että missä kohtaa sijaitsee liitin johon vilkku/pass/pitkien kytkimen johdot tulevat?
    Moro, mulla on ihan samanlainen tilanne. Joku veijari oli pöllinyt pyörän ja muutellut sitä vaitteriksi. Sähköt ihan miten sattuu, poistin sieltä varmaan kilometrin jotain ihmesäätöjä ja laitoin itse koson mittarin sinne paikalleen.

    Suosittelen ettimään Haynesin huoltokirjaa. Se tuli mulle pyörän mukana, onneksi. Siitä on ollut todella paljon hyötyä! Siinä on tarkat sähköskemat, joista näkee nuo värit. Ne löytyy kun googlaa "fzr 1000 wiring diagram", jos ei löydy voin skannata sulle tuon sivun.

    https://www.amazon.com/Haynes-Yamaha.../dp/B06XVPX97X

    Siinä kirjassa on myös aika täydelliset ohjeet miten kaasari puretaan, putsataan ja kasataan. Varmaan auttaa tuohon ryyppyongelmaan. Mulla on ollut suurimpana ongelmana noiden kaasarien tiivisteet. Olen kahteen kurkkuun vaihtanut kaikki ja putsannut tyhjäkäynitpiirit, kun on käynyt kolmella pytyllä. Nyt on tiivisteet tulossa kahtee kurkkuun vielä. Joskus pistin tuonne tankkiin jotain kaasaripuhdistustaainetta. ISO VIRHE. puhdisti kyllä varmasti ja kaikki litkut lähti liikkeelle ja tukki sitten kaikki paikat. Samoin, yllättäen vanhat tiivisteet alkoivat vuotamaan ton jälkeen.

    Tuo vilkun johdottaminen on kyllä sitten todella mielenkiintoinen, jos sitä on siis ropattu. Oliko se niin että siihen menee 12V ja sen mukaan mikä vilkku on päällä, rele antaa miinusta tolle lampulle. Tai jotenkin noin, mulla oli kyllä melkoinen pähkäily, että sain itselleni ylimääräisen merkkivalon mistä näkee että vilkku on päällä (kun tuo valo meinasi päästää "läpi" niin että kaikki vilkut vilkutti sitten).

    Tommoinen se on tällä hetkellä...

    https://www.dropbox.com/s/7hx9igc4hs...91131.jpg?dl=0

    BTW, missäs päin vaikutat?

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  9. #9
    mitä enemmän tuota roplaa, sitä enemmän vaipuu epätoivoon tosiaan on kyllä niin erikoiset sähköt, että helpompi olisi vetää kaikki itse uusiksi. noh, nyt saanut jo ajovalot, takavalon, jarruvalon, sekä pitkä/lyhyt-valon kytkimen toimimaan.

    Vielä olis töötti ja vilkut. Vilkut näyttää olleen vain irti ja toivo elää, että olisi vielä johdot paikallaan niin saisi vain liitettyä kytkimeen.

    varmaan pitää kaasarit avata ja tsekata nyt kun lomakin alkaa.

    Miten exupin toiminnan voi parhaiten tarkistaa? virrat päälle niin kuuluu naksahduksia, kone käyntiin niin kääntyilee kyllä kaasun mukaan. Tosin ei itsellä verrokkai paljonko pitäisi kääntyä, mutta nopeella arviolla noin 90 astetta liikkuu.
  10. #10
    Nyt on tässä vajaa viikon verran enemmän ja vähemmän päivittäin tullut tallilla vietettyä aikaa. Mikäs sen parempi loman aloitus kun olla kädet epämääräisen mustana joka päivä.

    Alkutekijöistä päästy jos melkein loppusuoralle.

    Nyt siis tehty:

    -Vasen katkaisinkahva asennettu, vilkkujohdot vedetty kokonaan uusiksi + rele
    -Takavalo asennettu, vedetty jarrukatkaisijalta johto valolle, samalla vaihdettu/tehty rek kilvelle teline
    -Vedetty johdot pitkä/lyhyt kytkimelle
    -Töötti asennettu ja vedetty alkup katkaisijalle johdot
    -plastidipattu pyörä
    -Muokattu satula ja verhoiltu uusiksi
    -alkup ilmanputsari asennettu (oli muuten erittäin v-mäinen asentaa)

    Vielä tehtävää:
    -Johtojen siistiminen
    -Koson kiekkamittarin fiksaus (näyttää 1000-2000rpm liikaa ja hiukan viiveellä toimii)
    -uusi etumasku (kun tulee)
    -Kaasarien säätö.

    kone tosiaan röpöttää matalilla kierroksilla, ja varsinkin liikkeellelähtö lämpimällä koneella hiukan haastavaa.

    Tuossa käytin konetta ilman putsaria niin huomasin että tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla ykköskaasari "yskii/aivastaa" ja bensapisaroita tulee väärään suuntaan. Kolmoskaasarissa aavistuksen samaa vikaa.

    Mistähän moinen johtuu?

    Jengaa kun antaa niin ei aivastele/yski ollenkaan vaan toimii normaalisti.

    Johtuuko synkkauksen tarpeesta vai mistä?
  11. #11
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    kone tosiaan röpöttää matalilla kierroksilla, ja varsinkin liikkeellelähtö lämpimällä koneella hiukan haastavaa.

    Tuossa käytin konetta ilman putsaria niin huomasin että tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla ykköskaasari "yskii/aivastaa" ja bensapisaroita tulee väärään suuntaan. Kolmoskaasarissa aavistuksen samaa vikaa.

    Mistähän moinen johtuu?

    Jengaa kun antaa niin ei aivastele/yski ollenkaan vaan toimii normaalisti.

    Johtuuko synkkauksen tarpeesta vai mistä?
    Takaisinpuhallus ja huono käynti pikkukierroksilla voi olla merkki vuotavista imuventtiileistä. Tuolla kawaosastolla oli juuri vastaava tapaus, useamman imuventtiilin välys oli mennyt nolliin kun asiaa alettiin tutkia. Jos asiaa haluaa selvittää konetta avaamatta, niin puristuspainemittauksella saa kohtuullisen varmuuden, että pitääkö asiaa tutkia tarkemmin vai ovatko paineet riittävän hyvät ja tasaiset, jolloin vikaa voinee etsiä muualta.
  12. #12
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mun muistaakseni laiha seoskin voi popsauttaa takaisinpäin? En kyllä heti jaksa keksiä miksi niin tapahtuisi, mutta muistaakseni jonkun rempan yhteydessä jossain omassa laitteessa olen joskus tuollaista ilman ilmanputsaria nähny ok välyksillä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mun muistaakseni laiha seoskin voi popsauttaa takaisinpäin? En kyllä heti jaksa keksiä miksi niin tapahtuisi, mutta muistaakseni jonkun rempan yhteydessä jossain omassa laitteessa olen joskus tuollaista ilman ilmanputsaria nähny ok välyksillä.
    Tais olla niin, että laiha seos on herkkä itsesytytykselle, poksahtaa, kun venat on vielä vaiheessa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    edellinen omistaja säätänyt kuulemma laihemmalle seosta. mitkäs on oletusarvot? neulan asento, pääsuutin, ilmaruuvi yms?

    Jos koittais tehdas asetuksille laittaa, ja synkata kaasarit.

    Onko kellään tietoa missä pääsisi pk-seudulla kaasarit synkkaamaan kohtuu hinnalla?
  15. #15
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    edellinen omistaja säätänyt kuulemma laihemmalle seosta. mitkäs on oletusarvot? neulan asento, pääsuutin, ilmaruuvi yms?

    Jos koittais tehdas asetuksille laittaa, ja synkata kaasarit.

    Onko kellään tietoa missä pääsisi pk-seudulla kaasarit synkkaamaan kohtuu hinnalla?
    Lainaa Kähis kirjoitti
    Suosittelen ettimään Haynesin huoltokirjaa. Se tuli mulle pyörän mukana, onneksi. Siitä on ollut todella paljon hyötyä! Siinä on tarkat sähköskemat, joista näkee nuo värit. Ne löytyy kun googlaa "fzr 1000 wiring diagram", jos ei löydy voin skannata sulle tuon sivun.
    Tuota Kähiksen tekstiä suosittelen tai sitten kattoo jos kirjastosta löytyy kirja niin kopioi tärkeimmät.
    Neulan asento on keskimmäinen lovi ja tyhjäkäyntiseosruuvi 2,5 kierrosta mikäli oikein muistan (voi mennä sekaisin yzf:n ja Fzr:n kanssa mutta yzf:n suosituksissa ainakin menee noin).
    Kai jokainen mopohuolto luulis tuon synkkaamisen hoitavan.
    Suuttimien tiedot löydät
    Yamahan sähköisestä varaosakirjasta, lyöt vain runkonumeron hakusarakkeelle.
    http://www.yamaha-motor.eu/fi/servic...gue/index.aspx
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  16. #16
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Näissä 90-luvun pyörisssä voi olla sitten sellainen jenga kaasareissa, että kun näitä paljon tuotiin saksasta jossa oli omat tehorajansa visiin veroille/ajokorteille tms. niin voi löytyä käsareista eksoottisia suuttimen kokoja, neulaputkia yms. kuristetuja kumikurkkuja jne. tapauskohtaista. Näitä on sitten "poistettu" puoliksi esim. kumikurkut avaamalla mutta mahdollisiin suuttimiin ei ole koskettu. Esim mun ex XJ diversion oli tollanen. Säädöt siis vähän miten sattuu. Onneksi on keksitty ruiskukoneet.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #17
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onneksi on keksitty ruiskukoneet.
    Joissa sitten vanhemmiten FI -valot palaa, tyhjäkäynti katoaa yms. Onneksi varaosakuvasto on noiden osalta niin simppeli, että vian (jos se sattuu löytymään) korjaukseen ei tarvii ostaa muuta kuin aina joku tonnin mötikkä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  18. #18
    "kone tosiaan röpöttää matalilla kierroksilla, ja varsinkin liikkeellelähtö lämpimällä koneella hiukan haastavaa.

    Tuossa käytin konetta ilman putsaria niin huomasin että tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla ykköskaasari "yskii/aivastaa" ja bensapisaroita tulee väärään suuntaan. Kolmoskaasarissa aavistuksen samaa vikaa. "

    Koitapa että onko sama vika kuin mulla, eli että ei käy tyhjäkäyntiä kaikilla pytyillä. Pistä käymään se tyhjäkäyntiä ja mittaa lämpömittarilla tai vettä ruiskuttamalla pakoputkeen, että onko lämmin. Mulla kävi kolmella pytyllä ja putsasin ko. kaasarin tyhkäkäyntipiirit. Nyt on taas sama vaika ja käy kolmella (kakkospytty ei käy tyhjäkäyntiä). Ja yllätys yllätys, juuri se pytty aivastelee takas... Viimeksi ihan sama juttu, se mikä aivasteli, ei käynyt tyhjäkäynnillä.

    Liikkeellelähtö oli yhtä kytkimen luistatusta, ei oikein jaksanut lähteä liikkeelle.

    EXUPin toiminnan voi tarkistaa että ottaa sen EXUpin kannen irti ja katsoo että liikkuuko. Samalla myös voi trimmata vaijerit siten, että venttiili on oikealla kohdalla. Mulla se ruuvi mikä kytkee vaijerit siihen ventiiliin oli irti ja vena liikkui miten sattuu ja kone kävi todella huonosti.

    Ohjeet tässä:

    https://www.tapatalk.com/groups/faze...nce-t1524.html
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  19. #19
    Taidampa huomenna ottaa kaikki kaasarit irti ja putsata. Samalla voisi neulan asennon tsekata ja säätää seosruuvin tehdasasetuksiin. Oliko Kähiksellä tietoa mitkä olis noi tehdasasetukset?
  20. #20
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Taidampa huomenna ottaa kaikki kaasarit irti ja putsata. Samalla voisi neulan asennon tsekata ja säätää seosruuvin tehdasasetuksiin. Oliko Kähiksellä tietoa mitkä olis noi tehdasasetukset?
    Voin tsekata mitä Haynes sanoo tuosta kunhan käyn tallilla.

    Itse olen tilannut fixaussarjan (2kpl per sarja) ja vaihtanut sen kopan tiivisteen. Irroitan sen hässäkän, missä koho on kiinni (lähtee vetämällä) ja irroitan sen päästä pultin ja putsaan kaikki paikat. Kohojen liikkuminen on puolesta millistä välillä kiinni, joten tarkkana niiden kanssa. Varsinkin jos/kun vaihtaa sen kohonkiinnittimen o-renkaan. Mulla siitä tulee aina todella tiukka ja saa tapella kyllä huolella että sen saa tiiviisti kiinni ilman että se alkaa vääntämään kohoa seinää kohti.

    Sarjan mukana tulee uusi neula, jonka vaihdan. Sitten ensin lumiharjasta irroitetulla "hiuksella" törkin kaikki ne pikkureiät puhtaaksi ja viimeistelen pikkuisella lääkeruiskulla, jolla painan vettä voimalla niihin. Sitten paineilmalla kuivaus ja sama törkkiminen siihen kaasarin runkoon. Itse en ole ottanut vielä koko kaasaria irti vaan tuo on auttanut aina siihen kurkkuun, mikä on aivastellut takas. Kaksi kurkkua on vielä läpikäymättä (2&4) ja mulla on nyt niihin tuo sarjakin. Jos olet tilaamassa, halvin löytyy varmaankin tate66:n linkistä:

    https://www.ebay.ie/itm/KR-Carbureto...53.m2749.l2649

    Mulla on ollut paljon ongelmia niiden ilmanputsarin ja kurkkujen välisten kumien kanssa. Ne on ihan kovettuneet, eivätkä meinaa asettua millään kurkkuihin, vaan pullahtavat ulos heti kun silmä välttää. Kiristimet vielä tuntuvat auttavan tuota.

    Korjasin ongelman siten, että pistin dremeliin semmoisen karkean terän ja "sorvasin" niistä kumeista sisäpuolelta millin ehkä pois. Sen jälkeen menivät paremmin paikalle ja myös pysyivät siellä. Kone on herkkä sille, jos nuo falskaavat ja aiheuttaa huonoa käyntiä heti.

    Oot varmaan lukenut tuon mun viestiketjun, käyn siinä läpi käytännössä samat ongelmat kuin sinäkin

    http://www.moottoripyora.org/keskust...3500-rpm/page2

    Tarvitko sitä wiring diagrammia vielä vai onko sähöt kondiksessa? Niin missä päin olit?

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  21. #21
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nöyrimmin pyydän anteeksi nipotustani mut muistakaa että neula ja neulaventtiilin neula on kaks täysin eri asiaa.. tuli vaan mieleen kun korjaussarjoissa yleensä tulee toi kohoon kiinnittyvä neulavanttiilin neula. Neula kun on kiinni luistissa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #22
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Voin tsekata mitä Haynes sanoo tuosta kunhan käyn tallilla.

    Itse olen tilannut fixaussarjan (2kpl per sarja) ja vaihtanut sen kopan tiivisteen. Irroitan sen hässäkän, missä koho on kiinni (lähtee vetämällä) ja irroitan sen päästä pultin ja putsaan kaikki paikat. Kohojen liikkuminen on puolesta millistä välillä kiinni, joten tarkkana niiden kanssa. Varsinkin jos/kun vaihtaa sen kohonkiinnittimen o-renkaan. Mulla siitä tulee aina todella tiukka ja saa tapella kyllä huolella että sen saa tiiviisti kiinni ilman että se alkaa vääntämään kohoa seinää kohti.

    Sarjan mukana tulee uusi neula, jonka vaihdan. Sitten ensin lumiharjasta irroitetulla "hiuksella" törkin kaikki ne pikkureiät puhtaaksi ja viimeistelen pikkuisella lääkeruiskulla, jolla painan vettä voimalla niihin. Sitten paineilmalla kuivaus ja sama törkkiminen siihen kaasarin runkoon. Itse en ole ottanut vielä koko kaasaria irti vaan tuo on auttanut aina siihen kurkkuun, mikä on aivastellut takas. Kaksi kurkkua on vielä läpikäymättä (2&4) ja mulla on nyt niihin tuo sarjakin. Jos olet tilaamassa, halvin löytyy varmaankin tate66:n linkistä:

    https://www.ebay.ie/itm/KR-Carbureto...53.m2749.l2649

    Mulla on ollut paljon ongelmia niiden ilmanputsarin ja kurkkujen välisten kumien kanssa. Ne on ihan kovettuneet, eivätkä meinaa asettua millään kurkkuihin, vaan pullahtavat ulos heti kun silmä välttää. Kiristimet vielä tuntuvat auttavan tuota.

    Korjasin ongelman siten, että pistin dremeliin semmoisen karkean terän ja "sorvasin" niistä kumeista sisäpuolelta millin ehkä pois. Sen jälkeen menivät paremmin paikalle ja myös pysyivät siellä. Kone on herkkä sille, jos nuo falskaavat ja aiheuttaa huonoa käyntiä heti.

    Oot varmaan lukenut tuon mun viestiketjun, käyn siinä läpi käytännössä samat ongelmat kuin sinäkin

    http://www.moottoripyora.org/keskust...3500-rpm/page2

    Tarvitko sitä wiring diagrammia vielä vai onko sähöt kondiksessa? Niin missä päin olit?

    -Kähmy
    Kiitos. Tossa pähkäilin hetken että miten helvetissä mä noi kaasrit irrotan kun klemmarit on kyllä sellasessa paikassa ettei mistään pääse niihin käsiksi.

    Enkä kyllä seosruuveja löytänyt mistään? tyhjäkäynnin säätö ainoa vipu jonka löysin. Olenko siis aivan täysin sokea?

    Helsingissä asustan, johdot vedetty joten ei tarvetta enää kiitos
  23. #23
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos. Tossa pähkäilin hetken että miten helvetissä mä noi kaasrit irrotan kun klemmarit on kyllä sellasessa paikassa ettei mistään pääse niihin käsiksi.

    Enkä kyllä seosruuveja löytänyt mistään? tyhjäkäynnin säätö ainoa vipu jonka löysin. Olenko siis aivan täysin sokea?

    Helsingissä asustan, johdot vedetty joten ei tarvetta enää kiitos
    Kyllä noi saa irti, suosittelen hyvää valoa ja peiliä.
    Hiukan ahdasta tuon termostaatin takia mutta onnistuu oikeilla työkaluilla aika mukavasti.
    Laitan pari kuvaa selventääkseni asiaa.

    Fzr ilman kaasareita.jpg
    Tuossa jo kaasarit irroitettuna.

    Tyhjäkäynnin seosruuvi.jpg
    Tässä punaisella sutatun kohdan nurkilla tyhjäkäyntiseosruuvi.

    Biltsu 10-120.jpg
    Oikeassa alakulmassa biltsun 10-120 sarjan työkalut kaasareiden poistoon kumikurkuista, eli joustava jatkopala ja ruuvimeisselin mallisella hylsyvääntimellä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  24. #24
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä noi saa irti, suosittelen hyvää valoa ja peiliä.
    Hiukan ahdasta tuon termostaatin takia mutta onnistuu oikeilla työkaluilla aika mukavasti.
    Laitan pari kuvaa selventääkseni asiaa.

    Tyhjäkäynnin seosruuvi.jpg
    Tässä punaisella sutatun kohdan nurkilla tyhjäkäyntiseosruuvi.
    Mä turhauduin joskus tuohon että nuo kaasarit on niin h*lvetin hankalat ottaa irti, että jätin homman sikseen!

    Jos tuossa kuvassa on punaisella tyhjäkäyntiseosruuvi, niin siihenhän pääsee käsiksi ilman kaasarien irroitustakin? Eli kaasarin koppa auki, kohot veks (lähtee vetämällä), sitten se pultti auki (ei siellä ole kuin yksi) ja liuttamalla se härpäke irti. Sen allahan tuon ruuvin pitäisi olla?

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  25. #25
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Nöyrimmin pyydän anteeksi nipotustani mut muistakaa että neula ja neulaventtiilin neula on kaks täysin eri asiaa.. tuli vaan mieleen kun korjaussarjoissa yleensä tulee toi kohoon kiinnittyvä neulavanttiilin neula. Neula kun on kiinni luistissa.
    Olet muuten ihan oikeassa, minä ainakin käytän/käytin ihan väärin noita nimityksiä, johtuen siitä että tämä kaasarihomma on mulle aika uutta (ennen vain 2t-kaasarien kanssa itseoppineena säätänyt).

    Kysynkin sitten samantien, että kun yamahan kanssa on paljon puhetta emulsion tube-ongelmasta, missä neula ja emulsion tube alkavat kulua, niin mikä on tuon emulsion tuben oikea nimi suomeksi. Seosputki?

    Joku jos vielä suomentais, että miten tuo emulsion tube-ongelma tulee parhaiten esiin, kun tuntuu olevan fzr:ssäkin varsin tuttu. Itsellä on tällä hetkellä ongelma tuo korkeiden kiekkojen omituinen nykiminen, niin koitan hieman kartoittaa tätä. Tuli ihan puskista jonkun kaasarin putsauksen jälkeen.

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  26. #26
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Mä turhauduin joskus tuohon että nuo kaasarit on niin h*lvetin hankalat ottaa irti, että jätin homman sikseen!

    Jos tuossa kuvassa on punaisella tyhjäkäyntiseosruuvi, niin siihenhän pääsee käsiksi ilman kaasarien irroitustakin? Eli kaasarin koppa auki, kohot veks (lähtee vetämällä), sitten se pultti auki (ei siellä ole kuin yksi) ja liuttamalla se härpäke irti. Sen allahan tuon ruuvin pitäisi olla?

    -Kähmy
    Ei tarvi kaasareita ja kohokammion pohjia poistaa noita ruuvatessa, ovat vaan varsin ikävässä paikassa kun kaasarit on paikoillaan (alapuolella siis).
    Kulmanivelellä oleva ruuvari on aika hyvä noiden pyörittämiseen ja peili että näkee minne sorkkii.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  27. #27
    Btw, pitääkö kaasarit irrottaa jotta voi tyhjäkäyntipiirit puhdistaa?
  28. #28
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Btw, pitääkö kaasarit irrottaa jotta voi tyhjäkäyntipiirit puhdistaa?
    Ei ole pakko mutta suosittelen, osia voi tipahdella ikäviin paikkoihin jos paikallaan yrittää tehdä huoltoa.
    Sanoisin että ei ole ihan mahdoton mutta hermot on varmasti riekaleina ennen valmista, tyhjäkäyntiseosruuvit on todella hankala laittaa takaisin paikoilleen ja ja o-renkaat on tosi haasteelisia poistaa.
    Kyllä pöydällä on paljon kivampi käsitellä kaasareita, minä en ainakaan yritä kaasarit paikoillaan noita hommia kun pöydällä tehdessä menee huomattavasti nopeammin valmiiksi.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  29. #29
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Olet muuten ihan oikeassa, minä ainakin käytän/käytin ihan väärin noita nimityksiä, johtuen siitä että tämä kaasarihomma on mulle aika uutta (ennen vain 2t-kaasarien kanssa itseoppineena säätänyt).

    Kysynkin sitten samantien, että kun yamahan kanssa on paljon puhetta emulsion tube-ongelmasta, missä neula ja emulsion tube alkavat kulua, niin mikä on tuon emulsion tuben oikea nimi suomeksi. Seosputki?

    Joku jos vielä suomentais, että miten tuo emulsion tube-ongelma tulee parhaiten esiin, kun tuntuu olevan fzr:ssäkin varsin tuttu. Itsellä on tällä hetkellä ongelma tuo korkeiden kiekkojen omituinen nykiminen, niin koitan hieman kartoittaa tätä. Tuli ihan puskista jonkun kaasarin putsauksen jälkeen.

    -Kähmy
    Emulsion tube on suomeksi juuri seosputki. Se kohta seosputkea mitä neula kuluttaa on neulasuutin. Reikä kuluu isommaksi ja/tai soikeaksi, pinta-ala kasvaa, bensaa virtaa enemmän ja saeos rikastuu. Vaikuttaa siellä missä neulatkin, eli alueen puolivälissä suunnilleen.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
  31. #30
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Btw, pitääkö kaasarit irrottaa jotta voi tyhjäkäyntipiirit puhdistaa?
    Ei tarvitse, tein juuri ykköskaasarin putsauksen. Taten mukaan suuttimet on hankala irroittaa, minä teen tällä tavalla:

    -penkki pois, tankki pois. Muista laittaa bensahana kiinni kun nostat tankkia, kolme letkua irti tankista.
    -kohokammion kansi auki irti (bensaa tulee paljon, joten t-paita tms alle), jep, ne alaruuvit on v*ttuimaiset! Varo ettet pyöristä niitä kantoja. oon harkinnut 6-kulma ruuveja tuohon.
    -oranssi kohohässäkkä pois, lähtee vetämällä
    -kuparinen mutteri auki, sen jälkeen liuta se alumiinikappale (suutinrunko?) irti kupariputkea pitkin
    -siinäpä se suuttimet sitten on käsillä, itse olen ottanut molemmat suuttimet irti ja lumiharjan harjaksella ja apteekkiruiskulla puhdistanut ne. Samoin suutinrungon reiät. Samalla vaihtanut tiivisteen ja neulaventtiilin neulan.

    Oon tehnyt jo niin monta kertaa, että ei tuossa enään edes mene kauan..

    EDIT: tate66 mulla meni hermot, kun koitin löytää koloa millä olisin saanut ne kaasarien alla olevat klemmarit auki. En saanut mistää ruuvaria sinne missä ne klemmarit oli, joten oli pakko kokeilla muuta konstia

    -Kähmy
    Viimeksi muokannut: Kähis; 08.08.2018 klo 18:41. Syy: lisäys
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen