Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 99:sta
  1. #61
    Niin, ja myös tarkistaa, että ne luistit nousee, kun kaasua avaa. Mulla oli VF750:ssä pari kalvoa pahki, luistit ei noussu, ja aika pirun monta kaakkia (ja vääntöä) siitäkin oli hukassa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  2. #62
    Luistit mulla kävi mielessä mutta toisinpäin, eli että ne juuttuis ylös ja seos menisi siksi törkeän rikkaalle. Neulojen korkeuttahan taidettiin säätää ilman tulosta, mutta oliskohan edellinen seppä unohtanu jouset pois tai jotain muuta hauskaa.
  3. #63
    Vakioilmanpursari, sama ongelma myös vaikka ei olisi putsaria. Kaasareista suuttinet putsattu, mitäs muuta niistä voisi putsata?
  4. #64
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Luistit mulla kävi mielessä mutta toisinpäin, eli että ne juuttuis ylös ja seos menisi siksi törkeän rikkaalle. Neulojen korkeuttahan taidettiin säätää ilman tulosta, mutta oliskohan edellinen seppä unohtanu jouset pois tai jotain muuta hauskaa.
    Neuloihin en oo koskenut
  5. #65
    Sekoitin sitten johonkin muuhun keskusteluun tän ajatuksen. Eli et oo ottanut luisteja ja kalvoja auki ollenkaan? Tuo on kyllä tarkistuslistalle ilman muuta, että ovatko ehjät. Toki jos ilman ilmanputsaria näkee että kaikkien kaasarien luistit nousee tasan eikä takertele niin sitten avauksen ainoa virka olisi tarkistaa onko neulat vakiokorkeudessa.
  6. #66
    Ilman putsaria katottu että aukee täyskaasulla luistit. Miten neulan asennon tarkistaa helpoiten?
  7. #67
    Nyt joku tuota laitetta enemmän tunteva voisi kommentoida, että kuinka helposti niiden pitäisi nousta, eli onko tuo täyskaasulla aukeaminen tarpeeksi.

    Neulan asennon tarkistamiseksi luistit pitää ottaa kouraan ja katsoa missä urassa prikka on. Samalla toki selviää sekin onko kalvot ehjät.
  8. #68
    Voin huomenna koittaa ottaa videota yms ja jakaa tänne jos vaikka auttaisi vianetsinnässä
  9. #69
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Nyt joku tuota laitetta enemmän tunteva voisi kommentoida, että kuinka helposti niiden pitäisi nousta, eli onko tuo täyskaasulla aukeaminen tarpeeksi.
    VF:n laittamisesta on sen verran aikaa, että satavarma en ole. Ei noi paikallaan huudattaessa muuta kuin käväisseet ylhäällä/ylempänä. Eli tyhjäkäynnin/tasaisten kierrosten aikana väpättivät kohtuu alhaalla, hanaa kun avasi, ponnahtivat ylöspäin mutta eivät jääneet ylös. Ilman kuormaahan siellä ei sellaisia imuja löydy, että noi katossa pitäisi olla.
    Vuotavat kalvot sen sijaan pysyivät alhaalla koko ajan.

    No, joo, se muisti... Tässä Suzukin toimintaa https://www.youtube.com/watch?v=7Rrgc34LunU
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #70
    "Se vielä mainittakoon, että kun lähtee liikkeelle ja antaa kaasua niin röpöttää ja sammuu. Tämän jälkeen ei käy juuri tyhjäkäyntiä ja kahvaa sää kääntää kunnolla että pysyy käynnissä. Tällöinkin kierrokset nousee max 2000rpm. Kaasun kun päästää niin sammuu. Samalla tulee mustaa savua putkesta."

    Juu ei tuohon exup vaikuta, mutta hyvä että tuli sekin fixattua! Edellinen omistaja on kyllä huolella kokeillut taitojaan. Luisteista on tässä hyvä video (missä näkyy myös miten kaasarit vuotaa, tosin tuossa vuotaa kyllä kyllä kaikki paikat). Kappas joku tuttu onkin kommentoinut tuota

    https://www.youtube.com/watch?v=Z5w70JAv9-U

    Mulla toimii nuo luistit ihan samalla tavalla, eli sen mukaan miten kaasua antaa. Tuossa yskii tosi pahasti takaisin ja luistit vibraa kunnolla. Itse jo melkein kokemuksesta tiedän, että se mikä yskii ei käy tyhjäkäynnillä (eli käy kolmella silloin). Ei ole mikään tieteellinen tutkimus vaan mutu, sen verran olen noita kaasareita jo putsaillut. Mulle tulee postissa uudet putsarin ja kaasarin väliset kumit, voin silloin ottaa videon siitä miten nuo toimii, jos asia on vielä ajankohtainen.

    Samoin tässä näkyy miten nuo pitäisi toimia about:

    https://www.youtube.com/watch?v=XEljmti7zjs

    Mulla toimii nuo luistit ihan samalla tavalla, eli vibraasee mukaan miten kaasua antaa. Tuossa yskii tosi pahasti takaisin. Itse jo melkein kokemuksesta tiedän, että se mikä yskii ei käy tyhjäkäynnillä (eli käy kolmella silloin). Ei ole mikään tieteellinen tutkimus vaan mutu, sen verran olen noita kaasareita jo putsaillut. Aivastelevaan kaasariin olen korjaussarjalla vaihtanut tiivisteet ja neulaventtiilin neulan. Aina on auttanut.

    Kuten sami1024 sanoi, saa varmaan bensaa liikaa (tulee mustaa savua). Eli miten nuo luistit liikkuu (ota vaikka video). Jos tarve vaatii, voin ottaa omastani videon vastineeksi. Sanoit että täyskaasulla aukee luistit. Kyllähän ne pitäisi aueta heti kun annat kaasua (kuten tuossa FZR600-videossa).

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  11. #71
    Tulpat vaihdettu, 3 ja 4 pytyn tulpat ihan skeidat. Tosin ei vaikutusta köyntiin. Otin videota ja ykköspytty aivastelee ihan kunnolla. Miten saan videon ladattua tänne?
  12. #72
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Tulpat vaihdettu, 3 ja 4 pytyn tulpat ihan skeidat. Tosin ei vaikutusta köyntiin. Otin videota ja ykköspytty aivastelee ihan kunnolla. Miten saan videon ladattua tänne?
    Lataa video youtubeen ja tänne linkki videosta, ei kait siinä muuta vaadita.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #73
    Kylläpä huonontaa youtube laatua, mutta:
    https://youtu.be/9eCDg9TJcpA
  14. #74
    Minusta noi ei terveesti liiku. Imuhan noi pitäis nostaa, ja näyttää että paljon puuttuu.
    Ne venttiilit ja nokkaketjun ajoitus kunnossa?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #75
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Minusta noi ei terveesti liiku. Imuhan noi pitäis nostaa, ja näyttää että paljon puuttuu.
    Ne venttiilit ja nokkaketjun ajoitus kunnossa?
    Ei oo venttiilien ajotuksesta hajua eikä jaosta. Nöin kerrostalon pihalla ei viitsi moisia katsoa...
  16. #76
    Puristusten mittaus nyt luulis parkkipaikallakin onnistuvan. Jos paljon puuttuu tasaiseen, niin ajoitushan siinä on todennäköisesti pielessä. Ohivuotomittaus vielä varmistaa, vuotaako jostain muualta (puristukset alhaalla, ei ohivuotoa -> jako, puristukset alhaalla ja ohivuotoa -> joko venttiilit tai männänrenkaat).
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #77
    Harmi kun tuo videon alun tyhjäkäyntiosuus on noin kovin lyhyt, mutta minusta se kuulostaa kyllä vajaapyttyiseltä, eli kaikki sylinterit ei tosiaankaan käy kunnolla. Villi veikkaus on tuo ykkönen joka puhaltaa takaisin. Puristuspainemittausta kyllä ehdottaisin minäkin seuraavaksi toimenpiteeksi, jotta tulee varmistettua ettei kaasareiden kanssa hakkaa päätä seinään turhaan.
  18. #78
    Tuossa alussa ykkönen on ainoa luisti mikä edes liikkuu. Muut ei tee mitään. Ykkönen puhaltaa aika lujasti takaisin. Täytyy myöntää että mun taidot loppuu tähän, viisaammat jatkakoon. Voin tarvittaessa ottaa videota toimivasta pelistä (kun ne kumikurkut tulee postissa).

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  19. #79
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Tuossa alussa ykkönen on ainoa luisti mikä edes liikkuu. Muut ei tee mitään. Ykkönen puhaltaa aika lujasti takaisin. Täytyy myöntää että mun taidot loppuu tähän, viisaammat jatkakoon. Voin tarvittaessa ottaa videota toimivasta pelistä (kun ne kumikurkut tulee postissa).

    -Kähmy
    Mitenkäs ne kumikurkut vaihdat jollet avaa niitä klemmareita

    Ja itse asiaan eli aiemmin jo mainittiin niin puristuspaineet kannattaa mitata ensimmäiseksi, tietysti joku sisäpaikka on paikallaan isompiin tutkimuksiin.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  20. #80
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs ne kumikurkut vaihdat jollet avaa niitä klemmareita

    Ja itse asiaan eli aiemmin jo mainittiin niin puristuspaineet kannattaa mitata ensimmäiseksi, tietysti joku sisäpaikka on paikallaan isompiin tutkimuksiin.
    Siis tarkoitan niitä ilmanputsarin ja kaasarien välisiä kurkkuja. On mulla hyllyssä ne alemmatkin uutena, mutta en tohi ottaa kaasarirunkoa irti

    Ne klemmarit aiheuttaa mulle vieläkin ihottumaan LOL.

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  21. #81
    Pitääpä biltemasta hakea puristuspainemittari siis.

    Tuli mieleen, että kun edellinen omistaja oli onnistunut laittamaan exupin väärinpäin, olisiko mahdollista että sytkäjohdot vedetty väärin, eli että sytytysjärjestys väärä?

    miten noi johdot kuuluisi mennä? vasemman puoleisesta puolasta menee johdot 1 j 3 pytylle ja oikeanpuoleisesta 2 ja 4 pytylle.
  22. #82
    Tuo antaa kipinän kahteen sylinteriin joka kerta, ei ne johdot käytännössä voi olla väärin kun se kuitenkin kierrosten noustessa kuulostaa terveemmältä.

    Puristusmittaukseen sellainen kommentti, että moottoripyörän pienehkö akku voi alkaa hyytyä pyöritysnopeudeltaan melko äkkiä, joten apuvirta toisesta akusta tai akkulaturin käyttö välillä ei liene huono ajatus, ja mittaushan tehdään kaasu pohjassa.
  23. #83
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Tuli mieleen, että kun edellinen omistaja oli onnistunut laittamaan exupin väärinpäin, olisiko mahdollista että sytkäjohdot vedetty väärin, eli että sytytysjärjestys väärä?

    miten noi johdot kuuluisi mennä? vasemman puoleisesta puolasta menee johdot 1 j 3 pytylle ja oikeanpuoleisesta 2 ja 4 pytylle.
    Vasen puola on 1&4 ja oikea 2&3 eli tulpanjohdot on väärin, mikäli on alkuperäiset tulpanjohdot niin pitäis olla numeroidut johdot pyttyjen mukaan.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  24. #84
    Pitääpä koittaa laittaa nuo oikein. jos ja kun väärin nuo johdot, sytyttää väärään aikaan (venttiilin ollessa auki) niin kaasari aivastaa? samalla huomasin että myös kolmospytystä pientä aivastusta tullut. Voiskohan siis johtua tuosta?
  25. #85
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä koittaa laittaa nuo oikein. jos ja kun väärin nuo johdot, sytyttää väärään aikaan (venttiilin ollessa auki) niin kaasari aivastaa? samalla huomasin että myös kolmospytystä pientä aivastusta tullut. Voiskohan siis johtua tuosta?
    Varmasti oireilee väärästä sytytysjärjestyksestä, melkoinen seppä ollu tuon kasaajana näköjään.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  26. #86
    jep

    pitää varmaa tarkistaa kaikki pyörän pultit ja mutterit ettei stonga jää kätee kiihdytyksessä tms
  27. #87
    Tässä vielä kuva haynesista jossa näkyy tuo miten puola testataan. Ja kuten tate66 kirjoitti, järjestys on väärin. Itse testasin sen sain muistaakseni molemmilta 2.3. Kirjan mukaan resistanssi on 18-2.2 ohmia, joten melkein meni haarukkaan.

    https://www.dropbox.com/s/oix5or8ct3...92602.jpg?dl=0

    EDIT: Aika hyvin selitetty

    Anyone who doesn't understand how coils work nor "waste spark" will think "oh the Orange wire connects directly to spark plug #1" and have no idea it also "controls" when #4" fires.

    The correct term should be. The Orange wire controls when cylinders #1 and #4 fire, the Grey wire controls when cylinders #2 and #3 fire. Cylinders #1 and #4 fire at the exact same time every 360 degrees of crankshaft rotation, as do cylinders #2 and #3, which is known as "Waste Spark". A 4 stroke engine only requires each cylinder to fire every 720 degrees of crankshaft rotation.


    -Kähmy
    Viimeksi muokannut: Kähis; 13.08.2018 klo 10:33. Syy: lisäys
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  28. #88
    Lainaa joni88 kirjoitti Katso viesti
    Kylläpä huonontaa youtube laatua, mutta:
    https://youtu.be/9eCDg9TJcpA
    Ei käy kun kahdella pytyllä.
  29. #89
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Siis tarkoitan niitä ilmanputsarin ja kaasarien välisiä kurkkuja. On mulla hyllyssä ne alemmatkin uutena, mutta en tohi ottaa kaasarirunkoa irti

    Ne klemmarit aiheuttaa mulle vieläkin ihottumaan LOL.

    -Kähmy
    Ne ei ole kurkkuja (eikä tomaatteja), vaan imusuppilot tai kiihdytyssuppilot. Kurkku on sama kuin imusarja.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #90
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Muistisääntö: kurkkuun kaadetaan soppaa, ilmanputsarista ei tuu ku ilmaa. (Paitsi ruikupeleissä missä on toisiosuuttimet ilmanputsarissa.)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen