Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Ducati Hypermotardiin pitäisi vaihtaa uudet ja ajattelin koittaa jotain Allround-malleja katurenkaiden sijaan. Lähinnä jos hiekkatie ajelusta tulisi hieman vähemmän hektistä. Suomihan on täynnä pieniä sora/hiekkateitä ja on nuo pienemmät asfalttipätkätkin aika heikossa kunnossa.

    Pirelli MT60 ?
    Metzeler Tourance ?

    Tuskin tuollaisista kovin paljoa maantieominaisuudet kärsii vai alkaako jurista/nypyttää ? Vauhdit on kuitenkin sitä luokkaa (max 110km/h), että tuskin pidossa voi huomata eroa (?) Radalla en käy ja ajelu on maisemareissaamista.

    Koot on siis 120/70/17 ja 180/55/17
  2. #2
    Conti trail attac2, jos kokoja löytyy. Tuollaiset olivat minulla taannoin katupyörässä ja matkaendurossa samaan aikaan. Toimii mainiosti asfaltilla ja melkoisen hyvä sorallakin, jopa erinomaisen hyvä kun katsoo millainen pintakuvio siinä on. Savessa ja soisessa liejussa ei niinkään hyvä. Lisäksi varsin kestävä.
  3. #3
    Mitas E-07.

    Nuo ollut nyt alla afrikkalaisessa ja tälläkin hetkellä kottaraisessa.

    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  4. #4
    Conti Trail Attackeilla (1 tai2) olen ajanut monta ratapäivää, ne pärjää siinä ihan hyvin ja on hiekkatielläkin hyvät. Nykyisin olen laittanut taakse Conti TKC70, ihan hyvä assulla ja pitää paremmin hiekalla verrattuna trail attackiin. Ennen vaahtosin siitä kuinka yllättävän hyvä Trail attack on hiekalla mutta sitten ajoin peräkkäin molemmilla samat pätkät..
    Husqvarna 701LR
  5. #5
    Pirelli Scorpion Trail II
  6. #6
    Tkc70 on 1190r: takiksena täälläkin. Varsin hyvän tuntuinen kumi, vaikka sitä jotkut moittivat löysäksi. Ite en ole sellaista huomannut. On assulla ja kovalla pinnalla parempi kuin tkc80, vaikuttaa myös kestävämmältä.

    Tuo contin trail attack 2 toimi kans kotarissa hyvin (150/70-18). Kumma kyllä multissa ei niinkään (190/55-17), siinä ei syntynyt assulla luottoa.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 16.08.2018 klo 13:52.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #7
    Metzeler Tourance Next.
    Älyttömän hyvät just tommoseen sporttipyörään!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #8
    Pirelli Scorpion STR tai jos oikeesti haluis sekotella soraa enemmän joukkoon niin Michelin Anakee Wild. Jälkimmäinen jo aika hyvällä nappulalla muttei niin pehmeä ja kuluvainen tai kantikas kuin Contin tkc80 ja aikasta hyvin tulee kuitenkin asfaltilla toimeen.

    Muoks: paitsi että tosta Misukasta ei näyttäisi löytyvän kokoa kuitenkaan tohon laitteeseen...
    Viimeksi muokannut: rideMARKO; 26.07.2018 klo 21:51.
    www.ridenuviz.com
  9. #9
    Tänä vuonna on ollut joko wild tai tuo scorpion trail 2 edessä ja wild tai tkc 70 takana. Wildin ongelma takana on kesto, muuten se olisi koko ajan takana..
    seuraavaksi menee Mitas E-07+ taakse, eteen Wild
    Husqvarna 701LR
  10. #10
    Anakee Wild kestää näillä keleillä takana sen reilu neljä tonnia, kolmas rengas lopuillaan ja Mitas E07+ seuraavaksi alle. Taakse tarkoitettu Wild ei sitten toimi eturenkaana kuvionsa takia.

    Edit: typo korjattu.
    Viimeksi muokannut: Koheltaja; 27.07.2018 klo 19:09.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Hyviä vaihtoehtoja tullut. Renkaista en mitään tiedä, mutta eikö tuollainen Mitas E-07 tyylinen ala jo pompottaa asfaltilla ? Ainakin näyttää karkealta.

    En siis ole motocrossia menossa koittamaan tällä, vaan ajatuksena on ihan ettei touringissa tarvitse kärsiä kun asfaltti vaihtuukin hiekkatieksi. Käytännössähän hiekkatie on sepelitie Veikkaisin että ajo on 70 asfalttia ja 30 hiekkaa.
  12. #12
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Hyviä vaihtoehtoja tullut. Renkaista en mitään tiedä, mutta eikö tuollainen Mitas E-07 tyylinen ala jo pompottaa asfaltilla ? Ainakin näyttää karkealta.
    Ei pompota yhtään tai en ainakaan huomannut, kun aamulla ajelin kehä 1:stä töihin. Tutinaa ja tötinää piisaa, mutta se tulee yksimukisesta, ei renkaista.

    Seuraavat renkaat tulee olemaan nämä:

    TKC-80-Twinduro-600x600.jpg
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  13. #13
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Ei pompota yhtään tai en ainakaan huomannut, kun aamulla ajelin kehä 1:stä töihin. Tutinaa ja tötinää piisaa, mutta se tulee yksimukisesta, ei renkaista.

    Seuraavat renkaat tulee olemaan nämä:

    TKC-80-Twinduro-600x600.jpg
    TKC80 ei mulla ainakaan pompottanut yhtään Banditin alla millään alustalla. Noilla nostaa sorateiden hauskuus kertoimet uusiin svääreihin.
    Ääni näille, kulutuksen kesto tietysti tuollaisessa "nappularenkaassa" on vähän rajallinen.
  14. #14
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    TKC80...
    Ääni näille, kulutuksen kesto tietysti tuollaisessa "nappularenkaassa" on vähän rajallinen.
    Mä mietin myös tuota kulutuskestoa. Nykyiset Mitakset kestää ihan hienosti asfalttia. Sitten toisaalta, tulee kilsoja niin vähän, että aion kokeilla TKC80:t, kesti sitten sen minkä kestää.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  15. #15
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Anakee Wild kestää näillä keleillä takana sen reilu neljä tonnia, kolmas rengas lopuillaan ja Mitas E07+ seuraavaksi alle. Wild ei sitten toimi eturenkaana kuvionsa takia.
    ..näin se menee
    Jos kahdelta kysyy niin tulee vähintään kaksi eri mielipidettä/tietoa..
    Mitenkään mollaamatta, niin Wild on meikäläiselle paras karkea eturengas, lyhimmillään takana kestänyt yhden viikonlopun (alle 2 tonnia), pisimmillään olen säästellyt 4 tonnin pintaan mutta silloin viimeinen 500 km oli kyllä tosi huonoa..

    Jostain syystä en tykkää ollenkaan E-07 tai Heidi K60 Scoutista edessä. Saan jostain syystä K60 Scoutin kestämään takana 6 tonnia..

    Eli kovasti on eroja, mikään ei jaa mielipiteitä niin paljon kuin rengasasiat
    Husqvarna 701LR
  16. #16
    No, minä sain Conti Trail Attckin kestämään takarenkaana 13tkm.... Elämä on täynnä valintoja, jotkut onnisuvat paremmin jotkut huonomin.
  17. #17
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    ..näin se menee
    Jos kahdelta kysyy niin tulee vähintään kaksi eri mielipidettä/tietoa..
    Mitenkään mollaamatta, niin Wild on meikäläiselle paras karkea eturengas, lyhimmillään takana kestänyt yhden viikonlopun (alle 2 tonnia), pisimmillään olen säästellyt 4 tonnin pintaan mutta silloin viimeinen 500 km oli kyllä tosi huonoa..

    Jostain syystä en tykkää ollenkaan E-07 tai Heidi K60 Scoutista edessä. Saan jostain syystä K60 Scoutin kestämään takana 6 tonnia..

    Eli kovasti on eroja, mikään ei jaa mielipiteitä niin paljon kuin rengasasiat
    Seisoo korjattuna hän...

    Muokkasin tekstiä, tarkoitin ettei taakse tarkoitettu Wild toimi eturenkaana jos sellaisen laittaa 17" vanteelle. Wildin eturengas on taas ihan ässä ja omien kokemusten perusteella selkeä ykkönen katuenskan etuseksi, kestää kulutusta ja toimii loistavasti soralla ja pikitiellä. Tuosta jos haluaa paremman, enemmän sorapainoitteisen niin Pirelli MT16 molempiin päihin ja sit on soralla lustia jot hitto MT16 kestää sitten pikeäkin yllättävän hyvin.

    Pompotuksista. Karkea kuvio saattaa joissain nopeuksissa aiheuttaa jonkinlaista värinää, ei niin pahaa mitä tien reunasa oleva pieruraita aiheuttaa mutta värinä on aistittavissa. Karkea kuvio myös ujeltaa, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Yksikään nappularengas ei ole pompottanut, ei kisakrossi/enska, eikä mitkään muutkaan renkaat koska mulla on renkaat aina tasapainoitettu koska pyörät on aina olleet valkokilpisiä ja ajettu myös isoilla teillä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  18. #18
    Joo, mulla on Conti TA takasena kestänyt 6-12 tuhatta. Viimeksi oli tosi repeytynyt, palkeenkieliä ja kului tosiaan 6 tonnissa. Toi mun ajotapa ja hiekkatiet vaikuttaa varmaan asiaan.. ja muutama ratapäivä vielä siihen päälle.

    Varmaan TA sietää enemmän kilsoja tyypillisesti kuin TKC 70, mutta molemmat tosi paljon enemmän kuin joku möhkönappula (Wild, TKC 80 etc.).

    Ihmeen hyviä nuo möhkönappulat on edessä asfaltillakin, ajoin pari ratapäivää motoparkissa Karoo 3:lla kun en jaksanut vaihtaa sileempiä alle. Kierrosajaksi sai oli juuri ja juuri alle 2 minuuttia, mutta etunen ei livennyt kertaakaan. Takanen sitten kyllä lipsui joka setillä..

    Jos möhkönappikset jumputtaa niin tasapainotus on unohtunut.. tai vanne on kiero. Mistähän mä tiedän
    Husqvarna 701LR
  19. #19
    Lainaa TiuSo kirjoitti Katso viesti
    Ihmeen hyviä nuo möhkönappulat on edessä asfaltillakin, ajoin pari ratapäivää motoparkissa Karoo 3:lla kun en jaksanut vaihtaa sileempiä alle. Kierrosajaksi sai oli juuri ja juuri alle 2 minuuttia, mutta etunen ei livennyt kertaakaan. Takanen sitten kyllä lipsui joka setillä..
    Samaa huomio kun joskus tuli ajettua supermotoa nappuloilla kun ei ollut vielä smoto vanteita/renkaita, yllättävän kovaa pystyi TKC80:llä vetää radalla ja hauskuutta riitti mutkissa kun etunen piti ja takanen ei, power- ja motosladia riitti 690 Endurolla
    Kylätason kurapyöräilijä.
  20. #20
    Mulla on nappuloista kokemusta vain Kawasaki KX250F:n verran ja se täristi/pompotti (miksi tuota nyt haluaakin kutsua) asfaltilla. En tosin tiedä tasapainotuksesta kun ei ollut oma pyörä.

    Melko karkealta nuo TKC80:t näyttää ja en vielä uskalla luopua pidosta asfaltillakaan. Eri sitten kun on enemmän kokemusta taas takana. Vaikka muuten nuo kyllä houkuttelisivat eniten.

    Näköjään Scramblerissa nuo Pirelli MT60:t ovat ensiasennus renkaat.

    Valintojen maailma on aina yhtä vaikea
  21. #21
    Ei se ole vaikeaa.. laita eteen pirelli scorpion trail 2 tai conti trail attack 2 jos löytyy kokoja, ja sama taakse. Jos haluaa vähän enemmän kompromissia taakse niin conti tkc 70. Ei pompota, eikä tarvi olla koko ajan vaihtamassa takasta.. Ne on mustia ja pyöreitä, ei mitään rakettitiedettä. Nappularenkaat ja niiden edut ja haitat on sitten erikseen, ja jos ajaa koko ajan muualla kuin assulla niin sitten niitä alle.
    Husqvarna 701LR
  22.  
  23. #22
    Eikä vetomiehet mitään nappuloita tarvii, tänään Lasikyläntiellä tuli joku kyykky vastaan ihan hyvää kyytiä
    Kylätason kurapyöräilijä.