Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 137:sta
  1. #31
    Ne muutamat kaadot mitä valitettavasti olen joutunut todistamaan, puoltavat kaikki kunnollisten saappaiden hankkimista. Olen nähnyt nilkan vääntymisen, iskun sääreen, eikä omakaan kaatuminen jossa jalka jäi pyörän alle, olisi mennyt niinkin hyvin ilman kunnon vahvistettuja saappaita.
    -11 BMW F800GS
    ex:
    -11 KTM 990SMT
    -04 Suzuki SV1000S
    -94 Suzuki GSX750F
    -98 Honda CB Sevenfifty
    -84 Yamaha RD125
    -86 Helkama Raisu
    -84 Honda Monkey Dax 73cc
  2. #32
    Varmaan jotain 90% prätkä onnettomuuksista sattuu taajamassa .suhkot hiljaisessa vauhdissa .ja suurimmat vammat tulee nilkkoihin ja kämmeniin .siitä kun miettii niin mikä olis hyvä .ite en esim enään käytä kenkin muita kuin rata kenkiä tai mitä nyt ovatkin missä on ne ettei nilkka taivu .yks kerta riitti 😀
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  3. #33
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa TomeS kirjoitti Katso viesti
    Ne muutamat kaadot mitä valitettavasti olen joutunut todistamaan, puoltavat kaikki kunnollisten saappaiden hankkimista. Olen nähnyt nilkan vääntymisen, iskun sääreen, eikä omakaan kaatuminen jossa jalka jäi pyörän alle, olisi mennyt niinkin hyvin ilman kunnon vahvistettuja saappaita.
    Tälle liketys.
    Itse ajelen joskus helteellä kauluspaidassa(en tietenkään mitenkään suosittele), mutta ilman kunnon saappaita ja hanskoja en lähde mihinkään. Ilman kunnon kenkiä nilkat ottaa helposti pahaa hittiä ilman, että kaatuminen olisi edes mitenkään dramaattinen.
    Toinen on kunnon hanskat. Ruhjeita voi tulla ja nahkaakin jostain lähteä, mutta mieluummin ei kämmenistä.
    Usein kaatuessa ihminen vaistomaisesti ottaa asfaltin vastaan käsillä.
    Viimeksi muokannut: Zen; 24.07.2018 klo 23:01.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  4. #34
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    minäki lippasin joskus parkkiksella paikallani, jalka sinervän punainen ja muutaman viikon kipeä että kepitkin oli. Oli noi keveemmät nilkkurit...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #35
    Kypärä, kunnolliset hanskat ja suojaavat saappaat. Ne kai ne tärkeimmät. Sitten jos oikein kovasti kolahtaa, niin varusteilla tuskin on väliä. Mut jos vähemmän ja jää henkiin kituuttelemaan, niin varusteet voi pelastaa paljon.

    Jalan ei tartte kun kopsahtaa pikkuisen johonkin, niin silloin sattu. Kun itse katselin hanskoja, ajattelin ensin kategoriaa 20-30€. Sattui silmiini kuva kämmenistä sen jälkeen, kun on kaatunut näillä heppoisilla hanskoilla. Kamalaa jälkeä vielä kauan aikaa kaatumisen jälkeen. Ja tuleeko kämmeniin enää ikinä tunto takaisin? Kun kaikki nahka on häipynyt.

    Siskonpoika teloi jalkateränsä ja luita murtui. Olisko murtunut, jos olisi ollut saappaat jalassa? voi olla, ettei. Mulla on kai aika onnistunut saapasvalinta, kun nämä tuntuvat hyviltä jaloissa, mitä nyt kuumalla ilmalla hiostavat. Näillä käveleekin, muttei varmaan kilometrikaupalla.

    Kypärä ei omaa päätäni tähän saakka ole suojannut kuin tilanteissa, joissa olen jostain kumartunut ottamaan jotain ylös ja se yläkaapin ovi olikin auki. Onneksi oli kypärä päässä! Oli helppo säilyttää mielentyyneys ja pintasivistys.

    Jos vaan etukäteen kaiken tietäisi, niin ei tarttis varautua suojavarusteilla kuin joskus - toivottavasti todella harvoin tai ei koskaan. Mut toi kristallipallo ei vaan näy toimivan. Liekö käyttäjässä vika?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #36
    Komppaan yo. mielipiteitä kunnon saappaista. Itse olen kaatunut epäonnistuneen jarrutuksen jälkeen hitaasta vauhdista. Mulla oli kunnon saappaat, hanskat, tix tex puku ja tietenkin kypärä. Toinen polvi samoin kuin kypärä otti ensikosketuksen tonttiin. Pääsin onneksi pyörän alta pois. Ainut vamma oli revähtänyt ranne joka oli pitkään kipeä. Uskoisin, että vammat olisi olleet pahemmat jos olisin ajellu nilkkureilla sekä farkuilla.

    Toinen esimerkki on yksi englantilainen työkaveri, joka ajoi melkein nokkakolarin väärällä kaistalla ajaneen auton kanssa. Kaveri onnistui tekemään väistön mutta osui osittain autoon minkä seurauksena lensi pöpelikköön. Molemmat nilkat murtuivat mutta onneksi kaverilla oli nilkkoja suojaavat korkeavartiset saappaat. Todennäköisesti kaveri ei enää koskaan kävelisi jos hänellä olisi ollut nilkkurit. En siis suosittele nilkkureita.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  7. #37
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Komppaan yo. mielipiteitä kunnon saappaista. Itse olen kaatunut epäonnistuneen jarrutuksen jälkeen hitaasta vauhdista. Mulla oli kunnon saappaat, hanskat, tix tex puku ja tietenkin kypärä. Toinen polvi samoin kuin kypärä otti ensikosketuksen tonttiin. Pääsin onneksi pyörän alta pois. Ainut vamma oli revähtänyt ranne joka oli pitkään kipeä. Uskoisin, että vammat olisi olleet pahemmat jos olisin ajellu nilkkureilla sekä farkuilla.

    Toinen esimerkki on yksi englantilainen työkaveri, joka ajoi melkein nokkakolarin väärällä kaistalla ajaneen auton kanssa. Kaveri onnistui tekemään väistön mutta osui osittain autoon minkä seurauksena lensi pöpelikköön. Molemmat nilkat murtuivat mutta onneksi kaverilla oli nilkkoja suojaavat korkeavartiset saappaat. Todennäköisesti kaveri ei enää koskaan kävelisi jos hänellä olisi ollut nilkkurit. En siis suosittele nilkkureita.
    Erohan noissa nilkkureissa vs saappaissa on se, että tosiaan saappaat suojaavat myös säären. Riittävän korkeat nilkkurit sisältävät myös nilkkojen suojauksen. Mitä tulee sitten farkkujen kestämiseen vs tekstiilinen ajopuku tai nahkapuku, niin siitä olisi ihan mielenkiintoista saada vertailutietoa jostain. Farkkuhan on kankaana todella kestävät ja ajofarkkuja löytyy 100% kevlarilla ja niissä on mukana myös polvisuojat ja lantiosuojaus. Itse olettaisin, että nahka kestää parhaiten, mutta farkut vs muut tekstiilihousut voi olla sitten mielenkiintoinen tulos.
  8. #38
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Kaupunkisurrailuun kypärä, kevyet hanskat ja sitten loppu on kuskista kiinni. Jos rupee vetimiä kiskomaan päälle vartin ajoa varten, niin jää ne ajot ajamatta. Reissut ja syöttö erikseen.

    Moottoripyörällä ajaminen on riski. Jos sitä ei halua ottaa, niin ratikka.

    Juu... jahka saat pyörän taltutettua, niin sikasplittausta. Havahtuu, että kuinka käytännöllinen peli se mp onkaan.

    Pointti on, että lyhyeen hyötyajoon näppärä varustus on mallia skootterityttö. Kaupungissa siis.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #39
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Kaupunkisurrailuun kypärä, kevyet hanskat ja sitten loppu on kuskista kiinni. Jos rupee vetimiä kiskomaan päälle vartin ajoa varten, niin jää ne ajot ajamatta. Reissut ja syöttö erikseen.

    Moottoripyörällä ajaminen on riski. Jos sitä ei halua ottaa, niin ratikka.

    Juu... jahka saat pyörän taltutettua, niin sikasplittausta. Havahtuu, että kuinka käytännöllinen peli se mp onkaan.

    Pointti on, että lyhyeen hyötyajoon näppärä varustus on mallia skootterityttö. Kaupungissa siis.
    Ja jos nämä kovimmat hellekelit lasketaan pois niin normaalistikin pukeudun yleensä farkkuihin ja nahkatakkiin tai pilottiin keväällä kesällä ja syksyllä. Kesällä tosin sitten tennarit tai lenkkarit jalassa, keväällä ja syksyllä nahkakengät. Omaan normityyliini ainoa muutos siis olisi vaihtaa farkut ja takki mp-versioihin ja käyttää mp-nahkakenkiä. Eli käytännössä ei pahemmin mitään ylimääräistä vaivaa. Ja samoilla vaatteilla voi mennä töihin, kaupungille, ostoksille, syömään kavereiden kanssa tai seuraksi baariin. Itselle tulisi perinteisissä mp-kamoissa epämukava olo ja pitäisi kantaa aina mukana vaihtovaatteita. Ja sitten jos tulisi ko olo, niin miten kauan sitä oikeasti viitsisi ajella noita pikkumatkoja ja voisi intokin harrastukseen lopahtaa.

    Toki riskit voivat olla suurempia, jos vertaa ihan kunnon matkavarusteisiin, mutta nopeudet ovat toki myö alempia. Maantiekäyttöön pitää toki sitten harkita muitakin varusteita.

    Mitä tarkoittaa sikasplittaus, kaverille kysyn?
  10. #40
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Ja jos nämä kovimmat hellekelit lasketaan pois niin normaalistikin pukeudun yleensä farkkuihin ja nahkatakkiin tai pilottiin keväällä kesällä ja syksyllä. Kesällä tosin sitten tennarit tai lenkkarit jalassa, keväällä ja syksyllä nahkakengät. Omaan normityyliini ainoa muutos siis olisi vaihtaa farkut ja takki mp-versioihin ja käyttää mp-nahkakenkiä. Eli käytännössä ei pahemmin mitään ylimääräistä vaivaa. Ja samoilla vaatteilla voi mennä töihin, kaupungille, ostoksille, syömään kavereiden kanssa tai seuraksi baariin. Itselle tulisi perinteisissä mp-kamoissa epämukava olo ja pitäisi kantaa aina mukana vaihtovaatteita. Ja sitten jos tulisi ko olo, niin miten kauan sitä oikeasti viitsisi ajella noita pikkumatkoja ja voisi intokin harrastukseen lopahtaa.

    Toki riskit voivat olla suurempia, jos vertaa ihan kunnon matkavarusteisiin, mutta nopeudet ovat toki myö alempia. Maantiekäyttöön pitää toki sitten harkita muitakin varusteita.

    Mitä tarkoittaa sikasplittaus, kaverille kysyn?
    Valoissa aina jonon kärkeen. Aina.

    Kehän ruuhkassa aina kaistojen välistä ja pientareelta ohi. Aina.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #41
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Valoissa aina jonon kärkeen. Aina.

    Kehän ruuhkassa aina kaistojen välistä ja pientareelta ohi. Aina.
    Ulkomaillahan tuota näkee ja autoilijoille ihan ok. Täällä tosin kuullut juttuja, että autoilijat alkavat kiilata jne. En tiedä onko sen arvoista.
  12. #42
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Ja kun olet nähnyt ensimmäisen kaatumisen muualta kuin kävelyvauhdista, niin et edes harkitse ilman kunnon varusteita ajamista. Hikoilu säästää omaa nahkaa, ja muista, että kolari voi olla täysin ulkopuolisen tekijän aiheuttama. Sulla ei ole välttämättä mitään tekemistä kolarin syiden kanssa, pl että satut olemaan väärässä paikassa...

    Selkäsuojaa suosittelen vaikka vain nakkikioskille ajamisen ajaksi. Itse en enää ilman aja. Ja lehmän nahkaa oman päälle.
    Meneekö nuo selkäsuojat takin alle vai olisiko tuo pitänyt ottaa huomioon jo takkia ostaessa ?

    Lisäksi millaiset on "kunnon saappaat" ?

    Varusteiden ostamisesta voin sanoa, että kannattaa ostaa niin paljon kivijalkaliikkeistä kuin pystyy ja tilata loput. Ihan vain istuvuuden ja kokeilun vuoksi. Palauttelu ei ole hauskaa ja ei siinä kyllä montaa kymppiä säästä. Ovat tietoisia ulkomaanhinnoista ja aina noista hyllyhinnoista tuntuu tippuvan kun kysyy.
    Alkaa olla jo farssin elkeet kun jokainen verkkokauppa ilmoittaa tilauksen jälkeen juuri kyseisen mallin/koon loppuneen, mutta kelpaisiko...
    Olenkohan about 5-7 tilausta joutunut perumaan tuon vuoksi. Suomesta ostaminenkin on vaikeaa kun missään firmassa ei ole joko sopivaa mallia tai kokoa
  13. #43
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Meneekö nuo selkäsuojat takin alle vai olisiko tuo pitänyt ottaa huomioon jo takkia ostaessa ?

    Lisäksi millaiset on "kunnon saappaat" ?

    Varusteiden ostamisesta voin sanoa, että kannattaa ostaa niin paljon kivijalkaliikkeistä kuin pystyy ja tilata loput. Ihan vain istuvuuden ja kokeilun vuoksi. Palauttelu ei ole hauskaa ja ei siinä kyllä montaa kymppiä säästä. Ovat tietoisia ulkomaanhinnoista ja aina noista hyllyhinnoista tuntuu tippuvan kun kysyy.
    Alkaa olla jo farssin elkeet kun jokainen verkkokauppa ilmoittaa tilauksen jälkeen juuri kyseisen mallin/koon loppuneen, mutta kelpaisiko...
    Olenkohan about 5-7 tilausta joutunut perumaan tuon vuoksi. Suomesta ostaminenkin on vaikeaa kun missään firmassa ei ole joko sopivaa mallia tai kokoa
    Ilmeisesti alalla on vielä opeteltavaa verkkokaupan ja reaaliaikaisten varastosaldojen suhteen. Mitä olen kotimaisten verkkokauppojen valikoimaa katsonut, niin ongelmaksi tulee suppea valikoima ja ei vaan miellytä silmää. Jos myymälästä oikeasti löytyy haluamani tavarat ja hintaero on pieni, niin en todellakaan tilaa ulkomailta. Ja jos verkkokaupan valikoima on suppea, niin en oikein usko että saman firman kivijalasta löytyy laajempaa valikoimaa.
  14. #44
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vklnuppi kirjoitti Katso viesti
    Meneekö nuo selkäsuojat takin alle vai olisiko tuo pitänyt ottaa huomioon jo takkia ostaessa ?

    Lisäksi millaiset on "kunnon saappaat" ?
    Jos on ostanut nahkatakin, niin lehmännahka venyy sen verran, että tuon selkäsuojan saa sinne alle kyllä mahtumaan. Aluksi voi hieman ahdistaa, mutta kyllä se venyy.

    Selkäsuojan voi ostaa ns "irralllisen", joka tulee omilla remmeillä kuljettajaan kiinni, tai sitten sellaisen joka tulee takissa olevaan taskuun eikä näin ollen tarvitse erikseen pukea päälle.

    Kunnolliset saappaat? Sellaiset, joiden kanssa on valmis laittamaan jalkansa asfaltin ja mp:n rungon väliin asfaltilla liukuessa. Eli jonkin asteinen nilkkatuki, ettei jalka väänny heti ja joka samalla antaa suojaa kulumista vastaan, ja jotka ovat riittävän korkeat. Mutta tämä on vain minun mielipide.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  15. #45
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Valoissa aina jonon kärkeen. Aina.
    Kehän ruuhkassa aina kaistojen välistä ja pientareelta ohi. Aina.
    80-luvun lopussa tein juurikin tuota ja Kehä 1:llä, tosin en mennyt pientareita pitkin vaan jonojen välistä. Mites tähän suhtaudutaan nykyisin, silloin aikaisemmin se oli "Tänään iltapäivällä" -ohjelman mukaan jopa suotavaa? Ja vaikka poliisiauton silloin ohitti, niin ei siitä mitään protestia tullut heidän taholtaan.

    Perusvarusteista vielä sen verran, että ne hyvin suojaavat hanskat menee ihan yhtä nopsasti kätösiin kuin kevyet "nyppylähanskat". Jos ostaa ne kevyet, niin mun mielestä sellaiset paremmat kevyet.

    Saappaat selviää kokeilemalla, kuten hanskatkin. Ja kypärä. Eilen ostin ajofarkut Stormilta. Eivät olleet ne halvimmat tahi kalleimmat, mutta ne halvimmat tuntuivat ihan kököiltä. Tämäkään ei olisi selvinnyt, jos niitä ei olisi kokeillut. Ostamalla kivijalkakaupasta voi joutua maksamaan kovemman hinnan, mutta palvelu on parempaa ja saa taatusti sopivan varusteen (jos niitä on hyllyssä). Sitten kun koon ja mallin tietää, niin voi tuttua merkkiä tilata vaikka netistä. Vaatteiden kokoluokitukset ja istuvuus eri merkkien kohdalla näyttää olevan ihan mitä sattuu.

    Nahkatakkia vielä kaipailen, mutta saisi olla sellainen vähän pidempi malli että ei ihan lyhyt. Onko suosituksia...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #46
    Suomen perinteisillä kesäkeleillä +4- +20 puheutuminen ei ole ongelma. Kaikki suositusten mukaiset varusteet saa päälle, eikä tule hiki. Korkeintaan miettii, pitäisikö ne merinot vielä laittaa. Tämä siis lyhyen kokemukseni perusteella. Mutta tämän hetken +30 pani pakkaa uusiksi. Eli mistä voit vähentää tai mitä pitää uusia, jotta ylipäätään voi mennä tien päälle. Ja vaihtoehto kun ei ollut "skootteripukeutuminen". Uudessakin takissa on suojat, nilkkureissa on suojat ja siis yltävät kehrästen yläpuolelle, housuissa on suojat, tosin ne on vielä päivityslistalla. Ja ne hanskat (ohuet nahkaiset) oli nyt kokeiltavana, huomenna mennee taas ohuimmat varsinaiset ajohanskat käteen kun sai uuden viileämmän ajotakin.

    Palstalla on porukkaa, joka ajaa runsaasti ja on ajanut ja käy kaukana. Kun katselee heidän videoitaan, miettii että näin aloittelijan kannalta olisi kivaa, jos avaisivat hiukan tuota vaatepuolta, mitä reisussa käyttävät. Toisekseen, olen ostanut kaiken vaatetavaran kivijalasta ja aionkin ostaa. Ihan varovasti kysyn, millä perustelette sen, että kokeilette kivijalassa ja ostatte sitten netistä ulkomailta ?

    Kiitos kommenteista, asiallista tekstiä. Tämä on vähän erilainen foorumi, kuin joku muu, ei nyt nimiä mainita.
    Vielä ehtii
  17. #47
    Lainaa senex52 kirjoitti Katso viesti

    Palstalla on porukkaa, joka ajaa runsaasti ja on ajanut ja käy kaukana. Kun katselee heidän videoitaan, miettii että näin aloittelijan kannalta olisi kivaa, jos avaisivat hiukan tuota vaatepuolta, mitä reisussa käyttävät. Toisekseen, olen ostanut kaiken vaatetavaran kivijalasta ja aionkin ostaa. Ihan varovasti kysyn, millä perustelette sen, että kokeilette kivijalassa ja ostatte sitten netistä ulkomailta ?
    Itse en vielä tosiaan prätkäkamoja ole ostanut yhtään, mutta jos puhutaan muista vaatteista niin jos menen kivijalkaan sovittamaan ja pidän, ostan sieltä. En tosiaan harrasta tuota kivijalan palvelun käyttämistä ja sitten ostoa netistä halvemmalla. Tosin pitää sanoa, että käytännössä ostan nykyään kaiken netistä tai sitten reissuilla tulee käytyä merkkivaateoutleteissa. Todennäköisesti prätkäkamatkin tilaan suoraan netistä. Normivaatteidenkin osalta pärjännyt kokotaulukoiden ja mittanauhan avulla ja tosiaan jos ei sovi, niin aina voi palauttaa.
  18. #48
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Ulkomaillahan tuota näkee ja autoilijoille ihan ok. Täällä tosin kuullut juttuja, että autoilijat alkavat kiilata jne. En tiedä onko sen arvoista.
    Helsingissä ei ollut ikinä ongelmia, Jyväskylässä käydessä soi töötti ja kädet heilui useampaankin otteeseen. Kiilattu ei ole missään.

    Ja tuosta nettikauppa vs. kivijalkaliike -asiasta... Aika monella nettikaupalla on ne kokotaulukot. Kerran on mennyt metsään ostos, mutta se oli ihan omaa tyhmyyttä kun en osannut lukea. Ja palautus toimii kuitenkin.

    Suojilla varustettu kauluspaita pitäisi vielä ostaa jostain, toi hupparikin on aika kuuma. Ja kun alla pörisee ilmajäähdytteinen iso kone, niin liikennevaloissa paikallaan oleminen on muutenkin tuskaa vaikka olisi alasti. En ole toisaalta kokeillut. Joka tapauksessa näillä keleillä mukavuus ajaa turvallisuuden ohi, ja alkaahan se kropan paistuminen vaikuttamaan jo keskittymiskykyynkin.
  19. #49
    Lainaa AVJ kirjoitti Katso viesti
    Helsingissä ei ollut ikinä ongelmia, Jyväskylässä käydessä soi töötti ja kädet heilui useampaankin otteeseen. Kiilattu ei ole missään.

    Ja tuosta nettikauppa vs. kivijalkaliike -asiasta... Aika monella nettikaupalla on ne kokotaulukot. Kerran on mennyt metsään ostos, mutta se oli ihan omaa tyhmyyttä kun en osannut lukea. Ja palautus toimii kuitenkin.

    Suojilla varustettu kauluspaita pitäisi vielä ostaa jostain, toi hupparikin on aika kuuma. Ja kun alla pörisee ilmajäähdytteinen iso kone, niin liikennevaloissa paikallaan oleminen on muutenkin tuskaa vaikka olisi alasti. En ole toisaalta kokeillut. Joka tapauksessa näillä keleillä mukavuus ajaa turvallisuuden ohi, ja alkaahan se kropan paistuminen vaikuttamaan jo keskittymiskykyynkin.
    Esin XL-moton sivuilla yleensä mainitaan kokotaulukon lisäksi minkäkokoinen vaate ko. mitoilla varustetulla mallilla on päällään. Itsellä ei ole mennyt pieleen kertaakaan vaikka netistä olen tilannut.
    Tuohon pukeutumiseen vielä sen verran kun kuulutin aikaisemmassa viestissä että itselläkin hakusessa on nahkapuku tai ainakin takki jossa kaulukset on mahdollisemman korkeat ja mahdollisimman vähän reiítettyä nahkaa tai kangasosia ja pitkä selkäosa koska suomessa todella harvoin on kesälläkään nahkapukineissa liian kuuma (tämä hellejakso on poikkeus !) mutta oma ajo ei juurikaan sisällä esim liikennevaloissa seisomista vaan koko ajan saa vetää urku auki niin tarpeet siis riippuvat myös ajoympäristöstäkin.... ja pyörästä... itse ajan nakulla niin kaipaan suojaavampaa ja lämpöisempää varustusta.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  20. #50
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti alalla on vielä opeteltavaa verkkokaupan ja reaaliaikaisten varastosaldojen suhteen. Mitä olen kotimaisten verkkokauppojen valikoimaa katsonut, niin ongelmaksi tulee suppea valikoima ja ei vaan miellytä silmää. Jos myymälästä oikeasti löytyy haluamani tavarat ja hintaero on pieni, niin en todellakaan tilaa ulkomailta. Ja jos verkkokaupan valikoima on suppea, niin en oikein usko että saman firman kivijalasta löytyy laajempaa valikoimaa.
    Juurikin näin ja ikävä kyllä se valikoima on erittäin suppea myös kotimaisissa kaupoissa. Ainakin Tampereella.

    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Jos on ostanut nahkatakin, niin lehmännahka venyy sen verran, että tuon selkäsuojan saa sinne alle kyllä mahtumaan. Aluksi voi hieman ahdistaa, mutta kyllä se venyy.

    Selkäsuojan voi ostaa ns "irralllisen", joka tulee omilla remmeillä kuljettajaan kiinni, tai sitten sellaisen joka tulee takissa olevaan taskuun eikä näin ollen tarvitse erikseen pukea päälle.

    Kunnolliset saappaat? Sellaiset, joiden kanssa on valmis laittamaan jalkansa asfaltin ja mp:n rungon väliin asfaltilla liukuessa. Eli jonkin asteinen nilkkatuki, ettei jalka väänny heti ja joka samalla antaa suojaa kulumista vastaan, ja jotka ovat riittävän korkeat. Mutta tämä on vain minun mielipide.
    Tarvinnee ostaa siis selkäsuojakin. Onko tälläiset jo tarpeeksi vai pitääkö olla ihan sellaiset motocross-tyyliset ?
  21. #51
    Ostin just 4Airiin pitkän selkäsuojan. Nilkkurit mulla on samaa kokoa kuin nämä ja näissäkin näyttää olevan kehräsluiden kohdalla suojakuori. Saappaat ei ole enää paljoa pidemmät. Hikoiluhan se ongelma on, näissä ei enää niin pahasti.
    Vielä ehtii
  22. #52
    Lainaa senex52 kirjoitti Katso viesti
    Ostin just 4Airiin pitkän selkäsuojan. Nilkkurit mulla on samaa kokoa kuin nämä ja näissäkin näyttää olevan kehräsluiden kohdalla suojakuori. Saappaat ei ole enää paljoa pidemmät. Hikoiluhan se ongelma on, näissä ei enää niin pahasti.
    Selkäsuoja aina, noita Rukan pitkiä molemmissa takeissa. Jalat on näillä keleillä hiessä, ihan sama mitkä mopokengät niissä on, eli sama laittaa sitten oikeasti suojaavat. Nuo nilkkurit, itsekin yhden sellaiset "kävelykengät" netistä ostaneena, ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, ihan sama ajaa vaikka sitten pukukengillä. Sen tajuaa vasta kun vetää jalkaansa kunnon saappaat, että mitä se suojaavuus oikeasti tarkoittaa. Ja nuo Toucanit saa jalkaansa samalla vaivalla ja samassa ajassa kuin ne mitään suojaamattomat nilkkuritkin.

    Jäi äsken kaupungilla käydessä kyllä monttu auki porukan pukeutuminen..... ensimmäinen joka tuli vastaan oli satasen tiellä chopperillaan puolialasti eli vain farkut jalassa, sentään kypärä päässä, parisataa metriä sen jälkeen hemmo matkapyörällä satasta shortseissa ja t-paidassa. Molemmat ilman hanskoja ja sandaalit jalassa. Ei tuolla nyt niin kuuma ole vaikka kuuma onkin. Itsellä oli reisitasku kevlar vahvistetut ajohousut kaikilla suojilla ja nahkatakki kaikilla suojilla. Tosin hihavetoketjut täysin auki ja edestäkin osin. Mutta kun se ajoviima ei jäähdyttänyt yhtään, niin tuo alasti ajaminen ei auta kyllä yhtään mitään, aurinkoakohan ottivat? Eikä nuo mitään poikasia enää olleet, aikamiehiä.

    Näin keski-ikäisenä sitä arvostaa kaikkia jäljellä olevia kuukausiaan sen verran ettei halua viettää niistä useampia toipuessaan plastiikka- ja neurokirurgien toistuvista leikkauksista sen asfaltinsyleilyn jälkeen. Mutta minä nyt olenkin pelkuri.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  23. #53
    Ajoin autobaanalla tänään 150km/h ilman hanskoja. Tuosta kun vetäsee puolalaisen rekan alle, niin ei jää kuin märkä läiskä. Oli sitten hanskat tai ei.
  24. #54
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Ajoin autobaanalla tänään 150km/h ilman hanskoja. Tuosta kun vetäsee puolalaisen rekan alle, niin ei jää kuin märkä läiskä. Oli sitten hanskat tai ei.
    Eli kun ainoa onnettomuus mitä sinulle voi tapahtua on puolalaisen rekan alle jääminen, niin se on sama vaikka ajaisi uimahoususillaan? kukin tekee omat uhka-arvionsa, toiset voi sitten pitää niitä tolkullisina tai sitten ei.....
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  25. #55
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Eli kun ainoa onnettomuus mitä sinulle voi tapahtua on puolalaisen rekan alle jääminen, niin se on sama vaikka ajaisi uimahoususillaan? kukin tekee omat uhka-arvionsa, toiset voi sitten pitää niitä tolkullisina tai sitten ei.....
    Mä tykkään elää vaarallisesti ;) Ottaa päähän ainaiset kommentit siitä mitä voi sattua, jos sattuu.
  26. #56
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    Mä tykkään elää vaarallisesti ;) Ottaa päähän ainaiset kommentit siitä mitä voi sattua, jos sattuu.
    Kannattaa ottaa sitten oma vakuutus, ettemme me muut joudu maksamaan sinun perversioitasi. Sorry, mutta vituttaa tuollaiset peelot.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  27. #57
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa ottaa sitten oma vakuutus, ettemme me muut joudu maksamaan sinun perversioitasi. Sorry, mutta vituttaa tuollaiset peelot.
    On jo. Mikä siinä muiden kyttäämisessä on niin mahtavaa? Tai no onhan Salkkarit vieläkin ruudussa, kun jokainen oman elämänsä Ulla Taalasmaa sitä kattoo
  28. #58
    Tähän piti ostaa erikseen, mutta niin se taisi olla sweepissä ja nahkiksessakin.
    Musta ongelma on nyt se, että jos on kaikki vermeet päällä, tulee niin kuuma että se alkaa jo vaikuttaa ajoturvallisuuteen. Tämä 4Air takki oli nyt pelastus ja vaatimaton vajaa 300 km ajo tänään Oulusta etelään meni ok. Vielä kun saisi hiljaisen kypärän.
    Vielä ehtii
  29. #59
    Minä ajoin viime viikolla Norjan reissun farkuissa ja t-paidassa.. ajattelin suojausta sen verran että oli sentään pitkähihainen paita koska ekana päivänä paloi käsivarret. Katettu pyörä oli huonoin (LT) valinta koska katteiden raoista tunki vielä koneen kuumaa ilmaa jaloille, muitakin laitteita olisi ollut tallissa.
    Nämä on näitä juttuja, voi pelätä kaikkea hamaan tappiin saakka tai joskus voi antaa hieman periksi ja nauttia lämpimästä. Jos paha mälli on tullakseen niin siinä ei juuri kevlarit ja goretexit auta.
  30.  
  31. #60
    Etsiskelin hyvin käteen istuvia hellekelin hanskoja edes jonkunmoisilla suojilla. Mopokaupoista löytyi crossihanskoja vailla minkäänlaisia kovikkeita. 4 mopokauppaa tarkistin ja sitten yllättäen motonetistä löyty richan bomber-hanskat. Istui käteen kuin valettu, nyt takana 8000km ja hyvät on. 65€ mutta hintansa väärtit. Tiä sitten pitäiskö hanskojen takia muuttaa ajotyyliä...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen