Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Onko kokemuksia kyseisestä potasta? Arvostelun lukeneena ilmanvaihdon pitäis olla hyvässä kunnossa ja ilmeisesti ihan turvallinen ja käytännöllinen ruukku. Jos muita saman hintaluokan 400-500€ kypäriä jollain on suosiltetavana niin kertokaa ihmeessä, värillä ei tietenkään ole väliä kunhan se on musta.

    Kyseisessä kypärässä houkuttelee hinta, random arvostelijan kehut, ja mukana tuleva tumma visiiri joka menee hankintalistalle kypärästä riippumatta.
    Z750
  2. #2
    Itsellä on ollut kyseinen potta nyt 3 vuotta ja omaan päähän paras kypärä mitä olen kokeillut. Ainakin ratahommissa pelaa hyvin. Hinta-laatusuhde on erittäin hyvä kun mukana tulee tummakin visiiri ja pinlock. Irrotettava leuan viimasuoja on näppärä.
    Välillä näitä löytää tosi hyvistä tarjouksista jos ei ole turhan tarkka värimaailmasta.
    KTM EXC-F 250 Six Days -15
  3. #3
    Moi.
    Tuo on oikein oiva kypärä. Velipojalla on juuri tuo malli ja itselläni oli yksi vaihtoehdoista, kun viime kesänä olin kypärää ostamassa.
    On DD-lukkoa, tummaa visiiriä ja kohtuullisen kevyt.

    En kuitenkaan päätynyt ko. kypärään, koska istuvuus ei ollut paras mahdollinen. Minulta löytyi vielä kirjanmerkeistä seuraavat erittäin hyödylliset linkit koskien kypärän/pään muotoja. Olen varmasti poiminut linkit aikanaan tältä foorumilta:

    http://www.lidpicker.com/free-data/
    https://www.webbikeworld.com/motorcy...nternal-shape/
    http://www.kyparakeskus.fi/kokotaulukko

    Oma tuntemukseni on, että linkkien tiedot pitää kohtalaisesti paikkansa. Kuten mainittu velipojalla on otsikon kypärä ja isällä toinen HJC:n malli, se pykälää esullisempi joka Motonetista löytyy. Omaan päähäni parhaiten (like a clove) sopi Nolanin N-87 joka linkkien tietojen mukaan on muotoilultaan r-pha 11 lähellä. Nolaniin ostin heti vielä tumman visiirin sisäänrakennetun aurinkovisiirin kaveriksi. Hätätilanteessa minä, veljeni ja isäni voidaan vaihtaa kypäriä keskenämme. Geeniperimä on sen verran vahva.. Tosin meikäläinen taitaa omata suurimman vatipään, mutta pään muoto on kaikilla sama.

    Kypärän testaaminen oli yksi asia johon käytin erittäin paljon aikaa varusteostoksilla, ja se kannatti. Aivan alkujaan olisin ehdottimasti halunut Shoein tietyn mallin, mutta kyseisen valmistajan kypärät ei ole tehty meikäläisen päähän sopiviksi.
    Kypäriä testatessa tuli itselleni selväksi, että mediaseksikkyyden saa unohtaa ja pitää vain ostaa se parhaiten omaan päähän sopiva kypärä, vaikka siinä ei olisi tupla deetä ja painoakin on muutama gramma enemmän kuin "the kypärissä."

    Eli ei muuta kuin hyviä ostoksia sekä turvallisia kilometrejä zetalla! Z750 tuli myös koeajettua ja oli oikein mukava tapaus, mutta hanuri puutui jo lyhyellä koeajolla. Tuli päädyttyä Hornetiin.
    GSX1400 2004
    EX Honda CB600F Hornet 2005

  4. #4
    Kiitos vastauksista, tuli tosiaan ostettua toi r-pha 11, koitin myös tota nolanin n87 minkä mainitsit, molemmat tuntu ihan hyvältä nupissa mutta hjc oli enemmän oman silmän mukanen niin se tarttu haaviin. Ehkä 500km takana toi päässä ja ei valittamista ainakaan toistaseks. Peilivisiiriä oon kattellu, mutta ilmeisesti pinnote lähtee todella helposti.
    Z750
  5. #5
    Mulla on tommonen HJC RPHA 11 kypärä käytössä ratahommissa, mutta sadekelillä se huurtuu helposti, onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja löytyykö tuohon ratkasua vai onko niissä se ilmankierto vaan semmonen että turha yrittää mitään??

    Ajelin ne vähät sadekelin ajot viime kesänä X-Liten kypärällä mutta siihen on vain tumma visiiri joka ei ole paras sille kelille. Se kypärä ei vetänyt huuruun mutta siihen ei ole enää saatavilla (kirkkaita) visiirejä mistään.
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  6. #6
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tommonen HJC RPHA 11 kypärä käytössä ratahommissa, mutta sadekelillä se huurtuu helposti, onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja löytyykö tuohon ratkasua vai onko niissä se ilmankierto vaan semmonen että turha yrittää mitään??

    Ajelin ne vähät sadekelin ajot viime kesänä X-Liten kypärällä mutta siihen on vain tumma visiiri joka ei ole paras sille kelille. Se kypärä ei vetänyt huuruun mutta siihen ei ole enää saatavilla (kirkkaita) visiirejä mistään.
    Kai sulla on pin lock kalvo kunnolla kiinni? Minulla ei ainakaan huurru missään kelissä.
    Honda cbr 600f 02
  7. #7
    Lainaa JLä kirjoitti Katso viesti
    Kai sulla on pin lock kalvo kunnolla kiinni? Minulla ei ainakaan huurru missään kelissä.
    Juu on toki En tiiä mikäs siinä on, just keskeltä ylhäältä lähtee vetämään huuruun ja pikkuhiljaa leviää, jonku kiekan ku ajaa ni on jo liian vaikea nähä riittävästi. Kahdesti koitin viime kesänä, sama lopputulos...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  8. #8
    Kyllä toi oire sopisi kovin hyvin epäonnistuneeseen pinlockin asennukseen. Joko yläreunassa pinlockin tiivisteessä on rako liian löysän asennon vuoksi, tai sitten kalvo on niin tiukalla, että sen ja visiirin väliin ei jää tarkoituksenmukaista ilmarakoa. Kannattaa tarkastella kalvon istuvuutta nimenomaan visiiri suljettuna, koska joissain kypärissä saranat vääntävät visiiriä pois muodosta eri suuntiin eri asennoissa.
  9. #9
    Jos perspiraatio ja läähättäminen on samaa luokkaa kuin allekirjoittaneella ratahommissa, niin sadekelillä / viileällä & kostealla visiiri pikkuisen auki että ilma oikeasti kiertää siitä - oli sitä pinlokkia tai ei. Pieni mytty roudarinteipistä siihen visiirin alle, ettei se pääse loksahtamaan lukkoon.
    ...kuudes RPHA-11 menossa ;)
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  10. #10
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti
    Jos perspiraatio ja läähättäminen on samaa luokkaa kuin allekirjoittaneella ratahommissa, niin sadekelillä / viileällä & kostealla visiiri pikkuisen auki että ilma oikeasti kiertää siitä - oli sitä pinlokkia tai ei. Pieni mytty roudarinteipistä siihen visiirin alle, ettei se pääse loksahtamaan lukkoon.
    ...kuudes RPHA-11 menossa ;)
    Tai nippuside leukaosan ympäri niin jää ilmarako kun pleksi on kiinni
  11. #11
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Tai nippuside leukaosan ympäri niin jää ilmarako kun pleksi on kiinni
    Mun Shoeissa on sellainen pieni vipu tuossa vasemmalla puolella jolla saa lukittua visiirin joko kiinni tai hiukan raolleen. Minusta aika toimiva,
    FJR -17
  12.  
  13. #12
    Shoeissa on tosiaan tuo pieni kieleke, joka jättää visiirin hiukan raolleen. Varsinaista hyötyä en ole siitä kokenut. HJC:n systeemi jättää visiirin selvästi auki, jos ei vedä lukitukseen saakka. Ilma varmasti liikkuu mutta...suuremmassa nopeudessa voi tietysti tuuli vähän napata raollaan olevaan visiiriin ja aiheuttaa jotain.

    Mitä kautta muuten ilman pitäisi päästä sinne takaosan poistoaukkoihin? Toplingit kun tiivistyy naaman ympärille, eikä niissä ole ilmalle mitään reittiä, yleensä, paitsi jos on aurinkovisiiri, jolle tehty aukko toimii reittinä. Eikä tämäkään kunnolla auta sateella.