Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 171:sta
  1. #91
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Samaa ihmettelin vuosikaudet kunnes automerkki vaihtui, vakkarista kun pudottaa nopeutta 20kmh niin nopeuden hidastuminen tapahtuu jarruttamalla eikä rullaamalla. Alkuun tuntui oudolta mutta nyt en sitä ominaisuutta vaihtaisi pois kun enään ei tarvii ennakoida 60 aluetta 300m etukäteen. Sama juttu alamäissä, vakkari huolehtii jarruttamalla asetetun nopeuden säilymisen.
    Automaattiloota?
    Superbike #7
  2. #92
    Jep, ennen DSG ja nyt ZF8.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #93
    vapaaduunari, aamen

    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Katso ensin oikealle - sitten vasemmalle - sitten vielä oikealle, voitko ylittää tien, opetettiin. .
    Eikä, toihan kuulostaa vaaralliselta, kun se auto tulee ensin vasemmalta, kun nykyään jengi kattoo ihan väärään suuntaa, sehän on ensin vasemmalle, sitten oikealle ja sitten vasemalle. Sama kuin käännyt autolla sivutieltä vasemmalla, kun nykyään jengi kattoo toiseen suuntaa ja auto liukuu tielle samalla, niin sillain niitä vaaratilanteita saattuu. Mulle on opetettu ensin vasemmalla, sitten oikealle ja kun lähetään ylittää, niin samalla vasemmalla tai mielellään ennen kuin astuu.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  4. #94
    Kyllä miekin muistasin että ensin vasemmalle!? Sinne aina katson kuitenkin. Ja sitten kyllä molempiin suuntiin monesti ennen tielle menemistä. Olin sitten mopolla tai autolla.
  5. #95
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    enään ei tarvii ennakoida 60 aluetta 300m etukäteen. Sama juttu alamäissä, vakkari huolehtii jarruttamalla asetetun nopeuden säilymisen.
    Minusta olet tuon sanomalla vastuuton kuski. Ainahan ajaessa pitää ennakoida. Oli sitten vakkareita tai ei. Puhumattakaan ABS tai ESP-järjestelmistä. Kummassakaan pyöristäni niitä ei ole, nykyisessä autossani on kyllä.
  6. #96
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Vakkari tekee tämän nykyautoissa moottorijarrutuksella. Ainakin mitä mekaanikkona auton reaaliaikaista dataa seuraan testerillä niin ei koskaan ole tullut tilannetta että hidastaessa olisi ollut jarruvalo aktiivinen. Siis vakkari kytkettynä. Olen tätä vartavasten joskus kokeillut.
    Toki se voi kevyesti jarruttaa mutta jarruVALOA ei ole kytkenyt vakkarilla missään merkissä joita olen testerillä noin seurannut.
    Kyllä ainakin etäisyystutkalla, automaattihätäjarrutuksella ja automaattilaatikolla varustetussa Volvossa vakkari painaa oikeasti jarrua mikäli nopeus poikkeaa asetetusta ylöspäin yli 10km/h. Jarruvalo syttyy (näkee pimeällä taustapeilistä) ja jarrupoljin painuu ihan fyysisesti alaspäin, ohjekirja jopa varoittaa olemaan laittamatta jalkaa polkimen alle puristumisvaaran vuoksi. Tuossahan vakionopeussäädin osaa jonoajossa jarruttaa pysähdyksiin ja jatkaa sitten kun jono taas liikkuu. Toiminto on kylläkin niin kulmikas ja viivyttelevä, että itse luovun vakkarista tuossa kohtaa.

    Ja kun nyt tuo moottorijarrutus mainittiin, niin mainitussa kulkineessa moottorijarrutusta ei 80->60-muutoksessa käytännössä voi hyödyntää lainkaan, kun kasivaihteella kierrokset ovat niin matalat, ettei se vaan kertakaikkiaan hidasta vauhtia. Pienemmissä nopeuksissa moottorijarrutusta tulee vähän paremmin, ja jarruvalon verran poljinta painamalla laatikko vielä pyrkii avustamaan moottorijarrutusta vaihtamalla pienemmälle.
  7. #97
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Vakkari tekee tämän nykyautoissa moottorijarrutuksella. Ainakin mitä mekaanikkona auton reaaliaikaista dataa seuraan testerillä niin ei koskaan ole tullut tilannetta että hidastaessa olisi ollut jarruvalo aktiivinen. Siis vakkari kytkettynä. Olen tätä vartavasten joskus kokeillut.
    Toki se voi kevyesti jarruttaa mutta jarruVALOA ei ole kytkenyt vakkarilla missään merkissä joita olen testerillä noin seurannut.
    Ainakin entinen 2010 e-mallin mese jarrutti (ja sytytti siis jarruvalonkin) jos vakkarilla pudotti nopeutta tai jos nopeus karkasi alamäessä liian isoksi
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  8. #98
    Kun aktiiviset vakkarit tuli markkinoille, niin jarrut valjastettiin auton hidastamiseen.
    Automaattivaihteiset autot jopa pyhähtyi vakkarilla esim. liikennevaloihin.
    Liikkeelle ne ei vielä vissiin tajua lähteä...
  9. #99
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Vakkari tekee tämän nykyautoissa moottorijarrutuksella. Ainakin mitä mekaanikkona auton reaaliaikaista dataa seuraan testerillä niin ei koskaan ole tullut tilannetta että hidastaessa olisi ollut jarruvalo aktiivinen. Siis vakkari kytkettynä. Olen tätä vartavasten joskus kokeillut.
    Toki se voi kevyesti jarruttaa mutta jarruVALOA ei ole kytkenyt vakkarilla missään merkissä joita olen testerillä noin seurannut.
    Tämä on mielestäni aika iso probleema. Jos itse pidän hyvän turvaetäisyyden edellämenijään, se ilman mitään näkyvää syytä, vilkkua tms. hiljentää vauhtia tuntuvasti. Turvaetäisyys ehtii kutistua kummasti ennenkuin huomaa edellämenijän hidastavan. Ja juuri tässä hetkessä sitten syttyvät jarruvalot ja vasta sen jälkeen vilkku. Muutaman kerran on tullut talvikelillä oikeasti kiire hiljentää, nimenomaan kaupunkinopeuksilla ja turvaetäisyydetkin ovat omasta mielestäni kohillaan.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  10. #100
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Minusta olet tuon sanomalla vastuuton kuski. Ainahan ajaessa pitää ennakoida. Oli sitten vakkareita tai ei. Puhumattakaan ABS tai ESP-järjestelmistä. Kummassakaan pyöristäni niitä ei ole, nykyisessä autossani on kyllä.
    Kiitos kauniista sanoista

    Niitä ennakoivia kuskeja on tiellä riesaksi asti, toiset ennakoi liukasta keliä keskellä kesää ja ajelee kuuttakymppiä 80-100 alueella. Jotkut ennakoi pimeää ja ajelee kuuttakymppiä 80-100 alueella. Sitten on niitä jotka ennakoi 60 alueita ajamalla kuuttakymppiä 80-100 alueella... puhumattakaan niistä jotka ennakoivat moottoritein päättymistä ja siellä kääntymistä vasemmalle, tämän johdosta he ennakoivat ja ajavat nippanappa kahdeksaakymppiä vasemmalla kaistalla kymmeniä kilometrejä...

    Voin ylepänä sanoa että ajan aktiivisesti liikennerytmin mukaan enkä aina ennakoivasti, vapaaduunari lienee tieliikennesääntöjen perikuva ja käyttää aina vilkkua kun lähtee parkista liikkeelle sekä noudattaa turvavälejä ja nopeusrajoituksia uskollisesti, ja ajaa aina kuten inssissä.

    Bullshit sanon minä tuolle jeesustelulle

    Ja kyllä, jotkut autot käyttää jarrua nopeuden hidastamiseen sekä vakiona pysymiseen alamäissä.
    Viimeksi muokannut: Koheltaja; 23.09.2018 klo 08:27.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #101
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kun aktiiviset vakkarit tuli markkinoille, niin jarrut valjastettiin auton hidastamiseen.
    Automaattivaihteiset autot jopa pyhähtyi vakkarilla esim. liikennevaloihin.
    Liikkeelle ne ei vielä vissiin tajua lähteä...
    Kyllä ne melkein tajuaa. Joissain autoissa start/stop-toiminto käynnistää moottorin, jos liikennevaloissa edessä oleva auto liikahtaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #102
    Ei minua sinällää haittaa, mutta ihmetyttää...50 tie, ajetaan körötellen, 40 sitten suora aukee, niin painetaan parhaimmillaan 80, sitten kun näkyy erittäin loiva kurvi, niin taas se vauhti putoaa alle 50, sama on kun tullaan risteyksestä, niin miksi se kiihdyttäminen on niin vaikeata, kun se takaa tuleva joutuu jarruttamaan, sitten mennään körötellen pitkän matkan, ennen kuin se edellä oleva herää ja alkaa polkee. Näihin tilanteisiin helpottaisi kun olisi tuo 2-pyöräinen käytössä, saisi jatkuvasti ohittaa, tietysti turvallisesti mutta sen kotilo kuskin mielestä ei olisi, koska se nuija pahottaisi mielensä. Mulla olisi niin paljon suoltamista näistä "nuijista", tuo työ matka Helsinki-Tuusula, kyllä saa nauraa, kehäIII ja Tuusulan motaria en edes harkitse alkaa käyttää..

    Sitten näitä, mä ajan edellä about 5-7 yli tikkarin, koska mittari kusee sen verran, niin takana oleva auto "roikkuu" välillä lähellä, välillä vähän kauempana. Mutta kun asetus on toisinpäin, niin sitten ajetaan alinopeutta ja se nyt edelle menevä kotilo on sama kuka ajoi sun perässä eilen aamulla puskurissa kiinni. Että onko ihmiset mulkkuja vai eikö ne osaa ajaa yksin, siis tällä tarkoitan sitä, on helpompi ajaa siinä 4 metrin päässä nopeudesta riippumatta, kuin ajaa turvavälillä rauhassa, kun joutuu välillä kattomaan nopeutta, ei osata pitää tasaista nopeutta tai kun jatkuva "kiire", mutta se kiire kun tuntuu olevan vain sitä "urpoutta"..

    Itse olen alkanut "kiusaa" näitä törkeimpiä puskurissa roikkujia, koska se nostaa nykyään vähän liikaa tunteita, se riskin otto, kun on niin monta tilannetta ollut, vielä ei ole kolissut.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #103
    Nykyinen vatkaus on vasta harjoittelua...
    Lännen Media: Poliisi saa käyttöön jäljittävät valvontakamerat –  jarruttelu tolpan edessä ei auta
    Kamerat mittaavat ajoneuvon nopeuden 150 metrin matkalta.


    https://yle.fi/uutiset/3-10418689
  14. #104
    ^ Jaaha. Mikäli seuraava(kin) auto tulee olemaan uus, niin täytyypä sitte ruksia parempi vakkari kaistavahdeilla ja mediapaketti kunnon näytöllä. Voi keskittyä ajamisen sijaan Netflixiin. Sitähän noi kyrvät haluaa ku pakottaa sakkojen pelossa ajelemaan alinopeutta possujonossa...
    04 Buell xb12s

  15. #105
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Nykyinen vatkaus on vasta harjoittelua...
    Lännen Media: Poliisi saa käyttöön jäljittävät valvontakamerat –  jarruttelu tolpan edessä ei auta
    Kamerat mittaavat ajoneuvon nopeuden 150 metrin matkalta.


    https://yle.fi/uutiset/3-10418689
    Toihan on hyvä juttu.
    Ohitusalue nysvääjien kanssa pitenee.
    Autolla ajellessa, kehillä, ajan siis tasaisesti vakkari päällä ja tolppien kohdalla ohittelen muut.
    Ruuhka-ajat on hankalampia ja sunnuntaikuskit valtaa usein sen vasemmankin.
  16. #106
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    ^ Jaaha. Mikäli seuraava(kin) auto tulee olemaan uus, niin täytyypä sitte ruksia parempi vakkari kaistavahdeilla ja mediapaketti kunnon näytöllä. Voi keskittyä ajamisen sijaan Netflixiin. Sitähän noi kyrvät haluaa ku pakottaa sakkojen pelossa ajelemaan alinopeutta possujonossa...
    Väheneehän se yksityisautoilu kun tehdään siitä riittävä v****maista. Toinen keino olis pysäköintisakkoarpajaiset. Syitähän löytyy, esim. ajoneuvo pysäköity liian kauas reunasta, tai liian lähelle, tai osittain pientareella, tai vinoon (vaikkapa yli 2 astetta). Arpajaiset siten ettei samaa autoa sakotettaisi kuin joka toinen kuukausi kohtuullisuuden nimissä. Aika moni nimittäin maksaisi sen tiketin, valittaminen kun maksaa sen 250€ ylimääräistä. Täällä nykäskylässä tuota jo sovelletaankin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #107
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Itse olen alkanut "kiusaa" näitä törkeimpiä puskurissa roikkujia
    Millä tavalla? Mä olen aika usein pyrkinyt eroon näistä ohittamalla edessä olevan auton, jolloin tää roikkuja on jäänyt sen puskuriin ja meikä saa taas vapaasti hengittää.

    Nykyisin kun saa olla kaikenlaisia valoja autoissa (nähtävästi?!), niin näinpä sellaisenkin viritelmän, jossa oli vihreät sumu- tms valot, saattoivat olla päivävalot. Ja sitten näitä leditekniikalla toteutettavia valoja saa nykyisin hyvin edulllisesti - myös rgb-valoja kauko-ohjauksella... Kun kehtais, niin virittäis mopon takaosaan pari ledinauhaa esim punaiset valot, mutta kun tämä puskurinuuhkija ilmaantuu perään roikkumaan kuskin puolen renkaat kaistaviivojen päällä, niin napin painallus ja osa punaisista alkaisikin vilkkua sinisenä ja toinen osa jäisi vilkkumaan punaista... , vois alkaa kummasti löytyä haluja jättää vähän sitä turvaväliä.

    Tuli vaan mieleen, kun virittelin tuommoisen moniväriledinauhan pojan huoneeseen.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  18. #108
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Toihan on hyvä juttu.
    Ohitusalue nysvääjien kanssa pitenee.
    Autolla ajellessa, kehillä, ajan siis tasaisesti vakkari päällä ja tolppien kohdalla ohittelen muut.
    Ruuhka-ajat on hankalampia ja sunnuntaikuskit valtaa usein sen vasemmankin.
    Samoilla mennään, aina vakkarin kanssa kun mahdollista myös muualla kun kehillä, eipä tarvii paljoa tolppia kyttäillä ja pumppailla jarrua.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #109
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Millä tavalla? Mä olen aika usein pyrkinyt eroon näistä ohittamalla edessä olevan auton, jolloin tää roikkuja on jäänyt sen puskuriin ja meikä saa taas vapaasti hengittää..
    Joo, pyörällä teen tuon aina, varsinkin jos se on jatkuvaa,..Mutta kotilolla pudotan pikkaisen alle rajoituksen, sitten kun käännyn niin jarrutan ensin, sitten vilkkua, hyvin hitaasti käännyn ja vielä niin että olisi peräkärry perässä, tyhmää se on ja omatunto kolkuttaa välillä, mutta teen tämän kun joku roikkuu törkeesti. Kun tuolla on niitä jotka tekee ihan kuisalla, pyörällä tein myös tuota, mutta se ajatus että nuija räplää kännykkää ja ei huomaa, täräyttää takaapäin päin, niin siinä sattuu. Joskus teen pientä edes takaista liikettä, sillain heijaan edessä ja takana tulevan, "näytän" että ei pääse kovempaa. Pyörällä on niin paljon helpompi ohittaa se edellä jos sun edessä menee joku, jos olen joukkoa vetävä, niin nostan nopeutta hetkellisesti, kun autolla kumminkin menee enemmän aikaa...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  20. #110
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Joo, pyörällä teen tuon aina, varsinkin jos se on jatkuvaa,..Mutta kotilolla pudotan pikkaisen alle rajoituksen, sitten kun käännyn niin jarrutan ensin, sitten vilkkua, hyvin hitaasti käännyn ja vielä niin että olisi peräkärry perässä, tyhmää se on ja omatunto kolkuttaa välillä, mutta teen tämän kun joku roikkuu törkeesti. Kun tuolla on niitä jotka tekee ihan kuisalla, pyörällä tein myös tuota, mutta se ajatus että nuija räplää kännykkää ja ei huomaa, täräyttää takaapäin päin, niin siinä sattuu. Joskus teen pientä edes takaista liikettä, sillain heijaan edessä ja takana tulevan, "näytän" että ei pääse kovempaa. Pyörällä on niin paljon helpompi ohittaa se edellä jos sun edessä menee joku, jos olen joukkoa vetävä, niin nostan nopeutta hetkellisesti, kun autolla kumminkin menee enemmän aikaa...
    Toivottavasti tuo oli sarkasmia!!!!
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  21. #111
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Joo, pyörällä teen tuon aina, varsinkin jos se on jatkuvaa,..Mutta kotilolla pudotan pikkaisen alle rajoituksen, sitten kun käännyn niin jarrutan ensin, sitten vilkkua, hyvin hitaasti käännyn ja vielä niin että olisi peräkärry perässä, tyhmää se on ja omatunto kolkuttaa välillä, mutta teen tämän kun joku roikkuu törkeesti. Kun tuolla on niitä jotka tekee ihan kuisalla, pyörällä tein myös tuota, mutta se ajatus että nuija räplää kännykkää ja ei huomaa, täräyttää takaapäin päin, niin siinä sattuu. Joskus teen pientä edes takaista liikettä, sillain heijaan edessä ja takana tulevan, "näytän" että ei pääse kovempaa. Pyörällä on niin paljon helpompi ohittaa se edellä jos sun edessä menee joku, jos olen joukkoa vetävä, niin nostan nopeutta hetkellisesti, kun autolla kumminkin menee enemmän aikaa...
    Jos perässä roikkuminen on typerää käytöstä niin ei tuo sinun pelleilysi ainakaan yhtää fiksumpaa ole.
    Superbike #7
  22. #112
    No Helsingissä alkaa liikennesuunnittelun toivomaa tulosta syntyä.

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/h...tajia/G3hcRkxk

    Niinkuin aiemmin oon todennut niin tää suomi on kyllä ainutlaatuinen puupäiden valtakunta niin liiikennesuunnittelun kuin - kultuurin osalta. Pari lööppiä paskalehtiin niin puol suomee alkaa ajaan kässäri päällä. Nyt kun melkeen 40 vuotta on tässä tsadissa pörräillyt niin on huomannut tämän kehityksen suunnan; toki liikennemäärät kasvaneet huomattavasti. Sitä paremmalla syyllä olisi kehitettävä eikä päinvastoin.
    T7
  23. #113
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos perässä roikkuminen on typerää käytöstä niin ei tuo sinun pelleilysi ainakaan yhtää fiksumpaa ole.
    No jaa - nyt on puolustettava sitä, joka hidastaa vauhtia puskurissaroikkujan takia.

    Jos toinen ajaa perässä aivan liian lähellä eikä tee elettäkään ohittaakseen, niin edellä ajavan täytyy suoda takanaolijalle mahdollisuus turvalliseen ohitukseen. Näin opetetaan myös käsittääkseni autokoulussa. Jos joku ajaa liian lähellä, jätä edelläolijaan pidempi väli (tapahtuu muuten hidastamalla), jotta takanaolijalla on mahdollisuus ohitukseen ja paluuseen omalle kaistalle. Liian tiiviissä jonossa ohittaminen on vaikeaa, vaarallista ja pelottaa useimpia kuskeja.

    Peräkärriä vetäessäni kasikympin alueella perään ilmaantuu auto roikkumaan keskiviivan tuntumassa siitä huolimatta, että nopeuteni on mittarin mukaan 85 ja tod vauhti 80. Roikkuja ei mene ohi, vaikka tilaa olisi. No meitsi ajaa vaan tyynesti tasaisella vauhdilla etiäpäin, mutta satasen alueella alkaa jo säälittää perässähiihtäjää. Teen palveluksen ja laitan vilkun päälle ja alan hidastaa vauhtia ja ajan tien laitaa. Aika usein nämä perskärpäset eivät ole ihan järjen jättiläisiä - tai sitten ovat uteliaita - koska eivät mene ohi ennenkuin vauhti on lähempänä kahtakymmentä kilsaa tunnissa. Ja tilaa olisi. Tästä päätellen meillä on liikenteessä joukko kuskeja, jotka eivät osaa ohittaa, mutta jotka eivät myöskään ymmärrä tilannenopeudesta ja siihen liittyvästä turvavälistä höykkäsen pöläystä. Jotenkin ne ovat inssin läpäisseet. Jos kanttia riittäisi, niin ne pitäisi pysäyttää ja kertoa, että tuntuu ikävältä, kun poloinen ajaa persiissä kiinni eikä ohita. Ja lyödä joku esite turvallisesta ajosta kouraan. Ja joku kannatusmaksulappu, vaikka orgin tilinumeron kera. Voihan olla, että luulevat sitä sakoksi ja liittyvät vahingossa orgin kannatusjäseneksi?

    Saman kun teen moottoripyörällä, niin pukeutumisesta riippuen takanaolijat menevät minusta ohi paljon helpommin. Paitsi silloin, kun on päällä se sininen puku...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  24. #114
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    No Helsingissä alkaa liikennesuunnittelun toivomaa tulosta syntyä.

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/h...tajia/G3hcRkxk

    Niinkuin aiemmin oon todennut niin tää suomi on kyllä ainutlaatuinen puupäiden valtakunta niin liiikennesuunnittelun kuin - kultuurin osalta. Pari lööppiä paskalehtiin niin puol suomee alkaa ajaan kässäri päällä. Nyt kun melkeen 40 vuotta on tässä tsadissa pörräillyt niin on huomannut tämän kehityksen suunnan; toki liikennemäärät kasvaneet huomattavasti. Sitä paremmalla syyllä olisi kehitettävä eikä päinvastoin.
    Oletko tietoinen että ajoneuvomäärät EIVÄT ole kasvaneet tällä vuosituhannella merkittävästi? kaikkialla puhutaan tuosta auto ja liikennemäärien kasvamisesta, niin piti oikein gööglätä ja tarkistaa. Pientä kasvua henkilöautojen osalta, muiden osalta ei juurikaan, eikä mitään sellaista kasvua jonka perusteella voisi väittää liikennemäärien kasvaneen. Ajosuoritteen osalta kilometrit per auto ovat laskeneet, eivät kasvanee.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  25. #115
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^^
    Vittu, ihan ihme tilanteita porukalla. Pauhaan sen +kuuskytonnia tien päällä vuosittain autolla, eikä paljon ole tarvinnut kenenkään takana jumia tai kenenkään minun takana. Liikennettä olen nähnyt kehä III:n sisällä ja itse kehällä aamulla ja iltapäivällä kolmostien rampin läheisyydessä.

    Kerron niksin, jonka kuulin aikoinaan nyt jo eläköityneeltä entiseltä kollegalta. Ajaminen johonkin paikkaan tapahtuu siten, että laittaa oven kiinni istuttuaan kuskin paikalle, ja avaa oven noustessaan perillä.

    Pitää kai jatkossa olla vähän tarkkaavaisempi ratin takana.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #116
    "Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti."
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  27. #117
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^^
    Vittu, ihan ihme tilanteita porukalla. Pauhaan sen +kuuskytonnia tien päällä vuosittain autolla, eikä paljon ole tarvinnut kenenkään takana jumia tai kenenkään minun takana. Liikennettä olen nähnyt kehä III:n sisällä ja itse kehällä aamulla ja iltapäivällä kolmostien rampin läheisyydessä.

    Kerron niksin, jonka kuulin aikoinaan nyt jo eläköityneeltä entiseltä kollegalta. Ajaminen johonkin paikkaan tapahtuu siten, että laittaa oven kiinni istuttuaan kuskin paikalle, ja avaa oven noustessaan perillä.

    Pitää kai jatkossa olla vähän tarkkaavaisempi ratin takana.
    +1

    Nyt osui ja upposi
    Kylätason kurapyöräilijä.
  28. #118
    Eiköhän pitäisi keskittyä ajamaan yhtä autoa kerrallaan, sitä jonka ratin takan istuu.
    Sen verran seuraa muita ettei jää kenenkään alle tai aja kenenkään päälle.
  29. #119
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Oletko tietoinen että ajoneuvomäärät EIVÄT ole kasvaneet tällä vuosituhannella merkittävästi? kaikkialla puhutaan tuosta auto ja liikennemäärien kasvamisesta, niin piti oikein gööglätä ja tarkistaa. Pientä kasvua henkilöautojen osalta, muiden osalta ei juurikaan, eikä mitään sellaista kasvua jonka perusteella voisi väittää liikennemäärien kasvaneen. Ajosuoritteen osalta kilometrit per auto ovat laskeneet, eivät kasvanee.
    Joo olen..mutta vuodesta 1978 on tainnu kasvaa...vai. Tuo on muuten viime vuosuhannella...kait.
    T7
  30.  
  31. #120
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti



    Merkittävästä minäkään mitään tiedä, mutta nykyään näyttäisi olevan yli 100.000 henkilöautoa enemmän kuin vuosituhannen vaihteessa.
    Jep ja oman 40 v tarkastelujakson aikana kolminkertaistunut...anyway...ja lentääkö nuo muut ajoneuvot.
    Jos vaihtaa sanan merkittävästi sanaan hiukan niin ollaan sujut.
    Viimeksi muokannut: W-P; 24.09.2018 klo 14:09.
    T7
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen