Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 171:sta
  1. #31
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Olen kanssa miettinyt että poliisiksikohan luulevat kun porukka jättää ihan muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta meikäläiseen kunnon välin takana. Valkoinen pyörä, valkoinen kypärä, seköhän sen tekee? ja kameran linssi näkyvissä rekisterikilven päällä? no, en pistä pahakseni....
    Voisin jopa vahvistaa tuon luulon todeksi. Itsellä alla valkoinen pyörä valkoisille laukuilla sitä samaa merkkiä ja mallia jota virkavaltakin käyttää. Valkoinen kypärä ja musta ajoasu, tosin ilman mitään "rähinäremmiä" eikä pyörässäkään ole kameraa eteen eikä taakse, mutta silti saa välillä ajella kohtuullisen rauhassa. Lisämaustetta elämään saa sillä jos sattuu pysähtymään johonkin pysäkille, levitykselle tai P-alueelle juomaan tms ja nostaa vain kypärän leukaosan ylös
    Dear Optimist, Pessimist and Realist!

    While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.

    Sincerely

    The Opportunist
  2. #32
    Aikoinaan meidän kylällä poliisilla oli valkoinen tunnukseton 240 Volvo.
    Kaverin isällä oli samanlainen ja kaveri tykkäsi pitää ajellessaan järkkäriä kojelaudan päällä...
  3. #33
    Joskus se onnikin potkii ja karman laki toimii.

    Olimme kaverin kanssa ajelemassa ja saimme kiinni autoletkan, joka koostui autoista, parista karavaanarista ja kuormurista. Risteykseen, josaa yleensä liikenne jakaantuu, ei ollut tolkuton matka. Lisäksi autojonssa oli...siis ei ollut turvavälejä, keskitiellä pääosin keltaista viivaa, vastaan tuli liikennettä...totesin että körötellään rauhassa, ei kiirettä. Hetken köröteltyämme huomasin että jonossa lisäksi ohitellaan riskipaikoissa melko päättömästi ja tungetaan paniikissa itsensä sinne olemattomaan turvaväliin, kun joku tulee vastaan. Ei tehnyt mieli sekaan. No, kaverini perään liimautui mustanpuhuva maasturi, joka aikansa roikuttuaan hanurissa kiinni puhalsi meistä ohi. Sama "roikun perseessä ja ohittelen päättömästi" -meno jatkui siittä jonosta. Pääsi kait lopulta kaikista ohi. Kun tultiin siihen risteykseen, niin sama musta maasturi oli bussipysäkillä mopo- ja autokonstien puhuttelussa. Myöhemmin ko. partio tuli huoltsikalle, jossa pidimme pitstoppia ja näytti olevan tiimissä musta rs focus. Se kait oli tullut jossain kohtaa vastaan

    Kun näin sen maasturin siinä pysäkillä, tuli aika pörröinen olo, puhdas vahingonilo valtasi mielen.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  4. #34
    Ennen kuin hommaa valkoisen kypärän ja sivulaukut niin kannattaa lukea tämä

    https://www.is.fi/kotimaa/art-200000...5.html?ref=rss
  5. #35
    Lainaa teuski kirjoitti Katso viesti
    Ennen kuin hommaa valkoisen kypärän ja sivulaukut niin kannattaa lukea tämä

    https://www.is.fi/kotimaa/art-200000...5.html?ref=rss
    Kyllähän ne voi hommata kun niihin ei ala liimailla noita "miekan" kuvia.....
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  6. #36
    Mihinkähän tää mun selostus kuuluisi... tapahtui kotimatkalla. Varmaan tähän ketjuun, jossa on tätä vuorovaikutusta mopojen ja autojen välillä pohdittu.

    Mahtoikohan olla tuolla facebookin puolella, kun joku harmitteli sitä, että kukaan ei tule edes kysymään tarvitsisiko apua, kun tienposkessa mopon kanssa könöttää jakoavain kädessä sen näköisenä, että ei mittää hätää. No siinä autoletkan perässä ajellessa - tänään mentiin muuten aika hyvin kahdeksaakymppiä kiltisti alkumatka - yksi auto (ei muuten mikään romu) yht'äkkiä heitti hätävilkut päälle ja kurvasi pysäkille. Minä aloin miettiä, että tartteekohan se ihan oikeesti apua, vaikka onkin kotilo. Joten vilkku päälle ja pysäkille ja sen jälkeen se harjoiteltu uukkari (joo, ei mee vielä kovin sujuvasti), takaisinpäin ja uukkari ja siihen pysäkille hätävilkkuauton taa Jerry Cottoneista opiskellulla tyylillä. Hätävilkut sammu siihen, vilkku vasempaan syttyi ja kotilo meinas siitä karkuun lähteä, muttei päässyt, kun takaa tuli autojono... sitten hätärit syttyi taas ja etuikkuna laskeutui alas...

    Minä siirsin mopon siihen viereen. Autossa oli ei-kantasuomalaisen näköinen hyvinpukeutunut herrasmies ja hänen vieressään hyvin pukeutunut ja laittautunut daami. Sellainen sopusuhtainen ulkomaalaiselta näyttävä pariskunta. Kysyin sitten, että onko jokin hätänä. Mies ei näyttänyt osaavan suomea, vaikka tämä niin helppo kieli onkin. Vierustoverinsa puhui suomea, mutta ei ihan sujuvasti. Ei mitään hätää, ei mitään hätää. Minä sitten sanoin, että hyvä, halusin vain tarkistaa onko jokin vialla. Ei siis ollut. Tai ei ainakaan mulle kehdanneet sanoa. Vähän pelästyneiltä näyttivät... . lapset sanoo mua nolikseksi mutteivat sentään ala itkeä minut nähdessään, joten tuskin kauhean pelottavalta näytän.

    Heitin vilkun vasemmalle, katsoin että jonoon tuli aukko ja kiihdytin aika vikkelästi siihen. Jonossa varmaan olivat huomanneet, että jotain tavallisuudesta poikkeavaa siinä oli, kun tuommoinen mopon kokoinen vehje oli kommunikoinut kotilon kanssa. Siispä matka jatkui kuuttakymppiä (80-alueella!?!?), sitten vähän kovempaa, kun oli etummainen huomannut 80-lätkän tien varressa (vai onko se tikkari?).

    Sitten tuli satasen alue. Etummaiset kotilot alkoivat kadota horisonttiin, mutta peräkärriauto edessäni olevan auton edessä jostain ihmeen syystä jatkoi kahdeksaa kymppiä. Yleensä nuo menee sataa kokemusteni mukaan - ainakin aamulla meni, kunnes huomasi minut. Pistin vähän vaihdetta alemmas ja menin ohi (jos menin yli sataa, niin ihan vähä, mut pääsin kuiteski tyhjällä ja näkyvällä tien osuudella, ja kyllä tästäkin moposta kivat äänet lähtee,kun kierrokset saa sinne 12,000 tuntumaan - jolloin sopivalla vaihteella vauhti on noin 98km/h). Saavutin niitä edessämenijöitä ja aattelin, että hyvä, tänään mennään sataa satasen alueella. Ja sitten ne alkoivat hidastaa vauhtia, kunnes mentiinkin vaan kahdeksaa kymppiä - satasen alueella!?!??! Ihan oikeesti. Nämä varmaan luulivat ajavansa ylinopeutta - alkoivat mennä alinopeutta. Ei auttanut muu, kuin tehdä hidas ohitus. Ja sen jälkeen nopeusrajoitusten mukaisesti (kuten - korostan - koko aika) kotio. Jäivät silti kuin pallit kalliolle.

    Tämä tarina on tosi suurimmaksi osaksi - en minä 12,000 niitä kierroksi veivannut. Johan tää kone leikkais kiinni. Paitsi eilen illalla ei leikannut.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  7. #37
    Ohittaminen aiheuttaa niin paljon mielipahaa että olisi syytä kieltää kokonaan.
    Supermoto
  8. #38
    Liekö helteisen kesän aiheuttama, vai lähestyvä eläkeikä, syynä pieneen pehmentymiseen. Enää ei aina, huom. aina, viitsi lähteä ohittelemaan jonoa, vaan tyytyy ihan vaan ajelemaan sen jatkeena, ainakin pienen tovin. Etenkin tilanteissa, jossa määränpää tai risteävälle tielle kääntyminen alkaa olla lähitulevaisuutta. Toki edelleenkin ohitusherkkyys pyöräillessä on suurempi, kuin nelipyörällä liikkuessa.
    Ulkomaan reissun jäätyä tältä kesältä kokonaan pois ohjelmasta. On tullut ajeltua poikkeuksellisen paljon kotimaassa. Siispä on tullut seurailtua kuluneen kesänä näitä, lähinnä autoilijoiden liikkeitä jonoissa. Tulee eittämättä mieleen, että kovinkin monella kyky lukea liikennettä, on joko tyystin tai osittain hukassa. Käsittämättömiä ohituksia, moottoritiellä ajo ihan hanurista, vasemman kaistan valtaajat, sokkona eteen vasemmalle kaistalle, köröttelijät vasemmalla kaistalla. Ylipäätään peileihin ei kannata katsoa.

    Vastaantulijan huomiointi ohitustilanteissa, kyllä useasti, liian usein siis, tullut kolmen kimppa. Kaksi vastaantulevaa autoa ja minä pyörällä kolmantena. Toki joskus aina arviointivirheitä sattuu, mutta useimmiten lienee kyse pelkästä piittaamattomuudesta. Kyllä se pyörä väistää vaikka pientareelle. Kun ei se uusi rs Skoota kuitenkaan ole muuta, kuin vähän piristetty perheauto. Kannattaisi siis silläkin punnita ohituspaikat huolella.
    Tokihan sitä motoristina on tullut syyllistyttyä ylinopeuteen ja joskus railakkaisiin ohituksiinkin. Pääsääntöisesti kuitenkin toisen huomioon ottavalla ajotavalla. Sanoisin kuitenkin, että asenteet mooottoripyöräiljöitä kohtaan ovat kiristyneet tai sitten ollaan vaan muuten täysin piittaamattomia.

    Ohhoh, kylläpä olo helpottui, kun sai avautua.
    ZZR 1400
  9. #39
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    En tiedä, ovatko asenteet kiristyneet sinänsä meitä kohtaan, niitä vain vituttaa kun meitä ei kamerat käräytä. En usko että siinä muuta on taustalla. Tuo kamerahelvetti täällä etelässä vituttaa montaa autoilijaa ihan simona, moni autoilija on lopettanut autoilun niiden takia. Mikä lie sitten viivan alle jäävä kokonaisvaikutus aina tulopuolesta kiinnostuneelle valtioille, vaikea sanoa. Kelatkaa nyt, tyypillä alla sadan kilon Bemari ja vittu yhtään et voi hapettaa linssiluteena kun tulotkin on yläkvartaalissa. Siiten joku saatanan mopoilija tonnin mopolla vetelee vaan rennosti menemään. No ainakin mä voin alkaa körötellä! Passiivis-agressiivista kapinaa.

    Olen ollut kesän mittaan huomaavinani lähinnä sellaista kiusaamista, että jos pyörä tulee perään niin aletaan ajaa jäykästi alinopeutta. "Ahaa, pyörä takana, eipä pidetä kiirettä enää". Tuo vasemmalla kaistalla köröttely on kyllä yleistä nykyään. Pelkästään eilen täytyi vetää kolme kertaa oikealta ohi, mikä oli helppoa kun kaista oli täysin tyhjä. Saatana jumitaan vasemmalle kaistalla ajamaan just tasan tikkaria Skodan mittarin mukaan.

    Nopeusrajoituksemme ovat nykyään naurettavia, etenkin suhteessa kehittyneeseen kalustoon. Sekin vaikuttaa että nuoriso ei enää autoile siinä mitassa kuin ennen. Liikenne on nykyään vanhainkoti, ennen se oli nuorisotalo. Sitten seistään jarrupolkimella alamäissä! Haloo, valot vaan loistaa. Mäkien päällä jos vetää pyörän kytkimen sisään ja jää rullaamaan tyhjäkäynnillä, niin kaikki tulee perä edellä vastaan. Jengi ei uskalla rullata alamäkiä enää edes vapaalla. Ai että oli kiva ajella aamulla jonkun eestiläisen perässä. Meni joustavasti turhia viilaamatta.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  10. #40
    Aamen noi nopeusrajoitukset on syvältä.Ja ohitettaessa ei saisi ajaa yhtään ylinopeutta,se vaatiikin pitempää kiitorataa kun lähtee ohittamaan rekkaa nekin ajaa90h joten ei siinä kovin moni auto kerkiä ohittamaan jos joutuu itse ajamaan sitä 100h
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  11. #41
    aion ajaa tänään valisan aikaan n.1200 km osin törkeällä ylinopeudella ja autoilijoista suuremmin piittaamatta.

    pyydän anteeksi aiheuttamaani mielipahaa!
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  12. #42
    oli sitten ihan saatanan lähellä eilen etten päässy todistamaan bemaripariskunnan jäämistä keskikaiteen ja pakettiauton väliin, vittu että oli lähellä
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #43
    Täällä on useamman kerran noussut esille tuo, että jonossa ohittaessa tungetaan tiukkaan väliin, kun joku tuleekin vastaan.
    Kyllä, vika on osittain siinä ohittajassa.
    Silti pääsyypää on sen tiukan välin taemmainen auto. Ei tiukkoja välejä pitäisi olla >60 rajoituksilla ollenkaan, ellei jonoteta tai olla aloittamassa ohitusta seuraavan puolen kilometrin sisään.

    Miksi pitää ajaa siinä perseessä kiinni? Luuletko olevasi nopeammin perillä?
    Auraustolppien väli on ihan ok 80-alueella, satkun alueella liian lyhyt. Ja siihen kyllä mahtuu ihan mukavasti väliin.
  14. #44
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti

    Olen ollut kesän mittaan huomaavinani lähinnä sellaista kiusaamista, että jos pyörä tulee perään niin aletaan ajaa jäykästi alinopeutta. "Ahaa, pyörä takana, eipä pidetä kiirettä enää". Tuo vasemmalla kaistalla köröttely on kyllä yleistä nykyään. Pelkästään eilen täytyi vetää kolme kertaa oikealta ohi, mikä oli helppoa kun kaista oli täysin tyhjä. Saatana jumitaan vasemmalle kaistalla ajamaan just tasan tikkaria Skodan mittarin mukaan.
    Mä oon vakuuttunut että kyse ei oo kiusaamisesta vaan ihan piittaamattomuutta ja sitä ettei enää ajeta autoa - olaan vaan kuskinpaikalla matkustamassa - ei seurata mitä ympärillä on tai tapahtuu. siis oikeasti unohetaan/ei huomata että siinä oikealla kaistalla ei oo enää ketään ja pitäis vaihtaa sinne - varsinkin jos kukaan ei just sillon ohituksen loppuessa oo hillostamassa kontissa kiinni, keskitytään vaan aamu/iltashouhun radiossa tai kännykän appeihin.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  15. #45
    Tänä kesänä on ollut ihan kroonista se takarenkaassa roikkuminen.
    Vaikka kuinka näyttää vilkkua, heilauttaa kädellä niin ohi ei mennä leveäkaistalla tai motarilla vaan ollaan ihan kiinni. En aja työmatkalla pahemmin ylinopeutta mutten tosiaan alikaan, ettei pitäisi ketään häritä.

    Kännykkää siellä varmaan enimmäkseen näprätään mutta mukaan mahtuu myös niitä jotka yrittävät provosoida tai jopa vahingoittaa. Sellaisia ohituksen estoja ja kiilauksiakin on ollut pari tänä vuonna. Kameran hankinta on kyllä ollut mielessä.

    Eilen todistin kyllä mopoilijankin kuolintoivetta, kun ajelin kerrankin autolla. Hopeinen Bandit? tms puolikatteellinen pyörä tuli Pansion marinan kohdalla niin vanhalla vihreällä että jouduin paniikkijarruttamaan.
    Omat vihreät oli jo syttynyt, eli toisille oli ollut jo hyvän aikaa punainen.
    -Clubs are for seals-
  16. #46
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Mä oon vakuuttunut että kyse ei oo kiusaamisesta vaan ihan piittaamattomuutta ja sitä ettei enää ajeta autoa - olaan vaan kuskinpaikalla matkustamassa - ei seurata mitä ympärillä on tai tapahtuu. siis oikeasti unohetaan/ei huomata että siinä oikealla kaistalla ei oo enää ketään ja pitäis vaihtaa sinne - varsinkin jos kukaan ei just sillon ohituksen loppuessa oo hillostamassa kontissa kiinni, keskitytään vaan aamu/iltashouhun radiossa tai kännykän appeihin.
    Tuotakin se varmaan paljon on. Viikko sitten valoissa edessä oli just yksi auto, jonne näin takaa suoraan sisään hyvin. Valot vaihtuivat vihreäksi, mutta kuski ei reagoinut mitenkään. Pää tuijotti 90 asteen kulmassa alas puhelimeen. Vasta kun valot vaihtuivat takaisin punaiseksi, niin kuski heräsi ja nosti päänsä että mitä helvettiä.
    Näitä on pääkaupunkiseudulla paljon. Pelottaa katsoa vierestä kun kotilokuski katsoo ihan muualle kuin eteensä.

    80-luvulla opetettiin autokoulussa että vastantulijoiden kaistalla tulee viettää mahdollisimman vähän aikaa ohittaessa, ja että autosta tulee ottaa ohittaessa kaikki irti. Mainittiin paheksuvasti asian yhteydessä vielä, että naiset eivät oikein tahdon uskaltaa polkea sitä kaasua riittävästi ohittaessa. Nykyään voin vain kuvitella kotiloissa sitä paheksuvan itsetyytyväisyyden määrää, jos ohittava mopo vetää hetkellisesti jotain 160km/h. Ihan kauhea rikollinen, kun ei jää asumaan vastaantulijoiden kaistalle. Ajat muuttuu.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  17. #47
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    80-luvulla opetettiin autokoulussa että vastantulijoiden kaistalla tulee viettää mahdollisimman vähän aikaa ohittaessa, ja että autosta tulee ottaa ohittaessa kaikki irti. Mainittiin paheksuvasti asian yhteydessä vielä, että naiset eivät oikein tahdon uskaltaa polkea sitä kaasua riittävästi ohittaessa. Nykyään voin vain kuvitella kotiloissa sitä paheksuvan itsetyytyväisyyden määrää, jos ohittava mopo vetää hetkellisesti jotain 160km/h. Ihan kauhea rikollinen, kun ei jää asumaan vastaantulijoiden kaistalle. Ajat muuttuu.
    Lakihan menee niin, että voit rekalla rajoitinta vasten ohittaa toista rekkaa vaikka 15 kilometriä, jos ei ole keltaista viivaa eikä satu tulemaan ketään vastaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #48
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    80-luvulla opetettiin autokoulussa että vastantulijoiden kaistalla tulee viettää mahdollisimman vähän aikaa ohittaessa, ja että autosta tulee ottaa ohittaessa kaikki irti.
    Ei opetettu meidän kasari autokoulussa, ohitustilanteessa maksiminopeus silloin, kuten nykyäänkin, oli tikkarin osoittama nopeus.

    Huu keörs?

    Lappu lattiaan tai tuppi nurin aina kun ohitetaan, ja välillä saattaa noin käydä vaikka ei ohitakkaan
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #49
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Lakihan menee niin, että voit rekalla rajoitinta vasten ohittaa toista rekkaa vaikka 15 kilometriä, jos ei ole keltaista viivaa eikä satu tulemaan ketään vastaan.
    Ilmeisesti peiliin katsominen ennen kuin vaihdetaan kaistaa on myös vapaaehtoista...

    Enemmän kuin kerran tai kaksi käynyt siten, että vaikka on motarilla tulossa vasemmalla kaistalla selvästi reilumpaa vauhtia ja aikeissa ohittaa ne peräkkäin turnuavat rekat niin se jälkimmäinen vain tuuppaa eteen siten, että pakko vetää täysjarrutus, ettei mene peräkärriin vauhdilla sisään. Useimmat tapaukset sattuneet vaikka olen ajanut autoa, jonka pitäisi näkyä peileissä paremmin kuin pyörä.

    Olisipa panssarivaunulla liikkeellä, niin voisi jättää jarruttamatta...
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  20. #50
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Viikko sitten valoissa edessä oli just yksi auto, jonne näin takaa suoraan sisään hyvin. Valot vaihtuivat vihreäksi, mutta kuski ei reagoinut mitenkään. Pää tuijotti 90 asteen kulmassa alas puhelimeen. Vasta kun valot vaihtuivat takaisin punaiseksi, niin kuski heräsi ja nosti päänsä että mitä helvettiä.
    Sitten nuo tekee tuota myös autolla ajaessa - vauhti voi satasen alueella tippua kuuteen kymppiin ja auto voi vaeltaa kaistan laidasta toiseen. Sitten kun sellaisen ohittaa, niin siellä puhutaan kännykkään...

    Jos joku jää liikennevaloissa paikoilleen, niin itse kyllä hyvin herkästi annan äänimerkin. On tainnut auttaa joka kerta!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  21. #51
    [QUOTE=Jos joku jää liikennevaloissa paikoilleen, niin itse kyllä hyvin herkästi annan äänimerkin. On tainnut auttaa joka kerta! [/QUOTE]

    Itelle käy kyllä helposti vastaava kun sattuu katsomaan vääriä valoja. Saa antaa äänimerkin että "herää pahvi". Hauskin tappaus sattui varmaan yli 10v sitten kun seisoin liikennevaloissa auton perässä, jossa istui autolastillinen varusmiehiä. Valot vaihtui, mitään ei tapahdu, tööt, edelleenkään ei mitään tapahdu, tööt tööt, kaikki takapenkkiläiset kääntyivät katsomaan että mitäs minä tööttäilen. Osoitin tuulilasin läpi liikennevaloa että joskos sopisi liikkua, huitoivat kuskille että mene. Liikkuivat, mutta itse jäin punaisiin. Enemmänkin nauratti kuitenkin
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  22. #52
    Noita valoissa nukahteluun tapahtii toisinaan kun ajatukset jää johonkin asiaan tai alkaa seuraamaan jotain tilannetta valoissa, monesti ennen takanaolijan äänimerkkiä tullut oikealla puolella olevalta kaikentietävältä kommenttiautomaatilta että saa mennä jo...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #53
    Tänään vt12 tuli todistettua taas yhtä tapausta, mitä käy kun ei katsele eteensä. Lähes viivasuora tie, näkyvyyttä satoja metrejä. Pientareella reunaviivan tuntumassa oli auto parkissa hätävilkut päällä, näkyi hyvin ja kaukaa. No eikö vaan kaksi pykälää meikäläisen edessä menevä rännifirman mainostarroilla varustettu Caddy vetäissyt sivupeilit yhteen ihan huolella... Sitä en edellämenijän takaa ehtinyt nähdä, että tuliko niille myös kylkikosketus, mutta onneksi ei osunut peräkulmaan. Jos niin olisi käynyt, niin vastaantulijan keulassa olisi soinut, ja takaa ainakin yksi samaan kasaan.
  24. #54
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Noita valoissa nukahteluun tapahtii toisinaan kun ajatukset jää johonkin asiaan tai alkaa seuraamaan jotain tilannetta valoissa, monesti ennen takanaolijan äänimerkkiä tullut oikealla puolella olevalta kaikentietävältä kommenttiautomaatilta että saa mennä jo...
    On myös risteyksiä joissa aamulla tai illalla aurinko saattaa osua valoihin niin voimakkaasti ettei niistä erota yhtään mikä lamppu palaa vai palaako mikään. Siinä ei kai auta muu kuin lähteä kun risteävä liikenne pysähtyy.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #55
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tänään vt12 tuli todistettua taas yhtä tapausta, mitä käy kun ei katsele eteensä.
    Autoa ajaessa voi harrastaa vaikka umpiunessa transsendenttista meditaatiota pipo silmillä, jos vain ajoneuvon nopeus ei ole tiekohtaista nopeusrajoitusta suurempi. Noin siis menee lain tulkinta, laista en ole ihan varma.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  26. #56
    Ei ne autoilijat vaan näe. Ja itsekin siis useimmiten autoilija ja tiedän sen ja koitan kovin kurkkia motoillessa josko kuski on huomannut minut vai ei, tehdä itseni näkyväksi heiluttelemalla pyörää (tosin ajokamat on kyllä tummat, eikä huomioliiviä ole päällä) mutta mutta...

    ...silti tuli nyt sitten auto (vasemmalta kolmiontakaa) suoraan pyörän kylkeen.
    Onneksi ei osunut ihan jalkaan (sain vähän nostettua/väistettyä) ja onneksi oli tosi matala nopeus kun itsekin olin kääntymässä samasta risteyksestä jakajan toiselta puolelta vasemmalle. Olin siis juuri auton nokan kohdalla kun auto nytkähti liikkeelle ja kopsati moottorin poskeen. Pyörä kaatui toiselle kyljelle ja itse jotenkin (kai) loikkasin kyydistä siinä samalla. Auto ei kerinnyt kiihdyttää varmaan kuin 2-3m ja itsekin kääntymässä niin vauhtia ei ollut oikein lainkaan, joten kovin kova tälli ei tullut, vaan lähinnä pukkasu kylkeen, mutta ajoitus oli vain niin nappiin, että...


    Pyörään lähinnä vain naarmuja ja kolhuja (varmaan tanko, kytkinkoppa, peili, jarrukahva, jalkatappi ja takavilkku, änkät/kromisuoijat menee vaihtoon). Tosi vähällä selvisin, kun itselleni ei käynyt kuinkaan. Melkein senteistä kiinni, ettei jalka ollut välissä ja jos olisi ollut, niin saattaisi olla polvi ja/tai pohje aika arkana.

    Nyt pitäisi vakuutusyhtiöön raapustella jotain selvitystä aiheesta.

    Jos jotain oppi, niin se hetki kun ehtii tajuta että "ei se sittenkään huomannut mua" / "vittu, se lähti liikkeelle" / "kääk, väistö johonkin!" on kyllä niin lyhyt, että ei tossa ainakaan oikein kerinnyt reagoida mitenkään muuten kuin nostamalla jalkaa pois tapilta ja sit kaatuessa loikkaamaan ja katsomaan ettei takaalta suoraanmenijä aja päälle (juosta pientareelle).

    Ps. vastaohjauskaan ei olis nyt palastanut. Delvacci ehkä.
    http://no-zen.weebly.com/
  27. #57
    Lauantaina itäväylällä shellin kylmäaseman risteyksessä lähtee volvo kolmion takaa tien yli kääntyäkseen vasemmalle. Ei hätää ajattelin, rakoa on ja ihan hyvin tilaa sen mennä siihen jakalle odottamaan, mutta mitvit.. sillä on saa__nan venetraileri siellä perässä joka jäikin sitten meidän kaistalle!
    Onneksi oikean kaistan bemari oli kartalla ja antoi hienosti tilaa suorittaa vastaohjausväistöliikkeitä, ja joo, delvakkia koneessa, muuten ei olis väistö onnistunut.
    -00 Yamaha FZS 600
    -93 Honda VT600 Shadow
  28. #58
    Kehä III:lla joku vitun valopää ajaa aamuisin länteenpäin vastaan valkoisella Civicillä missä on vaaleanpunaiset päivävalot, just sellaisten haalistuneiden takavalojen näköiset... jossain tilanteessa pikavilkaisulla voi luulla takavaloiksi ja sitten Darwin korjaa satoa...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  29. #59
    Ajoin äskettäin erään auton (ei autokoulun auto) takana, jossa oli takaluukussa valkea kolmio.
    Liikenneympyrä / Kiertoliittymästä poistuminen reippaasti yhden kaistan yli ja siitä seuranneeseen ylämäkeen ylinopeutta...

    Voi voi, pitäs edes opetusajossa ajaa liikennesääntöjen mukaan.
  30.  
  31. #60
    Meidän kylillä oli viime viikolla peräti kaksi auto kolmion takaa prätkän kylkeen onnettomuutta kahden päivän välein. Toisessa menehtyi ilmeisesti nuori kevarikuski ja toisessa moottoripyöräilijä loukkaantui vakavasti. Tuntuu että näitä tapahtuu nyt harvase päivä. Toine oli ihan päiväaikaan toinen iltahämärässä. Onko auto näissä aina syyllinen vai onko pyörissä ylinopeutta tai puutteelliset valot tms. Jotain järkeä tähän hommaan pitäis jotenkin saada.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen