Sivu: 2 / 4:sta EnsimminenEnsimminen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 113:sta
    Tlt ni MT-07:lle , koska itsell on moinen. Kevyt ja ketter, liikahtaakin tarvittaessa ripesti.

Tuolla aikaisemmin oli kommenttia, ett hiukan rimpula/lys. Allekirjoitan tmn jos sulla on joku kyydiss (ihan paska ajaa, tuntuu, ett per muljuu joka suuntaan, mutta kyll sill kuitenkin kyyditt lyhkisi matkoja). Yksin ajellessa tt ongelmaa en ole havainnut (olen samassa painoluokassa kuin kysyj).

Itselle tuo on ensimminen moottoripyr ja kortin suoritin vasta 40+ iss

MT-07 taitaapi olla tuon luokan halvin mopo, Kawat ja kotarit vhn kalliimpi, Triumphit enemmn kalliita. Mielestni hyv ensi pyr.

Sitten noista Dukeista, ett kaippa se menee vertaillen, ett 690 vs MT-07 ja 790 vs MT-09.
    Lainaa Kansipahvi kirjoitti Katso viesti
    Tlt ni MT-07:lle , koska itsell on moinen. Kevyt ja ketter, liikahtaakin tarvittaessa ripesti.

Tuolla aikaisemmin oli kommenttia, ett hiukan rimpula/lys. Allekirjoitan tmn jos sulla on joku kyydiss (ihan paska ajaa, tuntuu, ett per muljuu joka suuntaan, mutta kyll sill kuitenkin kyyditt lyhkisi matkoja). Yksin ajellessa tt ongelmaa en ole havainnut (olen samassa painoluokassa kuin kysyj).

Itselle tuo on ensimminen moottoripyr ja kortin suoritin vasta 40+ iss

MT-07 taitaapi olla tuon luokan halvin mopo, Kawat ja kotarit vhn kalliimpi, Triumphit enemmn kalliita. Mielestni hyv ensi pyr.

Sitten noista Dukeista, ett kaippa se menee vertaillen, ett 690 vs MT-07 ja 790 vs MT-09.
    Joo MT-07 on varmaan hintalaatu-suhteeltaan ehdottomasti paras. Kotari on muutaman tonnin enemmn ja sitten nuo muuthan ovat selkesti tehokkaampia ja kalliimpia pyri. Pyr tulee tosiaan ihan itselle ajoon, eik kyydittvi ole tarkoitus ottaa. Tosin sen verran olen lukenut, ett 2018 malli kun uudistui niin nyt jousituksen pitisi olla aiempaa parempi. Ja nyt jos tuon uutena ostaa ja sijoittaa siihen X tonnia, niin jos parin vuoden pst haluaa vaihtaa isompaan, niin suunnilleen saman X tonnia saa laittaa sitten vaihdossa seuraavan kokoluokan malliin.
    Jos kokemusta eri tyyppisist pyrist ei ole, niin sen ekan pyrn kanssa saattaa mieli muuttua todella nopeasti. Muutaman tuhannen kilsan jlkeen huomaat esmes ett ergonomia ei olekaan just sulle hyv yms.

Itse ostaisin yksityiselt muutaman vuoden vanhan, jolloin sitten KUN vaihdat sen parin kuukauden jlkeen niin tappiota ei ole juurikaan tullut.
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jsen
    Lainaa TheNyksy kirjoitti Katso viesti
    Jos kokemusta eri tyyppisist pyrist ei ole, niin sen ekan pyrn kanssa saattaa mieli muuttua todella nopeasti. Muutaman tuhannen kilsan jlkeen huomaat esmes ett ergonomia ei olekaan just sulle hyv yms.

Itse ostaisin yksityiselt muutaman vuoden vanhan, jolloin sitten KUN vaihdat sen parin kuukauden jlkeen niin tappiota ei ole juurikaan tullut.
    Sitten pyr vaihtoon. Liike ottaa sen kirkuen vastaan.

Jos pelkk ergonomia vituttaa, niin se saa tarvikeosilla kuosiin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa TheNyksy kirjoitti Katso viesti

Toisaalta hintoja kun katsoo niin muutaman vuoden vanha pyr on ehk 15-20% uutta halvempi. Kaupasta voit saada 10% alennuksen tai varusteita enemmn. Kauppa vastaa myymistn tuotteesta ja uudessa on mys takuu. Yksityinen ei vastaa mitn. Kaupan tuote uusi, yksityiselt et tied miten pyr on oikeasti pidetty. Ja sitten koska haluan ne ABSit niin ko pyri ei ole hirvesti kytettyn myynniss.

Eli jos valinta menisi ihan pieleen, eik sit voisi sdill ja osilla korjata niin joo takkiin tulisi hieman, mutta ne ovat sitten oppirahoja. Tappiosumma ei kuitenkaan vlttmtt olisi ihan jrkyttv.
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta hintoja kun katsoo niin muutaman vuoden vanha pyr on ehk 15-20% uutta halvempi. Kaupasta voit saada 10% alennuksen tai varusteita enemmn. Kauppa vastaa myymistn tuotteesta ja uudessa on mys takuu. Yksityinen ei vastaa mitn. Kaupan tuote uusi, yksityiselt et tied miten pyr on oikeasti pidetty. Ja sitten koska haluan ne ABSit niin ko pyri ei ole hirvesti kytettyn myynniss.

Eli jos valinta menisi ihan pieleen, eik sit voisi sdill ja osilla korjata niin joo takkiin tulisi hieman, mutta ne ovat sitten oppirahoja. Tappiosumma ei kuitenkaan vlttmtt olisi ihan jrkyttv.
    Joo ei se jrkyttv ole.

Itse olin sun tilanteessa reilu vuosi sitten. Katselin juuri saman tyylisi pyri kuin sin. Uusiakin. Ptin kuitenkin ostaa kytetyn ja kyll siinkin ihan ABSit oli (vm 2014).

Mutta tosiaan sitten kvi selvksi, ett etukeno oli liikaa ja tiukka polvikulma vitutti. Aiemmin olin vain tuhahdellut seikkailupyrien yleiseen suuntaan, mutta omalle kropalle ne olikin juuri se oikea valinta. Tai ainakin toistaiseksi tuntuu silt. Saattaa hyvin viel vaihtua

Tss tapauksessa tappiota ei tullut kuin muutama satku joten olen varsin tyytyvinen valintoihin.

Yksityisten myyjyrittelijiden pyynnit ovat mit ovat. Ylihinnan pyrstn maksanut luulee saavansa mys ylihinnan jlleenmyynnelless
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Keskustelu on kallistunut vahvasti Jammun suuntaan, eik syytt. Yamaha on kyll onnistunut tekemn mainion pyrn kyseiseen segmenttiin. Hintalaatu-suhteeltaan MT-07 on varmasti tmn hetken krkipt.

Itse olin samassa tilanteessa aloittajan kanssa kevll. Pyrittelin vaihtoehtoja eri merkkien vlill ja kvin vhn, jopa katselemassa. Lopulta totesin, ett turha sit on pyri ympyr, kun halusin tuon MT:n. Kvelin kauppaan ja ostin sen sitten.

Olen nyt omistanut vm 2018 MT-07:n noin 1,5 kuukautta ja kilometrej on kertynyt vajaa 4000. Hauska laite, enk ole kertaakaan katunut ostosta. Vaikea keksi mitn pahaa sanottavaa.
    Toki siin ei ole mitn ylimrisi herkkuja, mutta pit muistaa, ett nyt puhutaan kustannustehokkaasta pyrst, jossa kaikki oleellinen toimii.

Hinnasta sen verran, ett tuossa pyrss ei ole 10% tinkivaroja, eli hinta uutena kaupasta on aikalailla se mit suositushinta sanoo. Toki pient hyvnmielen alea aina saa, jotta tilanne tuntuisi kaupanteolta , mutta ei mitn huimaa.
    Ylivuotisia kannattaa katsella syksyll/talvella, kun uusi versio on tn vuonna tullut myyntiin, mutta niiden saatavuus voi olla heikohkoa. Kysynt on tn vuonna ollut ilmeisesti melko vahvaa. Vanhaa mallia en en ostaisi, kun tuohon uuteen on tehty kuitenkin parannuksia mm. jousituksen suhteen.

Ps. Tuo minun pyr tulee myyntiin syksyll, jos kytetty kiinnostaa. Tarvitsen ensi vuodelle pidemmlle matkalle (2-pll) sopivan pyrn, muuten ei olisi mitn syyt vaihtaa.
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
    Lainaa MLTM kirjoitti Katso viesti
    Olen nyt omistanut vm 2018 MT-07:n noin 1,5 kuukautta ja kilometrej on kertynyt vajaa 4000. Hauska laite, enk ole kertaakaan katunut ostosta. Vaikea keksi mitn pahaa sanottavaa.
    Toki siin ei ole mitn ylimrisi herkkuja, mutta pit muistaa, ett nyt puhutaan kustannustehokkaasta pyrst, jossa kaikki oleellinen toimii.

Hinnasta sen verran, ett tuossa pyrss ei ole 10% tinkivaroja, eli hinta uutena kaupasta on aikalailla se mit suositushinta sanoo. Toki pient hyvnmielen alea aina saa, jotta tilanne tuntuisi kaupanteolta , mutta ei mitn huimaa.
    Ylivuotisia kannattaa katsella syksyll/talvella, kun uusi versio on tn vuonna tullut myyntiin, mutta niiden saatavuus voi olla heikohkoa. Kysynt on tn vuonna ollut ilmeisesti melko vahvaa. Vanhaa mallia en en ostaisi, kun tuohon uuteen on tehty kuitenkin parannuksia mm. jousituksen suhteen.

Ps. Tuo minun pyr tulee myyntiin syksyll, jos kytetty kiinnostaa. Tarvitsen ensi vuodelle pidemmlle matkalle (2-pll) sopivan pyrn, muuten ei olisi mitn syyt vaihtaa.
    En varmaan itse osaisi edes kaivata mitn ylimrisi herkkuja, sen verran vhn nykyaikaisista pyrist tiedn. Tuo ABS on ainut ehdoton kriteeri tll hetkell kiinnostavan ulkonn lisksi. Tinkivaraa ei varmaan tosiaan hinnasta ole pois 10%, mutta jos vastaavasti saa tingitty mukaan tuulenohjainta, kaatumatapit / raudat, tai jotain muuta varustetta - jotka muutenkin olin ajatellut siihen tilata, niin samapa tuo miten sen hintasstn saa itselleen myyty.

Ja nimenomaan tuo uusi malli kiinnostaa, arvosteluita lukeneena nyt paljonkin niin vanhassa lhinn tuota jousitusta moitittiin. Ja kytetty ei kiinnosta, koska siit tuskin saa niin paljoa alennusta kokonaisuudessa uuteen ostettuna ettenk pitisi myyjn vastuuta ja tytt takuuaikaa etuna verrattuna ostoon yksityiselt. Tai jos kytetty hankkisin, niin todennkisesti tarjoukseni saisi myyjn loukkaantumaan verisesti.
    Shadow olisi ehk mys varteen otettava pyr toi Black Spirit ei kuluta bensaa juuri mitn eli alle4L tasaisella ajolla ,sit on helppo modata mieleinen ajo asento mikn rakettihan se ei ole mutta kyll sill ohitukset sujuu ihan mallikkaasti ja hyvin voi reissata 2 pllitell on nyt kokemusta tuosta yli3000km ja talven aikana tulee laitettua siirtotapit niin ja ehk lisvalot tuolla Lapissa kun syksyisin ne porot aiheuttaa sydmmen tykytyst mutta suosittelisin Shadowsia on pyr ainakin minun makuun
    Vanhalla oppimisen vaikeus
    Aikanaan aloitin harrastuksen vuosituhannen vaihteen jlkeen 20-vuotiaana kriteereill "mihin lompakko riitt, se ostetaan" ja custom-mallinen piti olla. No, siihen aikaan pari tonnia riitti 70-luvun tekniikalla olleeseen 80-luvun pyrn jota oltiin vhn telottu kuljetuksessa, ja verojakin piti viel maksaa Saksan tuonnista plle. Ainoat kriteerit olivat, ett raha riitt, yli 400 kuutiota, vhintn 2 sylinteri ja toimii. No, 50 tuhatta tuolla Kawalla sitten itse pudottelin erilaisia tekniikkamurheita ajoittain krsien, mutta hyvin se valinta osui.

Ensimmisen pyrn jlkeen seuraavan katselua ohjasi vahva ennakolta tapahtuva mielipiteen muodostus ilman ajokokemusta. Toki kvin erilaisia vekottimia koeajamassa mys, mutta ne eivt varsinaisesti vaikuttaneet valintaan. Mielipide oli liikaa kiveen hakattu jo etukteen, tai kuten itse ajattelin, kyllhn tm on paras mink olin etukteen pttnytkin.

Kolmannen prtkn saneli taas budjetti yhdistettyn "tuollaisen olen aina halunnutkin"-lhtkohtaan, mutta maltoin mielestni arvioida, kannattaako hankinta vaiko eik (jlkikteen, rahaa paloi pyrn muutoksiin enemmn kuin pyrn, mutta se onkin yh rakas harrastelun kohde (vai harras rakastelun kohde?)).

Nyttemin, objektiivisesti yritten asiaa tarkastella, luulen yh tietvni mit haluan etukteen mutta osaan mielestni jo todeta koeajon jlkeen, ett tm ei vryttnyt viisaria tai ett kyseisess yksilss on jotakin, joka ei nappaa, ja kvell pois. Ennen nime paperissa ei ole pakko ostaa (tosin jos alkaa tinkimn, niin pit muistaa ett tinkiminen ilman ostoaikeita on todella mautonta toimintaa).

Tst tarinasta yritn ammentaa evksi sen, ett jos olet jo etukteen pttnyt haluavasi eniten jonkin tietyn pyrn, niin se on nyt jo yli puoliksi hankittu. Silti koeajo kannattaa siin mieless, ett ko. pyrll ajaminen tuntuu hyvlt, kuten se mit todennkisimmin tuntuukin koska olet niin pttnyt etukteen. Arvioi yksil kriittisesti jos kytetty ostat, huollot, varusteet, yleiskunto, ja muista ett et ole katsomassa maailman ainoaa tuota mallia. Muiden prtkien koeajaminen ainakin nennisesti antaa lisvarmuutta siihen, ett valinta on menossa oikein. Kuten joku kirjoitti yll, ei nykyisin en huonoja pyri valmisteta, joten tee ihan rauhassa oma valintasi sen mukaan mik hyvlt tuntuu. Pitkll thtimell prtkiin ei pitisi rakastua vaan pitisi kyet kokeilemaan erilaisia, elm on lyhyt ja motskareita on maailmassa monta (tm on helppo sanoa kun on iso autotalli johon mahtuu monta pyr eik yhdestkn haluaisi luopua).

Tietenkin ihmisetkin ovat yksilit etk ehk toimi samalla tavalla, mutta omalla kohdallani toimintamallin tunnistaminen on auttanut pstmn irti huonommista ja ottamaan kiinni paremmista vaihtoehdoista.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (nousemassa haudasta)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    Tst tarinasta yritn ammentaa evksi sen, ett jos olet jo etukteen pttnyt haluavasi eniten jonkin tietyn pyrn, niin se on nyt jo yli puoliksi hankittu. Silti koeajo kannattaa siin mieless, ett ko. pyrll ajaminen tuntuu hyvlt, kuten se mit todennkisimmin tuntuukin koska olet niin pttnyt etukteen. Arvioi yksil kriittisesti jos kytetty ostat, huollot, varusteet, yleiskunto, ja muista ett et ole katsomassa maailman ainoaa tuota mallia. Muiden prtkien koeajaminen ainakin nennisesti antaa lisvarmuutta siihen, ett valinta on menossa oikein. Kuten joku kirjoitti yll, ei nykyisin en huonoja pyri valmisteta, joten tee ihan rauhassa oma valintasi sen mukaan mik hyvlt tuntuu. Pitkll thtimell prtkiin ei pitisi rakastua vaan pitisi kyet kokeilemaan erilaisia, elm on lyhyt ja motskareita on maailmassa monta (tm on helppo sanoa kun on iso autotalli johon mahtuu monta pyr eik yhdestkn haluaisi luopua).

Tietenkin ihmisetkin ovat yksilit etk ehk toimi samalla tavalla, mutta omalla kohdallani toimintamallin tunnistaminen on auttanut pstmn irti huonommista ja ottamaan kiinni paremmista vaihtoehdoista.
    Olet ihan oikeassa - mielessni malli on jo aika pitklle valittu ja noinhan ihminen toimii. Rehellisesti sanottuna Ducati tai Triumph olisi enemmn mieleen ja ns tydelisi valintoja ulkoisesti, mutta haluan kuitenkin aloittelijana pit jrjen pss ja opetella ajamaan ja ksittelemn ensin pienemmll vhempitehoisella pyrll. Ja voin mys sanoa, ett tuskin osaan viel itse muodostaa ksityst, ett mik tuntuu parhaalle - osaan varmaan sanoa, ett mik ei tunnu hyvlle. Ja jos tuo MT ei tunnu hyvlle, niin sitten en sit vkisin osta. Ja sitten jos tuo MT tuntuu hyvlle edelleen parin kauden jlkeen ja rakastan sit kuin hullu puuroa, niin miksi lhte myskn vaihtamaan. Tehollisesti ja suorituskyvyltn se kuitenkin riitt ihan tysin kytttarpeisiini.

MP-messuilla ajattelin menn katselemaan eri malleja ja koeajaa pari ja sitten tilaus tiskiin. Uutena hankinnan ajattelin tehd kuitenkin. Ehk myhemmin voi harkita sitten kytetty kun vkisinkin osaaminen hieman lisntyy harrastukseen paremmin perehtyess.
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Tuli tossa mieleen ett m olen ostanut mun kaikki moottoripyrt koeajamatta. Osan uutena ja muutaman kytetynkin. Nykyinen S1000RR tuli ostettua liikkeest talvella. Kaikki kymmenisen pyr on ollut just semmoisia kuin oletinkin. Ehk ekaa pyr valitessa kannattaa kokeilla eri pyr tyyppej naku/kyykky/allroad/custom. Merkki, kuutiot, uusi vai kytetty sitten kun oma laji on lytynyt.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Tuli tossa mieleen ett m olen ostanut mun kaikki moottoripyrt koeajamatta. Osan uutena ja muutaman kytetynkin. Nykyinen S1000RR tuli ostettua liikkeest talvella. Kaikki kymmenisen pyr on ollut just semmoisia kuin oletinkin. Ehk ekaa pyr valitessa kannattaa kokeilla eri pyr tyyppej naku/kyykky/allroad/custom. Merkki, kuutiot, uusi vai kytetty sitten kun oma laji on lytynyt.
    No siis haluan nakun, muut eivt ole vaihtoehtoja.
    Koeajoin mt07:n silloin kun se tuli. Huonointa oli budjettialusta ja shksinkityt pultinpt jotka muuttunevat aika pian ruotoisen nkisiksi. Kone aivan mainio.

Jos alusta on korjattu niin siin on paljon pyr tuohon rahaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Koeajoin mt07:n silloin kun se tuli. Huonointa oli budjettialusta ja shksinkityt pultinpt jotka muuttunevat aika pian ruotoisen nkisiksi. Kone aivan mainio.

Jos alusta on korjattu niin siin on paljon pyr tuohon rahaan.
    Eik pultinpihin myyd suojia / peitelevyj? Ovatkohan ne mistn kotoisin?
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Ei niit kiskoja tarvi pelt. Satoja kertoja niist on yli menty ilman pienintkn ongelmaa. Oikeastaan ongelman tekee itselle jos niit pelk. Eli katsoo sit kiskoa ja samaan aikaan puristaa kahvoja. Siihen viel vhn paniikkijarrua niin varmasti saa itselle ohjelmaa.
    Tuurista lytyy kiskot joita kannattaa jos ei pelt niin ainakin kunnioittaa.
    Tie kulkee viistosti rautatien yli ja jos ei tajua jurkent lhestymiskulmaa sateella niin kyll lhtee lapasesta.
    oikeastaan ihan sama mink ostaa. vrin se menee kuitenkin. Koska maku kehittyy sit mukaan kun tieto omista tarpeista ja mieltymyksist kasvaa.

Ruisku ja abs on hyv lhtkohta aloittajalle ja kelle tahansa. ja kone joku isompi niin menee vnnll, eik mene hermot jonkun 600cc vinkumiseen maantienopeudessa. Jos haluaa automaisuutta huolloissa, niin kardaani, bmw R 1150 S tai joku sellainen. ei tarvitse ketjun kanssa putsailla ja rastaialla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Olet ihan oikeassa - mielessni malli on jo aika pitklle valittu ja noinhan ihminen toimii. Rehellisesti sanottuna Ducati tai Triumph olisi enemmn mieleen ja ns tydelisi valintoja ulkoisesti, mutta haluan kuitenkin aloittelijana pit jrjen pss ja opetella ajamaan ja ksittelemn ensin pienemmll vhempitehoisella pyrll. Ja voin mys sanoa, ett tuskin osaan viel itse muodostaa ksityst, ett mik tuntuu parhaalle - osaan varmaan sanoa, ett mik ei tunnu hyvlle. Ja jos tuo MT ei tunnu hyvlle, niin sitten en sit vkisin osta. Ja sitten jos tuo MT tuntuu hyvlle edelleen parin kauden jlkeen ja rakastan sit kuin hullu puuroa, niin miksi lhte myskn vaihtamaan. Tehollisesti ja suorituskyvyltn se kuitenkin riitt ihan tysin kytttarpeisiini.

MP-messuilla ajattelin menn katselemaan eri malleja ja koeajaa pari ja sitten tilaus tiskiin. Uutena hankinnan ajattelin tehd kuitenkin. Ehk myhemmin voi harkita sitten kytetty kun vkisinkin osaaminen hieman lisntyy harrastukseen paremmin perehtyess.
    Tuohon sanoisin kuten monesti ennenkin on sanottu: Ei se pienempi/tehottomampi pyr aina ole vlttmtt oikea ratkaisu tuohon. Tehokkaammalla kun oppii yksintein ns. kaasukahvan kunnioituksen. Ja jos oppii ksittelemn raskaampaa laitetta heti alusta, on kaikki helpompaa myhemmin.
    En toki pid tt vain yhten totuutena mutta omaan jrkeeni tuo vastaa hyvin.
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Tuohon sanoisin kuten monesti ennenkin on sanottu: Ei se pienempi/tehottomampi pyr aina ole vlttmtt oikea ratkaisu tuohon. Tehokkaammalla kun oppii yksintein ns. kaasukahvan kunnioituksen. Ja jos oppii ksittelemn raskaampaa laitetta heti alusta, on kaikki helpompaa myhemmin.
    En toki pid tt vain yhten totuutena mutta omaan jrkeeni tuo vastaa hyvin.
    Ihan hyv pointti. Tosin miten se sitten taas vaikuttaa ksiteltvyyteen ja ketteryyteen esim kaupungissa? Pyrn koko tuossa kuitenkin kasvaa mys. Ja itsell tuo tulisi posin ajeluun Helsingin kantakaupungissa.
    Ihan hyv pointti. Tosin miten se sitten taas vaikuttaa ksiteltvyyteen ja ketteryyteen esim kaupungissa? Pyrn koko tuossa kuitenkin kasvaa mys. Ja itsell tuo tulisi posin ajeluun Helsingin kantakaupungissa.
    Tota ajatusta miettisin viel aikas kriittisesti. Ite ostin ekan pyrn kolme vuotta sitten vhn saman tyylisill ajatuksilla. Eli ajelut tulee tapahtuun kaupunki alueella tai tss lheisyydess. Ja jos tarvetta siirty pudemmlle, niin sit varten on auto. Ekat varusteet ostin samaa ajatusmaailmaa lytten. Kangashousut, sellaset vhn kasuaalimmat, ajokengt mallia alpparin tennari jnejne.

Mut aikas pian huomasin, ett lhitiet on nopeesti koluttu ja iltaajelut suuntautu aina vaan tonne kauemmas kaupunki alueelta. Vlill.tuntuu ett vhintn tunti tytyy ensin ajella sivummalle tampereesta ennenku lytyy mielekkkit, ei jo moneen kertaan lpi ajeltuja teit. Talvella ekan kesn jlkeen rupesin miettimn varusteita uusiks. Tuli hommattua nahkatakki ja nahkahousut, varrrlliset ajokengt paremmat hanskat, uusi kypr jnejne. Ne yhden kesn ajetut tennarit jon ollu kaapissa plyttymss siit asti. Edelleenkn en siissaanut aja mitn monen pivn tourinkeja. Ihan vaan sellasia muuutaman sadan kilsan iltalenkkej tai yhden pivn kierroksia.

Mut siis se mit yritn sanoa, niin l suunnittele liikaa etukteen mit ajattelet tarvitsevasi. Osta ekoiksi ajokaamoiksi sellaset kun haluat, kunhan ne on kunnolliset/suojaavat. Mutta varaudu siihen, ett saatat olla aikaspian kaupassa ostamassa tysin toisentyyppisi ajokamoja. Moottoripyrilyst nauttiminen ei ole niinkn kiinni moottoripyrst vaan ajokamojen mukavuudesta ja sopivuudesta kuskille ja vallitsevaan olosuhteeseen. Meinaan vaikka pyr olid vimosenplle huippu, niin jos ajokamoissa on kokoajan kylm/kuuma,/mrk tai muuten vaan epmiellyttv olo, niin ajot j aikas vhiin. Ei nit aurinkoisia kelej ikuisesti riit. Tytyy varautua mys viilempiin ja kosteampiinkin keleihin.
    rane77(t)moottoripyora.org
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Tota ajatusta miettisin viel aikas kriittisesti. Ite ostin ekan pyrn kolme vuotta sitten vhn saman tyylisill ajatuksilla. Eli ajelut tulee tapahtuun kaupunki alueella tai tss lheisyydess. Ja jos tarvetta siirty pudemmlle, niin sit varten on auto. Ekat varusteet ostin samaa ajatusmaailmaa lytten. Kangashousut, sellaset vhn kasuaalimmat, ajokengt mallia alpparin tennari jnejne.

Mut aikas pian huomasin, ett lhitiet on nopeesti koluttu ja iltaajelut suuntautu aina vaan tonne kauemmas kaupunki alueelta. Vlill.tuntuu ett vhintn tunti tytyy ensin ajella sivummalle tampereesta ennenku lytyy mielekkkit, ei jo moneen kertaan lpi ajeltuja teit. Talvella ekan kesn jlkeen rupesin miettimn varusteita uusiks. Tuli hommattua nahkatakki ja nahkahousut, varrrlliset ajokengt paremmat hanskat, uusi kypr jnejne. Ne yhden kesn ajetut tennarit jon ollu kaapissa plyttymss siit asti. Edelleenkn en siissaanut aja mitn monen pivn tourinkeja. Ihan vaan sellasia muuutaman sadan kilsan iltalenkkej tai yhden pivn kierroksia.

Mut siis se mit yritn sanoa, niin l suunnittele liikaa etukteen mit ajattelet tarvitsevasi. Osta ekoiksi ajokaamoiksi sellaset kun haluat, kunhan ne on kunnolliset/suojaavat. Mutta varaudu siihen, ett saatat olla aikaspian kaupassa ostamassa tysin toisentyyppisi ajokamoja. Moottoripyrilyst nauttiminen ei ole niinkn kiinni moottoripyrst vaan ajokamojen mukavuudesta ja sopivuudesta kuskille ja vallitsevaan olosuhteeseen. Meinaan vaikka pyr olid vimosenplle huippu, niin jos ajokamoissa on kokoajan kylm/kuuma,/mrk tai muuten vaan epmiellyttv olo, niin ajot j aikas vhiin. Ei nit aurinkoisia kelej ikuisesti riit. Tytyy varautua mys viilempiin ja kosteampiinkin keleihin.
    Ihan hyvi pointteja ja ajokamoja varmasti kertyy tosiaan lis reilusti alun jlkeen. Ajokamat tosin onneksi maksavat vain satasia/kpl, mutta pyr maksaakin sitten aika paljon enemmn. Lhinn itse pohdituttaa tuo isomman pyrn ketteryys ja ksiteltvyys kaupunkioloissa vs esim MT-07. Pyrn isoveli MT-09 nytt mys omaan silmn sopivalle, ett sekin voisi olla vaihtoehto. Omassa elmss arkisin itsellni ei ole aikaa lhte pidemmille ajolenkeille, joten silloin se olisi puhtaasti tuota kaupunkiprryst ja asioiden hoitamista jne.

Hieman olen noita isompiakin tutkinut ja ABSin lisksi niiss nytt tulevan luistonestoa jne perusvarusteina mukana. En tosin tied miten paljon ne moottoripyriss vaikuttavat, mutta sinlln lis turvallisuutta kuitenkin.
    Pyrn isoveli MT-09 nytt mys omaan silmn sopivalle, ett sekin voisi olla vaihtoehto. Omassa elmss arkisin itsellni ei ole aikaa lhte pidemmille ajolenkeille, joten silloin se olisi puhtaasti tuota kaupunkiprryst ja asioiden hoitamista jne.

Hieman olen noita isompiakin tutkinut ja ABSin lisksi niiss nytt tulevan luistonestoa jne perusvarusteina mukana. En tosin tied miten paljon ne moottoripyriss vaikuttavat, mutta sinlln lis turvallisuutta kuitenkin.
    MT-07 ja 09 hintaero uutena on sen kolme tonnia. Toki jlleenmyyntiarvossakin on varmasti eronsa. Tulet mahdollisesti huomaamaan, ett vakuutusmaksussakin voi olla ero. Ei sill, koeajoin itse MT-09 mnn vuosina ja tuntuihan se hyvlt.

Luistonesto ei mielestni ole mitenkn merkittv turvallisuusvaruste katumoottoripyrlle, mutta varmaankin joku muu voi olla eri mielt. Omissa ajeluissani en ole sit kertaakaan kaivannut, vaikka joskus (aikoinaan) on liev sladia sateella tarkoituksella haettukin.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (nousemassa haudasta)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Lainaa Eroz kirjoitti Katso viesti
    MT-07 ja 09 hintaero uutena on sen kolme tonnia. Toki jlleenmyyntiarvossakin on varmasti eronsa. Tulet mahdollisesti huomaamaan, ett vakuutusmaksussakin voi olla ero. Ei sill, koeajoin itse MT-09 mnn vuosina ja tuntuihan se hyvlt.

Luistonesto ei mielestni ole mitenkn merkittv turvallisuusvaruste katumoottoripyrlle, mutta varmaankin joku muu voi olla eri mielt. Omissa ajeluissani en ole sit kertaakaan kaivannut, vaikka joskus (aikoinaan) on liev sladia sateella tarkoituksella haettukin.
    Jostain syyst MT-07 vakuutusmaksut ovat todella korkeat ko kokoluokkaan. Uutena hinnassa on tosiaan se muutama tonni eroa. Tosin MT-09 vastaavat kiinnostavat Ducati ja Triumph ovat mys samaa hintaluokkaa.
    Jos miettii aloittelijaa joka ajaa sadekelill mutta ei ihan aina muista pyshty siten ettei takarengas ole esim. kaivonkannen tai suojatiemerkinnn pll niin tuo luistonesto voi pelastaa lhdss kun takarengas ei pyri tyhj ja yhtkki "ampaise" liikkeelle kkinisesti. Saattaapi pelastaa mys jos asfaltilla on hiekkaa kuivalla.

Kaikista lisvarusteista on jonkinmoista hyty, toki thn tulee nyt joku 70-luvun ratakuski kertomaan ett hn on prjnnyt ilman absia ja "muita hmptyksi" jo vuosia. Se ei tarkoita etteik suuri osa muista kuskeista voisi luottaa niihin ja kytt niit hyvkseeen kun ne kerran on testiolosuhteissa sit varten kehitetty.

Kaikista kallemmissa vehkeiss on sitten kaikkea tmnlaista jo:

https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
    Lainaa _Make kirjoitti Katso viesti
    Jos miettii aloittelijaa joka ajaa sadekelill mutta ei ihan aina muista pyshty siten ettei takarengas ole esim. kaivonkannen tai suojatiemerkinnn pll niin tuo luistonesto voi pelastaa lhdss kun takarengas ei pyri tyhj ja yhtkki "ampaise" liikkeelle kkinisesti. Saattaapi pelastaa mys jos asfaltilla on hiekkaa kuivalla.

Kaikista lisvarusteista on jonkinmoista hyty, toki thn tulee nyt joku 70-luvun ratakuski kertomaan ett hn on prjnnyt ilman absia ja "muita hmptyksi" jo vuosia. Se ei tarkoita etteik suuri osa muista kuskeista voisi luottaa niihin ja kytt niit hyvkseeen kun ne kerran on testiolosuhteissa sit varten kehitetty.

Kiitos - itse en tuollaisia asioita edes osannut ajatella. Nkjn 12000-13000 hintaluokassa alkaa tulemaan luistonestoa ja erilaisia ajomoodeja mukana. Ja tuo jarrujrjestelm nytt olevan jo 790 Dukessa. Laittaa kyll pohtimaan viel vhn lis.
    Lainaa _Make kirjoitti Katso viesti

Lipsuvia paikkoja ovat mys ratikkakiskot ja mukulakivikadut mrkin. Enemmn ajaneet osaavat (ehk ikvnkin) kokemuksen kautta niit varoa jos selkytimell, siksi absia ja/tai vetoluistonestoa ei koeta tarpeelliseksi.

Sitten pieni vinkki, kannattaa aina katsoa ettei pyshdy sellaiseen paikkaan ett etu- tai takapyr on korkeammalla kuin jalkatappien tienoo, esim. siten ett ajaa etupyrn alas katukiveykselt ja pyshtyy kun takis on viel korokkeella. Bensamittarin vierell olevat kaivot on kans aikamoisessa montussa. Tulee kki yllttv (ja nolo) nurinmeno kun jalka ei tapaakaan maata totutusti. On siis ennakoitava vhn enemmn kuin kotilolla.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Sitten pieni vinkki, kannattaa aina katsoa ettei pyshdy sellaiseen paikkaan ett etu- tai takapyr on korkeammalla kuin jalkatappien tienoo, esim. siten ett ajaa etupyrn alas katukiveykselt ja pyshtyy kun takis on viel korokkeella. Bensamittarin vierell olevat kaivot on kans aikamoisessa montussa. Tulee kki yllttv (ja nolo) nurinmeno kun jalka ei tapaakaan maata totutusti. On siis ennakoitava vhn enemmn kuin kotilolla.
    Hyv huomio, bensamittareilla kannattaa olla todella tarkkana, melkein kvi kevll lapsus... joissain on aivan helvetillinen kaato ja siin touhuissaan kun kaivaa korttia taskusta niin jalka hapuileekin tyhj...
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
    Lainaa runner67 kirjoitti Katso viesti
    Hyv huomio, bensamittareilla kannattaa olla todella tarkkana, melkein kvi kevll lapsus... joissain on aivan helvetillinen kaato ja siin touhuissaan kun kaivaa korttia taskusta niin jalka hapuileekin tyhj...
    Samoin joskus valoihin pyshtyess meinannut korkeamman pyrn kanssa kyd vanhanaikaisesti, kun on ollut vhn normaalia syvemmt urat tiess. Varmaan jttnyt pumppu pari lynti vlist, kun hivuttaudut pikkuhiljaa punaisilla valoihin vhn ajatuksissasi urien vliss ja jalkaa maahan laittaessa huomaat, ettei se asfaltti ollutkaan ihan siin kohtaa mit ajattelit.
  30.  
    Mites 690 Duke? Ite tykksin siit kyll enemmn, kun tuosta 790 Dukesta.
    690 taitaa olla n. 160-165kg ajokunnossa, Mt-07 taas n. 20kg painavampi. Suorituskyky aikalailla samaa luokkaa molemmissa. Duken 1-sylinterisess vaan on mun mielest enemmn fiilist, vaikka siin omat juttunsa onkin.

Mit sitten tulee yliptns 20-30tkm ajettuihin uudehkoihin pyriin, niin kyll ne ovat koneen puolesta jrestn varmoja ostoksia pitkksi aikaa, kunhan huollot on tehty. Sen takia nyt ei ainakaan kannata jtt ostamatta. Ja niiss on monesti tehty nuo suhteellisen arvokkaat "pakolliset" muutokset, eli vaimennin, vilkut ja kilventeline.

Toki Duken ostaisin itse mieluiten >15tkm ajettuna.

Mutta jos uuden haluaa, niin mik jottei
    Suzuki & Yamaha & Honda

Sivu: 2 / 4:sta EnsimminenEnsimminen 1234 ViimeinenViimeinen