Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    No niin, tuo nettimotossa oleva RX kiinnostaisi kovasti. Olen ollut yhteydessä omistajaan ja pyörä on kyllä melkoisen perusteellisesti läpikäyty. Jos lähtisin koeajamaan tuota, onko jotain mitä pitäisi tietää etukäteen? Onko minkälaisia mietteitä kyseistä pyörästä? Tyyppivikoja?

    Pakko sanoa, että pyörä on jotain mun nuoruuden ajan lemppareita. Tämä yksilö vaikuttaisi todella hyvältä valinnalta, mutta nyt pitää myös miettiä löytyykö pyörään osia? Yamasakilla kun olen ajanut, Kawalta crossit vain on tuttuja, joten auttakaa miestä mäessä...

    https://www.nettimoto.com/kawasaki/gpz/2261671

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  2. #2
    Hollannista CMS:ltä löytyy aika runsaasti alkuperäistä osaa:
    https://www.cmsnl.com/kawasaki-zx100.../#.W1KdCdUzbcv

    Ei kai noissa pehmeiden venttiilien lisäksi suurempia ongelmia ollut, tuohon lienee venttiiliremppa tehty ?
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  3. #3
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Hollannista CMS:ltä löytyy aika runsaasti alkuperäistä osaa:
    https://www.cmsnl.com/kawasaki-zx100.../#.W1KdCdUzbcv

    Ei kai noissa pehmeiden venttiilien lisäksi suurempia ongelmia ollut, tuohon lienee venttiiliremppa tehty ?
    Paha sanoa, omistajan mukaan "kansityö täydellinen", ei välttämättä sisällä venttiilejä. Huolella on kyllä motti muuten käyty läpi.

    Jatketaan keskustelua hinnasta, pyörä näyttää kyllä komealta.

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  4. #4
    Kun pyörällä on ajettu lähes 100.000 km, niin todennäköisimmin alkuperäiset imuventtiilit on jo vaihdettu.

    Omassa 900 Ninjassa kypsyivät 35 tkm jälkeen. Tosin silloin aikoinaan jututin yhtä ikääntyneempää matkamotoristia, jolla oli Ninjassa 60tkm lasissa eikä ongelmia.
  5. #5
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Motonetin sivuilla sanotaan jotta:

    Autoille, jotka normaalisti vaatisivat lyijyllisen bensiinin. Vähentää venttiilien ja niiden istukoiden (seetien) kulumista suojaamalla sekä voitelemalla venttiili-istukat. Käytetään yleensä ennen 1986 valmistetuissa autoissa ilman katalysaattoria. Sopii 98E5-bensiiniin. Muistathan että 95E10-bensiiniä ei suositella autoille jotka vaativat lyijynkorvaajaa! Annostelu 25 ml suoja-ainetta 25 litraan bensiiniä joka tankkauksen yhteydessä. Merkki Motox tai Sonax.
    Nopein tapa saada istukat ehtoolle vanhasta Kawasta lienee ajaminen ysivitosella. Aina kun tulee näitä, että toisella kestää takarengas, seetit, whatever ja toisella ei, niin siihen on usein olemassa looginen selitys.
    Itsellä oli Räksä 2002. Vuosi sisälsi sekä suuria onnen hetkiä, että tragediaa. Onnen hetkiin lukeutui mm. 270 km/h Janakkalan suoralla hiljaiseen aikaan. Siinä pyörässä ei ole paperilla tuhatta heppaa, mutta se kulkee. Hyvä aerodynamiikka varmaan, teholukemankin ilmoitus saattaa olla vähän alakanttiin. Kun suoraa riittää, niin se vaan kiihtyy ja kiihtyy. Olisi mennyt yli 270km/h, mutta alkoi oikeasti pelottaa. Täysin vakio.

    Tragediaan kuului se, että ostin sen Riksusta kaverilta joka oli tuonut sen Saksasta. Pyörä oli seissyt ties kuinka kauan. Myyjä sanoi, että öljyä on koneessa. Ikkunastakin päätellen oli. Tallissa sitten aloin vaihdella öljyjä, niin koneesta tuli laariin pelkkää sellaista ruskeaa vettä. Ihan veden viskositeetti. Sen kotiinajomatkan jälkeen se savutti kuin väljä moottori kiihdyttäessä. Tuossa männä kuussa mielenkiinnosta tsekkasin pyörän tiedot. Oli päätynyt minun jälkeen sitten Rikumotorille myyntiin, ja on nykyään Heinolassa.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  6. #6
    Ilmeisesti mun Räksään on tehtaalla laitettu moottori/venttiilit jostain muusta mallista kun sillä on ajettu 240000km ilman venttiiliongelmia. Tiedän toisen Räksän jossa ei ollut venttiiliongelmia 150000km. Käväisin myös pikaisesti GPZ-treffenissä saksassa useita vuosia sitten enkä sielläkään kuullut Räksäkuskien suusta venttiiliongelmista, mutta niiden mittareissa olikin paljon vähemmän metrejä kuin mulla.

    Siis onko palstalla joku jolla on ollut Räksä ja siinä tosiaan näitä edellämainittuja venaongelmia. Olen antanut itselleni kertoa, että kyseiset ongelmat johtuisivat liian kapeiksi työstetyistä venanseeteistä ja tietääkseni Räksässä on perinteisen levyiset seetit venoissa.

    Tyyppivika numero 1: nokkaketjun kiristä uppoaa ohjuriin noin 30000km välein. Jos kestää kyseisestä ominaisuudesta johtuvaa kilinää voi ajella tietty pidempääkin kuin tuon 30000km ilman ohjurin vaihtoa. Korjauksena jotkut ovat käyttäneet kiristäjän vaihtoa tasapäisempään, mutta sen tehosta ei tietoa eli omakohtaista kokemusta. Minä olen aina vaihtanut vaan sen ohjurin koska sen voi vaihtaa alakautta sivuposkesta lievää suurempaa voimaa käyttäen. Ohjeet kaiketi kertoo, että se pitäisi vaihtaa yläkautta.

    Tyyppivika numero 2: Starttimoottorin ketjunkiristäjä on susi jo syntyessään eli huono. Se löperöityy ajan kanssa ja jos se kilahtaa niin pienimuotoinen remontti kytkinkellon, startinketjun ja oikean sivuposken kanssa on tosiasia. Mulla kilahti ensimmäisen kerran noin sadassa tonnissa muistaakseni ja toinen sitten varmaankin parissa sadassa tonnissa. Helppo vaihtaa, mutta on suhteellisen arvokas osa eli en viitsinyt sitä vaihtaa aina silloin tällöin ikäänkuin varmuuden vuoksi.

    Tyyppivika numero 3: Eturattaan vaihdossa kannattaa laittaa uusi lukkolevy/prikka huolella sen kiinnitysmutskun ympärille, jotta se mutteri tosiaankin pysyy kiinni. Tiedän 3 pyörää joista eturatas on irronnut.

    ps. tankattu aina sitä jossa pienimmät oktaanit paitsi joskus via baltikalla jossa saatavilla olisi ollut alle 80-oktaanistakin, mutta siellä tankkasin kasikutosta. Oljynä Mobil-Rallyformulaa ja suurin osa kilometreistä Suomi-Italia-Suomi maantietä.

    ps1. Ja se keulan AVDS ei ole kaiketi toiminut kenelläkään(tai sitten eivät tiedä miten sen pitäisi toimia) ja siihen löytyy netistä terminointiohjeet. Ittelläni on originaalina kun ei sen AVDS:n olemassaolostakaan ole haittaa ollut. Tai en ole ainakaan huomannut.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 25.07.2018 klo 22:23.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  7.  
  8. #7
    Mulla on kans ollut rx vuodesta 2003 lähtien. Kilsoja on nyt n.165 000. Ei ole ainakaan omien 100 000 km:n aikana tehty koneeseen tai venttiileille mitään remppaa.

    Nokkaketju ja kiristäjä on vaihdettu kerran, starttiketju kans pari kertaa. Mittaristo on vaihdettu kerran, kun matkamittari pysähtyi. Kaasareita on huollettu (korjaussarjat ja imukurkut) ja putkistoa on hitsailtu. Öljypropun kierteet on korjattu. Jarrulevyt on vaihdettu eteen ja jarruletkut punosletkuihin. Tulpanjohdot on uusittu. Eli samoja juttuja kuin muihinkin pyöriin iän myötä.

    Öljynä mulla on olleet 20/50 mineraalit pääasiassa. Ajelin ennen 98 okt., mutta viime vuodet 95 okt., Venttiilin suoja-ainetta olen kans käyttänyt jonkin verran, Matkaillut olen kans pyörällä mm. Adrianmerelle useamman kerran, viimeksi 2011. Vakaa pyörä kulkemaan vieläkin. Ja olihan pyörä aikoinaan yhdessä 1000 cebarin kanssa maailman nopein sarjavalmisteinen.
    Viimeksi muokannut: Rosso; 26.07.2018 klo 09:26.
    3 Kawaa ja Honda