Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
  1. #31
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Otsikko kuuluu että: Uusi kilonaku hakusessa.

    Ihmettelen, että miks välttämättä uus? Ainoo etu on takuu. Käytetyissä on paljon etuja

    - runsas valikoima
    - takuu ei katkee vaikka vähän rakentelet laitetta (kas kun takuuta yleensä ei enää oo)
    - kiinni oleva pääoma pieni tai olematon, hankitusta laitteesta riippuen
    - rakentamisen ilo käytetyssä potenssiin viisi verrattuna uuteen

    t: nimimerkki "toinen kausi alkaa SV1000N:llä, ja hauskaa on opetella kumppanin tavoille päivä kerrallaan"
    SV nyt on semmonen malmikasa että se on lähempänä HD:ta kuin esim 1100 Tuonoa.

    Ja mikä vitun ongelma sen kanssa on että joku haluaa ostaa UUDEN pyörän, se tarkoittaa vaan sitä että se tulee joskus käytettyjen markkinoille kans.

    Ite olen helvetin tyytyväinen että joillakin on vielä varaa/mahdollisuutta ostaa uusia pyöriä liikkeistä.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  2. #32
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Otsikko kuuluu että: Uusi kilonaku hakusessa.

    Ihmettelen, että miks välttämättä uus? Ainoo etu on takuu. Käytetyissä on paljon etuja

    - runsas valikoima
    - takuu ei katkee vaikka vähän rakentelet laitetta (kas kun takuuta yleensä ei enää oo)
    - kiinni oleva pääoma pieni tai olematon, hankitusta laitteesta riippuen
    - rakentamisen ilo käytetyssä potenssiin viisi verrattuna uuteen

    t: nimimerkki "toinen kausi alkaa SV1000N:llä, ja hauskaa on opetella kumppanin tavoille päivä kerrallaan"

    P.S.

    Yleisesti ottaen nämä kyselyt "mikä valita" on niin turhia kuin olla voi. Kukaan muu ei vai lukea sun ajatuksia mistä pidät ja mikä sulle sopii kuin sinä ite. Joten AINOA OIKEA vastaus tällaisiin kyselihin on "mene pois foorumeilta ja käy koeajamassa eri pelejä, sillä se selviää, ei millään muulla". Esim minä luulin pitäväni rivinelosista, mutta erehdyin koeajamaan isoa V-2:sta...
    Komppaan tätä.
  3. #33
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    SV nyt on semmonen malmikasa että se on lähempänä HD:ta kuin esim 1100 Tuonoa.

    Ja mikä vitun ongelma sen kanssa on että joku haluaa ostaa UUDEN pyörän, se tarkoittaa vaan sitä että se tulee joskus käytettyjen markkinoille kans.

    Ite olen helvetin tyytyväinen että joillakin on vielä varaa/mahdollisuutta ostaa uusia pyöriä liikkeistä.
    Vittu ei suinkaan ole ongelma. Vittu on naisen sukupuolielin, ja sehän ei oo ongelma.

    Kerroin vaihtoehtoisen mahdollisuuden. Jos se aiheuttaa ärsytystä niin hienoa. Kertoo enempi susta kuin minusta, ja auttaa varmaan helvetisti kysymyksen esittäjää valinnassaan...

    Malmikasa? Sulla paljonkin ajokokemusta SV:stä? No joo, 185 kg kuivapaino on tietty hirveesti. Sopii toisille, mutta ei kaikille Jokainen valitkoon itselleen mieluisen kulkuneuvon. Itse en kovin montaa eri mallia ole tyypittänyt (en Tuonoa enkä HD:tä joten en osaa sanoa kumpaa lähempänä SV oikeasti on), mutta tämän nykyisen kanssa toistaiseksi olen viihtynyt oikein mainiosti. Muullahan ei oo merkitystä. Aiheen aloittaja toivottavasti tekee itselleen mieluisimman valinnan ja on sen kanssa tyytyväinen.
    Viimeksi muokannut: Havis; 22.07.2018 klo 03:15.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  4. #34
    Vaikka Ducati poissuljettiin. Niin koska tuo vaan on niin kaunis.

    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Testi
  5. #35
    Jonkunhan se uusikin on ostettava, että sen saa sitten toinen halvalla käytettynä. Jos taloudellinen tilanne sen sallii, uuden ostaminen ei todelkakaan ole huono vaihtoehto.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  6. #36
    Jos pystyy ja haluaa pistää pyörään uuden verran rahaa kiinni niin mikä jottei.

    Ite olen tänä vuonna koeajanut 14 uutta eri mallia ja pari vanhempaa lisäksi.
    Itse en noita elektronisia apuvälineitä juuri kaipaa. Toki Absit on jees, mutta nehän nyt on olleet jo monta vuotta perusmalleista lähtien.

    Kovin suolaiselta tuntuis maksaa vaikka tommosesta Superdukesta 23 tonnia. B-kingi maksoi 30% tuosta. Toki ne on monella tapaa erilaisia ja monessa asiassa superduke päihittää ton B-kingin. Mutta on myös paljon asioita, joista tykkään B-kingissä enempi. Hauskahan tuo superi on, mutta en mä siihen välttämättä noin paljoa satsaisi, vaikka pystyisikin.
    Ehkä ennemmin hommaisin sen kivan kakkospelin, jolla pääsee ajelemaan eri paikossa. Ja toki tuolla 23 tonnilla hommais jonkun kivan harrastevehkeenkin vielä kaupanpäälle

    Toki se jää sitten jokaiselle mietittäväksi, mitä asioita arvottaa pyörässä ja mistä haluaa maksaa.
  7. #37
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    SV nyt on semmonen malmikasa että se on lähempänä HD:ta kuin esim 1100 Tuonoa.

    Ja mikä vitun ongelma sen kanssa on että joku haluaa ostaa UUDEN pyörän, se tarkoittaa vaan sitä että se tulee joskus käytettyjen markkinoille kans.

    Ite olen helvetin tyytyväinen että joillakin on vielä varaa/mahdollisuutta ostaa uusia pyöriä liikkeistä.
    Mikäs vittu sua risoo? Havis ei tainnut edes missään vaiheessa ehdottaa että aloittajan täytyisi ostaa SV vaan toi käytetyn etuja esiin.


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  8. #38
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    Mikäs vittu sua risoo? Havis ei tainnut edes missään vaiheessa ehdottaa että aloittajan täytyisi ostaa SV vaan toi käytetyn etuja esiin.
    Varmaankin yks kiinnileikannu R6 moottori.
    Superbike #7
  9. #39
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin yks kiinnileikannu R6 moottori.
    (ei sais, mut lipsahti)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #40
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Varmaankin yks kiinnileikannu R6 moottori.
    Jaa.. Vai sillälailla. No sittenhän se malmikasa löytyykin omasta tallista

    Posin kautta.. Ens kesänä paremmalla kunnolla kun vetää loppukesän fillarilla


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  11. #41
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    Jaa.. Vai sillälailla. No sittenhän se malmikasa löytyykin omasta tallista

    Posin kautta.. Ens kesänä paremmalla kunnolla kun vetää loppukesän fillarilla
    Peli on jo ajokunnossa. Ei se kauaa sen kanssa nussinut.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #42
    Päivitystä ketjuun.

    Pääsin tänään koeponnistamaan Tuono 1100 RR:ää huolellisemmin. Sekalaista hellesään ajoa pääasiassa hienoilla mutkateillä 3 1/2 h.

    Helevetin hieno pyörä... Pauhua riittää konehuoneessa ja aivan jäätävän hyvä tuo perusalusta. Mitähän extraa Factory-Öhlinseistä vielä tuohon saa?

    Äänet vakiotötterölläkin tosi makeat. Parhaat vakiopörinät, mitä vastaan on tullut.

    Yllättävän mukava pyörä ajaa, vaikka aluksi olemus tuntuu aikas kyykkypyörämäiseltä. Perse ei puutunut koeajon aikana, eikä muutakaan valitettavaa ergomian suhteen löytynyt.

    Ajokortti on kyllä höllässä tuolla pyörällä, kun rajoitusten mukaan kruisailu ei kyllä ole tuota pyörää varten.

    Jos tunteella valitsen -> Tuono.

    Jos enemmän käytännöllisyyden, ulkonäön, laadun tunteen ja mukavuuden perusteella -> Speed Triple.

    Taidan jättää päätöksen keväälle.
  13. #43
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Peli on jo ajokunnossa. Ei se kauaa sen kanssa nussinut.
    Mitä tommosessa moottorin vaihdossa nyt menee? Joku kaheksan tuntia?
    Superbike #7
  14. #44
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mitä tommosessa moottorin vaihdossa nyt menee? Joku kaheksan tuntia?
    Kait se on siitä kiinni kuinka tuttua hommaa on, meikäkin saa kaasarit pöydälle moposta aika vikkelään
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  15. #45
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Päivitystä ketjuun.

    Pääsin tänään koeponnistamaan Tuono 1100 RR:ää huolellisemmin. Sekalaista hellesään ajoa pääasiassa hienoilla mutkateillä 3 1/2 h.

    Helevetin hieno pyörä... Pauhua riittää konehuoneessa ja aivan jäätävän hyvä tuo perusalusta. Mitähän extraa Factory-Öhlinseistä vielä tuohon saa?

    Äänet vakiotötterölläkin tosi makeat. Parhaat vakiopörinät, mitä vastaan on tullut.

    Yllättävän mukava pyörä ajaa, vaikka aluksi olemus tuntuu aikas kyykkypyörämäiseltä. Perse ei puutunut koeajon aikana, eikä muutakaan valitettavaa ergomian suhteen löytynyt.

    Ajokortti on kyllä höllässä tuolla pyörällä, kun rajoitusten mukaan kruisailu ei kyllä ole tuota pyörää varten.

    Jos tunteella valitsen -> Tuono.

    Jos enemmän käytännöllisyyden, ulkonäön, laadun tunteen ja mukavuuden perusteella -> Speed Triple.

    Taidan jättää päätöksen keväälle.
    Tunteella tuli päätettyä ja Tuono on alla toukokuun alussa. Kiitokset osallistumisesta.
  16. #46
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Tunteella tuli päätettyä ja Tuono on alla toukokuun alussa. Kiitokset osallistumisesta.
    Kateellinen!
    Se maksaa kuka nauttii!
  17. #47
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Tunteella tuli päätettyä ja Tuono on alla toukokuun alussa. Kiitokset osallistumisesta.
    Loistava valinta
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  18. #48
    Tuono on sairaan hieno laite. Muutaman kerran tullut ajettua ja aina olen tykännyt kuin hullu puurosta. Siinä on brutaalia voimaa koneessa. Mulle pitkäkoipiselle jalkatapit on vaan tosi korkeella, mutta jos siihen saa siirtotapit niin voisi kyllä laittaa alle.
    Italiaisuutta pidän myös pelkkänä plussana niissä laitteissa on sielu.
    Oma MT-10 SP on mahtava laite myös, ja crosplane moottori ja öhlingsit toimii yhteen hienosti. Yammu jää kyllä sielukkuudessa kakkoseksi mutta mun kurvailuun passeli peli ja siihen sai vähän myös kuljetuskapasiteettia kiinni ja tuulisuojaa mitä pappa tarvitsee.
    Onnittelut ostoksesta et tule katumaan.
    Ducati Desertx


    Mp historia.
    Suzuki x1
    Yamaha x2
    Aprilia x1
    Kawasaki x2
    Ducati x4
    Indian x1
  19. #49
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Tunteella tuli päätettyä ja Tuono on alla toukokuun alussa. Kiitokset osallistumisesta.
    Eihän se väärin ole vaikka valkkaa tunteella sen parhaan päältä.
    Supermoto
  20. #50
    Eikös tuo uusin painos Trumpasta ole voittanut melko monta testiä? Itse joskus trumpan omistaneena voin sanoa, että hyvä pyörä. Uudemmista en osaa sanoa mitään. Noista vaihtoehdoista tuskin mikään menee pieleen. Varmasti kaikki hyviä.

    Täällä jotain mainittiin rahastakin, mutta vielä kukaan ei ole maininnut jälleenmyyntiarvoa. Veikkaan että Aprilialla tai Trumpalla tulee ehkä eniten tappiota vaihdettaessa uuteen parin kolmen kauden jälkeen. Bemari varmasti pitää arvonsa paremmin jos tällä nyt on mitään merkitystä.
  21. #51
    No mutta rahahan nyt on sivuseikka kun veetään syjämmen äänellä
  22. #52
    Lainaa Waltsu83 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo uusin painos Trumpasta ole voittanut melko monta testiä? Itse joskus trumpan omistaneena voin sanoa, että hyvä pyörä. Uudemmista en osaa sanoa mitään. Noista vaihtoehdoista tuskin mikään menee pieleen. Varmasti kaikki hyviä.

    Täällä jotain mainittiin rahastakin, mutta vielä kukaan ei ole maininnut jälleenmyyntiarvoa. Veikkaan että Aprilialla tai Trumpalla tulee ehkä eniten tappiota vaihdettaessa uuteen parin kolmen kauden jälkeen. Bemari varmasti pitää arvonsa paremmin jos tällä nyt on mitään merkitystä.
    Eipä noiden Tuonojen hinnat ainakaan kovin lujaa tunnu tulevan alas..
    Se maksaa kuka nauttii!
  23. #53
    Mä ajelin yhden kesän S1000R:llä! On ihan huikee peli taipumaan mutkaan ja voimaahan riittää... Yhden Tuonon omistajan kanssa vaihdettiin kerran pyöriä ja molemmat oltiin ihan muikeena. Kaveri tykkäs mun Biimeristä ja mä sen Tuonosta ihan hullun lailla.
    S1000R vaihtui sittemmin XR:ään koska tourinkin on enemmän mun juttu (vaikka R:lläkin tuli Euroopassa käytyä).
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #54
    Päivitystä...

    Pari päivää ollut Tuono alla ja leuat puutuneena kestovirneestä.

    J***lauta mikä pyörä!
  25. #55
    kannattaa ottaa varovasti. Sulla on juuri sen verran kokemusta, että alkaa tuntua että osaa. Ja sehän se vaarallisin kohta on. Tuonon nopeus on sitä luokkaa, että tapahtumat pitää 'ennustaa', eikä enää reakoida niihin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #56
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    kannattaa ottaa varovasti. Sulla on juuri sen verran kokemusta, että alkaa tuntua että osaa. Ja sehän se vaarallisin kohta on. Tuonon nopeus on sitä luokkaa, että tapahtumat pitää 'ennustaa', eikä enää reakoida niihin.
    Joo, täytyy pysyä hereillä. Varovaisemmin tuolla on tullut ajeltua kuin Triplellä. Tripleä sai käskeä hana auki, mutta tämä lennättää kuuhun jos niin tekee.
  27. #57
    [Tuo... tuo... Tuono saa ihan änkyttämään.

    Heti KUN voitan lotossa, ostan noita kaksi, että kun toinen on huollossa, niin toinen saa hanaa
  28. #58
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Päivitystä...

    Pari päivää ollut Tuono alla ja leuat puutuneena kestovirneestä.

    J***lauta mikä pyörä!
    Olen fundeerannu että käyn ajamassa RR:n (Factory menee hieman mahdollisen putjetin yli...) ja jos sen jälkeen sellainen vielä kiihottaa niin kukapa tietää pitääkö ostaa pois kuleksimasta. Mistä firmasta sait halvimmalla vakuutuksen? Kärsiikö kysyä vakuutuksen hintaa(?).
  29. #59
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Olen fundeerannu että käyn ajamassa RR:n (Factory menee hieman mahdollisen putjetin yli...) ja jos sen jälkeen sellainen vielä kiihottaa niin kukapa tietää pitääkö ostaa pois kuleksimasta. Mistä firmasta sait halvimmalla vakuutuksen? Kärsiikö kysyä vakuutuksen hintaa(?).
    Ifistä on vakuutus ja noin 200€/ajokuukausi. Bonukset 50% ja 80%. Kallis tuo on vakuuttaa, mutta mahtava pyörä muutoin. Joka aamu hymy naamalla, kun pääse työpaikan parkkikselle.
  30.  
  31. #60
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Ifistä on vakuutus ja noin 200€/ajokuukausi. Bonukset 50% ja 80%. Kallis tuo on vakuuttaa, mutta mahtava pyörä muutoin. Joka aamu hymy naamalla, kun pääse työpaikan parkkikselle.
    No ei tuo mun mielestä kalliilta tunnu, pointsit mukaan luettuna. Itse maksan paljon enemmän vanhasta prutkusta..
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen