Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mitäs mieltä olette tälläisessä, tai siis tämän värisestä kypärästä ja tietysti tuoko tämä näkyvyyttä liikenteessä, lähinnä turvallisuutta ajatellen.
    Näytti ainakin muutamalla tunnetulla valmistajalla olevan tätä väriä avattavissa malleissa...
  2. #2
    Väittäävät, että valkoinen kypärä näkyy paremmin...
  3. #3
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Väittäävät, että valkoinen kypärä näkyy paremmin...
    IMO molemmat näkyy hyvin.

    Mm tausta sit ratkasee kumpi erottuu paremmin. Esim keväällä ja syksyllä kun on paljon keltasia värejä luonnossa, urbaanissa ympäritössä ja ajoneuvoissa on sit jonkun verran valkosta/vaaleaa jne.

    Toki valkone pyörä ja valkonen kypärä aiheuttaa havaintoreaktion kyllä missä vaan.

    Sitten lopulta on omassa silmässä se että minkä värin haluaa vetää päähänsä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #4
    Itse mietin myös sitä, että poliisi käyttää valkoista kypärää, mutta liekönee tämä asuste kokonaisuuten liittyvä asia sitten, kun enempi turvallisuuteen... toi tietysti aina häkellyttää kun tulee vastaan valkoinen pyörä ja kypärä ja sinistä vaatetusta
  5. #5
    No pakkoko sen on olla kokovalkoinen? Monilla valmistajilla on pääväriltään valkoisia mutta kuitenkin selkeästi kuvioituja malleja, jolloin tuota poliisi-illuusiota ei synny.
  6. #6
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    poliisi-illuusiota ei synny.
    Eikös se juuri takaa sen näkyvyyden, jota tässä haetaan...
  7. #7
    Vaimolla on sen moinen enskapotta. Metsässä erottuu hyvin, helppo löytää jos makoilee jossakn kivenkolossa pyörän alla tai mököttää kannonnokassa kun minun sanomani "ihan ajettava paikka" ei muka sitä ole.
    Liikenteessä sillä varmaan saa itselleen hyvän mielen mutta eikö liivi olisi halvempi.
  8. #8
    Kirkuvankeltaisella kypärällä saa liikennevaloissa kavereita, nimittäin pimppareita. Minulla oli joskus mopoiässä kypärä, jossa kirkkaan punainen vauhtiraita molemmilla sivuilla. Taisi siinä jotain kirkkaansinistäkin olla. Kerran pisti kaulaan ampiainen tuo ruukku päässä. Näkyvyydelläkin on siis hintansa.

    P.S. Keltaisesta tuntuvat pimpparit tykkäävän, kun viimetteeksi katselin kun pojat juoksi Helsinki Cupissa pimppareita pakoon Klubin keltainen vieraspelipaita päällään. Suosiota riitti, mutta matsit tuli onneksi pelattua kunnialla loppuun, pimppareista huolimatta.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  9.  
  10. #9
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Vaimolla on sen moinen enskapotta. Metsässä erottuu hyvin, helppo löytää jos makoilee jossakn kivenkolossa pyörän alla tai mököttää kannonnokassa kun minun sanomani "ihan ajettava paikka" ei muka sitä ole.
    Liikenteessä sillä varmaan saa itselleen hyvän mielen mutta eikö liivi olisi halvempi.
    Riippuu pyörästä. Matkavarustuksessa (mukaanlukien tankkilaukku) ei minun tapauksesssa liivi näy edestä katsottuna lainkaan.
    Seuraavaan ajotakkiin tulee keltaiset hartianseudut, mikä alkaa olla yleinen tapa. Ne nousee esiin myös edestäpäin.
    FJR -17