Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 119:sta
  1. #31
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kauniista sanoista ja yleistämisestä
    Ole hyvä vain. Myönnettäköön että kommentin jyrkkyyteen vaikutti osaltaan (melko luotettava) tieto tapahtuneesta kiilaamisesta sekä omakohtainen kokemus viikon takaa kun eräs audilla liikenteessä ollut teiden ritari liimautui kiinni takarenkaaseen kun ohituskaista ei riittänytkään ja ilmaisi runsaalla äänimerkin käytöllä ettei minun ollut soveliasta yrittää jättää minkäänlaista turvaväliä edellä olevaan joka ehti ohituskaistalta juuri ja juuri edelle...

    Noitahan on jonkin verran tutkittu ja kyllähän siellä kaaharitilaston kärkipäässä on ne kolme isoa saksalaista baijerilainen etunenässä. Että ei se kommentti täysin perusteetonkaan ollut, enkä väittänyt kaikkien bemari ja audikuskien olevan törttöjä. Ja jos se loukattua mieltä lohduttaa niin oma automerkki on siinä tilastossa heti seuraavana niiden saksalaisten perässä...
    Yamaha FJR -07
  2. #32
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ei jaksaisi kaivella vanhoja ketjuja, mutta eikös "vaijerikaide"-episodin yhteydessä tuo esitetty ihan viralliselta puolelta? Silloin muistaakseni ihan tosissaan ja hyvässä uskossa tiedusteltiin, eikö olisi mahdollista estää motoristien luisuminen kaiteen alta tai tolppaa päin. Ei ollut mahdollista, koska lumimies.
    Eikös toi lumimies -vastaus tullut kun ehdotettiin jossain/joskus niitä alempia kaiteita teiden ulkosyrjille paikkoihin missä on sekä kurvi että kaide? Mutta hyvinhän ne lumet saadaan pois vaikka on betonikaiteetkin

    https://goo.gl/maps/7LEYCnZTYiS2
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #33
    Betoninen keskikaide on mm. VT25:llä Lohjalla, vesitornin ympyrän ja Lohjan keskustan liittymän välillä. Jokunen kerta on tuosta tullut ajeltua ja ei siinä kyllä mitään ongelmaa ole lumen kertymisessä keskibetoniin.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  4. #34
    Lainaa RoadHawk kirjoitti Katso viesti
    Ole hyvä vain. Myönnettäköön että kommentin jyrkkyyteen vaikutti osaltaan (melko luotettava) tieto tapahtuneesta kiilaamisesta sekä omakohtainen kokemus viikon takaa kun eräs audilla liikenteessä ollut teiden ritari liimautui kiinni takarenkaaseen kun ohituskaista ei riittänytkään ja ilmaisi runsaalla äänimerkin käytöllä ettei minun ollut soveliasta yrittää jättää minkäänlaista turvaväliä edellä olevaan joka ehti ohituskaistalta juuri ja juuri edelle...

    Noitahan on jonkin verran tutkittu ja kyllähän siellä kaaharitilaston kärkipäässä on ne kolme isoa saksalaista baijerilainen etunenässä. Että ei se kommentti täysin perusteetonkaan ollut, enkä väittänyt kaikkien bemari ja audikuskien olevan törttöjä. Ja jos se loukattua mieltä lohduttaa niin oma automerkki on siinä tilastossa heti seuraavana niiden saksalaisten perässä...
    Samat merkit aiheuttavat eniten ongelmia täällä Englannissakin, valitettavasti.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #35
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Ja paskan marjat, kaikkein urpoimmat ajaa skodalla
    Onko sulla Skoda?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #36
    Kantsiiko siitä automerkistä sen enempiä keskustella, kun sillä ei loppuperin ole mitään merkitystä tapahtumaan. Kuski on se joka sitä ajaa ja jonka sietää katsoa peiliin, jos on syyllinen.

    T. Saabisti
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  7. #37
    Miulla on pieni punainen bemari. Sillä on vaan ihan mahdottoman hauska ajaa. Olen ihan valmis myöntämään, että varmasti suurempi m*lkkukeskittymä on tämän merkin ratissa, mutta luonnollisestikin itse olen keskivertoa parempi kuljettaja kuten 99 % maailman ihmisistä. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että kanssakulkijoiden suhtautuminen on lähtökohtaisesti hyökkäävämpää. Aikaisemmin ajelin Skodalla, ja sillä sai olla ihan rauhassa. En usko että ajotyyli yhdessä yössä muuttui, ja tuo oma bemmin räppänä on ulkonäöltään vielä hyvinkin "akkain auto" ja ihan puhdas kauppakassi, mutta auta armias että ne munuaiset provosoi jo liikennevaloissa seisoessaan joitakin. Tyhjässäkään parkkihallissa ei parane jättää yhtään vinoon ruutuun ettei joku laita kuvaa Iltapuluun.

    Oma mutu on että Volvokuskitkin on yllättävän m*lkkuja, mutta kyllä, diudit ja bemmit on tilastokärjessä ihan syystä. Mahtunee meitä siis monenlaisia vaikka minkä ratin taakse, tippaakaan myötätuntoa en tässä bemarikuskia kohtaan tunne.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  8. #38
    Päivänsäteen kanssa samat havainnot kun vw:stä siirryttiin pemariin, nyt sitten ollaan silmätikkuja niin hyvässä kun pahassa. Voisin avautua aiheesta enemmänkin mutta eiköhän tämä riitä tässä topicissa mun osalta.

    R.I.P menehtyneelle motoristille ja jaksamista omaisille sekä kavereille
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #39
    Lainaa RoadHawk kirjoitti Katso viesti
    ... ne kolme isoa saksalaista baijerilainen etunenässä...
    Itse asiassa kaikki kolme tulevat Baijerista. Mersu Stuttgartista, Bemari Münchenistä ja Audi Ingolstadtista.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  10. #40
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    että ohituskaistalla tapahtunut onnettomuus johti moottoripyöräilijän kuolemaan.


    Mielenkiintoista.
    Miksi ”mielenkiintoista” tai miksi moinen kommentti?
  11. #41
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa kaikki kolme tulevat Baijerista. Mersu Stuttgartista, Bemari Münchenistä ja Audi Ingolstadtista.
    Stuttgart ei ole Baijerissa. Baden- Wurttenbergin osavaltion pääkaupunki.
  12. #42
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eikös toi lumimies -vastaus tullut kun ehdotettiin jossain/joskus niitä alempia kaiteita teiden ulkosyrjille paikkoihin missä on sekä kurvi että kaide? Mutta hyvinhän ne lumet saadaan pois vaikka on betonikaiteetkin

    https://goo.gl/maps/7LEYCnZTYiS2
    Andaluciassa asia on ratkaistu näin: https://www.google.fi/maps/@36.31215...7i13312!8i6656
    Yksinkertainen ja lähes ilmainen ratkaisu mutkissa. Eipä siellä tietty ole luntakaan...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  13. #43
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Andaluciassa asia on ratkaistu näin: https://www.google.fi/maps/@36.31215...7i13312!8i6656
    Yksinkertainen ja lähes ilmainen ratkaisu mutkissa. Eipä siellä tietty ole luntakaan...

    -jp-
    Meillähän tuo lumikortti voidaan vetää tarvittaessa esiin kun halutaan tietynlainen lopputulos. Kumma kyllä reunukset ja jonninjoutavat korokkeet risteyksissä taas eivät haittaa kunnossapitoa yhtään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #44
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Meillähän tuo lumikortti voidaan vetää tarvittaessa esiin kun halutaan tietynlainen lopputulos. Kumma kyllä reunukset ja jonninjoutavat korokkeet risteyksissä taas eivät haittaa kunnossapitoa yhtään.
    Tulkintavara on hieno asia .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #45
    Liittyi Oct 2017
    Padasjoki, Päijät-Häme
    Bemari miehet ilmoittautuneet.


    "Sisä-Suomen poliisilaitos
    22 tuntia
    PÄIVITYS 10.7.2018: Eilen etsimämme BMW-henkilöautolla liikkuneet miehet ovat ilmoittautuneet itse poliisille eilen iltapäivällä Etelä-Suomessa. Henkilöt ovat alustavassa puhutuksessa kertoneet tapahtumasta omat havaintonsa.

    Poliisi kiittää saaduista vihjeistä, päivityksen erinomaisesta jaosta täällä Facebookissa ja jatkaa tapahtumien tutkintaa."
    Honda VF750C Magna 1982
  16. #46
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eikös toi lumimies -vastaus tullut kun ehdotettiin jossain/joskus niitä alempia kaiteita teiden ulkosyrjille paikkoihin missä on sekä kurvi että kaide?
    No tuossa esim. yksi toteutus ulkokaaren alakaiteesta

    https://goo.gl/maps/zZQYg45kGxL2
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #47
    Lainaa Päivänsäde kirjoitti Katso viesti
    Miulla on pieni punainen bemari. Sillä on vaan ihan mahdottoman hauska ajaa. Olen ihan valmis myöntämään, että varmasti suurempi m*lkkukeskittymä on tämän merkin ratissa, mutta luonnollisestikin itse olen keskivertoa parempi kuljettaja kuten 99 % maailman ihmisistä. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että kanssakulkijoiden suhtautuminen on lähtökohtaisesti hyökkäävämpää. Aikaisemmin ajelin Skodalla, ja sillä sai olla ihan rauhassa. En usko että ajotyyli yhdessä yössä muuttui, ja tuo oma bemmin räppänä on ulkonäöltään vielä hyvinkin "akkain auto" ja ihan puhdas kauppakassi, mutta auta armias että ne munuaiset provosoi jo liikennevaloissa seisoessaan joitakin. Tyhjässäkään parkkihallissa ei parane jättää yhtään vinoon ruutuun ettei joku laita kuvaa Iltapuluun.

    Oma mutu on että Volvokuskitkin on yllättävän m*lkkuja, mutta kyllä, diudit ja bemmit on tilastokärjessä ihan syystä. Mahtunee meitä siis monenlaisia vaikka minkä ratin taakse, tippaakaan myötätuntoa en tässä bemarikuskia kohtaan tunne.
    Samat havainnot. Vaihto Skodasta Audi A4 Quattroon ja alkoi tuntumaan että mitä ruosteisempi kippo, sitä torkeämmin se käyttäytyy Audi-kuskia kohtaan. Eli on sitä vikaa myös siinä päässä, aikalaillakin. Vaimo ei uskonut kun kerroin havainnoista, ennen kuin oli itse ajellut sillä jonkin aikaa työreissuni aikana. Totesi että olin ihan oikeassa.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  18. #48
    jos ja kun löytävät, niin saa varmaan ankaraa sormen heristystä. Kortti lähtee lyhemmäksi ajaksi kuin motoristilta tyhjän tien kiihdytyksestä.

    Liikenteessä kannattaa pitää mielessä, että jokainen vapaalla oleva psykopaatti, hullu ja sarjamurhaaja/sarjahukuttaja on myös siellä liikenteessä. samaa sarjaa kuin "hullutkin käy peruskoulun"
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  19. #49
    BMW:llä liikkuneet henkilöt ovat ilmoittautuneet poliisille ja kertoneet oman versionsa tapahtumista.
    Päivitys Sisä-Suomen poliisilaitoksen Facebooksivulta 10.7 -18
  20. #50
    Lainaa Urpox kirjoitti Katso viesti
    Miksi ”mielenkiintoista” tai miksi moinen kommentti?
    Kommentti oli kirjoitettu ensilukemisen jälkeen, ennen spekulaatiota.
    Sen takia kirjoitin "mielenkiintoista", että mihin tämä aihe lähtee ja mikä on lopulta se onnettomuuden syy.

    Mielenkiinnosta aihetta ja varsinkin onnettomuuden syytä kohtaan.
  21. #51
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Trollaaminen ainoana toimintamallina ei kyllä mahdu hyvän ja asiallisen käytöksen rajoihin.

    Sananvapaudella ei ole tällaisten palstojen kanssa yhtään mitään tekemistä. Ylläpitäjä/palstan omistaja määrittää sen millainen ilmapiiri täällä vallitsee karsimalla pahimmat peelot ja öykkärit pois. Jos ylläpito on sitä mieltä että tämän kaverin trollaukset ovat heistä asiallisia ja vievät keskustelua ja ilmapiiriä oikeaan suuntaan, niin sitten se on niin. Toiset kirjoittajat ovat ehkä toista mieltä. Ja saattavat äänestää jaloillaan, ei kun näppiksellään.

    Ihan vastikää tein niin itsekin, kun erään harrastuspalstan valtasivat öykkärit jotka alkoivat rähjätä joka asiasta ja olivat agressiivisia toisia kohtaan. Eipä siellä enää sitten kovin paljoa näköjään nykyään sitten enää tapahdukaan, peelot riehuvat keskenään ja ihmettelevät miksi porukkaa ei näy. Mutta kuten eräs siinä ketjussa jossa moista pohtivat, tiivisti heidän asenteensa " jos ei perse kestä merivettä ei tänne kannata tulla inisemään". Siellähän trollaavat nykyään sitten vain toisiaan, näköjään.
    Minulla iskee siilipuolustusta päälle, jos aletaan mielipiteiden takia porukkaa heittämään pihalle.
    Toki keskustelupalstat on diktatuurisia järjestelmiä, jolloin pihalle voi lentää ilman hyviä perusteluja.

    Toki modeilla on loppupelissa valta ja voima tehdä päätös, mutta ne pitäisi perustua muuhun kuin hetkelliseen tunnekuohuun ja siihen, että asia tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

    Loppuksi voisi kysyä, että miten määritetään oikea ja väärä mielipide...
  22. #52
    Eiköhän tuo jossain vaiheessa selviä, tuossa on periaatteessa useampiakin mahdollisia asioita miten tilanne on voinut mennä:

    - lähtenyt kiilaamaan tahallaan ja hölmöilylle on tullut kallis hinta (perhettä jäi)
    - ollut niin hirveän kova kiire päästä itse ohittamaan ettei ole katsottu peiliin, pään kääntäminenhän sen varmistamiseksi ettei kuolleessa kulmassa ole ketään on ylipäätään aika monelta liikaa vaadittu nykyään ja sitten käynyt vahinko
    - huomannut ensimmäisen pyörän pystyneen väistämään mutta ei huomioinut mahdollisuutta että takaa voisi olla tulossa enemmänkin

    Hyväksyttäviä vaihtoehtojahan noista ei tietysti ole yksikään. Näin äkkiseltään rikosnimikkeistä tulee mieleen ainakin liikenneturvallisuuden vaarantaminen (perus tai törkeä), liikennepako ja kuolemantuottamus. Poliisi selvittäköön.

    Omakohtaisista kokemuksista, auton vaihtuessa ranskanpullasta Saabiin en huomannut muiden autoilijoiden käyttäytymisessä/suhtautumisessa mitään olennaista eroa. Se usein samaan aikaan matkalla oleva jo vähän kukkealla e-mursulla ajava haluaa aina yhtä hanakasti ohi riippumatta siitä mikä edellä ajavan nopeus on. Ja ohituskaistalla aggressiivisinta menoa näyttävät pitävän bemari ja volvokuskit (joskin aika harvoin näen mitään ihan kamikaze-menoa). Näin 30tkm vuosittaisella ajomäärällä.
    Yamaha FJR -07
  23. #53
    Hyvä että ilmoittautuivat itse. Toivon mukaan totuus tapahtumista selviää, vaikkakaan se ei uhria takaisin tuo.
  24. #54
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Loppuksi voisi kysyä, että miten määritetään oikea ja väärä mielipide...
    Tuo on helppo. Mä oon oikeaas ja muut vääräs.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  25. #55
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minulla iskee siilipuolustusta päälle, jos aletaan mielipiteiden takia porukkaa heittämään pihalle.
    Toki keskustelupalstat on diktatuurisia järjestelmiä, jolloin pihalle voi lentää ilman hyviä perusteluja.

    Toki modeilla on loppupelissa valta ja voima tehdä päätös, mutta ne pitäisi perustua muuhun kuin hetkelliseen tunnekuohuun ja siihen, että asia tuntuu henkilökohtaiselta loukkaukselta.

    Loppuksi voisi kysyä, että miten määritetään oikea ja väärä mielipide...
    Jos se olisikin että mielipiteiden, mutta tässä on kyse käytöstavoista. Ja se on todellakin niin että sen mikä on toivottavaa kullakin keskustelupalstalla, sen määrittää paikan isäntä ja ylläpito, emme me. Ja se linja voi olla sitten ihan mikä tahansa, siinä ei ole mitään sijaa millään sananvapaudella.

    Minäkin suosin sitä että kaikkia mielipiteitä sallitaan, mutta käytöstavat pitää olla eli trollaaminen eli ihmisten tahallinen ärsyttäminen, on se mikä tappaa palstan ilmapiirin todella tehokkaasti. Tämän hemmon mielipiteistä niin väliä, mutta se että hän ihan täysin kiistattomasti trollaa, eli pyrkii ärsyttämään, se ei minusta käy. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  26. #56
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Minäkin suosin sitä että kaikkia mielipiteitä sallitaan, mutta käytöstavat pitää olla eli trollaaminen eli ihmisten tahallinen ärsyttäminen, on se mikä tappaa palstan ilmapiirin todella tehokkaasti. Tämän hemmon mielipiteistä niin väliä, mutta se että hän ihan täysin kiistattomasti trollaa, eli pyrkii ärsyttämään, se ei minusta käy. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
    Tietysti jos asioikseen kirjautuu moottoripyöriä käsittelevälle keskustelupalstalle haukkumaan ja trollailemaan motoristeja, niin kyse tuskin on mistään älyn Tonavasta. Tuon kaltaisen ihmisen elämässä ei vaan voi olla kovin paljoa mielekästä sisältöä, ja täällä pyörivillä ihmisillä taas on varmaankin ainakin yksi harrastus joka tuo iloa elämään ja ehkä sosiaalisia kontaktejakin. Todennäköisesti plehtisen lihakset ei riitä länkyttämiseen nakkikioskilla joten pitää pullistella sitten vaikka täällä. Vaimokin varmaan jätti tai ainakin on nihkeillyt pitkään ja nuoremmat naiset ei syty vetäytyvästä hiusrajasta vaikka hommaisi miten hienon auton ja taas joku ohitti hirmuisen pahaäänisellä mopolla. Voe voe, leppana. *taputtaa plehtisen päätä säälivästi*
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
  27. #57
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Mahdollisesti kiilannut vahingossa, kuskin sairaskohtauskin aina mahdollinen. Se ei tuo autoilijoiden kyky katsoa peiliin ole todellakaan korkealla tasolla. Eilenkin päälle pakittaneen kuskin periaate tuntui olevan selkeästi, että kun ei siellä ruudussa auton takana eilen ollut ketään, niin ei siellä ole tänäänkään. Oli kyllä lahjakas suoritus. Mulla oli pyörä parkkiruudussa keskellä auton takana, ja auto seuraavassa ruudussa edessä.

    Ennen kuin kuski alkoi pakittamaan, hänen on täytynyt kävellä autolleen. Silloinkaan hän ei huomannut takanaan olevaa pyörää. Kuskin ovi oli kadun puolella, joten kävellessään autolleen hänen on täytynyt kiertää auto. Ei näe pyörää takana, matala henkilöauto, jossa suuri takaikkuna. Kun ei siellä ollut ketään kun tulin parkkiin, niin ei ole nytkään Lopuksi en edes käsitä miksi hän peruutti, kun ruudusta pääsi helpoiten pois eteenpäin, mutta nää on näitä.

    Bemarikuski ilmoittautunut mahdollisesti siksi, että autossa pahat jäljet pelleissä ja ei oikein voi piilotellakaan.
    Voinut mennä niin, että yhden pyörän ohi mentyä bemari lähtenyt perään ohittamaan eikä ole vain yksinkertaisesti katsonut peiliin, ja toisen pyörän ohitusnopeuskin on voinut olla suuri. Itsekin monesti vastaavissa paikoissa tulut tonnisella tykiteltyä ohi aika huolella.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  28. #58
    Jos takaa ohitukseen tullutta pyörää ei ole edes kuullut, on mahtanut olla humppakoneet aika kovalla.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  29. #59
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Jos takaa ohitukseen tullutta pyörää ei ole edes kuullut, on mahtanut olla humppakoneet aika kovalla.
    Aika monella ne on. Itse kuljen pääasiassa työmatkat polkupyörällä monesti huutaa stereot kovalla muillakin kuin teineillä. Liikennevaloissa saa sitten välillä kuunnella hands free -puheluitakin, kun autojen äänieristys on mitä on.

    Oma mielipide(en ollut paikalla, enkä ole nähnyt poliisien todistusaineistoa jne) on se, että jokin syyllistävä tekijä bemarikaksikolla on ollut paeta paikalta. Ei ole pelkkää paniikkia siitä, että moottoripyöräilijä osui kaiteeseen.

    Itse suhtaudun eri automerkeillä ajaviin tietynlaisilla stereotypioilla. Jotkut hiillostaa, hurjastelee. Toiset ei käytä vilkkuja, peilejä, ajavat alinopeutta. Ei tietenkään päde kaikkiin kyseisillä automerkeillä ajelijoihin, mutta aina suhtaudun tietyllä ennakkoasenteella.
    Ajelen itse milloin milläkin automerkillä ja olen huomannut, että jotkin merkit synnyttävät osassa kanssa-autoilijoista tunteita/käytösmalleja. Tämäkin taas mutua. Tilastollisia malleja ei ole esittää väitteideni tueksi.
    http://finnishcodriver.blogspot.fi/
  30.  
  31. #60
    Jos takaa tuleva pärrä ei ole ihan valtava mölykone niin ei sitä välttämättä kuule autossa ennen kun se menee vierestä ohi vaikkei rokkikone olisi lainkaan päällä. Viikonloppuna kun mentiin perheen kanssa mökille niin takaa tulleen kyykkypyörän huomasin peileistä kyllä hyvissä ajoin ja yritin tarkkailla peileistä mitä kuljettaja tekee, mutkatiellä kun oltiin, mutta kun kaikkea aikaa ei voi katsoa pelkkään peruutuspeiliin niin ohitus tuli silti aavistuksen yllättäen paikassa missä en välttämättä sitä odottanut. Ei ollut vaaratilannetta sinänsä, ohitus oli nopea (niin kuin noilla yleensäkin) mutta sen koneen kuuli vasta kun se pärähti vieressä ja seuraavan sekunnin murto-osassa pyörä olikin jo ohi. Tilanne oli periaatteessa sellainen missä joku vähän vähemmän moottoripyöräilyä tunteva oman elämänsä reinikainen olisi todennäköisesti vetänyt purut syvälle nenuun kun "ne kaahaa!11!11" (plehtinen, anyone? ) mutta toisaalta en itsekään halua viettää MP:llä kovin montaa ylimääräistä hetkeä kotilon vierellä ohitustilanteessa. Ainakaan jos ajetaan jonossa ja on mahdollisuus että autoilija lähtee ohittamaan....
    Yamaha FJR -07
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen