Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    MP-radalla tämä olikin jo jaossa mutta laitetaan nyt tännekin yleisön pyynnöstä:

    https://youtu.be/b6ZsmpnJAu4

    Olkaapa hyvät
    -
  2. #2
    Oli ehkä hieman suppea testi tämä.. Kai tuossa pitäisi olla muutama nopeus väliltä 50km/h ja 200 km/h. Toisekseen aika pistemäinen tuo "paine" eli kohdistuu todella pienelle alueelle, sama kuin tuikkais puukolla ja ihmettelee että katos meni läpi ja todeta että ei siis eroa.

    Enkä tällä halua mollata pakistanilaisia/länsimaisia nahkoja tai testin tekijää, vaikka negatiivistä palautetta annankin.
    Se maksaa kuka nauttii!
  3. #3
    Varsinainen testi
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  4. #4
    Jaa että yksikään valmistaja ei tee nahkapukua joka kestää 200km/h kaatumisen? No mitenkäs jätkät liukuu radalla kahtasataa aika hiton usein eikä mene kertaakaan läpi?

    Tehdään seuraavaksi sadeasu testi jossa asu upotetaan päiväksi vesisaaviin ja todetaan että "noni kastuihan se sisältäkin, ihan surkea"
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #5
    Olen ensimmäisenä valmis myöntämään että testi oli hyvin yksinkertaistettu, suppea ja epätieteellinen.
    Tietenkään kuorma ei käytännössä ole pistemäinen + aika monta muuta oikaisua.

    Keskustelu lähti alun perin mp-radalta jossa kyselin kokemuksia ”unbranded” valmistajista. Referensseja löytyi huonosti (pl. yksi video, kiitos siitä) mutta lähtökohtaisesti suurin osa jengistä oli sitä mieltä että suoraan Pakistanista saa pelkkää kuraa.

    Ainut mitä videolla todistettiin oli se että jokainen nahka pettää riittävän kuorman alla eikä tässä juuri ollut eroja.

    Erittäin mielelläni näkisin jonkin suorittavan virallisen testauksen, ainakin osittain soveltuva standardi lienee:

    https://www.astm.org/Standards/D4704.htm

    Sitten vielä valmistajilta luvat testiin ja ei muuta kuin menoksi.

    Itse sain parilta vapaaehtoiselta koepalat postitettuna (kiitos heille) joten voin osallistua kustannuksiin sanotaan vaikka vitosella.
    -
  6. #6
    Samanlaisilla elukoilla on samanlainen nahka. Joka muuta väittää, on myyntimies.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #7
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Samanlaisilla elukoilla on samanlainen nahka. Joka muuta väittää, on myyntimies.
    No mää oon sitte myyntimies Eiköhän jokaisen eläimen nahka ole yksilöllinen ja myös sen nahan käsittelyllä vaikutetaan ominaisuuksiin.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  8. #8
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Samanlaisilla elukoilla on samanlainen nahka. Joka muuta väittää, on myyntimies.
    Tämä oli osittain juuri mun pointti. Varmaan(kin) esim. laatumerkki X:n eur 2500 hintainen puku on parempi kuin eur 400 arvoinen merkitön puku. Mutta onko se kuusi kertaa parempi jäi vielä auki.
    -
  9.  
  10. #9
    Lainaa Mik-koo kirjoitti Katso viesti
    Tämä oli osittain juuri mun pointti. Varmaan(kin) esim. laatumerkki X:n eur 2500 hintainen puku on parempi kuin eur 400 arvoinen merkitön puku. Mutta onko se kuusi kertaa parempi jäi vielä auki.
    Usein tulee niissä ompeleissa se ongelma. Yksinkertainen ommel hajoaa, tupla kestää jo paremmin.
    Nimimerkillä, ostinkos PVC-kamelinnahkaisen puvun
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05