Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Kiinnitysliinat pitäisi käydä ostamassa. Onko niissä periaatteessa mitään eroja? Motonetissä näytti olevan valmiita pakkauksia että irrallisia
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Kiinnitysliinat pitäisi käydä ostamassa. Onko niissä periaatteessa mitään eroja? Motonetissä näytti olevan valmiita pakkauksia että irrallisia
    Mitä kiinnitetään ja minne?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Kiinnitysliinat pitäisi käydä ostamassa. Onko niissä periaatteessa mitään eroja? Motonetissä näytti olevan valmiita pakkauksia että irrallisia
    Jos meinaat mopon laittaa kiinni kärryyn/pakuun, niin suosittelen niitä keltaisia 400kg/800kg vetolujuudella olevia, 25mm leveitä, jotka myydään tuplapakkauksessa. Hiukan pitkät, mutta vetolujuus riittävä.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/4611...m-800-kg-2-kpl
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Tollanen vaikka satulan yli ja biltsun käsinkiristettävät tai samanlaiset alakolmiosta, niin mopo on lujasti kiinni, kuin paska Junttilan tuvan seinässä.

    Jos siis mopoa kärryyn laitetaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Mulla on nämä, ovat hintaansa nähden melko hienot ja toimivat!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #6
    Mulla on ollu punaisia itsestään kelautuvia. Ollu mukavat käyttää ja toimii hyvin. Kiristyskahva on aika pitkä, pitää tarkistaa että se jää sellaiseen asentoon ettei heiluessaan ota pyörään kiinni (pienikin hankaus tekee jäljen).

    Pysyvät puhtaina kun ei häntä pyöri lattialla.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #7
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Kiinnitysliinat pitäisi käydä ostamassa. Onko niissä periaatteessa mitään eroja? Motonetissä näytti olevan valmiita pakkauksia että irrallisia
    Ota ne vihreät 700kg vahvuuksiset. Myydään neljän paketissa.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  8. #8
    Mä käytin aikoinaan mopoissa ja mönkijöissä 50mm leveää liinaa, jäykempi ja leveämpi liina on mukavampi käsitellä, samoin vähän kookkaampi kiristin. Liinat pätkäisin sopivan pituisiksi ja poltin päät ettei ala rispaantua. Onhan tuon kokoiset liinat ylimitoitettuja mutta kestävyys ja käytettävyys parempi kun ohkasilla liinoilla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #9
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mitä kiinnitetään ja minne?
    Pyörä tarkoitus laittaa rekalla (Niinivirta) menemään etelään.
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Pyörä tarkoitus laittaa rekalla (Niinivirta) menemään etelään.
    Jaa... sitten noi halvat räikkäliinasetit on omiaan. Ei harmita jättää niitä jälkeensä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Niitä halpahallien ohuita liinoja saattaa ehkä käyttää just ton yhden kerran mut sit tarvii kattoo ettei ne hinkkaa MIHINKÄÄN terävään. Motonetistäkin saa kyllä ihan kelpo liinoja mutta pitää olla reitattu VÄHINTÄÄN 500Kg että kestävät mitään, tunnistaa siitä että se liinaosa on selvästi paksumpi kun niissä halvimmissa. Niillä "minariliinoilla" ei tee helvettiäkään jos haluat että se on kiinni ja kireällä vielä perilläkin, rataslukko ihan ehdoton jos sidotaan mitään muuta kuin ylitäyttä matkalaukkua. Itse olen tykästynyt käyttämään etupäässä Hakliftin liinoja, kestää ihan ammattikäyttöäkin kunhan muistaa aika-ajoin rasvata vaikka sprayvaseliinilla sen räikkämekanismin eikä kiristä ihan hampaat irvessä. Eipä ne ns. oikeat liinatkaan maksa kuin reilun vitosen laaki ne pienimmät, minusta halpa hinta maksaa parisen kymppiä mielenrauhasta vaikka sitten kertakäyttöön meniskin.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #12
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Pyörä tarkoitus laittaa rekalla (Niinivirta) menemään etelään.
    No sitte ei kannattane noihin kelautuviin satsata. Paksuhko materiaali herättää enemmän luottamusta. Muovipäällysteiset koukut lienee helpommat eikä niillä tee niin helposti naarmuja kuin paljailla.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #13
    Kiitos, niinkuin vähän ajattelin alunperin niin satsaan kunnon liinoihin. Eipä ne paljoa kustanna
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  14. #14
    Ja sitten kannattaa muistaa, kun köyttää motskaria peräkärryyn tms. Aina kun köytetään niin että kiristetään jousitusta vasten, töyssyissä se liina löystyy aina hetkeksi. Joten kannattaa varmistaa se ettei sen liinan koukut pääse irti kiinnityspisteestään hetkellisesti löystyessä tavalla tahi toisella.

    Tuon takia itse käytin aina motskarin köyttämiseen paksua muoviköyttä varsinaiseen sitomiseen. Apuköysinä sitten liinoja tueksi. Esimerkiksi laivoilla riitti räikkäliinat vallan hyvin, kun harva autolautta tekee sellaisia pomppuja että kireät liinat vasten jousitusta löysäisi. Tai jos löysää, mahtaa olla murheista kaikkein pienin

    Toivottavasti en sohaissut muurahaispesää liina vs. köysi
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  15. #15
    Krossipyörää on kuljetettu kärryssä jonkin verran. Motonetin "keskikokoisilla" liinoilla stongasta kiinni ja jouset ainakin 10cm sisään. Takapäästä estetään renkaan nousu ilmaan ja sivusiirtymä liinalla myös.

    Köydet ei ole kuormansidontavälineitä.
  16. #16
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Kiinnitysliinat pitäisi käydä ostamassa. Onko niissä periaatteessa mitään eroja? Motonetissä näytti olevan valmiita pakkauksia että irrallisia
    Jos mopon sitomiseen niin keulaa varten 2x pikalukollisia liinoja ja perää vartrn yks räikkäliina. Räikkäliinoja ei kannata sit ostaa niitä halpoja paskoja. Niissä ne räikät on solmussa ja jumissa muutaman käyttökerran jälkeen.

    Keulassa olen siis käyttänyt näitä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ina-2000016503

    Pujottaa läpi alakolmiosta ja sidontalenkista ja nykäsee tiukalle. Helppo ja nopee
    Superbike #7
  17. #17
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos mopon sitomiseen niin keulaa varten 2x pikalukollisia liinoja ja perää vartrn yks räikkäliina. Räikkäliinoja ei kannata sit ostaa niitä halpoja paskoja. Niissä ne räikät on solmussa ja jumissa muutaman käyttökerran jälkeen.

    Keulassa olen siis käyttänyt näitä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ina-2000016503

    Pujottaa läpi alakolmiosta ja sidontalenkista ja nykäsee tiukalle. Helppo ja nopee
    Aika rohkee oot jos noilla Biltsun kahdanmarkan pikalukkoliinoilla mopon kärryyn sidot. Mä käyttäisin noita korkeintaan ylitäytetyn matkalaukun varmistukseksi. Mut mä olenkin jotenkin räikkäuskovainen...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  18. #18
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mä lastaan aivan väärin mopoja pakuun. Eturengas paikalleen pultatussa telakassa ja noilla Go-Zan suosittelemilla biltema liinoilla jalkatepeista veto ala/etu viistoon pieni kiristys. Ei muita liinoja tai varmennuksia. Tosin ikinä ei ole mopot kaatunu mihinkään suuntaan. Joku kysyi että mitäs sitten kun paku kaatuu katolleen? No en osannu vastata kuin että yleensä pidän pakun pystyssä
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  19. #19
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jos mopon sitomiseen niin keulaa varten 2x pikalukollisia liinoja ja perää vartrn yks räikkäliina. Räikkäliinoja ei kannata sit ostaa niitä halpoja paskoja. Niissä ne räikät on solmussa ja jumissa muutaman käyttökerran jälkeen.

    Keulassa olen siis käyttänyt näitä: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ina-2000016503
    Sama, näin toiminut 20 vuotta. Ja esim viimesenkin 8pv sisällä 5 krt liikutellut kahta prätkää kärryssä. Crosseja, mutta samalla tapaa kulkee Panigale ja muut mopot. Sillä erolla tuohon sun etten sido takaa lainkaan. Uskoisin että joku 70-80 kertaa vuodessa liikuttelen prätkiä vuodessa. Jonkinlaisen näppituntuman luulen omaavani siihen mikä riittää.

    Sitomisleikit mopon kanssa ei oo mun juttu, vaan toi riittävä palvelee tässä kohtaa.

    Tästä setistä pikaliinat, tällä hetkellä taitavat olla 7v vanhat: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...saa-2000031739
    vuoristoatleetti
  20. #20
    Niinivaaran ohje on että
    kuljetustelineeseen; sidontaliinoja oltava vähintään neljä kappaletta, räikällisiä, vetolujuus vähintään 750kg/liina.
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  21. #21
    Lainaa yonez kirjoitti Katso viesti
    Niinivaaran ohje on että
    kuljetustelineeseen; sidontaliinoja oltava vähintään neljä kappaletta, räikällisiä, vetolujuus vähintään 750kg/liina.
    "Nelipistekiinnitystähän" tuossa haettaneen.

    Käytännön tasolla taas mennään sillä, että ilman ajatusta/kokemusta, ylipäänsä kuorman kiinnittämisestä,
    hommasta ei välttämättä tule yhtään mitään millaisilla arsenaaleilla tahansa.

    Eihän se mitään rakettitiedettä ole... kuten ei moni muukaan juttu, mutta jos ajatus ei kanna
    yhtään.... sitten taas ihmetellään kun tässä(kin) taas kävi näin .

    Jos kyyti on tasaista, vaatimuksetkaan eivät ole kummoiset, mutta "massan laki" on armoton
    siinä kohtaa kun alkaa tapahtua.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #22
    Ens ma käyn lataamassa oman mopon Niinivirran telineeseen kiinni. Näkee sitten Milanossa miten vituiksi sekin taas meni. Enkä aio alkaselzeriä käydä hakemassa ja asiasta stressiä tehdä. Vaan kattelen tallista sellaset paskat liinat jotka voi surutta painaa roskikseen Milanossa.
    vuoristoatleetti
  23. #23
    Kukas tää Niinivaara on? Niinivirta on kyllä tuttu...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #24
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Aika rohkee oot jos noilla Biltsun kahdanmarkan pikalukkoliinoilla mopon kärryyn sidot. Mä käyttäisin noita korkeintaan ylitäytetyn matkalaukun varmistukseksi. Mut mä olenkin jotenkin räikkäuskovainen...

    -jp-
    Kotari menee kärryssä mulla noilla ja fiiatin keulan vedän samoilla pikaliinoilla ja perässä räikkäliina. Hyvin on mennyt.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #25
    Vastaavilla koukkupäisillä kitkaliinoilla kuskattu varmaan toistakymmentätuhatta kilometriä yhtä parisataakiloista ja yhtä satakiloista pyörää. Koukut stongaan ja vuoronperään eri puolille kallistaen kiristys. Yksi remmi takavanteiden läpi.
  26. #26
    Kiinnitys onnistuu lähes aina, kun heittää kaikki pyörän yli ulottuvat liinat kauas tapahtumapaikalta. Vieläkin näkee kiinnityksiä, jossa yksi liina vedetään pyörän yli ja kiristetään esim penkin päälle. Siinä ei auta edes 10 tonnin tukkiliina - kaatuu varmasti tien kuoppaisuudesta riippuen joko heti tai hetken päästä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Ens ma käyn lataamassa oman mopon Niinivirran telineeseen kiinni. Näkee sitten Milanossa miten vituiksi sekin taas meni. Enkä aio alkaselzeriä käydä hakemassa ja asiasta stressiä tehdä. Vaan kattelen tallista sellaset paskat liinat jotka voi surutta painaa roskikseen Milanossa.
    Siellä on aika asiantuntevaa ja hyvin ystävällistä henkilökuntaa kyllä paikalla jeesaamassa tai ainakin tsekkaamassa kiinnitykset. Miulla oli viime vuonna kaksi hyvää liinaa ja kaksi sysipaskaa, niin terminaalin ukko vetäisi pyörän kiinni miun kahdella ja kahdella heidän omalla ennenkuin ehdin asiaa edes kummemmin ihmetellä. Itse istuin pyörän päällä pitäen laitetta pystyssä. Rankkaa hommaa.

    Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  28. #28
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Mä lastaan aivan väärin mopoja pakuun. Eturengas paikalleen pultatussa telakassa ja noilla Go-Zan suosittelemilla biltema liinoilla jalkatepeista veto ala/etu viistoon pieni kiristys. Ei muita liinoja tai varmennuksia. Tosin ikinä ei ole mopot kaatunu mihinkään suuntaan. Joku kysyi että mitäs sitten kun paku kaatuu katolleen? No en osannu vastata kuin että yleensä pidän pakun pystyssä
    Vähän sama systeemi täällä. Koppikärryssä on kahdelle pyörälle paikat. Etunen telakkaan ja rungosta takatappien kiinnityksen paikkeiltä vinosti hiukan eteen ja sivulle kelautuvalla koukkupäisellä liinalla, lenkki runkoon ja molemmat koukut lattian kiinnikkeeseen. Hyvin on pysyny vaikka liinoja on vain kaksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  29. #29
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Aika rohkee oot jos noilla Biltsun kahdanmarkan pikalukkoliinoilla mopon kärryyn sidot. Mä käyttäisin noita korkeintaan ylitäytetyn matkalaukun varmistukseksi. Mut mä olenkin jotenkin räikkäuskovainen...

    -jp-
    Vasta 10 vuotta noita käyttänyt eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Nykyisillä liinoilla taitaa olla n. 6 vuotta ikääkin.

    Edit. Räikkäliinat on hyviä painavan ja hankalasti kiinnitettävän tavaran sitomiseen (esim. pesukone/lautakuorma), mutta nuo pikalukolliset on paljon parempia ja näppärämpiä silloin kun kiristys hoituu esim. mopon jousituksen avulla.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 19.06.2018 klo 19:06.
    Superbike #7
  30.  
  31. #30
    Etupukki pultattu kärryn pohjaan ja 2 kpl näitä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...ina-2000016503 Veto takahäkin ja rungon liittymästä etuviistoon.
    Kärry saa kaatua ennenkuin pyörä irtoo.
    KL Service kx250x -23
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen