Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Olisin aikeissa ostaa motonetin rampit tuotenro 80-8835. Hinta 119 €. Ostaisitko toisen itsellesi hintaan 60€? Ite asustelen Vantaalla. Ramppisi voisi löytää tiensä pääkaupunkiseudulla tai halutessasi Alastaroon orgin päiville (alkaen n. 3.7=>)

    Ramppien pituus 213 cm, leveys 30,5 cm. Kantavuus 317 kg/ramppi, 635 kg/pari. Myydään ainoastaan pareittain! Kokoontaittuva.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...max-635-kgpari
  2. #2
    Jos on parempaa tarjota, niin eikun suuta auki. Tarkoitus saada hyvä ramppi, joka kantaa myös "matkalehmän"
  3. #3
    Lainaa Kilppari kirjoitti Katso viesti
    Olisin aikeissa ostaa motonetin rampit tuotenro 80-8835. Hinta 119 €. Ostaisitko toisen itsellesi hintaan 60€? Ite asustelen Vantaalla. Ramppisi voisi löytää tiensä pääkaupunkiseudulla tai halutessasi Alastaroon orgin päiville (alkaen n. 3.7=>)

    Ramppien pituus 213 cm, leveys 30,5 cm. Kantavuus 317 kg/ramppi, 635 kg/pari. Myydään ainoastaan pareittain! Kokoontaittuva.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...max-635-kgpari
    Omasta kokemuksesta olen huomannut ainakin autoon pyörää ajaessa että toinen ramppi on hyvä olla vieressä, mitä pitkin talutat pyörää. Tyyli tietysti kullakin.
  4. #4
  5. #5
  6. #6
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8088...03m-taitettava

    Itselläni ollu käytössä jonkun aikaa. On jykevä ja toimii.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  7. #7
    mä voin ostaa toisen, asun espoossa
    jos haet konalasta voisin ajella sinne, soita 040/771/62/36 meronen
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri.
  8. #8
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Miten olette koonneet tuon aloitusviestissä olevan motonetin kaarevan rampin? Siinä helvetin jäätävän surkeassa ohjeessa käsketään laittamaan ne U-profiiliset puolat terävät reunat ylöspäin jotta pito renkaaseen olis hyvä. Ei saatana. Ehkä mönkkärin renkaalle, mutta että pehmeelle sportti/ratakumille?? Ite laitoin "lväärin" kauniimpi puoli ylös, ne kupukataruuvit ei oikein toimi noin vaan jää kanittaan..

    Eli miten olette kasannu?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Terävät reunat ylöspäin, ei ongelmia renkaiden kanssa ja on töppönenkin pitäny.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Terävät reunat ylöspäin, ei ongelmia renkaiden kanssa ja on töppönenkin pitäny.
    Joo'o, tuntu vaan semmoselta teräväreuvaiselta, mutta eipä kai tuossa niin pistekuormaa tule... pitää kai ne väärinpäinkin tarpeeksi.. #eiviittiskääntää
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    Itse kasasin näin
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> 9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri.
  12. #12
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    On vissiin toiminu ok (jees tämä ON rakettitiedettä)

    Noin minäkin kokosin, ihan nätisti ne ei tosin mene, kun sen kupukantaisen "kuningaspultin" neliömäinen osa yrittää tunkeutua puolan pyöreään reikään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Moi.

    Talutatteko kyykkypyörän peräkärryyn käsivoimin vai veto päällä kytkimellä kikkaillen? En ole ennen pyörää peräkärryyn lastannut enkä haluaisi oppia kokeilemalla ja virheistä.

    Tuollainen ajoramppipari lienee tarpeen? En ainakaan usko, että peräkärryn hydraulikippi on kovin toimiva systeemi tässä hommassa?
  14. #14
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Moi.

    Talutatteko kyykkypyörän peräkärryyn käsivoimin vai veto päällä kytkimellä kikkaillen? En ole ennen pyörää peräkärryyn lastannut enkä haluaisi oppia kokeilemalla ja virheistä.

    Tuollainen ajoramppipari lienee tarpeen? En ainakaan usko, että peräkärryn hydraulikippi on kovin toimiva systeemi tässä hommassa?
    Käsivoimin. Ainakin jos ramppi ei ole kiinnitetty ajoneuvoon.....
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  15. #15
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Moi.

    Talutatteko kyykkypyörän peräkärryyn käsivoimin vai veto päällä kytkimellä kikkaillen? En ole ennen pyörää peräkärryyn lastannut enkä haluaisi oppia kokeilemalla ja virheistä.

    Tuollainen ajoramppipari lienee tarpeen? En ainakaan usko, että peräkärryn hydraulikippi on kovin toimiva systeemi tässä hommassa?
    Kytkimellä, rampin laitan vetoliinalla kiinni pakuun varmuuden vuoksi.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  16. #16
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Moi.
    En ainakaan usko, että peräkärryn hydraulikippi on kovin toimiva systeemi tässä hommassa?
    Itellä kippaava kuomukärry ja ihan ajamalla sinne olen aina ruilauttanut kyytiin. Alaspäin sitten hivuttamalla päällä istuen kunnes hitaasti kippaa ja jarruilla valuttanut hissukseen alas.
  17. #17
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti
    Itellä kippaava kuomukärry ja ihan ajamalla sinne olen aina ruilauttanut kyytiin. Alaspäin sitten hivuttamalla päällä istuen kunnes hitaasti kippaa ja jarruilla valuttanut hissukseen alas.
    Onko ollut mielestäsi toimiva ratkaisu ilman dramatiikka? Sinulla ilmeisesti yltää hyvin jalat maahan molemmin puolin pyörää satulasta?
  18. #18
    Niinä muutamana kertana kun olen pläkkärin kippaavaan kärryyn ajanut, niin ilman ramppia ja sopiva vauhti. Ei sudittelua kärryn vanerilla ja kun kärry hakee vaakatasoon, niin hidastaen.

    Sitten on hyvä muistaa, ettei tule perälaudan puolelta pois ennen kuin kärry lukittu kippaamattomaksi... Sama pätee purkuvaiheessa, katso mistä nouset kärryyn kun lukitukset olet aukaissut.

    Suunnilleen päinvastoin pois. Moottori sammuksissa, kytkin pohjassa ja vaihde päällä. Pysähtyy paremmin, kun kytkintä käyttäen takapyörä osallistuu jarrutukseen. Jos tarvetta on.

    Eedith: Oikein nohevaa on, jos kärry on parkkeerattu alamäkeen. Eli sinne ajaessa on alamäki. Ei siis ainankaan ylämäkeen.
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  19. #19
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Onko ollut mielestäsi toimiva ratkaisu ilman dramatiikka? Sinulla ilmeisesti yltää hyvin jalat maahan molemmin puolin pyörää satulasta?
    Mulla yltää just päkiät R6:n selästä maahan ja menee kippikärryyn oikein nätisti ja vielä alaskin. Toimiva ratkaisu, ei tarvi ramppien kanssa turata.
  20. #20
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tärkeintä on omistaa sellainen tällainen eturenkaasta pystyssä pitävä tuki. On helppo työntä tuota ramppia pitkin Muuliin ja työntää pyörä telineeseen etulaitaa vasten ja jättää siihen. Sitten on helppo kiinnitelä liinoja kun pyörä seisoo itsellää n kärryssä.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8075...kettiautoon-MP

    Itse työnnän pyörän ramppia ylös, kevyempi mitä luulsi, mutta ittellä 187cm/110 kg antaa tietysti erilailla vipuvartta kun pienemmällä kaverilla. Mopo käymään ja hissukseen luistattelet ylös. Itsellä jännin paikka on kun etujarrulla pitää pyörää puoliksi kärryllä ja sitten hyppää itse sinne kärryyn. Tutisee vähän lava... Jalkojen alla.

    Kaikenkaikkaan kriittisemmän tuntuista on peruuttaa etujarrua vasten ramppia alas, koska jos takarengas alkaa ohjautua rampin ohi, niin eturenkaan ohjauksen liike saa olla aika iso että vaikutusta on ja sitten eturengas tuppaa menemään reunalle... Eli hyvä linja prätkä-ramppi. Ja jos ei osu alas mennessä, niin työnnät /ajat moottorilla heti takaisin ylös. Katse alas renkaissa kun valutat alas.

    Kippaava kärry taitaa toki ratkaista kaikki ongelmat.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #21
    Kiitokset neuvoista. Viikonloppuna koetuksella.
  22. #22
    Se on muuten aika kumma, ettei edes moottoripyöräliikkeissä ole samantyyppistä lastaussiltaa kuin rekkaterminaaleissa. Ei se olisi kummoinen homma tehdä pari metriä leveä korotus pihalle, korkeus sama kuin tyypillisessä peräkärryssä tai pakussa (tai tunkilla hienosäädettävä levy). Siihen vain veneen fenderit tai muut kumipuskurit, joita vasten saisi peruuttaa peräkärryn tai pakun.
    Sen jälkeen pyörän taluttaminen pois kyydistä olisi vähintään yhtä helppoa kuin tasamaalla peruuttaminen. Kyytiin pääsisi ajamalla eikä pyörä kaatuisi vaikka kuinka tumpeloisi.
    Ei ole kuitenkaan yksi eikä kaksi moottoripyörää, jotka kesän aikana putoavat kapealta rampilta joko asiakkaiden, tai liikkeen henkilökunnan toimesta. Liikevaihtoahan se tuo, mutta aika vittumaista muuten.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  23. #23
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Moi.

    Talutatteko kyykkypyörän peräkärryyn käsivoimin vai veto päällä kytkimellä kikkaillen? En ole ennen pyörää peräkärryyn lastannut enkä haluaisi oppia kokeilemalla ja virheistä.
    Itse pakkaan pakettiautoon, ja molemmilla tavoilla ollaan menty. Ja yhden rampin avulla. Ensimmäisellä kerralla jännitti aivan perhanasti, mutta kun järkeili eikä alkanut tekemään mitään "ihmeellistä" niin kyllä se pyörä pystyssä pysyy. Ja radalla kun on, niin pyytämällä saa kyllä kaverin varmistamaan ettei katastrofia pääse tapahtumaan.

    Ensimmäiselle kerralle suosittelisin veto päällä, ja kippi lukittuna. Jos kynnys / nousu on korkea niin Baby Björn -vessajakkara auttaa nousussa. Kokemusta on. Ja kai siihen muutkin matalat jakkarat käy.
    Viimeksi muokannut: Knaku; 13.06.2019 klo 10:14.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  24. #24
    Mulla koppikärryn takaseinä toimii ramppina, saranat on nimittäin alareunassa. Leveys on 170cm joten siihen on helppo osua. Sisällä on kaksi kiikkutyyppistä etupyörätelinettä. Kiinnitys on helppoa yksinkin kun pyörä jää valmiiksi pystyasentoon.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25.  
  26. #25
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Onko ollut mielestäsi toimiva ratkaisu ilman dramatiikka? Sinulla ilmeisesti yltää hyvin jalat maahan molemmin puolin pyörää satulasta?
    Tuossa olikin jo tullut useita vastauksia, joita helppo kompata. Hyvin yltää jalat maahan ja alaspäin tullessa tosiaan mulla ainakin vaatii myös takajarrun käyttöä - pelkkä etunen tulee suttina alas eikä hidasta tarpeeksi mutta tuokaan ei ainakaan ole mulle ongelma. Takalaita kääntyy myös minulla alas ja toimii "ajosillan pätkänä" eli koko matka on ihan tasaista. Joskus märällä renkallaa on ylös mennessä pyrkinyt sutimaan, silloin vaan ottaa reilusti alas ja vähän enemmän vauhtia ja ajaa rohkeasti kyytiin - kyllä se kärryn etureunassa viimeistään pysähtyy