Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 78:sta
  1. #1
    Tervehdys,

    Jäin tossa äsken kiinni 60alueella porkkalassa, 189kmh tutkaan(oli metsässä piilossa odottelemassa 2 moottoripyörä poliisia((toinen oli se joka seurasi viime vuonna Espoossa sitä HD kuskia jolla oli mimmi kyydissä länärillä tms)). Lähtivät perään ja huomasin vasta hetken kuluttua että peilissä näkyy tämä kyseinen poliisi. Pysähdyin kiltisti heti kun huomasin poliisin ns. Takaajon keskinopeus oli mitattu 110kmh 60 alueella. Kysymys kuuluu millaista tuomiota tässä on odotettavissa(viime syksynä lähtenyt kortti 3-4ylinopeudesta 4kkdeksi, sain jouluna 2017 takasin kortin.) Aivan järkky morkkis ja kaiken kukkuraksi vievät vielä mun GoPron jossa samasta ajoreissusta varmaan jtn ei niin vakavaa rikettä kylläkään.

    Jotenkin innostuin vähän liikaa, uusi pyörä vielä alla ja aivan järkyttävä morkkis ollut siitä asti, jos tässä nyt tulee joku vuosi ajokielto? Prätkä varmaan pakko vaan myydä pois ja kulkea julkisilla kortiton aika. Nuorempana näitä kortittaajoa on jokunen niin en kyllä jaksa alkaa sitä sakkorulianssia enää uudestaan ja turhaan toi pyörä tallissa seisoo ilman kuskia.
  2. #2
    Onko tässä nyt se kuuluisa huilisti vai mikä homma;)


    You make me sick i make music
  3. #3
    Mistään huiluista en tiedä, tekisi mieli nauraen sanoa että ainoa huilu on jalkojen välissä mutta ei hirveesti naurata tällä hetkellä :/ Ihan tosi juttu ja oikeudenkäyntiä odotellessa, lehdestä voi luultavasti lukea tapahtumasta. Mielellään kuulisin jos kenellekään olisi tapahtunut vastaava, korttia tarvitsen työntekoon ja
    juristi tässä kohtaa on luultavasti järkevintä palkata..
  4. #4
    Pidempää ollut jäsenenä, mutten muistanut salasanaa niin tein uuden profiilin..
  5. #5
    Tuohan oli hyvä ajoitus. Hellepäiviä on nyt ollutkin jo enemmän kuin koko viime kesänä, joten kausi alkaa olla pulkassa muutenkin. Nyt alkaa perinteinen kesä ja Juhannuksena ei ole lämmintä enää kuin korkeintaan Saunassa.

    Mitä taas rangaistuksiin tulee niin ne käytännössä paukahtavat taulukosta ja vaikutus voi olla sitten paljon tai hyvin paljon, ammatista ja elämäntilanteesta riippuen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #6
    Kuulostaa puolen- vuoden kortittomuudelta kun on "taustaa" ja sakkoa vitusti satasia tai tonneja tuloista riippuen.

    Ei sitä pyörää kannata myydä, takkiin siitä kumminkin otat ja ensi kesänä on taas kortti taskussa. Jos ei ole lappua niin pummaat joltain kyydin radalle ja ajat siellä vauhdinnälkääsi pois.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #7
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tuohan oli hyvä ajoitus. Hellepäiviä on nyt ollutkin jo enemmän kuin koko viime kesänä, joten kausi alkaa olla pulkassa muutenkin. Nyt alkaa perinteinen kesä ja Juhannuksena ei ole lämmintä enää kuin korkeintaan Saunassa.
    Just näin! Kausi alkaa olla paketissa, itselläkin jo 6000km takana. Nyt alkaa sitten se normaalikesä, eli yksi lämmin päivä viikossa max. Hellepäiviähän on ollut nyt jo enemmän kuin kolmena edellisenä kesänä yhteensä. Esimerkiksi viime kesänä ei Kaisaniemessä mitattu yhtään hellepäivää. Sitä edellisenä kesänä taidettiin mitata 2-3.
    Mäkin olen ajanut Kawalla kauan sitten 190km/h tutkaan Lappeenranta-Vaalimaa tiellä. Ei mennyt oikeuteen.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  8. #8
    Kyllä mä radalle silti menen, en mä heti sitä myy. Mutta myyntii kyllä valitettavasti joudun todella upean yksilön laittamaan. Loppuvuodesta muutan ulkomaille(tämä harrastus oli siihen yksi suurimpia tarkoituksia, vuoden ympäri ajaminen). Korttia tarvitsen työntekoon, ei ole siis ammattikorttia mutta ilman korttia työtäni en pysty hoitamaan.
    Googlettanut jonkin verran noita samanlaisia "rikkeitä" ja näyttää kyllä aika harmaalta. Menin vielä suostumaan paikan päälle kuulusteluun ja kirjalliseen menettelyyn, jonka kyllä maanantaina perun. Pakko sinne oikeuteen on mennä, en ymmärtänyt paikan päällä kuinka vakavaan rikokseen olin syyllistynyt.

    Aivan täynnä adrealiiniä kun näin useamman peuran ennen tapahtumaa ja nyt herää varmasti kysymys miksi sitten painaa siinäkohtaan menemään.. Vastausta en kai tiedä itsekkään. Tehoa enemmän kun painoa niin vaikea siinä on illalla, yksin tiellä ja mimmi soittelee kotoota että missä menen ja millon tulen kotiin. Anto vaan mennä ja yhtäkkiä siinä näkyy mp kaveri peilissä kyyryssä, jaahas.. nonni näin se lauantai ilta ja uuden pyörän kohtalo sitten sinetöitiin.
  9. #9
    Tietosesti vielä ajelin pienillä vaihteilla kun ajattelin että peurat pelästyisivät ja pysyisivät kaukana tiestä. Kuulemma oli kuulunut monen minuutin ajan ennen kun olin tullut heidän ohi. Oli käynnistänyt prätkät valmiiksi ja vaan odotti ainoan suoran päädyssä millon tulen siitä. Herätti vaan heidän huomion ja osasivat valmistautua tutkallaan.. Mittaria en ole itse katsonut kertaakaan, 720m on minua seurannut perässä ja siinä ollut heidän mukaan 104kmh keskinopeus. Keskinopeuden mitatulla pätkällä on pihateiden katuliittymiä kadulle, ei muuta liikennettä.
  10. #10
    Ja hellepäivistä sen verran että menohaluja on sen verran että viimeiset päivät kaudelle on kun mittari on minuuksella. Sama se vaikka on vähän kylmä kun vaan ei tarvi julkisissa istua.
  11. #11
    Keskittyisivät skoudetkin oikeisiin rikollisiin, nyt kyttäävät mopojen nopeuksia ja nettikirjoittelua...oikeat hommat jää hoitamatta..
  12. #12
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    50 päiväsakkoa ja 6kk ajokieltoa. Googlesta löytyy päiväsakkoa laskuri. Pahoittelut ja terve tuloa ratapäiville. Kannattaa tyytyä kirjalliseen menettelyyn kun poliisilla on noin selkeä näyttö. Sinne kun menee näsäviisastelemaan. Niin rangaistus vaan kovenee.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  13. #13
    Koko asia on tuomarista kiinni. Tuleeko 3kk vai 8 kk ajokieltoa? Vantaan Tikkurilassa tuttava lähti valoista 143 km/h tutkaan 40km/h rajoitus kortti pois 4kk n. 2700€ sakkoa. 3 sakkoa oli pohjilla. Eikä tullut lisärangaistusta neljännestä sakosta kahden vuoden sisään.

    Talvella kärry auton perässä 182km/h tutkaan moottoritiellä 6kk kortti pois.

    Joku fillaristi vilhelmiina tuomari mennään asteikon yläpään mukaan ja moottorimies tuomarina asteikon alapäähän.
    Jäämme odottamaan mielenkiinnolla sakkokertymään tilannetiedotusta.
    Ducati Diavel
  14. #14
    mää tein aika mittavat perustelut omassa 100kmh@40alueella tapauksessani siitä miksi kortti on työteolle pakollinen, vaikka ei ammattikuski olekkaan.. päästi sillä minimipituudella 2,5kk olis kai voinut kaavioiden mukaan olla 2,5-6kk tms?

    joten suosittelen naputteleen hyvät perustelut, niin kyll uskoisin että vaikuttaa, edes vähän.
    ***
  15. #15
    Voiko päästä oikeasti muutaman kuukauden ajokiellolla? Menee kuitenkin törkeänä mistä minimi on puoli vuotta. Minulle syyttäjä hakee yli kolmea kuukautta ehdollista vankeutta ja jonkinlaista ajokieltoa. Itse olen ainakin varautunut vähintään vuoden ajokieltoon. No parin viikon päästä tulee tuomio. Nopeutta siis oli kuuden kympin alueella 203. Onneks on ikää sen verran että skootterilla on tää kausi menty.
    Honda cbr 600f 02
  16. #16
    Se mikä tässä vielä pahentaa tilannetta GoPro, akku oli lopussa niin kuvasin pelkästään pätkiä missä ajan kovaa. Ja kamerassa oli vaan samalta päivältä olleita kuvauksia, kamera kiinni aina kun ajoin kiltisti. Eli käyttävät varmaan sitä nauhaa todisteena..

    Yleinen kanta on että menen sillä kirjallisella ja en tuhlaa oikeuden aikaa tällaiseen? Ehdollista tulee aivan varmasti ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta on kyse jo +50kmh nopeudesta, 126kmh josta on vähennetty tutkan heitto.
  17. #17
    Saako poliisi takavarikoida kameran? Jotenkin luulen että ei saa. Tietysti saavat sen vastaanottaa jos sen niille antaa. Itseään vastaan kun ei tarvitse todistaa.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  18. #18
    Lainaa Hsljafillarillajatkossa kirjoitti Katso viesti
    Se mikä tässä vielä pahentaa tilannetta GoPro, akku oli lopussa niin kuvasin pelkästään pätkiä missä ajan kovaa. Ja kamerassa oli vaan samalta päivältä olleita kuvauksia, kamera kiinni aina kun ajoin kiltisti. Eli käyttävät varmaan sitä nauhaa todisteena..

    Yleinen kanta on että menen sillä kirjallisella ja en tuhlaa oikeuden aikaa tällaiseen? Ehdollista tulee aivan varmasti ja törkeä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta on kyse jo +50kmh nopeudesta, 126kmh josta on vähennetty tutkan heitto.
    On myös mahdollista että takavarikoivat pyörän valtiolle kun tapaus menee oikeuteen. Eiköhän ne senkin osaa
    Taivas saa odottaa
  19. #19
    Ole mies ja kärsi ajokielto ja sakot.
    60kmh alueelle on tarkoitus. Itsekin sanoit että oli risteyksiä alueella. Täyttä idiotismia kaahata tuollaisessa paikassa.

    Motarilla mun mielestä sais painaa vaikka 300 jos pääsee. Siellä teloo todennäköisesti vain itsensä.
  20. #20
    Törkeänä liikenteenvaarantamisena tuo menee, ei kysymystäkään. Joskus nuorempana moisesta (ylinopeus samaa luokkaa) 50 päiväsakkoa otin. Silloin selvisin parin kk ajokiellolla, vaan ajokieltoja on sittemmin jatkettu reilusti.
    Se meni rosikseen automaattisesti silloin, jos voit välttää niin eiköhän se kannata, ei tuosta vääntämällä mitään voita.
    Pyörän takavarikointi kuulostaa yhtä älylliseltä kuin kärsimisen miehekkyys, eli sitä en jännittäisi.
  21. #21
    Lainaa waiski_ kirjoitti Katso viesti
    Ole mies ja kärsi ajokielto ja sakot.
    60kmh alueelle on tarkoitus. Itsekin sanoit että oli risteyksiä alueella. Täyttä idiotismia kaahata tuollaisessa paikassa.

    Motarilla mun mielestä sais painaa vaikka 300 jos pääsee. Siellä teloo todennäköisesti vain itsensä.
    Jep. Ja jos haluaa olla oikein kunnon mies niin laittaa vielä melonin hanuriin ja maksaa sakot hymyssä suin.
    Supermoto
  22. #22
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Jep. Ja jos haluaa olla oikein kunnon mies niin laittaa vielä melonin hanuriin ja maksaa sakot hymyssä suin.
    Saako tuolla melonitempulla alennusta?
  23. #23
    Synnin voi sovittaa ajamalla 100 km alinopeutta. Paitsi tietenkin ohituspaikoissa joissa kiihdyttämällä varjellaan muita tielläliikkujia lankeamasta ylinopeuden syntiin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #24
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Kortti on hyllyllä kumminki vähintään siihen, kunnes käräjäoikeus siit päätöksen tekee, ihan ajo-oikeuden menetyksen pituudesta/lyhyydestä riippumatta.

    Tää menee vissiin Länsiuudenmaan käräjäoikeuteen, ja ku käräjille on useamman kuukauden jonot, niin korttia on turha odotella takas vähän aikaan...

    Siitäkin syystä saattaa kannattaa se kirjallinen käsittely, ku ne menee yleensä käsittelyyn vähän nopeammin...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  25. #25
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ainoa moottoripyörän takavarikko mistä olen kuullut oli se Madkuusaa keissi. Ja silloin perustelu oli kai videointi kun epäilivät että video tehtiin myyntitarkoitukseen. Silloinkin oikeus palautti pyörän omistajalleen.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  26. #26
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Saako poliisi takavarikoida kameran? Jotenkin luulen että ei saa. Tietysti saavat sen vastaanottaa jos sen niille antaa. Itseään vastaan kun ei tarvitse todistaa.
    Ihan vitun helposti saa takavarikoida kyrpäkameran, kun epäillään siitä löytyvän todistusmateriaalia rikkomuksesta.

    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Ainoa moottoripyörän takavarikko mistä olen kuullut oli se Madkuusaa keissi. Ja silloin perustelu oli kai videointi kun epäilivät että video tehtiin myyntitarkoitukseen. Silloinkin oikeus palautti pyörän omistajalleen.
    Myös pyörän voi takavarikoida rikoksentekovälineenä, mikäli on aiheellistä epäillä rikoksen uusiutuvan kyseisellä välineellä.

    Itsen asiassa jokan ikisen vähänkin tehokkaamman moottorin pyörän voisi takavarikoda, koska niillä ei ole tarkoituskaan ajella säädettyjä paskarajoituksia noudatellen.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  27. #27
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Saako poliisi takavarikoida kameran? Jotenkin luulen että ei saa. Tietysti saavat sen vastaanottaa jos sen niille antaa. Itseään vastaan kun ei tarvitse todistaa.
    Todisteena rikosasiassa saa ottaa haltuun, sitten vain siirtää data poliisin haltuun ja palauttaa kamera kun kerta tarve takavarikolle on päättynyt.
    Se maksaa kuka nauttii!
  28. #28
    Lainaa waiski_ kirjoitti Katso viesti
    Ole mies ja kärsi ajokielto ja sakot.
    60kmh alueelle on tarkoitus. Itsekin sanoit että oli risteyksiä alueella. Täyttä idiotismia kaahata tuollaisessa paikassa.

    Motarilla mun mielestä sais painaa vaikka 300 jos pääsee. Siellä teloo todennäköisesti vain itsensä.
    Olen ihan samaa mieltä. Ei todelakaan ole poliisilta kiusantekoa valvoa tuollaista ylinopeutta. Jos sitä joku sivutieltä alle ajaa, niin satavarmasti myös itselle tulee iäisyyskutsu.. On jopa ennakkotapaus, jossa kuudenkympin alueella autoilija ajoi tällaisen moottoripyöräkaaharin eteen ja mopoilija kuoli. Oikeudessa autoilija ei saanut tuomiota liikenteen vaarantaimesta ja kuolemantuottamuksesta, ei hän mitenkään voinut enneakoida, että mutkan takaa tuli moottoripyörä yli kaksinkertaisella nopeudella, siis se ei edes ollut näköpiirissä, kun hän tuli tielle.
    Tuomio ja ajokielto tulee riipaisemaan, mutta toivottavasti myös vaikuttaa tervehdyttävästi ajajan asenteesen.
  29. #29
    Mites kävi kuulusteluissa? Kihlat ranteisiin ja menolippu siperiaan?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #30
    Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Olen ihan samaa mieltä. Ei todelakaan ole poliisilta kiusantekoa valvoa tuollaista ylinopeutta. Jos sitä joku sivutieltä alle ajaa, niin satavarmasti myös itselle tulee iäisyyskutsu.. On jopa ennakkotapaus, jossa kuudenkympin alueella autoilija ajoi tällaisen moottoripyöräkaaharin eteen ja mopoilija kuoli. Oikeudessa autoilija ei saanut tuomiota liikenteen vaarantaimesta ja kuolemantuottamuksesta, ei hän mitenkään voinut enneakoida, että mutkan takaa tuli moottoripyörä yli kaksinkertaisella nopeudella, siis se ei edes ollut näköpiirissä, kun hän tuli tielle.
    Tuomio ja ajokielto tulee riipaisemaan, mutta toivottavasti myös vaikuttaa tervehdyttävästi ajajan asenteesen.
    No, edellisestä ajokiellosta alle vuosi ja niitäkin on ollut ilmeisesti useampia. Erityisestävä vaikutus ei siis oikein ole vielä tehnyt tehtäväänsä. Valtion kassa kiittää tosin siitä, että toisten oppimiskäyrä on selkeästi hitaampi kun toisten. Jos tuo peuranpelottelu on paras meriselitys tähän hätään, en ehkä menisi käräjille kokeilemaan onneani.

    Enkä kyllä tajua miten 189/60 kääntyy joidenkin mielessä ilkeiden poliisien salaliitoksi viatonta kansalaista vastaan. Kikkelis kokkelis, onneksi se oli poliisi joka pysäytti eikä se pihatien liittymästä tielle tulevan auton keula tai se peura.
    MV Agusta Brutale 910R -08

    Ex: Suzuki SV 1000S -06
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen