Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Moro!

    Hommasin 2005 vuoden kawasaki zx-6r pyörän keväällä. Pyörä on upeassa kunnossa ja toimii muuten hyvin mutta kytkin mietityttää. Kiihdytettäessä kytkin toimii normaalisti, mutta jos ajan esim. 60 km/h vitosvaihteella (pointtina se, että kierrokset suht alhaiset) ja hiljennän vauhtia moottorijarrulla kunnes päästän kaasun ja lyön kytkimen pohjaan vaihtaakseni pienemmälle, niin tällöin kytkin ei irroita aina heti vaan irroittamiseen saattaa mennä useampikin sekunti. Kaasua antamalla kytkin irtoaa.

    Onko siis ominaisuus, että kytkin irtoaa viiveellä pienemmillä kierroksilla? Teorioin, että alhasilla kierroksilla momentti ei riitä irrottaan kytkintä. Muissa pyörissä en ole tätä huomannut.

    Kiitos vastauksista!
  2. #2
    Lainaa bowmore kirjoitti Katso viesti
    Onko siis ominaisuus, että kytkin irtoaa viiveellä pienemmillä kierroksilla?
    Todellakaan ei.

    Kokeile ny ensiks vaikka kiristää kytkinvaijeria jos siinä on liikaa löysää ja sen takia kytkin ei irrota kunnolla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Tuota nimenomaista pyörää sen enempiä tuntematta, kannattaisi kokeilla kuumana paikoillaan. Pyrkiikö pyörä liikkeelle kytkin pohjassa vaihde päällä ja kestääkö kytkintä nostaa hitustakaan ennenkuin se alkaa puremaan. Jos kestää nostaa vähän kytkintä ennenkuin pyörä pyrkii liikeelle, ei ole vaijerin säätöongelma. Jos taas ei pyri, miettisin seuraavaksi onko oikeat (=suositellut) öljyt koneessa ja vieläpä vaihtovälin suosituksen mukaisessa kunnossa. Itse tarkistaisin nämä helpoimmat ensin.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  4.  
  5. #4
    Mä olen aina nauranyt näille kytkin/öljyjutuille, Vaan en naura enää. Tuli talvella ostettua 24mx:stä A9 öljyä, joka luokituksen mukaan on ihan kelpo tavaraa.

    Ekalla ajolla niillä öljyillä hajosi oma 32h ajettu YZF250 kiertokangen alapään laakeri. Ehkä sattumaa mutta välitön panna laittaa tota enää nelaricrossiin.

    Kuukausi sitten laitoin pojan SX65seen samasta purkista, kytkin liimasi niin rajusti sillä kiinni ettei peli pysynyt enää vaihde päällä käynnissä. Tämän jälkeen taas muu öljy ja alkoi toimimaan normaalisti.

    Olen siis vajaan 40v harrastelun jälkeen vihdoin löytänyt öljyn joka todella on sellaista kuraa etten laita sitä edes ruohonleikkuriin. Ja nyt taipuvainen uskomaan että jonkin öljyn kanssa kytkin saattaa todellakin toimia huonosti.
    vuoristoatleetti