Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 94:sta
  1. #1
    Hei,

    Luin tässä reddittiä ja osu kohille tämmöinen postaus:

    "Taisin ajaa moottoripyörän eteen (self.Suomi)

    lisätty 1päivä sitten, lisännyt vitturipSatakunta

    En tiedä mistä tyhjästä ilmestyi katsoin kyllä oikealle ennen kuin käännyin mutta en nähnyt mitään ja kun käännyin niin parin sekunnin päästä oli jo moottoripyörä ja sen kuljettaja ohittamassa autoa.

    Vittu et säihkädin tärisee kädet vieläkin."

    "
    [–]vitturipSatakunta[S] 30 pistettä 1päivä sitten
    Jos nyt kyseinen kuljettaja näkee tämän ketjun niin haluan pyytää anteeksi."

    LÄHDE: https://www.reddit.com/r/Suomi/comme...%C3%A4n_eteen/


    Eli muistakaa oikeasti olla mahdollisimman näkyviä ja ennakoivia ympärillä oleviinne, että ei käy vahinkoja.

    Tv Anssi,

    HYVÄ VIDEO KAIKILLE (pysykää näkyvissä, ja ennakoikaa)

    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=eqQBubilSXU&t=35s
    Viimeksi muokannut: Anzsi; 24.06.2018 klo 08:32.
    Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014

  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kunnon huutoputki kiinni niin sokeakin havaitsee pyörän jo kauempaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Mitäs sitten jos siellä autossa on "kuuro", joko musiikki kovalla, kuulovamma, tai auto vähän laadukkaampi missä on vakiona äänieristys?

    Huutoputkien ääni kun kuuluu autoon vasta sen mentyä ohi, ei niitä teinimopotuuningviriputkia kuule auton kabiiniin lähestyvästä pyörästä.

    Ei jatkoon.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Aggressiivisia ohituksia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Mitäs sitten jos siellä autossa on "kuuro", joko musiikki kovalla, kuulovamma, tai auto vähän laadukkaampi missä on vakiona äänieristys?

    Huutoputkien ääni kun kuuluu autoon vasta sen mentyä ohi, ei niitä teinimopotuuningviriputkia kuule auton kabiiniin lähestyvästä pyörästä.

    Ei jatkoon.
    Kyllä se kunnon pakosoundi kuuluu varsin sopivasti eteenpäin takaatulevasta pyörästä. Hyvin toimii ainakin kehä ykköse ruuhkis. Voi tietenkin olla jos auto on hyvin äänieristetty niin vähän heikentää. Itse liikenteessä käytän ääntä aktiivisesti; kun kuulen että takaa joltain kaistalta tulee mp niin voin keskittyä katseella ennakoimaa edessä olevien autojen toilailujua kaistalta toiselle ensin siirtyen ja sitten vilkuttaen ja viimeiseksi tarkistaen että onko auton kokoinen tila viereisellä kaistalla. No ruuhkassa ei tietty mennä kaheksaakymppiä kehälläkään, mutta kyllä siellä on parempi olla aistit auki.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #6
    Tosta pakoäänestä olen varsin eri mieltä. Suoraputkista harrikkaakaan ei kuule juuri muuta kuin kohdalta. Saati splittauksessa jossa ei oo taistelukierroksia.
    vuoristoatleetti
  7. #7
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Tosta pakoäänestä olen varsin eri mieltä. Suoraputkista harrikkaakaan ei kuule juuri muuta kuin kohdalta. Saati splittauksessa jossa ei oo taistelukierroksia.
    Hyvä esimerkki tästä oli pari viikkoa sitten Kaivarin lentonäytös. Olin parkkeerannu Kompassi kahvilan luokse. Hornet lähestyi suunnilleen koillisesta ja juurikaan mitään ääntä ei kuulunu. Vasta meikäläisen kohalla (kun kone oli hieman lentäny ohi) rupes kuulumaan järkyttävä korvia repivä meteli, varsinkin silloin kun pilotti teki pystysuoran nousun. Ei ollu epäilystäkään etteikö koneessa olisi raakaa voimaa.

    Toinen esimerkki on kun kerran ajoin melkein kävelyvauhtia Kaivaraissa yhen harrikan perässä, jota ajoi joku naiskuski. Harrikassa oli suorat putket ja ääni oli aika järkyttävä vaikka mulla oli korvatulpat. Kuski ite ei varmaankaan kuullu tuota meteliä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  8. #8
    muutama havainto:

    -ajamalla liian lähellä edelläajavaa ei sivusta tulija voi nähdä sinua. aino keino huomata on kypärä auton päällä. JOs ei turvaväri, niin ei sitä näe.
    -Jos näet oikeasta sivusta tulijan, niin siirry oikealle, että tulet edelläajavan auton takaa esille.
    -Katso sivusta tulijan auton kulmaa, peittääkö pilari sinut. ei yleensä ongelma 90 asteen risteyksessä, mutta kulmassa tuleva auto katveaa kuskinsa helposti.
    -motarilla tai monikaistaisilla teillä viivy mahdollisimman vähän ns kuolleissa kulmissa. Pysy taaempana tai aja heti ohi. Yleensäkään auton rinnalla ei kannata olla.
    - jos vastaantuleva on auto kääntymässä vasemmalle, niin siirry sivuttain /mutkittele, että siirryt horisontissa sivuttain ja auto huomaa sinut. Samaa voi käyttää sivultatuleviin.


    Tuohon alkuperäiseen havaitsemattomuuteen, mp tuli varmaan tavallista lujempaa, ja sen takia on hyvä ymmärtää, että ylinopeudella kukaan ei pysty arvioimaan liikkeitäsi, tai ilmestymisesi nopeutta. Se on omalla vastuulla.

    Toinen seikka on se, että jos itse ajat autolla ja vilkaiset sekunnin, niin aivot eivät näe niin nopeasti. Aivot näyttävät sinulle tyhjän tien. Suuntaan pitää katsoa tietoisesti pari sekunttia, että oikeasti näkee mitä siellä on tulossa.


    ajovalot kannattaa tietysti olla päällä, mutta nykyvalojen ongelma on se, että ledivalot on pieniä pinta-alaltaan. Ja näkyvyyden kannalta valopinnan suuruus on se merkittävä, ei valon voima.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Tosta pakoäänestä olen varsin eri mieltä. Suoraputkista harrikkaakaan ei kuule juuri muuta kuin kohdalta. Saati splittauksessa jossa ei oo taistelukierroksia.
    Mä en keksi tähän muuta syytä kuin erot autojen rakenteessa/äänieristyksessä. Uudensortin autot on luksuurisempia huristellessa verrattuna loppuunajettavaan -95 varianttiin. Näin näppituntumalla jos nopeusero on vaikka se noin 10 kmh mikä tuolla on ihan normaali tilannetapahtumanopeus, niin hyvin kerkeää reagoimaan takaa tuleviin, huonommin tosin jos alle kahtakymppiä ryömitään ja joku splittaa tyhjäkäynnillä ohi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Redditin alkuperäiseltä postaajalta:
    update: silminnäkijän mukaan moottoripyörä tuli 100km/h taajama alueella. Voi selittää miksi ei näkynyt silloin ku käännyin katsomaan.
    Näkyvyyden lisäksi muistakaa olla ajamatta reilua ylinopeutta.
    Suzuki GSX 750 F 2003
    Honda CB 750 K 1977
  11. #11
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä en keksi tähän muuta syytä kuin erot autojen rakenteessa/äänieristyksessä. Uudensortin autot on luksuurisempia huristellessa verrattuna loppuunajettavaan -95 varianttiin.
    Ne sun pyörän pakoputket osoittaa silti ihan samaan suuntaan riippumatta mikä se siellä edessä lähestyvä, ohitettava auto (tai vaikkapa toinen pyörä) on.

    "Loud pipes save lives" on myytti missä ei ole mitään järkeä. Olen hämmästynyt että joku vielä ilmeisesti vakavissaan esittää tuota, tai sitten missasin jonkin sarkasmitagin tai sisäpiirin vitsin tässä.
    Suzuki GSX 750 F 2003
    Honda CB 750 K 1977
  12. #12
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Loud pipes save lives perustuu siihen, että jos ajat auton kuolleessa kulmassa, kuulee kuski sinut, vaikkei näkisi. Itse todennut tämän autoillessa useamman kerran: "vaihdanpa kaistaa, peilistä katsoen tyhjää, mutta mikäs tuo ääni on?" -> tarkempi vilkaisu olan yli -> "jaa siinä takarenkaan kohdallahan ajaa prätkä".
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  13. #13
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    No, en tiedä muuta kun että ehkä uudet autot eristää ulkoisia ääniä niin hyvin, tai ehkä kuuloissa on eroja, mutta fakta MINULLE on liikenteessä se että vaikka nyt tossa kuuluisalla kehällä ohiajavan vakioprätkän huomaa tasan kun se vilahtaa ohi, ja jo slipariprätkän kuulee viimeistään viisi-kymmenen metriä ennen kun se sujahtaa ohi. Ja kyllä kyllä, viisastelijoille tiedoksi, minä käytän kyllä peilejä ihan aktiivisesti ja näen sen pyörän sitäkautta oli moottorin ääni minä hyvänsä.

    Mun mielestä tämä on niin totaalisen älytön kinastelunaihe – vähän niinkuin että onko kesällä länpimämpi kuin talvella – että juontaa ajatus kuulemisen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin fysiologisilla ja psykologisella tasolla. Jotkuthan ajaa ilman mitään ongelmia prätkällä ilman korvatulppiakin, ja mulla taas puolen tunnin päästä viimeistään tuntuu pää räjähtävän jos tuulen melua joutuu sietämään. Ehkö kyse onkin jostain aivojen kuuloaueen erottelykyvystä tai jostain sellaisesta, itselle on aika helppo kuulla vaikka musiikista vähän epävireessä oleva soitin, mutta olen ajatellut että se on lähinnä jonkuntason perehtyneisyyttä taidan vaan olla niin herkkä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #14
    Miten tänä päivänä suhtaudutaan kaukovaloihin päiväsaikaan?
    Joskus 20 vuotta sitten, niitä jotkut tahot jopa suosittelivat. Virallisesti virkavalta ei ottanut oikein kantaa, kun olivat varmaan kielletyt.
    Nyt kun katselee vastantulevia, niin harvoin on kellään pitkät päällä. Enemmänkin on niitä, jotka ajavat jopa ilman valoja.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  15. #15
    Ennakointi ja ennakoitavuus - kaupungeissa, taajamissa ja muissa risteyksissä näillä pääsee pitkälle. Ennakoitavuus on siis ajaa suunnilleen liikennesääntöjen mukaisesti. Muut osaa niinkuin ottaa huomioon, mitä teet - ja monet (ei tietenkään kaikki, kuten aasit, porot, lampaat, hirvet ja linnut) ehtivät huomata sinut.

    Meidänkin kylän raitilla pari nuorisoporukkaa päätti ottaa toisistaan mittaa autoilla. No, eihän se kaupan pihasta eteen tullut auto voinut tajuta, että viidenkympin alueella oleva auto lähestyy yli kaksinkertaisella nopeudella. Olikohan niin, että se kaveri, joka himmasi, pakeni paikalta? Ja toinen siis lensi korkeassa kaaressa, mutta ei onneksi keneltäkään henki mennyt ja kukaan ei tainnut hirveän pahasti loukkaantua - selvisiköhän luiden murtumisilla ja jonkun aikaa sairaalassa makoilulla...

    Ihan sama tullaanko pärrällä tai autolla, kun se yht'äkkiä ilmestyy (ääneti) lähietäisyydelle taakse, niin kyllä siinä pelästyy. Enste katot, että puoli kilometriä taakse on tyhjää, oma vauhti 100km/h ja 20 s myöhemmin siinä on bemari perässä.

    Autolla liikkuessani en koskaan kuule muiden autojen tai pyörien ääntä. Jos pyörä ohittaa, niin jotain ininää kuuluu hetken ajan, kun se on jo ohittanut meikäläisen. Mottoripyörien äänimerkit ovat niin surkuhupaisia, että on kuin koiran lelupalloa puristelisi. Itse asensin pyörään vähän äänekkäämmän alppimaan tekeleen. Se saattaa kuulua auton sisälle.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #16
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Miten tänä päivänä suhtaudutaan kaukovaloihin päiväsaikaan?
    Joskus 20 vuotta sitten, niitä jotkut tahot jopa suosittelivat. Virallisesti virkavalta ei ottanut oikein kantaa, kun olivat varmaan kielletyt.
    Nyt kun katselee vastantulevia, niin harvoin on kellään pitkät päällä. Enemmänkin on niitä, jotka ajavat jopa ilman valoja.
    Mun pitäis tehdä jotain mun valoille. Porukat luulee ajovaloa parkiksi ja pitkää tavalliseksi ajovaloksi (tai no, kyllä joku vilautti pitkiäkin). Laitan pitkän päälle lähestyessäni risteystä tai jos vastaan tulee autojono tai jos lähden ohittamaan. Pimeässä niillä ei näe mitään, mikä oli vähän pelottavaa siellä AVJ18 reissussa ekassa pimeässä tunnelissa. Ei tuo ollut edes suora. Yritin mennä edessäolevan perävalojen mukaan.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  17. #17
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mun pitäis tehdä jotain mun valoille....
    Huurussuositus: Lyhyt valo Xenoniks ja pitkävalo LED-malliseksi!
    Nimittäin, jos pitkävalo on myös ( ja vain ), Xenon, on sen syttymisessä viive, joten lyhkäsissä tunneleissa se ei edes ennätä mukaan völöjyyn, kun olet taas jo pihalla!

    Pitkien valojen kaveriksi jokin "LED-porolamppu", niin näkee ja heti!
  18. #18
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Mun pitäis tehdä jotain mun valoille. Porukat luulee ajovaloa parkiksi ja pitkää tavalliseksi ajovaloksi (tai no, kyllä joku vilautti pitkiäkin). Laitan pitkän päälle lähestyessäni risteystä tai jos vastaan tulee autojono tai jos lähden ohittamaan. Pimeässä niillä ei näe mitään, mikä oli vähän pelottavaa siellä AVJ18 reissussa ekassa pimeässä tunnelissa. Ei tuo ollut edes suora. Yritin mennä edessäolevan perävalojen mukaan.
    https://www.xenonkauppa.fi/epages/Xe...non/Categories

    Eiköhän tuolta löydy ratkaisu
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  19. #19
    Pitkien valojen kanssa omat vilkut eteenpäin eivät yleensä näy. Lisäksi pitkät valot häikäisevät vastaantulijaa. Eli ei kyllä ole yleensä hyvä ratkaisu näkyvyyden lisäämiseksi. Ennemminkin valojen (laillinen) parantaminen ja/tai lisääminen auttaa.
    -juha-
  20. #20
    Päiväajoon se "valokolmio" on hyä! Eli jotkut LED- sumarit / pikkuledit alas kaatumarautoihin, tms. kunhan vain tulee selvästi etäisyyttä itse päävaloon.
  21. #21
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Ennemminkin valojen (laillinen) parantaminen ja/tai lisääminen auttaa.
    Mä pikkuisen provoan, mutta kumpi mielummin: laiton valojen parannus, vai järjettömän lain noudattaminen?

    Itse vaihdoin aikoinaan K8 Gixxeriin laittoman xenon-lähivalon, jolla alkoi myös näkemään tuolla tienpäällä myös märällä asfaltilla. Kukaan ei koskaan vilkuttanut valoja, että ois häikäissyt ja valokuvio oli loistava. Oikean puolen penger oli loistavasti valaistu, eikä tarvinnut koko ajan pimeällä ajaessa "räplätä" pitkien kanssa.


    Laitonta. Kyllä, mutta silti suosittelen. Alkaa mopo näkymään ja mies näkemään.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  22. #22
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mä pikkuisen provoan, mutta kumpi mielummin: laiton valojen parannus, vai järjettömän lain noudattaminen?...
    ISO plussa tälle! Juu, Veijon Essolle riittää valo kuin valo, mutta sitten kun lähdetään työntämään reissua kaamokseen, saati tuiskupimiään, tai lumisateeseen, niin ei siinä pojat pykälillä näje mihinään!


    LED-sumaripari, Kiinan LED-miniparit, Kiinan ropelli-LED päävalo ja / tai Xenon kaveriksi sekä joku "tykki" vielä hoitamaan "porovalon virkaa" niin saapi sitten rauhassa keskittyä seuraavaan ropleemiin - tai sitten vain siihen ajohommaan!
  23. #23
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Laitan pitkän päälle lähestyessäni risteystä tai jos vastaan tulee autojono tai jos lähden ohittamaan. .
    Kannatta olla vähän varovainen, niitten pitkien vlkuttelulla ja päälle laitolla.
    Ainakin ennen oli suht yleistä, et pitkillä vilauttamalle kerrottiin vastaantulijalle/risteävältä kadulta tulijalle "et tule eteen/mene edeltä vaan, annan tilaa".
    Nykyään tätä näkee enää harvemmin.

    Mut pointtina, et niitten pitkien päälle laitto/vilkuttelu voi aihettaa ikäviä väärinkäsityksiä...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  24. #24
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Kannatta olla vähän varovainen, niitten pitkien vlkuttelulla ja päälle laitolla.
    Ainakin ennen oli suht yleistä, et pitkillä vilauttamalle kerrottiin vastaantulijalle/risteävältä kadulta tulijalle "et tule eteen/mene edeltä vaan, annan tilaa".
    Nykyään tätä näkee enää harvemmin.

    Mut pointtina, et niitten pitkien päälle laitto/vilkuttelu voi aihettaa ikäviä väärinkäsityksiä...
    Tuota "pitkillä ilmoittelua" siitä, että silvuplee täytyy kyllä hieman ihmetellä.

    Jo vuonna nuija, kivi & miekka opetettiin raskaalla puolella ihan autokoulussakin, että tilaa/tietä annetaan
    pudottamalla parkeille.

    Pitkillä taas enemmänkin.... Fuck Off.... täältä pesee.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    muutama havainto:

    -ajamalla liian lähellä edelläajavaa ei sivusta tulija voi nähdä sinua. aino keino huomata on kypärä auton päällä. JOs ei turvaväri, niin ei sitä näe.
    -Jos näet oikeasta sivusta tulijan, niin siirry oikealle, että tulet edelläajavan auton takaa esille.
    -Katso sivusta tulijan auton kulmaa, peittääkö pilari sinut. ei yleensä ongelma 90 asteen risteyksessä, mutta kulmassa tuleva auto katveaa kuskinsa helposti.
    -motarilla tai monikaistaisilla teillä viivy mahdollisimman vähän ns kuolleissa kulmissa. Pysy taaempana tai aja heti ohi. Yleensäkään auton rinnalla ei kannata olla.
    - jos vastaantuleva on auto kääntymässä vasemmalle, niin siirry sivuttain /mutkittele, että siirryt horisontissa sivuttain ja auto huomaa sinut. Samaa voi käyttää sivultatuleviin.


    Tuohon alkuperäiseen havaitsemattomuuteen, mp tuli varmaan tavallista lujempaa, ja sen takia on hyvä ymmärtää, että ylinopeudella kukaan ei pysty arvioimaan liikkeitäsi, tai ilmestymisesi nopeutta. Se on omalla vastuulla.

    Toinen seikka on se, että jos itse ajat autolla ja vilkaiset sekunnin, niin aivot eivät näe niin nopeasti. Aivot näyttävät sinulle tyhjän tien. Suuntaan pitää katsoa tietoisesti pari sekunttia, että oikeasti näkee mitä siellä on tulossa.


    ajovalot kannattaa tietysti olla päällä, mutta nykyvalojen ongelma on se, että ledivalot on pieniä pinta-alaltaan. Ja näkyvyyden kannalta valopinnan suuruus on se merkittävä, ei valon voima.
    Tää on paras, et kuitenkaan voi vaikuttaa kuin omaan käytökseen joten kaikki pikkuideat käyttöön ja
  26. #26
    Osram "Nightbreaker" on ratkaisu siihen että rätkän perus-halogeeni on paska. Eroa on kuin yöllä ja päivällä (heh heh), näkyy kauemmas, värilämpötila on lähempänä Xenonia, ja koko modin hinta on parikymppiä ja korkeintaan sama määrä työaikaa.

    Ja sitä pitkää ei kannata pitää päällä jos tosiaan haluaa että omat vilkut näkyy.
  27. #27
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Loud pipes save lives perustuu siihen, että jos ajat auton kuolleessa kulmassa, kuulee kuski sinut, vaikkei näkisi. Itse todennut tämän autoillessa useamman kerran: "vaihdanpa kaistaa, peilistä katsoen tyhjää, mutta mikäs tuo ääni on?" -> tarkempi vilkaisu olan yli -> "jaa siinä takarenkaan kohdallahan ajaa prätkä".
    Näin se muuten toimii vaikka hautoisi muniaan ihanan kalliissa premium autossakin
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  28. #28
    Kun nyt oli katteetkin jo irti, niin pääsin vähän tarkastelemaan valojani lähemmin. Kun polttimot ovat poissa sieltä umpiosta, kumpikin palaa yhtä kirkkaasti. Kun ne laittaa paikalleen, lähivalolamppu on ihan himmeä. Se linssi, jonka läpi valon pitäisi tulla, lienee likainen tai jotain muuta? Pitää kokeilla miten sen putsaaminen vaikuttaa tilanteeseen.

    Kohta pitäisi taas tien päälle joutua ja olematonta lähivaloa ihmetellä. Mulla on kolmas osuus Jukolan viestissä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  29. #29
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuota "pitkillä ilmoittelua" siitä, että silvuplee täytyy kyllä hieman ihmetellä.

    Jo vuonna nuija, kivi & miekka opetettiin raskaalla puolella ihan autokoulussakin, että tilaa/tietä annetaan
    pudottamalla parkeille.

    Pitkillä taas enemmänkin.... Fuck Off.... täältä pesee.
    Niin kun 60.. 70 luvulla ei oikein voinut parkeille pudottaa, kun ilman valoja päiväsaikaan ajoimme. Kyllä silloin valojen vilkautusta olehyvä-merkkinä käytettiin.
  30.  
  31. #30
    Lainaa Aarra kirjoitti Katso viesti
    Tää on paras, et kuitenkaan voi vaikuttaa kuin omaan käytökseen joten kaikki pikkuideat käyttöön ja
    Joo nimenomaan näin. Mitkään valot tai "loud pipes" eivät auta, jos olet minkä tahansa auton takana paikassa josta sivutieltä tulija ei sinua näe. Muistaakseni kauan sitten jossain vitostiellä lapinlahden(?) korvilla ajeli kaveri motskarilla ja kyttäsi rekasta ohituspaikaa. Ajoi pahimmilleen sen rekan takana vasemman takakulman kohdilla ja etäisyys rekkaankin oli sitten lopputuloksen kannalta katastrofi. Oikealta pyrki samaan aikaan tielle toinen moottoripyörä ja lähti rekan jälkeen liittymään tielle. Ei nähnyt rekan perässä ajavaa motskaria ja siinä taisi kuolla useampikin. Löytyisiköhän vielä onnettomuustutkintakeskuksen weppisivuilta.

    Elikäs lyhyesti. Varsinkin kaupunkialueella kannattaa kiinnittää huomiota siihen että itse on edes näkyvissä. Matka-ajossakin tuo kannattaa huomioida, kuten tuo yo. keissi osoitti. Kaupunkinopeuksissa kuitenkin näkee ne sivulta liikennevirtaan pyrkijät helposti varsinkin henkilöautojen yli. Tällöin kannattaa se oma paikka sijoittaa edellemenevään nähden niin että on varmasti edes näkyvissä. Jos on oikealta auto liittymässä mukaan, ottaa itsekin se oikea reuna ja päinvastoin.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen