Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Onko joku ajanut tätä viime aikoina?
    rajattu max 80 autoa ja 140 mp:tä päivässä, mahtuuko tuonne sekaan ilman varausta ?
    tai mahtaako kukaan tarkistella pilettejä?

    eka linkki kääntyy lontooksi kun painaa uk-lippua yläreunassa
    https://www.tendemerveilles.com/tout...arguareis.html
    http://www.dangerousroads.org/europe...ie-france.html
  2. #2
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Onko joku ajanut tätä viime aikoina?
    rajattu max 80 autoa ja 140 mp:tä päivässä, mahtuuko tuonne sekaan ilman varausta ?
    tai mahtaako kukaan tarkistella pilettejä?

    eka linkki kääntyy lontooksi kun painaa uk-lippua yläreunassa
    https://www.tendemerveilles.com/tout...arguareis.html
    http://www.dangerousroads.org/europe...ie-france.html
    Luulin ensin, että tässä tarkoitetaan Via del Sale eli Ligurische Grenzkammstrassea, mutta Via del Sale on Tendan ja Monesin välinen tie ja se maksoi pari vuotta sitten 10e mp ja maksukoppi oli siellä Tendan päässä.

    Tuolla Dangerousroads linkissä taas puhuttiin jotain La Brigue, baisse de Sansonista, mutta nämä eivät kuulu Via del Saleen, mutta onko sitten Via Amitie joku pitempi reitti, sillä jos sieltä Baisse de Sansonilta ajaa Passo Guardian ja Garezzon tunnelin kautta niin pääsee kyllä Monesiin ja Via del Salelle ja jos on tosi maastokelpoinen niin saattaa päästä jo Garezzosta tai jopa Coll'Ardenten passoltakin Saccarellon kautta Tanarellolle, josta vähän rinnettä alas ja Via del Salen alkuun.

    Ennen siellä ei ole tarvinnut varata mitään lippuja etukäteen enkä usko, että vieläkään. edit:videolla näkyisi olevan jonkinsortin maksukoppi tuolla Monesin metsässä eli ilmeisesti myös Monesin päässä olis maksupiste. Itse kun käsin siellä muutamia vuosia sitten niin oli toukokuu ja en päässyt kuin sinne metsään asti ja jonkin verran eteenpäin kun piti lumen takia keskeyttää eteneminen ja silloin en maksupistettä nähnyt, mutta en ole varma ajoinko tarpeeksi syvälle sitä metsäosuutta.

    La Briguesta Baisse de Sansonille menevä tie ei ole kovin kummoinen ja minä ajaisin sinne Sansonille Colle Melosalta startaten, paremmat/avarammat maisemat.




    Heinäkuun lopussa ajattelin kokeilla josko pääsis.

    ps. ja opastushan siellä on nimellä Via Del Sale tai Limone-Monesi
    viadelsale.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 12.06.2018 klo 02:19.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  3. #3
    mjoo, olisko siitä vain osa maksullinen. noita military-teitä riittää tossa Tenden ympärillä. Itse olen elokuussa tuonnepäin menossa, vois pitää jonkun päivän leiriä jossain lähistöllä ja kierrellä noita teitä.

    jokin reitti löytyy tästä ja jossain oli gps-track tyrkyllä mutta sivulle piti rekisteröityä ja se jäi tekemättä.
    http://www.atoc-moto.com/forumm/viewtopic.php?t=4165
  4. #4
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    mjoo, olisko siitä vain osa maksullinen. noita military-teitä riittää tossa Tenden ympärillä. Itse olen elokuussa tuonnepäin menossa, vois pitää jonkun päivän leiriä jossain lähistöllä ja kierrellä noita teitä.

    jokin reitti löytyy tästä ja jossain oli gps-track tyrkyllä mutta sivulle piti rekisteröityä ja se jäi tekemättä.
    http://www.atoc-moto.com/forumm/viewtopic.php?t=4165
    Via Sale eli Tenda-Monesi välinen pätkä on maksullinen JONKINLAINEN KARTTA
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  5. #5
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    mjoo, olisko siitä vain osa maksullinen. noita military-teitä riittää tossa Tenden ympärillä. Itse olen elokuussa tuonnepäin menossa, vois pitää jonkun päivän leiriä jossain lähistöllä ja kierrellä noita teitä.

    jokin reitti löytyy tästä ja jossain oli gps-track tyrkyllä mutta sivulle piti rekisteröityä ja se jäi tekemättä.
    http://www.atoc-moto.com/forumm/viewtopic.php?t=4165
    Ainoa maksullinen pätkä on tuo Monesi-Tenda väli ja se on myös se kuulusin pätkä. Tuommosesta Via Amitiestä en ole kuullutkaan eikä noiden ylläolevien linkkien takaakaan löytyneet infot ihmeemmin asiaa avannut.

    Dangerousroads kertoo via Amitie alkavan La Briguesta ja baisse Sansonin kautta kulkevan sinne Tendalle, mutta reitistä ei mitää tietoa ja siinä on kuitenkin pari vaihtoehtoa. Tuo ainoa kartta mikä tietä löytyi niin se menee Tendalta Tendalle reittiä Baisse Peyrefigue - Casterinon kylä - La Briguen kylä - Col Linaire - Baisse Sanson - Coll'Ardente - passo Tanarello - ja siitä via Salen alkuun Tanarellon ja Monesin välissä. Ja siitä Via Salea pitkin Tendalle.

    Video joka oli nimetty Via Amitieksi taas meni baisse Sansonilta passo guardian, Carezzon tunnelin ja Mendatican kautta Monesiin ja sieltä via del Salelle.

    Baisse Beyrefiguen jälkeen on Casterinolle vaihtoehto mennä ylempää reittiä Tenden Kylään lähelle la Brigueta, en ole tätä ajanut, mutta jos pystyy nykyisin ajamaan tuon välin niin se kulkee korkeammalla kuin Casterinon tie eli näköalat nyt ainakin lienee avarammat.

    Ja myös colle Melosasta baisse Sansonille menevä tie on näköaloiltaa aika messevä vaikkakin samassa rinteessä koko ajan kulkevana ehkä ne maisemat ei kauheasti vaihdu, mutta mun mielestä hyvä pätkä. Tie voi olla vähän kuoppanen ja kivinen eli Monster Ducatilla aika ikävä ajettava ja kun ranteet oli jo turtana niin siinä tuli jo melkein äitiä ikävä. Jälkeenpäin vasta huomasin, että Monsterin öljynsuodatin oli ihan rutussa ja viittä vaille ettei siinä ollut reikää. Monsterin suodatin on siinä koneen alla törröttämässä ja vastaanottamassa irtokiviä, ei ihan ihanteellisin malli vuoriston hiekkateille.

    Tuolla jonkinsortin kartta kolmesta pästkästä Googlemapissa en tiiä miten kartta aukeaa eri selaimilla.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  6. #6
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ainoa maksullinen pätkä on tuo Monesi-Tenda väli ja se on myös se kuulusin pätkä. Tuommosesta Via Amitiestä en ole kuullutkaan eikä noiden ylläolevien linkkien takaakaan löytyneet infot ihmeemmin asiaa avannut.

    Dangerousroads kertoo via Amitie alkavan La Briguesta ja baisse Sansonin kautta kulkevan sinne Tendalle, mutta reitistä ei mitää tietoa ja siinä on kuitenkin pari vaihtoehtoa. Tuo ainoa kartta mikä tietä löytyi niin se menee Tendalta Tendalle reittiä Baisse Peyrefigue - Casterinon kylä - La Briguen kylä - Col Linaire - Baisse Sanson - Coll'Ardente - passo Tanarello - ja siitä via Salen alkuun Tanarellon ja Monesin välissä. Ja siitä Via Salea pitkin Tendalle.

    Video joka oli nimetty Via Amitieksi taas meni baisse Sansonilta passo guardian, Carezzon tunnelin ja Mendatican kautta Monesiin ja sieltä via del Salelle.

    Baisse Beyrefiguen jälkeen on Casterinolle vaihtoehto mennä ylempää reittiä Tenden Kylään lähelle la Brigueta, en ole tätä ajanut, mutta jos pystyy nykyisin ajamaan tuon välin niin se kulkee korkeammalla kuin Casterinon tie eli näköalat nyt ainakin lienee avarammat.

    Ja myös colle Melosasta baisse Sansonille menevä tie on näköaloiltaa aika messevä vaikkakin samassa rinteessä koko ajan kulkevana ehkä ne maisemat ei kauheasti vaihdu, mutta mun mielestä hyvä pätkä. Tie voi olla vähän kuoppanen ja kivinen eli Monster Ducatilla aika ikävä ajettava ja kun ranteet oli jo turtana niin siinä tuli jo melkein äitiä ikävä. Jälkeenpäin vasta huomasin, että Monsterin öljynsuodatin oli ihan rutussa ja viittä vaille ettei siinä ollut reikää. Monsterin suodatin on siinä koneen alla törröttämässä ja vastaanottamassa irtokiviä, ei ihan ihanteellisin malli vuoriston hiekkateille.

    Tuolla jonkinsortin kartta kolmesta pästkästä Googlemapissa en tiiä miten kartta aukeaa eri selaimilla.
    Tuon punasen rinkulan vois käydä ainakin kiertelemässä. Oliko ajokieltomerkkejä noille sivuteille ? Muutamalle huipulle näyttäis teitä menevän, toki sitä jalkaisinkin pääsee. esim monte saccarellolle menis tie ja siitä näkyy välimeri(ja korsika) ainakin google earthiä pyörittelemällä.

    saccarello.jpg

    ei taida pari päivää riittää, jos italian puolellakin käy noissa laaksoissa asti.
  7. #7
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Tuon punasen rinkulan vois käydä ainakin kiertelemässä. Oliko ajokieltomerkkejä noille sivuteille ? Muutamalle huipulle näyttäis teitä menevän, toki sitä jalkaisinkin pääsee. esim monte saccarellolle menis tie ja siitä näkyy välimeri(ja korsika) ainakin google earthiä pyörittelemällä.

    saccarello.jpg

    ei taida pari päivää riittää, jos italian puolellakin käy noissa laaksoissa asti.
    Passo Tanarellolle pääsi Monesista eli ei kieltomerkkejä muutamia vuosia sitten.
    Colle Melosan ja Carezzon tunnelin väliseltä tieltä lähtee tie Coll'Ardentelle eikä siinä näkynyt mitään kieltoja. Coll'Ardentelta menee jonkin sortin polku jota pitkin on ainakin aikoinaan ajettu passo Tanarellolle, mutta en tiedä on se nykyään ajettavissa ja onko kieltoja. colle Melosan ja Carezzon väliseltä tieltä lähtee tiet alas ihmistenilmoille baisse Sansonin ja passo Guardian kohdilta eikä niillä ole kieltoja.

    Passo Tendalta kun lähtee länteen Casterinoa kohden niin paisse peyrefiguen jälkeen on risteys josta menee viittoitettu tie Casterinoon ja toinen tie jota pitkin pääsee Tenden kylään Casterinon itäpuolisen vuoren päällä ajellen ja tuossa risteyksessä ei ollut kieltomerkkejä, mutta en tiedä on siellä kieltoja myöhemmin. Samoin siinä risteyksesä oli vielä yksi tie joka oli puomitettu ja Googlemapista katsottuna se menisi Casterinoon suoraan metsikön läpi.

    En ole ihmeemmin huomioinut noita kieltomerkkejä kun ei ole ollut tarkoitus koluta joka paikkaa, joten en osaa sanoa onko siellä niitä niin paljon vai ei. Joka paikaan jonne olen ollut menossa on laillisesti saanut ajella, mutta on siellä kyllä niin kieltojakin näkynyt ja noin yleisesti voi sanoa, etteivät kiellot ole vähenemään päin vaan lisääntymään huolestuttavalla vauhdilla.

    Ja vielä on sanottava sekin etten ymmärrä miksi jonnekkin saa ajaa autolla, muttei moottoripyörällä.
    gardakielto.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #8
    Kohta olis lähtö...

    tuosta bongasin mielenkiintoista settiä, 2977 metriin menis tuo reitti.
    https://goo.gl/maps/UfACMRnDnm72
    ei ehkä pysty kamelilla tuota omilla taidoilla ajamaan, kevyellä enskalla varmaan menis.

    samoilla hoodeilla on muutama Ranskan korkein tie
    https://www.dangerousroads.org/ranki...in-europe.html
    eli
    https://www.dangerousroads.org/europ...e-bouchet.html
    https://www.dangerousroads.org/europ...-de-caron.html

    Voivat olla loma-ajan ajokiellossa mutta pitänee käydä tuolla kattelemassa paikkoja.

    Nuo serpotkin on ennen jääneet välistä, mutta nyt vois käydä kurvaileen
    https://www.google.fi/maps/@45.31779...=fi&authuser=0
  9. #9
    Laitetaas tätä tarinaa tähän jatkoksi...

    mjoo, ei oo villahousuja tarvinnut. Pientä teknistä ongelmaa autobahnilla, virtalukosta irtos tulojohto ja kaikki sähköt hävis kerralla. Kyyti korjaamolle, missä vika paikalistettiin, piuha juotettiin paikalleen ja meno jatkuu...

    Ormocarilla kävin ihmettelemässä miten ne tekee Expedition autoihin koppeja. Liimailevat panelit itse ja nekin vaan liimataan kopiksi ja se on siinä . Vaikka liimaileehan ne hävittäjätkin kasaan.

    Alsacen Grand Ballon pyöriteltävänä, alla on joku tutkasysteemi. Kuvaa pitänee klikata että se menee pyöriteltävään modeen.
    https://photos.app.goo.gl/5GKTLvLwHx4rSUjj6

    ja Montvernierin Lacetit pyöriteltävänä, tossa kallioseinässä menee via ferrata reitti, putouksen kohdalla näkyy silta.
    https://photos.app.goo.gl/bgFZBcEhjn1P1FeLA

    Col de Rosaelille meno tökkäsi tähän, ukkoset oli kastelleet vuoret ja vettä oli ojassa liikaa . Isoja kiviä näytti olevan muttei niitä veden alta nähnyt, olisko polveen asti ollut vettä. 2400m oli mittarissa tuossa kohtaa, tie oli muuten vielä ok ei liian jyrkkää eikä isoja kiviä. Aavistelin kyllä kun ukkosia oli ollut vähän joka ilta, että missä kunnossa tie mahtaa olla.
    https://photos.app.goo.gl/RMNMnwu554s5Qqqu8

    Pitänee lohdutukseksi käydä ajelemassa ne D211 A ja B tuo stabiilin kammeran kanssa. 4k sälää ei tällä läppärillä juuri tunata, yhden videon odottelin tuossa valmiiksi uppasin tuubiin.
    https://youtu.be/Nd5IT22wR5Q

    niinjoo Aussoisin kämppärillä taas nettiä vinguttelen.
  10. #10
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti

    niinjoo Aussoisin kämppärillä taas nettiä vinguttelen.
    Siellähän voi kuulla ilmassa Italian itsenäisyyden havinaa. Kämppäriltä on kävelymatka Marie-Cristinan linnoitukselle, joka rakennettiin Wienin kongressin (1815) määräämillä sotakorvauksilla, siis se sama kongressi jossa Ruotsi vaihtoi Suomen Norjaan. Sardinian kuningaskunta sai ranskalta nuo korvaukset joilla se rakenteli linnoituksia Aussoisin ympärille. Ja heti sen kämppärin reunalla on Sardinian Kranatieerien juoksuhautoja. ja vähän pitemmän kävelymatkan päässä on museoitu päälinnoitus Vittorio Emanuele.

    Ranskan ja Sardinian vihanpito oli jatkunut jo vuosikymmeniä. Aussoisista etelään Jafreun ja Sommelierin yli löytyy Assietta jossa käytiin ko. vihanpidon yksi kuuluisimmista ja verisimmistä taisteluista 1700-luvun puolivälissä. Wienin kongressin jälkeen Sardinian ja ranskan välit lähentyivät niin, että Krimin sodan jälkeen vuonna 1858 Napoleon kolmas ja Sardinian pääministeri tekivät "YYA"-sopimuksen jossa Sardinia luovutti ranskalle alueita nykyisen Ranskan puolelta mm. Nizza ja Savoiji. Vastapalvelukseksi Ranska jeesaisi Sardiniaa valloittamaan alueita Itävallallta.

    Tuohon aikaanhan Itävalta hallitsi suurinta osaa pohjois-Italiasta. Sardinia ja mantereen kapinalliset taistelivat Italian itsenäisyyssodiksi kutsutuissa kapinoissa Itävaltaa vastaan ja saivat siirrettyä siellä täällä rajaa pohjoisemmaksi, mutta 1859 Sardinian kuningaskunnan ja Ranskan armeijan yhdistyneet joukot aloittivat taistelut Itävaltalaisten kanssa Lombarian hallinnasta, jotka päättyivät Solferinon taisteluihin ja Itävaltalaiset luopuivat Lombardiasta.

    Samaan aikaan Garibaldi oli valloittanut saapasmaan eteläisimpiä kuningaskuntia ja liittänyt ne Sardiniaan. Ja kun vielä Toskanan, Parman ja Modenan herttuakunnat olivat liittyneet Sardinialaisiin oli Italian kuningaskunta valmis syntymään vuonna 1861.

    Seuraavan kymmenen vuoden aikana vielä Kirkkovaltio liitettiin Italiaan ja Italialaiset valloittivat venetsian maakunnan Itävaltalaisilta ja näin oli italia saanut nykyiset rajansa Trentino-Altoadigea lukuunottamatta, joka liitettiin Italiaan ensimmäisen maailmansodan päätyttyä palkkioksi Italian liityttyä 1.maailmansotaan ympärysvaltojen puolelle.

    Toisen maailmansodan jälkeen Italian kuningaskunta muutettiin tasavallaksi ja samalla siirreltiin rajaa Mont.Chabertonilla jossa italialaisten rakentama tykkipatteristo liitettiin ranskaan.

    Ja kuva jossain Meri-Alpeilla olevan kanjonitien varrella olevasta kalliokaiverruksesta.
    Vapaa suomennos kuvan tekstistä "Minä Carlo Emanuele IIII Sardinian kuningas, rakensin teille tämän tien ihan hyvää hyvyyttäni ja koska olen aika kova jätkä" tai sitten jotain ihan muuta.
    carloemanueleneljas.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 08.08.2018 klo 07:28.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  11. #11
    Tuo Lacetit on itekki pitänyt käydä, (ja niiiiiin moneen eri kertaan!), tankoilemassa, vaan tässä nyt kun tarjoilit sen todella upealla alustalla & tronella otettuna, niin skippaampa tuon sit taas kerran!

    Tnx kun jaoit tsiigattavaksi nää kaikki taas kerran!
  12. #12
    Vähän päivitystä tähän. Marguareis tuli ajettua ainakin osittain, kun ihme kyllä ajoin harhaan... Eli maksullinen reitti ok ja siinä parhaat palat olikin. Ei tullut ostettua kunnon karttaa, enkä siinä Mont Saccarelin kohdalla tajunnut mennä aikaisemmin Tenden puolen laaksoon vaan olin menossa sinne Saccarelille, tie meni sen verran kiviseksi että palasin siitä takaisin ja menin alas Italian puolelle. Siellä oli kuiteskin sitten se tie poikki jota pitkin olis päässyt taas polkuja pitkin ylös. Aikani plarasin Google mapsia ja locus mapsia, muttei niistä saanut selvää. Lopulta laitoin vaan gepsiin että Tendeen ja se vei Ventimiglian elikkä rannan kautta leiriin.

    Mjoo kattelinkin just sitä oikeaa polkua että mihinkähän tuo vie, jyrkältä näytti alasmeno. Tiukassa mutkassa voi tulla ikävä peruutusvaihdetta, että vois vekslata jos ei kerralla käänny. Noh joku toinen reissu tämäkin sitten kokonaan. 525 kotkan enskalla olis päässyt Saccarelillekin kohtuudella, mutta Kameli alkoi jo vähän hakea omia suuntia.

    siinä yksi Marguarein looppi, ja tätäkin pitää klikata että lähtee pyörimään.
    https://photos.app.goo.gl/vy8vr86q2mzhmGEGA

    Yhtenä päivänä ajelin Tendestä Ventimigliaan ja siitä Italian puolta SP65 ja siitä SP67 mikä oli asvalttia jollekin refugelle asti ja siitä oli kivistä tietä joku 5km ja sitten alkoi parempi soratie jota pitkin pääsi Brigueen ja siitä Tendeen leiriin.

    Tällä hetkellä Barcelonettessa chillailen, tänään ajelin Alloksen ja Digne Les Bainsin kautta takasin. Bonette ja Cayolle tuli jo tuossa aiemmin. Bonette oli pari tuntia poikki kun pari prätkäkaveria makoili keskellä tietä. Gendarmier tuli kopterilla paikalle ja pisti parkkiin tielle, Bonette oli "ferme". Paikalla oli jo paloauto, pari lanssia ja poliiseja. Varsinainen lääkärikopteri tuli myöhemmin ja pisti parkkiin alempaan serpoon. lanssilla ukko siirrettiin siihen ja sitten alkoi tiesulun purku.
  13. #13
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    ...
    Yhtenä päivänä ajelin Tendestä Ventimigliaan ja siitä Italian puolta SP65 ja siitä SP67....
    No jopas sitten, kun justiinsa tanaan itekkin samalla uralla! Vuosi sitten jai hieman "harmituttamaan", kun tuo Tende jai ajamatta, (Ferme!), koska syyhan oli se ranskan puolen tunnelin alun tyomaa, ja etenkin, kun alhaalta pain sita Tendelle johtavaa uraa ei voinut nahda laisinkaan.... Mutta tanaan se onnistu!

    Nyt kun tulinkin Italian puolelta alaspain, niin siinahan se eraassa mutkassa nakyi, tuo Tendelle johtava liittyma, niin siita vain kiepautus ja ylos,,,,

    Homman sain toimimaan talla kertaa niin, etta tunneliin paasyvaloja odotellessa, sinne vain kotiloiden etupuolelle karkkymaan vihreata, ja HETI; kun valo syttyi, niin kovalla kaasukaella tunneliin, ja syksya alas koko tunneli.... Ja sitten kun tulin ulos Italian puolella, niin peileissa ei nakynytkaan kotilon kotiloa, joten kukaan ei edes paassyt nakemaan, kun yksinainen mp-ohjastaja ajoi kieltomerkkia vasten wanhalle Tenden tielle...!

    Harmitus vain, kun olet jo siella Barcelonnetin maisemissa, (itse siella keskiviikkona muuten), etta somahan se olisi ollut tavata livena satulasta kasin... Laittelinkin siulle postia alkuviikosta, vaan en vain saanut vastaustasi,?
  14. #14
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Vähän päivitystä tähän. Marguareis tuli ajettua ainakin osittain, kun ihme kyllä ajoin harhaan...
    Mikäs reitti toi Marguareis olikaan? Tai siis missä? Vai onko se sama kuin tämä LGKS?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #15
    Voi hyvinkin olla sama. Lenkin voi aloittaa vähän tenden eteläpuolelta mistä alkaa nousu tenden solaan siis pisteä, eikä sitä isoa tietä. Solasta alkaa maksullinen pätkä, joka loppui jossain risteyksessä. Siitä jatkuu saccarelin ohi tenden puolelta brigueen. Briguen kohdalla on pisteä joka suuntaan. Joka kuskilla lie oma lenkki.
  16. #16
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mikäs reitti toi Marguareis olikaan? Tai siis missä? Vai onko se sama kuin tämä LGKS?
    Rakkaalla lapsella on monta nimeä vai miten se ny meni.

    Maksullisen tienpätkän nimi on virallisesti La Via del Sale / Limone - Monesi. Tuo Limone-Monesi siitä syystä, että "suolateitä" on muuallakin.

    Paikan päällä MTB opasteissa lukee "la Via del Sale" tai pelkästään Via Sale. Saksalaiset käyttää tiestä tuota LGKS-nimitystä eli tulee jostain Liguriche Grengammelstrase tai jotain sinne päin.

    Vuoristoa eli aluetta kutsutaan Alpi del Marguareis:iksi.

    Tuo Piste l'Amitie on kaiketi ranskalaisten kutsumanimi reitille, jonka yksi osa on tuo La Via del Sale.
    Via del Sale kulkee Colle di Tendan ja Passo Tanarellon välillä tai jos tarkkoja ollaan niin ihan Tanarellolle ei tie mene vaan se Tendalle päin menevä tie haarautuu Tanarellon alapuolella rinteessä alhaalla olevaa Monesia kohden ja ylemmän vuoren harjanteella oleville Tanarellolle ja Saccarellolle.
    Tie joka kulkee sitä harjannetta kohden haarautuu vielä Saccarellolle ja Tanarellolle.

    Saccarellolta ei pääse tavallinen jantteri katupyörällä enää jatkamaan matkaa vaan pitää kääntyä takaisin. MTB:llä pääsee ajelemaan aika hyvää polkua pitkin vaikka Garezzon tunnelille.

    Tanarellolta taas menee aika hyvä "tie", joka ainakin joskus on ollut prätkällä ajettavissa Coll'Ardentelle ja Baisse Sansonille, mutta onko siellä nykyisin ajokieltoja niin en tiedä. Ja onko tie missä kunnossa nykyään on myös hämärän peitossa.

    Baisse Sansonilta pääsee sitten La Brigueen joka on siellä laaksossa Sospel-Tenda välisen tien varrella ja tuon tien kun ylittää pääsee Casterinon ja Baisse Peyrefiguen kautta Takaisin Colle Tendalle. Casterinon kautta kulkeva tie menee siellä alempana laaksossa, mutta on helpompi reitti kuin vaihtoehtoinen reitti siellä ylempänä vuoren päällä kulkeva "polku". Tiet yhtyvät juuri ennen Baisse Peyrefigueta.

    Ja Baisse Sansonilta voi jatkaa Colle Melosan ja SP65/64 tien kautta Venti Migliaan.

    ps. "Tuo Piste l'Amitie on kaiketi ranskalaisten kutsumanimi reitille, jonka yksi osa on tuo La Via del Sale." Col Linairen opaskartasta löytyi tuo Piste de l'Amitie.
    pisteamitie.jpg
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 20.08.2018 klo 00:52.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  17. #17
  18. #18
    Ja taas samoilla seuduilla..... ....ja lähes yhtäaikaa!

    Eipä ollut kuin päivän / parinsadan km:n viive livekohtaamisesta!
  19. #19
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    Meneekö tuo puolivälissä näkyvä harjanteen soratie tuolle alun dronekuvissa näkyvälle tutkalle, vai onko eri? Karttalinkkejä tutkalle ja harjanteen soratielle olisi myös mukava saada.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  20. #20
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Meneekö tuo puolivälissä näkyvä harjanteen soratie tuolle alun dronekuvissa näkyvälle tutkalle, vai onko eri? Karttalinkkejä tutkalle ja harjanteen soratielle olisi myös mukava saada.
    Ei oo lähelläkään.
    Tutka-asema

    Via del Sale, kartalla 3 reittiä joista tuo Via del Sale on videon keskivaiheilla näkyvä
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  21. #21
    ok, kokeillaanpa google mapsin reittejä, näkyykö ?

    Via del Sale taikka Piste De Marguareis tai jotain...
    https://drive.google.com/open?id=19H...j-&usp=sharing
    tuossa on 2 trackiä :
    Marguareis on Tenden kämppäriltä Saccarellolle
    js Saccarello on Saccarellon sekoilut. Tässä olin menossa melko pientä polkua, mutta usko loppui kesken. Videolla on pätkä tästä, olin matkalla Monte Frontelle.

    ja Montvernier / Plan Bouchet, joka oli päätepysäkki Col de Rosaelille menossa.
    https://drive.google.com/open?id=11s...S8&usp=sharing

    Rosieren kämppäriltä mutka Fort Rosiereen
    https://drive.google.com/open?id=1dg...Hw&usp=sharing

    Ventimiglia, SP65, SP67, SP76, Brigue ja Tende
    https://drive.google.com/open?id=1DJ...TT&usp=sharing

    "pohjakartasta" saa vaihdettua satelliittikuvan kartan tilalle.

    ja jep, videolla Marguareis alkaa 7:10 kohilla. Laittelen myöhemmin pidemmät pätkät erikseen eri paikoista.
    Viimeksi muokannut: jjjjj; 06.09.2018 klo 23:17.
  22. #22
    noniin, siinä olis pitkä versio (55min) Marguareisin mutkista. On kyllä yksi parhaita pätkiä mitä on tullut ajettua.
    https://www.youtube.com/watch?v=_e-7BPbTtYk


    Pitkät versiot on soittolistana joka lähtee tästä. matskua on aikas paljon(205min).
    https://www.youtube.com/watch?v=fXvH...IXJByeA9BUW5AJ

    kuvat
    https://photos.app.goo.gl/PBSez4aD3d6esBzG7
  23. #23
    No Jepjep. Katoin kuvat, videon katon kohta. Kiitos kuvista!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #24
  25.  
  26. #25
    https://www.youtube.com/watch?v=pet9n6cwGFE

    ei jaksa viilata vimosen päälle, mutta Davinci Resolvella sais ihan näppäriä efektejä jos vaan sinniä riittää.
    tuo on 3D träkätty, lopussa on muutama kuva joista ekassa näkyy kameran liike ja 3d pisteet mitä se sai laskettua. ilmainen 3D objekti "free3d.com" , joka kuvaan mukaan. muutama lamppu tilaan, että aluksen pinnat saa näkymään. liikkeen animointi on persiistä, kun objektin kääntöpiste oli kilometrin päässä itse aluksesta.