Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Nyt, kun kaupan hyllyt notkuvat kalliita navigaattoreita, niin löytyykö enää mistään paperikarttoja? Ja nimenomaan moottoripyöräilyyn sopivia? Minusta olisi kiva nähdä vähän laajemmalle kuin pienen navigaattorin ruutu antaa myöten. On niin monta kertaa navigaattori pyrkinyt ohjaamaan niin hölmöjä reittejä, että luottokaan niihin ei ole kovin kummoinen.

    Kerran tässä keväällä yksi motoristi kehui, että on hyvät kartat, mutta siinä muita työjuttuja jutellessa sitten unohtui tuo karttaan tutustuminen ja kun motskarin perävalot katosivat kurvista, niin sitten vasta muistin, että se kartta - sitähän tässä piti vilkaista...

    Eli käytätkö paperikarttaa, jos käytät niin millaista ja mistä sen hommasit...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #2
    Onhan noita vielä saatavana, perinteisiä GT-karttoja: https://karttakauppa.fi/fi/tuotteet/...014/maanteille

    Jos on kännykkä mukana, niin silläkin aika nopsaan saa tolkun missä on ja mihin suuntaan pitäisi seuraavaksi mennä. Omasta mielestäni kännyköissä jouhevampi käyttöliittymä kuin navigaattoreissa.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  3. #3
    Autoliitto myy karttoja, kirjakaupoissa , kaupoissa ja Euroopassa huoltamoilta löytyy.
    Nyt reissussa käytin navia ja tarkistin reitin liuttamalla sen näyttöä. Puhelimella tarkistin ja suunnittelin (nokia here drive...joo mulla 930 nokia..toimivin navi/tarkistuskapine).
    Kartasta suunnittelin ja etsin mihin on eksytty.
    Tieopastekyltit ja numerot on vieläkin yllättävän toimivia vs navi
  4. #4
    Heinolan Abc asemalla olevassa kirjakaupassa, oliko se kirjapörssi, tai jotain, niin katselin just sellasta motoristin karttakirjaa alennuksessa, olisko ollu 9,90 hintaa. Olis kai siel ollu muitakin alekarttoja, mut toi prätkäilijän kuva kannessa kiinnosti tietty. Itelläni vanhoja GT-karttoja ollu aina mukana reisussa ja on tosiaankin mukavampi, kuin navi, vaikka tuulessa vähän haastavaa onkin välillä levittää kartta auki
  5. #5
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Kartat on jees. Ei ole touhu liian suitsait-helppoa, jää vähän seikkailuntuntuakin siihen etenemiseen ja aivot saa työtä.
    Paikallisilta on aina kiva kysellä, jos oma vaisto antautuu. Jos omaksi ei halua ostaa, niin kirjastoissa on hyvä valikoima tiekarttoja yleensä. Itse ajelin tämän kevään kirjaston laminoidulla tiekartalla.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Muutama vuosia sitten joku piste.fi -julkinen palvelu julkisti kai julkisen aineiston ja suomen maantiekartta oli niiden sivuilla nakyvimlä "pala kerrallaan" josta tallentelin ruutukaappauskuvia ja kokosin ison kartan Photoshopissa. Tosin jäi iso osa suomea tekemättä ja nyt en ole tuota enää löytänyt..

    Tuossa kartassa on hiekkatiet keltaisella joten on helppo kierrellä hiekkatieosuudet. Tulostan matkaan tuosta kartasta aina haluamani kohdan A4 paperille. On aina siisti ja repeilemätön karttasivu mukana minigrip pussiin taitettuna.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Muutama vuosia sitten joku piste.fi -julkinen palvelu julkisti kai julkisen aineiston ja suomen maantiekartta oli niiden sivuilla nakyvimlä "pala kerrallaan" josta tallentelin ruutukaappauskuvia ja kokosin ison kartan Photoshopissa. Tosin jäi iso osa suomea tekemättä ja nyt en ole tuota enää löytänyt..

    Tuossa kartassa on hiekkatiet keltaisella joten on helppo kierrellä hiekkatieosuudet. Tulostan matkaan tuosta kartasta aina haluamani kohdan A4 paperille. On aina siisti ja repeilemätön karttasivu mukana minigrip pussiin taitettuna.
    Nykyisin tuo karttapalvelu löytyy täältä: https://www.maanmittauslaitos.fi/asi...a/karttapaikka

    En ehtinyt tutustumaan miten toi toimii, ja onko siellä sama materiaali kuin vanhassa kansalaisenkarttapaikka.fi:ssä. Sitä tuli käytettyä aikoinaan ahkerasti juoksulenkkien mittaamiseen ja suunnitteluun
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  8. #8
    Aikoinaan oli huoltoasemilla ns palvelukarttoja, jossa näkyi hyvin päätiet ja hiukan pienemmätkin. Sopiva povariin menevä koko. ILMAINEN. Tosin liekö enää tarjolla.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  9. #9
    Kun netistä etsii, niin näyttää siltä, että ei karttoja enää myymälöissä ole. Ne pitää tilata - toimitusaika saattaa olla 3-9 päivää... Ja muuten vaan saattaa lukea, että ei saatavilla. No, täytyy käydä töiden jälkeen katsomassa parissa kaupassa onko tilanne oikeasti noin ankea.

    Puhelimet ja navigaattorit varmaan ovat syöneet paperisten karttojen suosiota. Mutta kun jossain eksyksissä on ja yrittää puhelimella selvittää sijaintiaan, niin aika onnetonta on tihrustella auringon paisteessa pientä näyttöä - ja saada selvää, mitä tietä pitää mennä, kun eihän siihen näyttöön mahdu kuin ihan pieni alue kerrallaan.

    Pääteillä ei ole ongelmia - voi vaikka utsjoelle ajella eksymättä, mutta pienet tiet ovat ongelma, kun niistä ei aina tiedä minne ne vie...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  10. #10
    Amazon.com, siellä ne kartat on.
    A, AL, AND, B, BG, BIH, BY, CH, CZ, DK, E, EST, F, FIN, FL, G, GB, GBG, GBJ, GBZ, GR, H, HR, I, IRL, L, LT, LV, M, MC, MD, MK, MNE, N, NL, P, PL, RO, RSM, RU, S, SK, SLO, SRB, trs, UA, V.
    + EAT,IND,LAO,SGP,T,VN,(MAL,IL,PRC,Q).RIPDR,wD,YU,CZ.
  11. #11
    Lainaa perazzi kirjoitti Katso viesti
    Heinolan Abc asemalla olevassa kirjakaupassa, oliko se kirjapörssi, tai jotain, niin katselin just sellasta motoristin karttakirjaa alennuksessa, olisko ollu 9,90 hintaa.
    Hahaa! Tuli asiaa Vierumäelle, joten kävin myös kääntymässä Heinolassa. Viime vuoden painosta oli vino pino heti ovensuun vieressä. Ja hinta tosiaan 9,90€.

    Hyvä vinkki, kiitos!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  12. #12
    Päällystetyt tiet - Liikenneviraston kartat
    Sieltä löytyvät päällystetyt tiet ja paljon muutakin.

    https://www.liikennevirasto.fi/kartat
    sitten sieltä etsii Tiestötiedot lupapalveluun
    liikennevirasto.JPG

    ja vaihtaa karttatasot "Päällysteen leveys" (muut tasot pois)
    karttatasot.JPG
    Ja sitten näkyy päällysteen leveys eri väreillä.
    Kaupunkien katujen päällysteiden tietoja ei tämä Liikennevirasto näytä.


    Voit myös kopioida suoraan osoitteeksi:
    " https://extranet.liikennevirasto.fi/...ig=lupapalvelu "
    Karttatasot pitää kuitenkin vaihtaa.

    Kuka voi suunnitella noin monimutkaisen liittymän
    Toimii kuitenkin puhelimessakin...jotenkin.
  13. #13
    Lainaa Arima kirjoitti Katso viesti
    Päällystetyt tiet - Liikenneviraston kartat
    Sieltä löytyvät päällystetyt tiet ja paljon muutakin.

    https://www.liikennevirasto.fi/kartat
    sitten sieltä etsii Tiestötiedot lupapalveluun
    liikennevirasto.JPG

    ja vaihtaa karttatasot "Päällysteen leveys" (muut tasot pois)
    karttatasot.JPG
    Ja sitten näkyy päällysteen leveys eri väreillä.
    Kaupunkien katujen päällysteiden tietoja ei tämä Liikennevirasto näytä.


    Voit myös kopioida suoraan osoitteeksi:
    " https://extranet.liikennevirasto.fi/...ig=lupapalvelu "
    Karttatasot pitää kuitenkin vaihtaa.

    Kuka voi suunnitella noin monimutkaisen liittymän
    Toimii kuitenkin puhelimessakin...jotenkin.
    Aika mielenkiintoinen käyttöliittymä, tosin nuo teiden värit näyttää ainoastaan päällysteen leveyden, ei ole mitään tekemistä itse tien päällysteen kanssa. Näyttää esim. samaa väriä sorapäällysteelle ja asvalttipäällysteelle jos näillä teillä on sama leveys...
    -Suzuki DL650 V-Strom -06
    -ex-Honda CB 500 -01
  14. #14
    Jotkut marketit, esimerkiksi Aldi, myivät aika hyviä paperikarttoja sikahalvalla - tyyliin 5 Euroopan maata 2 euroa tms. Niissä on ainoa haittapuoli se, että markettien paikat on merkitty täplillä karttaan. Toimivuuteen se ei kuitenkaan vaikuta.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  15. #15
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jotkut marketit, esimerkiksi Aldi
    Ikinä kuullutkaan tuommoisesta...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #16
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Ikinä kuullutkaan tuommoisesta...?
    No kerran noinkin päin. Yleensä ongelma on se, että tuosta kuulee liikaa.

    Aldi is the common brand of two discount supermarket chains with over 10,000 stores in 20 countries, and an estimated combined turnover of more than €50 billion.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #17
    Lainaa TSirsa kirjoitti Katso viesti
    Aika mielenkiintoinen käyttöliittymä, tosin nuo teiden värit näyttää ainoastaan päällysteen leveyden, ei ole mitään tekemistä itse tien päällysteen kanssa. Näyttää esim. samaa väriä sorapäällysteelle ja asvalttipäällysteelle jos näillä teillä on sama leveys...
    Kun vertasin kartan tietoja paikkoihin, jotka tunnen, niin päällyste tieto piti paikkansa. Hyvinkin tarkasti, jopa silta, jossa on päällyste 100m matkalla oli merkitty.
    Piti vaan ottaa pois kaikki muut tasot.
  18. #18
    ^Kävin tutustumassa tuohon palveluun, ja kaikkein kapeimmat asfalttitiet eivät näköjään näy. Tosin ne ovat sellaisia mikkihiiriteitä, ettei niillä ole kiva ajaakaan...

    Esimerkkinä Lappeenrannassa Lempiäläntie ja Partalan koululle vievä tie.
  19. #19
    Paperikarttoja olen tehnyt matkalle mukaan seuraavalla systeemillä. ViaMichelin netti-kartasta olen ottanut kuvaruutukaappauksia, jotka olen kopioinut esim ppt tai Excel tiedostoon. Nämä sitten tulostettuna A4 tai A3 kokoisena paperitulosteina. Ne kartat, joita uskon tarvitsevani matkan aikana olen päällystänyt kontaktimuovilla. Muovipäällysteiset kartat on helppo taitella/runnoa ajotakin taskuun. Eikä haittaa vaikka olisi sateesta märät hanskat/kädet.

    Pyörässä on navi, mutta itse haluan ns. pysyä kartalla sen suhteen missä mennään. Kaupunkin ohitus, läpiajo, majoituksen etsintä hoituu parhaiten navilla. Reitin ideointiin ja suunnitteluun soveltuu mielestäni paperikartta hyvin.
  20.  
  21. #20
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    No kerran noinkin päin. Yleensä ongelma on se, että tuosta kuulee liikaa.

    Aldi is the common brand of two discount supermarket chains with over 10,000 stores in 20 countries, and an estimated combined turnover of more than €50 billion.
    Vähemmän täällä härmässä tuohon päätään paukkaa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat