Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Sattus tosiaan niin että minun 18 vuotta uusi buffi lähti tangentin suuntaan karvan yli sata lasissa. Minä ja moottoripyörä jatkettiin hienosti tietä pitkin ja ankaramman kohtalon kokenut saanut buffi irtaantui omille teilleen. Onneksi ei ollut se pää buffin sisällä, jäi harteille.

    Mutta mitä nyt? Onko tekniikka ja tuotteet menneet ja kehittyneet tässä välissä? Muistan kun aikanaan ostin sellaisen kaulan ja leuan mukaan muotoillun tuulisuojan vain todetakseni että mallia oli otettu merkittävästi pienemmästä ja eittämättä epämuodostuneesta kaula-leuka parista. Ei toiminut ja sen piti olla uusinta uutta. Buffi ei pettänyt koskaan, paitsi tietenkin nyt, lopullisesti...

    Ostanko siis Buffin vai mitä? Ja kuka niitä nykyään myy? Viimeksi ostin messuilta, enkä tällä kertaa jaksaisi odottaa niin pitkään.

    Kiitos avusta.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  2. #2
    Buffejahan nyt saa nykyään ihan mistä vaan. Varuste.net, Zalando, vaeltajankauppa, mopo sport, Motonet, Storm, jopa prismassa olen nähnyt myytävän, tietty kuosit vähän paikan mukaan. Jos siitä olet tykännyt mikä estää jatkamasta mutta kerta kysyttiin niin itse olen tykännyt tuosta Sweepin takaa tarralla suljettavasta windstopperista, iso kauluri pitää rinnan alueenkin lämpimänä ihan pikkupakkasille jos kohta rahtusen lämmin jo näillä keleillä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #3
    Mulla on kanssa käytössä tollanen takaa tarralla suljettava windstopper. Sellainen mikä jatkuu kaulasta alapäin selkään ja etupuolelle. On ollu kyl hyvä. On myös windstopper tuubi ja noita buffeja, mut ei ole lähellekkään niin hyviä kuin tämä.
    ZZR1400
  4. #4
    Ainakin joskus tuubihuivin sai ihan ilmaiseksi veripalvelusta, kun luovutti.
  5. #5
    En voi suositella tuota tarramallia, tarrapinta takana hajottaa pitkässä käytössä kypärän verhoilun, ainakin mulla on crossipotan kanssa käynyt näin. Sen sijaan richan päänyli vedettävä malli on ollut loistava viileämmillä keleillä, kuten nyt aamuyöstä kun pitäis lautalle alkaa siirtymään ja ulkona tulee puukkoja 😀
  6. #6
    Tuubihuiveja löytyy tosiaan joka paikasta muutaman euron hintaan. Itsellä on käytössä

    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...ivarinen/10561
    sekä
    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...gh-huivi/12695

    joista varsinkin jälkimmäinen on aivan loistava vähänkään viileämmällä kelillä.
  7. #7
    Buffia käytin viimeksi tuossa töihin tullessa. On vanha, hyvä ja ääni siis sille.

    On mulla joku halpa tuubihuivikin, mutta se venyy, vanuu ja liukuu niin, ettei pysy paikallaan lärvin suojana. Eipä ole tullut käytettyä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  8. #8
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa basic kirjoitti Katso viesti
    Ostanko siis Buffin vai mitä? Ja kuka niitä nykyään myy? Viimeksi ostin messuilta, enkä tällä kertaa jaksaisi odottaa niin pitkään.

    Kiitos avusta.
    Kun hätä on suurin, niin huuda Salomonia apuun. Yhdistyksen buffeja saattaa olla vielä jäljellä, niin pääset edustamaan tyylikkäänä

    Eikä maksa maltaita.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  9. #9
    Lainaa basic kirjoitti Katso viesti
    Sattus tosiaan niin että minun 18 vuotta uusi buffi lähti tangentin suuntaan karvan yli sata lasissa. Minä ja moottoripyörä jatkettiin hienosti tietä pitkin ja ankaramman kohtalon kokenut saanut buffi irtaantui omille teilleen. Onneksi ei ollut se pää buffin sisällä, jäi harteille.

    Mutta mitä nyt? Onko tekniikka ja tuotteet menneet ja kehittyneet tässä välissä? Muistan kun aikanaan ostin sellaisen kaulan ja leuan mukaan muotoillun tuulisuojan vain todetakseni että mallia oli otettu merkittävästi pienemmästä ja eittämättä epämuodostuneesta kaula-leuka parista. Ei toiminut ja sen piti olla uusinta uutta. Buffi ei pettänyt koskaan, paitsi tietenkin nyt, lopullisesti...

    Ostanko siis Buffin vai mitä? Ja kuka niitä nykyään myy? Viimeksi ostin messuilta, enkä tällä kertaa jaksaisi odottaa niin pitkään.

    Kiitos avusta.
    Tässä on tapahtunut kehitystä ja missäpä muualla kuin Lekan suunnalla.

    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...novillaa/55769

    Paras "buffi" suojaamaan kaulaa. Todella napakasti istuva ja hyvin suojaava malli. Perusbuffi on sellainen lörppö joka istuu vähän miten milloinkin. En. mallista ei saa rakennettua kommandopipoa tai muuta mutta suojaa kaulan. Ei maksa paljon ja on merinovillaa.
  10. #10
    Itellä on tuollainen uskollinen 10+ vuotias windstopper-kauluri vilposemmille keleille, kuten tänäkin aamun +6 mitä tuo mittari näytti. Ihan samalla tavalla hanskatkin tänä aamuna napattiin ne pikkasen paksummat, vedenpitävät tixtexit. Vaan kelien taas lämmetessä kauluri vaihtuu juuri tuollaiseen halpis-putkihuiviin, joka pitää just sen ajoviiman pois kaulalta ja leuan kärjestä, putken yläreuna umpiruukun alareunan alle tungettuna. Ja hanskat samaten vaihtuu keposempiin, hyvin ilmastoituihin nahkoihin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Windstopper huppu, esim Rukka. Ilman ei pysty enää ajamaan.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  12. #12
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    En voi suositella tuota tarramallia, tarrapinta takana hajottaa pitkässä käytössä kypärän verhoilun, ainakin mulla on crossipotan kanssa käynyt näin. Sen sijaan richan päänyli vedettävä malli on ollut loistava viileämmillä keleillä, kuten nyt aamuyöstä kun pitäis lautalle alkaa siirtymään ja ulkona tulee puukkoja 
    Vermeestähän nuo "tarramallin" aiheuttamat lieveilmiöt ovat kiinni.

    Turhan moni erilainen tuote jossa on tarrasysteemit, on toteutettu liian paljon "kuhan on hänes ja siel päin".

    "Laadukkaat" toteutukset ei aiheuta mitään ongelmia, ovat hyvin säädettävissä ja kestävät loputtomiin.
    Tämä pätee tosiaan hyvin moniin erilaisiin asusteisiin/välineisiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Windstopper huppu, esim Rukka. Ilman ei pysty enää ajamaan.
    Olen harkinnut tuon Rukan ostamista ja on varmasti hyvä tuote. Lähinnä mietityttää käytännöllisyys. Toi pitää kuitenkin sovittaa takin alle, jotta istuu hyvin. Onko kovin työläs asentaa?
  14. #14
    Olen käyttänyt ORG!n omaa puffihuivia nyt jo reilu 3 vuotta, eikä kylmä ole tullut, ainakaan kaulan alueelta. On helppo käyttää ja ehkäisee korvakorujen lukkojen takertumisen kypärän verhoiluun tehokkaasti. Suosittelen lämpimästi, eikä kuosikaan ole mitenkään hävettävä.. päin vastoin. Tuo lisää katu-uskottavuutta taukopaikoilla
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  15. #15
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Olen harkinnut tuon Rukan ostamista ja on varmasti hyvä tuote. Lähinnä mietityttää käytännöllisyys. Toi pitää kuitenkin sovittaa takin alle, jotta istuu hyvin. Onko kovin työläs asentaa?
    Todella hyvä kampe. Senkun tunkee takin kauluksen alle. Tuo windstopper-osio on niin ohutta ettei sitä tarvise kummemmin asetella. Tosin vähänkään viileämmällä ilmalla laitan vielä kaulaan perustuubihuivin tuon alle. Tuuli kun painaa tuon windstopperin kiinni kaulaan niin on viileä.
    CBF600SA ==> CBF1000FA
  16. #16
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Olen harkinnut tuon Rukan ostamista ja on varmasti hyvä tuote. Lähinnä mietityttää käytännöllisyys. Toi pitää kuitenkin sovittaa takin alle, jotta istuu hyvin. Onko kovin työläs asentaa?
    Jos ajotakki ei ole kokoa "muumiteltta"..... eli suojat ym. pyörii konttaustilanteessa
    missä sattuu ja miten sattuu, on oikeastaan ainoa vaihtoehto kunnon alaosilla varustetun
    kaulurin/hupun pukemisessa "keventää" takkia kunnolla.

    Ei "sopivan" takin alle kukaan jaksa kunnon liepeitä askarrella yhtenään. .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Olen harkinnut tuon Rukan ostamista ja on varmasti hyvä tuote. Lähinnä mietityttää käytännöllisyys. Toi pitää kuitenkin sovittaa takin alle, jotta istuu hyvin. Onko kovin työläs asentaa?
    Tiukan takin tai ahtaan kauluksen kanssa voi olla hankala. Itselläni suurin ongelma on kuitenkin huppuosan kankaan karkeus, eli hyvin istuvassa napakassa kypärässä se tahtoo mennä ryttyyn tai jäädä kiristämään ja pingottamaan johonkin suuntaan. Motonet myy Klim-merkkisiä laadukkaan oloisia huppuja joissa materiaali vaikuttaa liukkaammalta, itse tutustuisin myös niihin.
  18. #18
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Tässä on tapahtunut kehitystä ja missäpä muualla kuin Lekan suunnalla.

    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...novillaa/55769

    Paras "buffi" suojaamaan kaulaa. Todella napakasti istuva ja hyvin suojaava malli. Perusbuffi on sellainen lörppö joka istuu vähän miten milloinkin. En. mallista ei saa rakennettua kommandopipoa tai muuta mutta suojaa kaulan. Ei maksa paljon ja on merinovillaa.
    Jos tuon asentaisi mallikuvan mukaan, niin ainakin mulla jää niska paljaaksi. Yläreunan kaksinkerroin taitettu sauma näyttää niin paksulta, että se voi olla epämukava jos se jää kypärän ja takaraivon väliin.

    Itse olen tykännyt alkuperäisen buffin valmistamasta merinovillaversiosta. Joo se on lörppö, mutta jos sen takareunan jättää päälaen korkeudelle ja vetää kypärän päähän sopivalla liikkeellä, niin se pysyy ylhäällä, eikä mene edes ruttuun. Kovin lämmin ja tuulenpitävä tuo ei ole, mutta toimii hyvin +15 ylöspäin ainakin mulle.
  19. #19
    Mulla on 4 erillaista alkuperäistä Buffia käytössä. Pidempi Windstopperi kylmälle/talvi säähän ja sateiselle... lyhyt Windstopperi Kevät/kesäsateelle... Merinovillaa käytän aina muulloin ja siitä on myös kaksi pituutta.... Näillä pärjää hyvin ympärivuoden ja myöskin fillarilla ajaessa.... Toimii....
    Ei kiinnosta pätkääkään
  20. #20
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Olen harkinnut tuon Rukan ostamista ja on varmasti hyvä tuote. Lähinnä mietityttää käytännöllisyys. Toi pitää kuitenkin sovittaa takin alle, jotta istuu hyvin. Onko kovin työläs asentaa?
    Itselläni täytyy sovitella takin alle ja katsoa, ettei mene vetoketjun väliin kurttuun.
    Helpompi sen kanssa on elää kuin yrittää asetella Buffia kypärän reunan alle. Lisäksi huppu estää kypärän rasvoittumisen.
    Aivan lyhyellä tukalla huppu jää helpommin miten sattu, kun hiukset haraavat vastaan.

    Rukka pysyi uutena paremmin paikoillaan ja parin vuoden ja useiden pesujen jälkeen kulahduttuaan valahtaa helpommin vinoon.

    Sweepin huppu pysyy paremmin paikallaan ja on liukkaampi ja asettuu niskasta helpommin takin alle. Se kuitenkin jättää aivan huimat painumat naama-aukon reunusnauhasta. Sweep myös uutena tiukahko ja naama-aukko hankalampi pukea suun alle - nousee väkisinkin suun ylle ja nenään asti. Rukka puolestaan tuppasi valahtamaan leuan alle.


    Rukkahan taisi tehdä jotain kehitystä äskettäin huppuunsa. Tiedä sitten istuuko uuden mallin naama-aukko paremmin. Vanhassa meinasi nimittäin jäädä ärsyttävästi otsa paljaaksi ja silmäkulmat peittyä. Myös kaulan sivuilta tuuli meinasi tuivertaa helpommin takin kauluksen raosta kuin Sweepillä.

    Molempi parempi. Ehkä Rukka mukavampi päässä, mutta Sweep pysyy paremmin paikoillaan ja ehkä hieman suojaavampi.

    Kaveri on kehunut myös Finnsvala (svala of finland) -merkkistä huppua malliltaan Racing. Siinä kuitenkin tulee paksumpi tuulenpitävä kangas kovin korkealle ja korvienkin päälle. Rukkassa ja Sweepissä korvilla ja ohimoilla on hengittävämpää materiaalia ja tuulenpitävä kangas nousee ylemmäs ainoastaan niskasta.

    Kertoilkaahan kokemuksia muistakin windstopper-hupuista!
    Viimeksi muokannut: Miikam; 07.06.2018 klo 17:11.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  21.  
  22. #21
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Tässä on tapahtunut kehitystä ja missäpä muualla kuin Lekan suunnalla.

    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...novillaa/55769

    Paras "buffi" suojaamaan kaulaa. Todella napakasti istuva ja hyvin suojaava malli. Perusbuffi on sellainen lörppö joka istuu vähän miten milloinkin. En. mallista ei saa rakennettua kommandopipoa tai muuta mutta suojaa kaulan. Ei maksa paljon ja on merinovillaa.
    Täältä ääni myös lekan kaulurille, aivan loistava tuote.
    HDBMWSUZUKIYAMAHAHDINDIANTRIUMPH