Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Mitä saavutetaan? Miksi ei tulisi laittaa? Mureneeko ruiskusysteemiin aiheuttaen ongelmia? Kannattaako vai ei? Ratapyörä kyseessä.
  2. #2
    Ainoa plussa ehkä se että bensa ei hölsky ees taas.
    Ja se että pääsee kisakatsastuksesta läpi.

    Teoriassa vähentää hidastaa bensan ulosvirtausta hajonneesta tankista. Käytännössä ei mitään merkitystä.

    Miinusta taasen se että ajan myötä murenee ja tukkii bensan suodattimen.
    Huonolla säkällä rikkoo jopa bensapumpun.
    Bensamittari ei toimi.
    Et myöskään nää paljonko tankissa on bensaa, ellet viritä jotain mittausputkea/mittatikku-systeemiä.
    Tankin tyhjentäminen vaikeata, jos foamit niin tiukassa ettei saa ujutettua lappopumpun putkea tankin pojhalle.

    Jos tavis rataharrastepyörä, en panisi.
    Jos kilparatapyörä, niin panisin koska pakko.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kilppari kirjoitti Katso viesti
    Mitä saavutetaan? Miksi ei tulisi laittaa? Mureneeko ruiskusysteemiin aiheuttaen ongelmia? Kannattaako vai ei? Ratapyörä kyseessä.
    Laits jos ajat kilpaa, muuten rahan hukkas ja mahdollinen teknisten ongelmien aiheuttaja.
    Superbike #7
  4. #4
    Ihan mielenkiinnosta: paljonko tilavuudeltaan sitä foamia sinne tankkiin pungetaan vs. tankin tilavuus?
    .
  5. #5
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta: paljonko tilavuudeltaan sitä foamia sinne tankkiin pungetaan vs. tankin tilavuus?
    Mielellään täyteen.

    Yllä hyviä argumentteja, mutta taas kerran on kysymys turvavarusteesta, jolloin mielestäni nuo negatiiviset asiat pystyy sietämään. Noin 10 vuotta on ollut itsellä kaikissa laitteissa foamit tankissa, eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut ja asiaan on tottunut. Tässäkin kannattaa muistaa että halvalla ei saa hyvää ja kestävää. Parasta foamia on tietääkseni hondan valmistama.

    Yamahan bensavalo toimii, ja jotkut kapasitiiviset mittaritkin, foamin kanssa.


    guy-martin-fireball.jpg


    TT:ssä ei käytetä foameja välitankkauksen vuoksi, jolloin tommosia hassuja tilanteita saattaa syntyä kun bensa vapautuu tankista vauhdilla. Noissa ratasarjoissa näkee välillä kun tankki puhkeaa, niin aika rauhallisesti bensa sieltä valuu ja harvoin tulipalot on vaarallisia.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  6. #6
    Jossain vaiheessa taisi olla myynnissä sellaista huokoista alumiinihöttöä joka toimii kuten vaahto, mutta ei juuri murene? Ainakin lentsikoissa käytetään mutta en nyt muista oliko mopoissakin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #7
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Mielellään täyteen.
    Siis ihan piripintaan? Paljonko tuo foam syö pa- tankin tilavuutta? Kysymys esitetty taas ihan vaan silkasta tiedonhalusta.
    .
  8. #8
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Siis ihan piripintaan? Paljonko tuo foam syö pa- tankin tilavuutta? Kysymys esitetty taas ihan vaan silkasta tiedonhalusta.
    Ei vie juurikaan tilavuutta kun on niin huokoista materiaalia. Rukkastuntumalla heittäisin 5-10%?

    Tarkoitushan on täyttää koko tankin tilavuus tuolla foamilla, mutta se saattaa olla haastavaa muotoilun, huohotus- ja ylivuotoputken, bensapumpun jne. vuoksi. Autopuolella myydään valmiita suorakaiteen muotoisia tankkeja missä on koko tilavuus foamia.

    Foamia myydään erikokoisina paloina ja myös noihin rakeisiin olen törmännyt mutta niistä ei ole kokemusta. Tuo em. Hondan foami myydään ohuissa liuskoissa millä on helppo täyttää haastavankin mallinen tankki. Yllättävän hyvin tuota saa tungettua tankin korkistakin sisään, ja ohjattua pieniinkin väleihin, kun pikkasen käyttää aikaa.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  9. #9
    Olen laittanut foamit molempiin ratapyöriin tankkiin.

    Tumpin viestin perusteella olettaisin, että R6:n bensavalo toimisi myös foamien kanssa. Onko kenelläkään tietoa 2019 zx-10r:n osalta?
  10. #10
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Mielellään täyteen.

    Yllä hyviä argumentteja, mutta taas kerran on kysymys turvavarusteesta, jolloin mielestäni nuo negatiiviset asiat pystyy sietämään. Noin 10 vuotta on ollut itsellä kaikissa laitteissa foamit tankissa, eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut ja asiaan on tottunut. Tässäkin kannattaa muistaa että halvalla ei saa hyvää ja kestävää. Parasta foamia on tietääkseni hondan valmistama.

    Yamahan bensavalo toimii, ja jotkut kapasitiiviset mittaritkin, foamin kanssa.


    guy-martin-fireball.jpg


    TT:ssä ei käytetä foameja välitankkauksen vuoksi, jolloin tommosia hassuja tilanteita saattaa syntyä kun bensa vapautuu tankista vauhdilla. Noissa ratasarjoissa näkee välillä kun tankki puhkeaa, niin aika rauhallisesti bensa sieltä valuu ja harvoin tulipalot on vaarallisia.
    Aikamoisen tulipallon täysi tankki tosiaan saa aikaan, kuten tuossa kuvassa Guy Martinin onnettomuudessa. Onneksi pyörä ja kuski sentään useimmiten päätyvät eri paikkoihin, toisin kuin autoissa, joissa montakin kuljettajaa on käristynyt penkkiinsä. Motoforza näytti myyvän myös nauhamallista foamia, jonka luvataan pienentävän tilavuutta n. 4%, eli ei paljon mitään, ellei sinne TT-hommiin ole lähdössä, jossa polttoaineen määrä on aika tarkoilla.
    Tuo Hondan foami vaikuttaisi aika lupaavalle, sitähän voisi kokeilla tankkiin laittaa, mutta mistä sitä löytäisi kätevästi? Googlailu vie taas britteinsaarille ja rahti menee kalliimmaksi kuin tuote.
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Aikamoisen tulipallon täysi tankki tosiaan saa aikaan, kuten tuossa kuvassa Guy Martinin onnettomuudessa. Onneksi pyörä ja kuski sentään useimmiten päätyvät eri paikkoihin, toisin kuin autoissa, joissa montakin kuljettajaa on käristynyt penkkiinsä. Motoforza näytti myyvän myös nauhamallista foamia, jonka luvataan pienentävän tilavuutta n. 4%, eli ei paljon mitään, ellei sinne TT-hommiin ole lähdössä, jossa polttoaineen määrä on aika tarkoilla.
    Tuo Hondan foami vaikuttaisi aika lupaavalle, sitähän voisi kokeilla tankkiin laittaa, mutta mistä sitä löytäisi kätevästi? Googlailu vie taas britteinsaarille ja rahti menee kalliimmaksi kuin tuote.
    TT/ManxGP ei voi, eikä saa, käyttää foamia välitankkauksen takia. Nopeasti tankatessa foam ei ehdi imeä bensaa tarpeeksi nopeasti ja aiheuttaisi vaaratilanteita varikolla.

    Hondan (HRC)foamia sai ainakin ennen tilattua miltä tahansa hondadiileriltä varaosanumerolla, tosin on aika jämäkän hintaista tavaraa. Hyvä puoli tässä on se, että se kestää kisabensaa, varsinkin tahtariaikana oli vaikeuksia löytää kestävää tavaraa kun oli hassummat bensat käytössä. Veikkaisin, että esim. Supremebikesin foam kestää pumppubensaa mainiosti.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  12. #12
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    TT/ManxGP ei voi, eikä saa, käyttää foamia välitankkauksen takia. Nopeasti tankatessa foam ei ehdi imeä bensaa tarpeeksi nopeasti ja aiheuttaisi vaaratilanteita varikolla.

    Hondan (HRC)foamia sai ainakin ennen tilattua miltä tahansa hondadiileriltä varaosanumerolla, tosin on aika jämäkän hintaista tavaraa. Hyvä puoli tässä on se, että se kestää kisabensaa, varsinkin tahtariaikana oli vaikeuksia löytää kestävää tavaraa kun oli hassummat bensat käytössä. Veikkaisin, että esim. Supremebikesin foam kestää pumppubensaa mainiosti.
    Kiitos vinkeistä, kai se nuo foamit tankkiin on laitettava kun tuli numerotkin katteisiin liimattua...
    Tuota TT-tankkausta aina ihmetellyt/ihastellut, kuinka bensa valutetaan vapaalla pudotuksella tavallisen tankkauspistoolin näköisellä kahvalla, kun taas noissa endurance-hommissa on jos jonkinlaista pikatankkauskannua, joilla bensaa "pudotetaan" kahdesta korkista tankkiin.
  13. #13
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä, kai se nuo foamit tankkiin on laitettava kun tuli numerotkin katteisiin liimattua...
    Tuota TT-tankkausta aina ihmetellyt/ihastellut, kuinka bensa valutetaan vapaalla pudotuksella tavallisen tankkauspistoolin näköisellä kahvalla, kun taas noissa endurance-hommissa on jos jonkinlaista pikatankkauskannua, joilla bensaa "pudotetaan" kahdesta korkista tankkiin.
    Se TT-pistooli on oikeasti isommalla halkaisijalla kuin normimittarissa. Tankkauskaulus tarvii leikata tankista pois, että mahtuu ilma tulemaan ulos, vajaa litran sekunnissa tulee sieltä bensaa läpi.

    Idea on pistää se yläpytty täyteen (noin 40 litraa) ja "kalibroida" miten nopeasti bensa sieltä tulee testaamalla sitä kannuihin. Meillä oli 2014 TT:ssä 21 sekuntia tankkausaika, minkä jälkeen piti katsoa meneekö vielä, mutta ylikään ei saa loiskuttaa, eikä toisaalta jättää vajaaksi.

    Osalla kuskeista oli erilaisia modauksia tehty tankkiin ja esim. erillisiä huohotusnippoja letkuineen oli moni tehnyt. Muistaakseni tuolla saa aika paljon modailla vakiotankkia sääntöjen puitteissa, taitaa olla pelkkä silhuettisääntö voimassa. Superbiket ei yleensä edes pärjää kahta kierrosta vakiotankilla, kusiaisellakin se on vähän siinä ja siinä.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  14. #14
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    guy-martin-fireball.jpg

    TT:ssä ei käytetä foameja välitankkauksen vuoksi, jolloin tommosia hassuja tilanteita saattaa syntyä kun bensa vapautuu tankista vauhdilla. Noissa ratasarjoissa näkee välillä kun tankki puhkeaa, niin aika rauhallisesti bensa sieltä valuu ja harvoin tulipalot on vaarallisia.
    TT:ssä ei ole kerta eikä kaksi, kun tankki osuu 100-300 kmh vauhdista puhun, kivimuuriin, seinään jne, ja repeää pillun päreiksi. Ei siinä ole/olisi foamista mitään iloa.

    Ratasarjoissa tankki harvemmin törmää esim puuhun, kivimuuriin tai seinään. Ihan vaan siitä syystä että niitä ei juurikaan ole ratojen vierustoilla.

    Ts foamilla on aika vähän tekemistä tuon tulipallon suhteen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #15
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä, kai se nuo foamit tankkiin on laitettava kun tuli numerotkin katteisiin liimattua...
    Älä sitte laita sitä liikaa. Sitä foamia tarttee olla vain sen verran että kun se katsastusmies kurkkaa sinne tankkiin ni se näkee siellä foamia. Sitä oikeesti saa olla lähes olematon määrä. Oma vinkki on että laita yks litteä viipale tankin korkista sisään ja työnnä se siihe iha aukon viereen huulille josta se on helppo havaita, ni enempää sinne ei tarvi tunkea.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  16. #16
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Älä sitte laita sitä liikaa. Sitä foamia tarttee olla vain sen verran että kun se katsastusmies kurkkaa sinne tankkiin ni se näkee siellä foamia.
    Toivottavasti tämä oli vitsi. Jos oli, niin aika huono sellainen.

    Tuota sääntökohtaa ei ole varmaan turhaan keksitty ja ainakin näitä turvallisuussääntöjä pitäisi minun mielestäni noudattaa pikemminkin yli kuin ali.

    Se on tietysti oma asia jos haluaa kaadossa sen tankillisen bensaa syliin, itse en ainakaan halua. Viimeisen 15 vuoden aikana olen nähnyt aika monta tulipaloa kisoissa ja treenipäivillä joista osa olisi ollut estettävissä pienellä vaivalla. Onneksi en ole nähnyt kenenkään loukkaantuvan näissä tilanteissa vakavasti, mutta aika monta epätoivoista naamaa olen nähnyt hiiltyneen kilpurin vieressä. Siihen kun on joku tyhjentänyt vielä jauhesammuttimen, niin koko roskan saa kipata jätelavalle.

    Ps. Vaikka tapahtuma ei foameihin liitykkään, niin on kohtuullisen ikävä nähdä palava ihminen juoksentelemassa paniikissa ympäri varikkoa. En halua nähdä toista kertaa.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  17. #17
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti tämä oli vitsi. Jos oli, niin aika huono sellainen.

    Tuota sääntökohtaa ei ole varmaan turhaan keksitty ja ainakin näitä turvallisuussääntöjä pitäisi minun mielestäni noudattaa pikemminkin yli kuin ali.

    Se on tietysti oma asia jos haluaa kaadossa sen tankillisen bensaa syliin, itse en ainakaan halua. Viimeisen 15 vuoden aikana olen nähnyt aika monta tulipaloa kisoissa ja treenipäivillä joista osa olisi ollut estettävissä pienellä vaivalla. Onneksi en ole nähnyt kenenkään loukkaantuvan näissä tilanteissa vakavasti, mutta aika monta epätoivoista naamaa olen nähnyt hiiltyneen kilpurin vieressä. Siihen kun on joku tyhjentänyt vielä jauhesammuttimen, niin koko roskan saa kipata jätelavalle.

    Ps. Vaikka tapahtuma ei foameihin liitykkään, niin on kohtuullisen ikävä nähdä palava ihminen juoksentelemassa paniikissa ympäri varikkoa. En halua nähdä toista kertaa.
    Ei ollu vitsi. Sen verran jätän ainaki tilaa siihe tankin yläreunaan ite että näen siitä tankkausreiästä paljonko siellä tankissa on bensaa. Jos tunget foamit korkkiin asti ni milläs tiiät sen jälkee paljonko on tankissa?

    Mutta mä oon tällä foorumilla aina väärässä, joten ei mun viestejä kannata lukea anyway.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  18. #18
    Yanagawan lipat Kawalla Monzassa 1998 jäi mieleen kun bensaa roiskui pyörän kieppuessa ja syttyi sitten palamaan lopussa aika tulipallona.
    https://www.youtube.com/watch?v=rYV8s8AcSi8
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  19. #19
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Älä sitte laita sitä liikaa. Sitä foamia tarttee olla vain sen verran että kun se katsastusmies kurkkaa sinne tankkiin ni se näkee siellä foamia. Sitä oikeesti saa olla lähes olematon määrä. Oma vinkki on että laita yks litteä viipale tankin korkista sisään ja työnnä se siihe iha aukon viereen huulille josta se on helppo havaita, ni enempää sinne ei tarvi tunkea.
    Mitä vattua nyt taas privateer? Onko sulla joku päivän huonoin vinkki hakusessa. Siinä kisassa pääsee keulille helposti ehdottamalla kottikärryn renkaan venttiilin käyttöä superbikessa...
    Viimeksi muokannut: CJ; 08.05.2021 klo 21:20. Syy: Käytetty kohteliaisuus-muotoilua...
    Superbike #7
  20. #20
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei ollu vitsi. Sen verran jätän ainaki tilaa siihe tankin yläreunaan ite että näen siitä tankkausreiästä paljonko siellä tankissa on bensaa. Jos tunget foamit korkkiin asti ni milläs tiiät sen jälkee paljonko on tankissa?

    Mutta mä oon tällä foorumilla aina väärässä, joten ei mun viestejä kannata lukea anyway.
    Ainakin ite tiedän bensan määrän tankissa sillä, että tyhjentää tankin ennen tankkausta ja sitten kaataa bensan mittakannulla sisään. Tätä nyt ei tartte tehdä kuin kisoissa. Treenipäivänä sitten kaataa tankin täyteen ja tankkaa uudestaan täyteen kahden-kolmen setin jälkeen.
    Superbike #7
  21. #21
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Tuota sääntökohtaa ei ole varmaan turhaan keksitty ja ainakin näitä turvallisuussääntöjä pitäisi minun mielestäni noudattaa pikemminkin yli kuin ali.

    Se on tietysti oma asia jos haluaa kaadossa sen tankillisen bensaa syliin, itse en ainakaan halua. Viimeisen 15 vuoden aikana olen nähnyt aika monta tulipaloa kisoissa ja treenipäivillä joista osa olisi ollut estettävissä pienellä vaivalla. Onneksi en ole nähnyt kenenkään loukkaantuvan näissä tilanteissa vakavasti, mutta aika monta epätoivoista naamaa olen nähnyt hiiltyneen kilpurin vieressä. Siihen kun on joku tyhjentänyt vielä jauhesammuttimen, niin koko roskan saa kipata jätelavalle.

    Ps. Vaikka tapahtuma ei foameihin liitykkään, niin on kohtuullisen ikävä nähdä palava ihminen juoksentelemassa paniikissa ympäri varikkoa. En halua nähdä toista kertaa.
    Teeppä testi?

    Tankki täyteen ja jätät auki ja käännät ympäri, kauanko kestää tyhjeneminen?
    Ja sit foamit pois ja sama.
    Itseänikin kiinnostaisi tuo käytännön ero.

    Tiedän erään mopon, johon tehtiin tiskirätistä ja jeesusteipistä bensatankin"korkki", joka teipattiin jesarilla paikoilleen.
    Kuski veti mopon 100-150 kmh vauhdista radalla nurin, mopo pyöri ympäriämpäri nokkaperät 3 kertaa, ja osat sinkoili ympäriämpäri, toinen vanne vituix.
    Mut bensaa ei roiskunu mihinkään, eikä mopo ees syttyny tuleen.
    Lievä pettymys.
    Oishan se nyt ollu ihan saatanan komee ja kallis kokko, osia ympärillä, ja kuski hoippuu ympärillä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #22
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ainakin ite tiedän bensan määrän tankissa sillä, että tyhjentää tankin ennen tankkausta ja sitten kaataa bensan mittakannulla sisään. Tätä nyt ei tartte tehdä kuin kisoissa. Treenipäivänä sitten kaataa tankin täyteen ja tankkaa uudestaan täyteen kahden-kolmen setin jälkeen.
    Tuota lähinnä siteerasin että mistä näkee että tankki on täys jos se on täynnä foamia? Ite ainaki jätän sen korkin alaosan paljaaksi jotta näkee sen tankin pohjan siitä kohdasta ni on jotain referenssiä paljonko vielä voi kaataa.

    BTW, millä tavalla tyhjennät tankin kisoissa tarkkaa tankkaamista varten? Ite en oo keksiny siihe vielä mitää erityisen helppoa keinoa.

    Ja erityiskiitos että ylläpidät tietämättömien historiaa. Sun tapauksessahan kukaan ei pillitä sulle että muistuttelet 4 vuoden takaisista, mutta jos mä teen saman ni mulle ollaan samantien asiasta hirnumassa. Niinku oon sanonu, tää foorumi on sisäsiittoinen. Kerran legenda, aina legenda.

    Tämä kyseinen venttiili oli ensimmäinen ikinä ostamani venttiili ja ostin kaupasta "MP kulmaventtiili" nimisen tuotteen, ni kyllähän sen jokainen tajuaa heti että kyseessä ei missään nimessä ole moottoripyörien venttiili. Ja muistan että pari muutakin suosittua jannua tääl foorumilla sanoivat ostaneensa aivan saman venttiilin, mutta koska ne ei oo kaatunu sen takia kisassa, vaan kävi ainoastaan katuajossa murtuma lähellä, ni kukaan ei heille virnuile vuodesta toiseen.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #23
    Paikallinen huoltoaseman pitäjä mulle tarinoi tyypistä joka asenti kottikärryn venttiilin nuukuuttaan luulin urbaani lekendaksi. Ei sitten taida olla ihan peätön sekään tarina missä joku kilpakuski pukeutuu naisten alusvaatteisiin kilpailuissa. Eihä siinä mitän mut jos sattuu joutumaan lanssikyytiin nin voivat pikkusen hymyillä.
    Hayabusa+ Massey ferguson
    Stay safe stay away from COV-19 vaccine!
  24. #24
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Se TT-pistooli on oikeasti isommalla halkaisijalla kuin normimittarissa. Tankkauskaulus tarvii leikata tankista pois, että mahtuu ilma tulemaan ulos, vajaa litran sekunnissa tulee sieltä bensaa läpi.

    Idea on pistää se yläpytty täyteen (noin 40 litraa) ja "kalibroida" miten nopeasti bensa sieltä tulee testaamalla sitä kannuihin. Meillä oli 2014 TT:ssä 21 sekuntia tankkausaika, minkä jälkeen piti katsoa meneekö vielä, mutta ylikään ei saa loiskuttaa, eikä toisaalta jättää vajaaksi.

    Osalla kuskeista oli erilaisia modauksia tehty tankkiin ja esim. erillisiä huohotusnippoja letkuineen oli moni tehnyt. Muistaakseni tuolla saa aika paljon modailla vakiotankkia sääntöjen puitteissa, taitaa olla pelkkä silhuettisääntö voimassa. Superbiket ei yleensä edes pärjää kahta kierrosta vakiotankilla, kusiaisellakin se on vähän siinä ja siinä.
    Koko on varmaan sitten sellaista kuorma-auton tankkauspisteen/löpömittarin luokkaa? Hieno kontrasti siinä systeemissä kuitenkin on uudenkarheaa täynnä elektroniikkaa olevaa superbikea tankatessa.
    Joskus osui silmään jossain myyntipalstalla superbike, oliko nyt sitten 24 l, maksimikokoinen joka tapauksessa, TT-tankki ja olihan se aika mielenkiintoisen näköinen verrattuna vakiotankkiin.
  25. #25
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    BTW, millä tavalla tyhjennät tankin kisoissa tarkkaa tankkaamista varten? Ite en oo keksiny siihe vielä mitää erityisen helppoa keinoa.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8087...BoCh30QAvD_BwE

    Perinteinen vekotin, parikertaa pumppaa niin alkaa lorotus käymään painovoimaisesti, kun kanisteri on tankin alapuolella. Tosin ei ihan nopein verrattuna varmaankin olemassaoleviin?? sähköpumppuihin...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #26
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8087...BoCh30QAvD_BwE

    Perinteinen vekotin, parikertaa pumppaa niin alkaa lorotus käymään painovoimaisesti, kun kanisteri on tankin alapuolella. Tosin ei ihan nopein verrattuna varmaankin olemassaoleviin?? sähköpumppuihin...
    Ja tollanenkin toimii: https://www.motonet.fi/fi/tuote/3862...-516yleismalli
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #27
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/8087...BoCh30QAvD_BwE

    Perinteinen vekotin, parikertaa pumppaa niin alkaa lorotus käymään painovoimaisesti, kun kanisteri on tankin alapuolella. Tosin ei ihan nopein verrattuna varmaankin olemassaoleviin?? sähköpumppuihin...
    No tuon kokeileminen ei ainakaan konkurssiin vie.
  28. #28
    Ei.


    se lyhyt vastaus ja tänne taakse se jupina min charruja.
    ..kunnes lanka tapetaan.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  29. #29
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    ... Veikkaisin, että esim. Supremebikesin foam kestää pumppubensaa mainiosti.
    Laitoin tankillisen tilaukseen tuolta, sittenhän se on mopo siltäkin osin kisakunnossa. Niitä turhanaikaisia pellinkäppyröitä ei taida tuosta Yamahan tankin tankkausaukosta saada pois muuta kuin leikkaamalla? Helpottasi elämää kaikin tavoin, jos niitä ei siinä olisi.
  30.  
  31. #30
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Laitoin tankillisen tilaukseen tuolta, sittenhän se on mopo siltäkin osin kisakunnossa. Niitä turhanaikaisia pellinkäppyröitä ei taida tuosta Yamahan tankin tankkausaukosta saada pois muuta kuin leikkaamalla? Helpottasi elämää kaikin tavoin, jos niitä ei siinä olisi.
    Jos tossa on ne lipareet ja pumppu samoin kuin uudemmassa, niin helpoiten saa pumpun reiän kautta leikattua pois. Parempi olis nakertava työstö kuin laikalla tms. leikkaaminen. Tai siis samalla lailla se onnistuu, mutta tankin putsaus sisältä on vähemmän työlästä.

    Itseltä en ole niitä peltejä jaksanut leikata pois, pumpun reiän kautta saa foamit paikoilleen ja pääsee muutenkin operoimaan tankkiin sen mitä tarvitsee. Kai noiden peltien tarkoitus on estää polttoaineen roiskuminen tankatessa.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen