Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Tuossa katselin että vois olla sopivan kokoinen MP, tosin muitakin mopoja lähinnä haaveillu, mutta itse asiaan eli
    Bmw:n F sarja ja rivi kakkoset, onko täällä kokemusta kyseisestä MP:stä?
    Täällä selailin ja ensimmäinen keskustelu osui konevikaan, joka voi olla tyypillinen
    Voiko olla että itse BMW tekee kakkoskaatua?, kuitenkin F800 sarja on BMW:n myydyimpiä malleja.
  2. #2
    Rouvan ST:ssä on reilu 40 tkm, bensaa tankkiin ja välillä huoltoon ja renkaanvaihtoon. Korjata ei ole tarvinnut. Kaikista merkeistä löytyy nettiä selaamalla joku hasardi, toisissa se konkretisoituu useammin toisissa harvemmin. Onhan noita välillä kaupan ihan reiluillakin kilometreillä eikä ihan valtavaa määrää konerikkoja ole ollut. GS:n rungossa moottori kelpaisi itsellenikin varsin hyvin.
    .
  3. #3
    Oon kuullut moitteita alustasta, kytkimestä, jarrusta, tehottomasta moottorista ja jopa paskasta painopisteestä, mutta en ole kuullut että näistä motit laukeis.
    Mihin viittaat B-laadulla?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  4. #4
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Oon kuullut moitteita alustasta, kytkimestä, jarrusta, tehottomasta moottorista ja jopa paskasta painopisteestä, mutta en ole kuullut että näistä motit laukeis.
    Mihin viittaat B-laadulla?
    http://www.moottoripyora.org/keskust...kas-resonointi

    Juu ehkä itsekkin luin tuon hätäiseen, kun tuossa joku oli myös kuullut, että joissain yksilöissä on ollut tuota vikaa.
    Tosiaan jos noi ihan Pas...ja olis niin ei niitä kukaan ostaisi, kun 800 on BMW:n myydyimpiä malleja(jostain lukevinani)
  5. #5
    Näin se dementia iskee,
    Kyl mä ton nyt muistan kun vartavasten muistutetaan...

    Ei näitä kyllä mitenkään vallattomasti ole hajoillut kun ei ole kovin korkeaviritteinen motti.

    muistelen että joku jenkkifoorumilla valitteli kun oli motti porsinut 216 000 mailia mittarissa...
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  6. #6
    BMW tekee kakkoslaatua?Meillä samalla tekniikalla oleva F800GS,keula ei ole paras mahd.Kaasukahva äkkinäinen,siinä ne ongelmat tähän asti.Hyvin mukava peli muuten,vähäruokainen,kiva ajaa,ei painava,eikä liikaa hitechiä..
    Mitäpä ongelmaa kytkimessä on ollut?Olisi kiva tietää.
    Kun ainakaan tuossa ei ole ollut yhtään mitään ongelmaa kytkimen kanssa.
    Tyypillinen konevika,tarkenna,mikä se on.
    Tehoton moottori?Tämän lausujan kannattaa ehkä hankkia turbobusa sitten.
    Kytkin,tarkentakaa,mitä vikaa siinä on.
    Tarkennusta myös paskaan painopisteeseen,kun tankki on satulan alla,ei se ehkä ihan pahin voi olla.Keulapainoinenko,veikkaan aika monessa katuenskassa olevan samaa ongelmaa.
    Tyhjiä väitteitä,vailla perusteluja.
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 01.06.2018 klo 00:02.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  7. #7
    juu itse uskon F800 olevan 1.Laatua, Oli vain jollain käynyt huono tuuri ja vielä ulkomailla.

    Millainen ajoasento on S mallissa, mennäänkö kyykkyyn kunnolla.. tuossa R taitaa olla aika pysty?
  8. #8
    http://cycle-ergo.com tuolla voit vertailla mitä eroa mopojen ajo-asennoissa on.
    K8-1000
  9. #9
    Omistin F800S:n reilu neljä vuotta ja ajoin sillä n. 34 000 km. Ei varsinaisesti mitään pahaa sanottavaa. Moottori ei ole mikään unelma kaupunkiliikenteessä, mutta mutkateillä oikein loistava. Vääntää alhaalta ja liikkuu ihan riittävästi. Varustelutaso ja ajo-ominaisuudet ovat varsin hyvät tuon ikäiselle pyörälle, eli saa kyllä vastinetta rahalle.

    Aloittajan viittaama tyyppivika on ns. piston slap, eli mäntien kolina. Oma vm 2006 versiossa oli juurikin kuultavissa tätä kilinää ja kolinaa moottorista. Foorumeilla on erilaisia näkemyksiä aiheesta, mutta tämä ei ole koskaan ollut virallinen takaisinkutsu, enkä ole koskaan lukenut, että kone olisi tästä syystä lauennut. Kuten Nysse totesi näillä koneilla on kellotettu 150 0000 + mailia. Eli en olisi tästä erityisen huolissani, lähinnä ärsyttävä soundi koneessa. Asia on korjattu myöhemmissä malliversioissa, eli S ja ST malleissa muistaakseni 2010 alkaen. Vanhemmissa on hopea moottori, uudemmissa musta, joten tästä on helppo tunnistaa.

    Eli rohkeasti vain ostohousut jalkaan ja tekemään tarjouksia. Plussana erittäin halpa vakuuttaa ja polttoaineenkulutus ei päätä huimaa.
  10. #10
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Omistin F800S:n reilu neljä vuotta ja ajoin sillä n. 34 000 km. Ei varsinaisesti mitään pahaa sanottavaa. Moottori ei ole mikään unelma kaupunkiliikenteessä, mutta mutkateillä oikein loistava. Vääntää alhaalta ja liikkuu ihan riittävästi. Varustelutaso ja ajo-ominaisuudet ovat varsin hyvät tuon ikäiselle pyörälle, eli saa kyllä vastinetta rahalle.

    Aloittajan viittaama tyyppivika on ns. piston slap, eli mäntien kolina. Oma vm 2006 versiossa oli juurikin kuultavissa tätä kilinää ja kolinaa moottorista. Foorumeilla on erilaisia näkemyksiä aiheesta, mutta tämä ei ole koskaan ollut virallinen takaisinkutsu, enkä ole koskaan lukenut, että kone olisi tästä syystä lauennut. Kuten Nysse totesi näillä koneilla on kellotettu 150 0000 + mailia. Eli en olisi tästä erityisen huolissani, lähinnä ärsyttävä soundi koneessa. Asia on korjattu myöhemmissä malliversioissa, eli S ja ST malleissa muistaakseni 2010 alkaen. Vanhemmissa on hopea moottori, uudemmissa musta, joten tästä on helppo tunnistaa.

    Eli rohkeasti vain ostohousut jalkaan ja tekemään tarjouksia. Plussana erittäin halpa vakuuttaa ja polttoaineenkulutus ei päätä huimaa.


    Okei, tarkoititko kaaupunki ajolla, ettei ihan paras?
    Entäs onko pyörä fyysisesti hyväkokoinen, tarkoitan sitä että ”keskikokoinen mies (177)” pystynee hyvin ajaa...
  11. #11
    Kaupunkiajossa lähinnä tuo twinin on/off kaasu ja pitkähkö ykkönen tekee hommasta hieman kulmikasta. Ei toki mitään minkä kanssa ei oppisi elämään. Keksikokoinen mies ajaa tuollaisella varsin mainiosti ihan vakiopenkillä.
  12. #12
    Kaupunkiajo helpottui huomattavasti, kun sääti kaasuvaijerista kaiken "löysän" pois, ohjeiden vastaisesti. Twini "hyökkää" ja "jarruttaa" voimakkaasti ja kun on "löysää" niin nykii. Hallinta helpottuu huomattavasti, kun kone tekee sen mitä kapulalla käskee. Samoin kytkinkahvan liikettä ei kannata säätää lyhyemmäksi, kytkin ei irrota kunnolla ja vaihteen vaihto "kolahtelee". Pyöränä oli -08 F800S, 0-40000km.
    Mare
  13. #13
    Itsellä F650 GS vm. 2010 eli tuolla 800:lla moottorilla mutta eri nokilla kuin "täysversio" sekä eri alustalla ja vain yhdellä etujarrulevyllä, vanteetkin valua ja eri rengaskoko edessä. Ajettu vajaa 20 000km ja tähän asti vikoja ollut, ohjauslaakerissa selvää pykälää ja vaihdettiin 20tkm isossa huollossa. Ilmeisesti vesi pääsee tuonne laakerille ja lyhentää käyttöikää reilusti, tätä voisi kutsua kai tyyppiviaksi. Toinen vika korjattiin myös isossa huollossa, kun venttiilien välykset tarkastettiin/säädettiin. Venttiilikopan tiiviste vuosi jo pidemmän aikaa ja kuulemma ns. tyyppivika, joka korjaantuu tiivisteen vaihtamalla.

    Yleisenä kommenttina, koneen käynti aika rouheaa, varsinkin kytkin pitää havaittavaa ääntä tyhjäkäynnillä, kytkinkahva pohjaan niin ääni hiljenee. Kuulemma normaalia
  14. #14
    Mulla on F650GS Twin ja F800ST. Molemmista olen myös joutunut vaihtamaan ohjauslaakerit n. 40 tkm kohdalla. Ohjauksen alapää on erittäin arka vedelle ja kuralle. Alapaahan olen laakerien vaihdon yhteydessä truutannut melko reippaasti vaseliinia suojelemaan laakeria.
    https://reissu.org
  15. #15
    Jovvain on....ohjauslaakerit noissa malleissa "kuraa". Itellä F650GS-12 ja oli ohjaus jo merkittävästi "keskittävä" vaikka oli kelattu vasta 34tkm! Että vaihtoon meni parempiin ohjauslaakereihin!

    Ja samaa sarjaa, (halpis Lid´l)- mallia taitaa olla nuo pyöränlaakeritkin? Oli otettava jo varalle valmiiksi tukikohdan hyllyyn!

    Mutta SE varsinainen tyyppivika ja ropleemi on tuo sähköpropelli, eli se tuuletin, joka ei yllätys-yllätys, välttämättä lähdekkään päälle, kun olisi tarvis! Syystä että, ropelin ja kehän väliin menee hiekanjyvää, tms. rapaa, jolloin se on estynyt mekaanisesti!

    Tämä taas aiheuttaa sen, että kone käy kuumana, öljynpaine valo syttyy ja / tai siitä seuraa jäähdyttäjälle menevän vesiletkun irtoaminen, (pullautus)! Näitä letkuja on sitten kuulemma vaihdettu "takaisinkutsuina", vaikka se on ollut aivan samanlainen letku, mikä sitten sinne ompi vaihdettu.......

    Että kokeilkaapa aina silloin tällöin, ihan vain sormella koneen ollessa kylmänä, että se ropelli tosiaan pyörii vapaasti - ainakin itellä ollut jo monta kertaa jokin "este" siellä välissä, ( piäni hiekanhyvä, tms. !)

    Hyvä pyärähän tuo muutoi taitaa olla, jopa niin, että toisenakin talvena sitä voisi iloiten ohjastaa ja jopa alkaa tykkäämään, kun niiiiiiin kevyt se ompi kuitenkin, ja lähtee alemmissa temperatureissakin käyntiin, mitä "yligessuni", ( vaikka onkin Odyssey- akku! )
  16. #16
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Jovvain on....ohjauslaakerit noissa malleissa "kuraa". Itellä F650GS-12 ja oli ohjaus jo merkittävästi "keskittävä" vaikka oli kelattu vasta 34tkm! Että vaihtoon meni parempiin ohjauslaakereihin!

    Ja samaa sarjaa, (halpis Lid´l)- mallia taitaa olla nuo pyöränlaakeritkin? Oli otettava jo varalle valmiiksi tukikohdan hyllyyn!

    Mutta SE varsinainen tyyppivika ja ropleemi on tuo sähköpropelli, eli se tuuletin, joka ei yllätys-yllätys, välttämättä lähdekkään päälle, kun olisi tarvis! Syystä että, ropelin ja kehän väliin menee hiekanjyvää, tms. rapaa, jolloin se on estynyt mekaanisesti!
    Vai ohjauslaakeri kuraa... Mulla -08 ST:ssä se kesti 60 tkm ja tässä nykyisessä -13 GS se pykälsi jo 14tkm kohdalla, muovailuvahaa... Ihmettelen että miten ne kehtaa laittaa noita paskoja laakereita tehtaalla.

    Puhaltimien kanssa minulla ei ollut ongelmia sen 100tkm mitä ST:llä ajoin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  17. #17
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Vai ohjauslaakeri kuraa... Mulla -08 ST:ssä se kesti 60 tkm ...

    Puhaltimien kanssa minulla ei ollut ongelmia sen 100tkm mitä ST:llä ajoin
    Vaan tuon 60 tkm! ?? No kuraa mitä kuraa....! '

    Joo puhallinviat tuli GS- mallissa lisävarusteena, vaikkei niitä ollut listalla!
  18. #18
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Mutta SE varsinainen tyyppivika ja ropleemi on tuo sähköpropelli, eli se tuuletin, joka ei yllätys-yllätys, välttämättä lähdekkään päälle, kun olisi tarvis! Syystä että, ropelin ja kehän väliin menee hiekanjyvää, tms. rapaa, jolloin se on estynyt mekaanisesti!

    Tämä taas aiheuttaa sen, että kone käy kuumana, öljynpaine valo syttyy ja / tai siitä seuraa jäähdyttäjälle menevän vesiletkun irtoaminen, (pullautus)! Näitä letkuja on sitten kuulemma vaihdettu "takaisinkutsuina", vaikka se on ollut aivan samanlainen letku, mikä sitten sinne ompi vaihdettu.......
    Muisti palautuu pätkittäin, pyöränlaakerit olen joo vaihtanut molempiin pyöriin eteen ja pikkugessuun myös taakse. Pikkugessuun varmaan jo pariinkin otteeseen.

    Omassa pikkugessussa tuo puhaltimen ropelli ei tosiaan kanssa lähtenyt eräällä Euroopankierroksella päälle, ja moottorivalo syttyi palamaan tämän tästä. WD40 ja sormillä pyörittely saivat ropellin taas liikkeelle. Aika paljon rapaa tuli tosiaan WD40-pesun jälkeen pihalle.

    Nykyään aina pesun jälkeen suihkauttelen ropelliin WD40:stä ja varmistan, että pyörii. Otin joku huoltokerta ropellin irti, ja koitin purkaa ja huoltaa, mutta se on vissiin yhtä kappaletta koko vekotin. Tilasin uuden ropellin, mutta en ole jaksanut sitä vielä asentaa.
    https://reissu.org
  19. #19
    Mulla on 2017 F800 GT ja eipä parempaa matkapyörää ole ollut. Vanhana ukkona otin sen matalalla satulalla, että kantapäätkin yltävät maahan. Tilasin Hornigilta säädettävät jalkatapit ja sekä jarru- että kytkinpolkimen laajennukset. Lisäksi korotin ohjaustankoa paloilla parisen senttiä. Täysin on ajoasento kohdallaan. Lisäksi se on melkoisessa pyörieni joukossa ensimmäinen, jossa on pleksi valmiiksi tehtaalla tehty oikeanlaiseksi. Jos bensaa meinaa saada kulumaan yli vitosen, saa Saksan baanoilla ajella ihan kiitettävää vauhtia. Se on lisäksi suhteellisen kevyt, joten Euroopan pikkutalleissa on suht. helppo siirreltävä. Yhden Italianreissun ja muutaman pitemmän kotimaisen olen sillä heittänyt ja Jussina odottaa laiva Vuosaaressa meikäläistä jo Viidennentoista peräkkäisen kerran. Huollossa käytän sitä ennen ja alle tulevat uuden mallin Misukat
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  20. #20
    Lainaa aj@ kirjoitti Katso viesti
    Mulla on 2017 F800 GT ja eipä parempaa matkapyörää ole ollut. Vanhana ukkona otin sen matalalla satulalla, että kantapäätkin yltävät maahan. Tilasin Hornigilta säädettävät jalkatapit ja sekä jarru- että kytkinpolkimen laajennukset. Lisäksi korotin ohjaustankoa paloilla parisen senttiä. Täysin on ajoasento kohdallaan. Lisäksi se on melkoisessa pyörieni joukossa ensimmäinen, jossa on pleksi valmiiksi tehtaalla tehty oikeanlaiseksi. Jos bensaa meinaa saada kulumaan yli vitosen, saa Saksan baanoilla ajella ihan kiitettävää vauhtia. Se on lisäksi suhteellisen kevyt, joten Euroopan pikkutalleissa on suht. helppo siirreltävä. Yhden Italianreissun ja muutaman pitemmän kotimaisen olen sillä heittänyt ja Jussina odottaa laiva Vuosaaressa meikäläistä jo Viidennentoista peräkkäisen kerran. Huollossa käytän sitä ennen ja alle tulevat uuden mallin Misukat

    Mitens toi GT eroaa ST mallista, onko se vaan uudempi painos?
  21. #21
    Lainaa mopomies kirjoitti Katso viesti
    Mitens toi GT eroaa ST mallista, onko se vaan uudempi painos?
    GT on matkamaisempi: suojaavammat katteet, erityisesti tuulilasi, leveämpi ohjaustanko, loivempi polvikulma ja ajoasento pystympi. Lisäksi akseliväli on pidempi, eli tarkoittaa samalla sitä, että vanhempien mallien vetohihna ei käy GT:hen.

    GT:lle ilmoitetaan tehoa 5 hevosvoimaa enemmän kuin R/S/ST- malleille, mutta melkeinpä väittäisin, että tehoeroa ei ole. Sekä noista vanhemmista, että GT:stä on mittailtu suunnilleen samoja, reilun 90 hevosvoiman tehoja, joten yksilöerot voivat olla suuremmat kuin noiden mallien väliset erot.
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  22. #22
    Asentelin juuri F800S mittariston viereen 12v ulosoton. Onko jotain hyvää kiinnikettä puhelimelle kyseiseen vehkeeseen? (ei oikein tankokiinnikkeelle kiinnityspaikkaa)
  23. #23
    Ootteko kyytiläisen kanssa ajelleet F 800 ST:llä? Onko tarakkaharakka valittanut vai tykännyt? Olisi tosi vähillä kilometreillä tarjolla tuollainen 2008-vuotinen.
  24. #24
    No ei ole ST:llä kokemusta, mutta S:llä kyllä.

    Kysyin vaimolta kokemuksia ja hänen mielestään mukava istua takana. Hyvin tilaa, näkee hyvin, hyvät kiinnipitokahvat ja tapit ei liian korkeella. Minulla on matkustajalle triboseat, koska ainakin vakiopenkki on vähän liukas istua.

    Edit: mulla takalaukku selkänojalla myös käytössä.
    F 800S -06
  25. #25
    Lainaa JanneL70 kirjoitti Katso viesti
    No ei ole ST:llä kokemusta, mutta S:llä kyllä.

    Kysyin vaimolta kokemuksia ja hänen mielestään mukava istua takana. Hyvin tilaa, näkee hyvin, hyvät kiinnipitokahvat ja tapit ei liian korkeella. Minulla on matkustajalle triboseat, koska ainakin vakiopenkki on vähän liukas istua.

    Edit: mulla takalaukku selkänojalla myös käytössä.
    No mikä ero on S:llä ja ST:llä?
  26. #26
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    No mikä ero on S:llä ja ST:llä?
    Takamatkustajan vinkkelistä ei yhtään mitään, paitsi kuljettaja on hieman kyyrymmässä ja siten kauempana.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  27. #27
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Takamatkustajan vinkkelistä ei yhtään mitään, paitsi kuljettaja on hieman kyyrymmässä ja siten kauempana.
    No mää kävin koeistumassa takapenkin ja minusta se oli mukavampi kuin nykyisessä FZS:ssä. Pitää vielä käydä rouvan kanssa kokeileen. Tiijä vaikka Bemmillä kohta ajeltais. Onko noissa joitain tyyppivikoja mitä pitäis huomioida. Kyseinen yksilö ajettu vain n. 15 000 km.
  28. #28
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    No mää kävin koeistumassa takapenkin ja minusta se oli mukavampi kuin nykyisessä FZS:ssä. Pitää vielä käydä rouvan kanssa kokeileen. Tiijä vaikka Bemmillä kohta ajeltais. Onko noissa joitain tyyppivikoja mitä pitäis huomioida. Kyseinen yksilö ajettu vain n. 15 000 km.
    Kannattaa tarkistaa, että on tehty tehtaan huoltomääräykset. Ainakin takapyörän laakeri ollut joissakin yksilöissä sellainen joka vioittunut suht alhaisilla kilsoilla. Jos kone kuulostaa tyjäkäynnillä kytkin vapautettuna soraa täynnä olevalta betonimyllyltä, niin taitaa olla ominaisuus, ei vika

    Mulla takana 60 tkm ja oikeastaan ainoa mikä rikkoutunut on laturin staattori. Ei ollut kauhean vaikea itse vaihtaa. Näitä on tainnut ulkomaisten foorumien perusteella mennyt aika monelta. Etujousissa on joku sisällä joku prikka joka ajansaatossa "korrosoituu" ja siitä irtoavat pienet hiukkaset aiheuttivat stefojen vuotoa, ei kuitenkaan mikään kallis remppa.
    F 800S -06
  29. #29
    Vaimolla on tuollainen F800ST ollut jokusen vuoden, on sillä ajanut noin 25 tkm, nyt mittarissa vähän alle 50 tkm. Tyhjäkäyntimoottori hajosi tänä kesänä ja aiheutti muutaman satasen korjauskulut. Käynnistäessä pärähtää nokkaketju(?) kovalla äänellä, kestää pari sekuntia, ei kuulemma aiheuta huollon mukaan vielä toimenpiteitä. Vuosimallia en muista varmasti, saattoi olla 2007.
    .
  30.  
  31. #30
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    No mikä ero on S:llä ja ST:llä?
    Mallit ovat sinänsä identtisiä teknisesti. Ainoat erot ovat
    - ST:n kokokate vs. S:n varttikate
    - ohjaustanko S-mallissa on kliparit, ST:ssä perinteinen tanko
    - ST:ssä vakiona takateline, S:ssä kauhukahvat, jotka voi toki korvata takatelineellä

    Ero pyörien ajoasennossa on MERKITTÄVÄ. Kokemusta on. Eli kannattaa koeajaa molemmat. S-mallin ajoasento on yllättävän etukeno ja tiivis. Mikäli haussa on enempi tourinki-tyyppinen meno, niin suosittelen ST-mallia. Toki nämä ovat hyvin yksilöllisiä juttuja. Itselle ei S:n ajoasento toiminut pidemmän päälle.