Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 86:sta
  1. #31
    Tässäpäs idea: Mahdollisimman kattava verkosto pyöriä, joissa kamera kuvaamaan vastaan ajaneiden pyörien takapäätä ja rekkaria, siitä sitten reaaliaikainen rekkarin luku ja sitä verrataan laitteessa olevaan listaan... ja hälytys, kun on varastettu pyörä tullut vastaan. No, täytys tuo olla eteenkin päin. Eikös poliiseilla ole näitä rekkareita automaattisesti tunnistavia kameroita?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #32
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    Tai sitten koeajon pantiksi myyntihinnan mukainen pino euroja.
    Tätä olin just itsekin ehdottamassa, kerta on tullut ostamaan niin rahat pitäs olla mukana. Jos alkaa änkkäämään et ei pysty nostaan kerralla kun x määrän niin sanoo et tulee sit X kertaa Y päivän päästä takas...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #33
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tätä olin just itsekin ehdottamassa, kerta on tullut ostamaan niin rahat pitäs olla mukana. Jos alkaa änkkäämään et ei pysty nostaan kerralla kun x määrän niin sanoo et tulee sit X kertaa Y päivän päästä takas...
    Toi on omasta lähikokemuksesta aika karmeeta paskaa, ei kukaan nosta esim 5k+ seinästä ja pankeista ei saa nykyään yhtään mitään jos et viikkoo ennakkoon ilmota. Näitä alottelevia artisteja sen verran nenänvarteen ettei seuraava saa mitään ideoita, miten vaikeeta se voi olla? Vai onko se tosiaan vaan poliisi joka näitten nimet tietää?
    Z750
  4. #34
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tätä olin just itsekin ehdottamassa, kerta on tullut ostamaan niin rahat pitäs olla mukana. Jos alkaa änkkäämään et ei pysty nostaan kerralla kun x määrän niin sanoo et tulee sit X kertaa Y päivän päästä takas...
    E ole euroaikaan ostanut mitään yli 1600€ ostosta käteisellä ja tuskin tulen ostamaan
  5. #35
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tätä olin just itsekin ehdottamassa, kerta on tullut ostamaan niin rahat pitäs olla mukana. Jos alkaa änkkäämään et ei pysty nostaan kerralla kun x määrän niin sanoo et tulee sit X kertaa Y päivän päästä takas...
    Tähän mennessä pyörät ja autot mitä olen käytettynä myynyt ja ostanut, on kaikki maksettu verkkopankissa myyjän silmien alla.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  6. #36
    Lainaa GKO kirjoitti Katso viesti
    Tähän mennessä pyörät ja autot mitä olen käytettynä myynyt ja ostanut, on kaikki maksettu verkkopankissa myyjän silmien alla.
    Eikös se yks kuuluisa autopuolella enimmäkseen toiminu sarjakoijari tehny niin että maksoi kyllä verkkopankissa mutta kun eri pankkien välillä raha ei liiku reaaliajassa niin riitti kun koijari soitti pankkiinsa ja sano että tuli näppivirhe peruuttakaa se siirto.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  7. #37
    Kolme viimeisintä pyörää olen ostanut Nettimoton ilmoituksen perusteella. Pari meiliä/puhelinsoittoa myyjälle ja pyörän kauppahinnan olen maksanut etukäteen myyjän pankkitilille mopoa näkemättä. Myyjän taustoja olen toki guuglannut ja yksityiskohtaisia kuvia pyörästä olen myyjältä saanut.

    Toistaiseksi en olen kaupoissani pettynyt. Päinvastoin olen saanut tingattua hinnasta reilusti pois. Tosin olen ostanut wanhojen ukkojen pyöriä toisilta wanhoilta ukoilta. Varmaan muoviluodin kaupoissa toimisin ehkä toisin.
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  8. #38
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Eikös se yks kuuluisa autopuolella enimmäkseen toiminu sarjakoijari tehny niin että maksoi kyllä verkkopankissa mutta kun eri pankkien välillä raha ei liiku reaaliajassa niin riitti kun koijari soitti pankkiinsa ja sano että tuli näppivirhe peruuttakaa se siirto.

    Ilmeisesti samaa systeemiä käytti yksi paikallinen suuruuskin. Esitteli pankkisiirtokuitteja, joilla ei kuitenkaan ollut katetta.

    Nordeassa ainakin raha liikkuu reaaliajassa, mutta ainakin joskus muinoin OP<->nordea meni kolmekin päivää. Ducatin maksoin pankkisiirrolla ja myyjä näki kännykästään heti että oli rahat tulleet. Samaten netissä se trafin uusi systeemi on todella hyvä.

    Koeajokusetuksiin ei tosin nuokaan auta. Siitä sitten saa joku halvalla hyvän kilvettömän ratapyörän.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #39
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Nordeassa ainakin raha liikkuu reaaliajassa, mutta ainakin joskus muinoin OP<->nordea meni kolmekin päivää. Ducatin maksoin pankkisiirrolla ja myyjä näki kännykästään heti että oli rahat tulleet.
    Reaaliaikaiseen rahansiirtoon pankkien välillä on tullut myös uusi keino, ns. Siirto-maksu, mutta kovin harva on tuohon vielä havahtunut. Tuossa lähtökohtaisesti käytetään mobiilipankkisovellusta ja puhelinnumeroa, ei tarvitse tietää vastaanottajan tilinumeroakaan kunhan vastaanottaja on ottanut palvelun käyttöön. Valitettavasti tuokaan ei vielä toimi kaikkien pankkien välillä.

    https://siirto.fi/
  10. #40
    Lainaa Juke kirjoitti Katso viesti
    Kolme viimeisintä pyörää olen ostanut Nettimoton ilmoituksen perusteella. Pari meiliä/puhelinsoittoa myyjälle ja pyörän kauppahinnan olen maksanut etukäteen myyjän pankkitilille mopoa näkemättä. Myyjän taustoja olen toki guuglannut ja yksityiskohtaisia kuvia pyörästä olen myyjältä saanut.

    Toistaiseksi en olen kaupoissani pettynyt. Päinvastoin olen saanut tingattua hinnasta reilusti pois. Tosin olen ostanut wanhojen ukkojen pyöriä toisilta wanhoilta ukoilta. Varmaan muoviluodin kaupoissa toimisin ehkä toisin.
    Joo, samaa käytäntöä itse noudattanut. Yksi pyörä Saksasta, yksi Suomesta, kaksi autoa Suomesta. Tosin, enhän näistä yhtään ole uutena, enkä uuden hintaisena ostanut.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #41
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    Eikös se yks kuuluisa autopuolella enimmäkseen toiminu sarjakoijari tehny niin että maksoi kyllä verkkopankissa mutta kun eri pankkien välillä raha ei liiku reaaliajassa niin riitti kun koijari soitti pankkiinsa ja sano että tuli näppivirhe peruuttakaa se siirto.
    Tuota chuijauskonstiakin on suomessa käytetty, joten itse en ainakaan antaisi laitetta ennemmin ennekuin raha näkyy omalla tilillä (siihen voi mennä kaksi tai kolme pankkipäivää)!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  12. #42
    Lainaa Juke kirjoitti Katso viesti
    Kolme viimeisintä pyörää olen ostanut Nettimoton ilmoituksen perusteella. Pari meiliä/puhelinsoittoa myyjälle ja pyörän kauppahinnan olen maksanut etukäteen myyjän pankkitilille mopoa näkemättä. Myyjän taustoja olen toki guuglannut ja yksityiskohtaisia kuvia pyörästä olen myyjältä saanut.

    Toistaiseksi en olen kaupoissani pettynyt. Päinvastoin olen saanut tingattua hinnasta reilusti pois. Tosin olen ostanut wanhojen ukkojen pyöriä toisilta wanhoilta ukoilta. Varmaan muoviluodin kaupoissa toimisin ehkä toisin.
    Tuossa etukäteen maksamisessa on se riski, että myyjällä ei olekaan sitä laitetta mitä on kaupitellut ja rahat menee sen siliän tien! Onhan noitakin huijareita ollut tässä maassa!
    Koskaan ei saa olla liian "sinisilmäinen" vaan kuka tahansa voi tulla huijatuksi!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  13. #43
    Hysteriaksi menee, jos alle promillen verran pyöräkauppoja on huijauksia ja sen takia aletaan varautumaan. Jäisi kyllä minulla pyörä ostamatta, jos ei koeajolle pääsisi. Joskus olin kaverin apuna, kun hän sanoi, että ostajaehdokas kuulosti puhelimessa niin epämääräiseltä. Taisi olla porilainen.
    Itse olen tarkastanut soittajan puhelinnumeron ja joskus taisin katsoa auton rekisterinumeronkin. Prepaid-kaverit on missä tahansa arvokkaamassa kaupassa kyseenalaisia.
    Itse teen kauppoja firman omistamasta puhelinliittymästä, niin ei jää niin paljon epäilyksiä.
  14. #44
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Nordea-OP kestää vieläkin kolme vuorokautta, ja sitten kun siihen sattuu vielä viikonloppu väliin, niin saat odotella rahojasi lähes viikon. Viime pyörän myynti oli juuri tuollainen. Ostaja maksoi pyörän silmieni alla perjantaina, ja rahat tulivat mun tilille keskiviikkona. Ei oikein jaksais noin pitkään odotella. Itse suosin käteistä tonnin kokoluokan kaupoissa, tai siis setelirahaa.

    Käteinenhän ei nykyään tarkoita setelirahaa, vaan tilisiirtoa. Kun ihmiset sanovat maksavansa käteisellä niin he tarkoittavat maksavansa tilisiirrolla ja hämmentyvät jos odotat seteleitä, vaikka "käteinen" on aika selkeä muunnos "kädestä". Tarkoittaa siis sitä, että raha on kädessä. Sanojen merkitykset liudentuvat. Tilisiirrolle täytyisi keksiä oma termi, kun tilisiirto on vanhassa päässäni yhä eri asia kuin käteinen.

    No ei ole hyvä jaella sotuaan torilla joo, mutta toisaalta kun tehdään luovarit niin usein niissä on kummankin sotut. Mulla on tossa kaapissa pino ihmisten sotuja vanhoissa luovareissa, so what. Suosin myös luovareita, koska en harrasta älypuhelimia enkä muita nykynuorison hömpötyksiä. Luovarit ja seteleitä, se on aika selkeä homma pikkukaupoissa. Parin tonnin ja siitä yli-diilit alkavat sitten olla teknisesti jo vaikeampia käteisenä, tilisiirto helpompi kaikille.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  15. #45
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Nordea-OP kestää vieläkin kolme vuorokautta, ja sitten kun siihen sattuu vielä viikonloppu väliin, niin saat odotella rahojasi lähes viikon.
    No ei kestä.
    Samana päivänä, tai viimeistään seuraavana pankkipäivänä sen on oltava perillä.

    http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Fi...s/Default.aspx

    Maksutoimeksianto toteutetaan viimeistään seuraavana pankkipäivänä.
    Maksajan pankin on maksettava maksutapahtuman rahamäärä maksunsaajan pankin tilille viimeistään maksutoimeksiannon vastaanottamista seuraavana pankkipäivänä.
    Maksunsaajan pankin on puolestaan maksettava maksutapahtuman rahamäärä maksunsaajan maksutilille välittömästi saatuaan sen tililleen edellyttäen, että pankki on saanut edellä mainitut tarvittavat tiedot maksun välittämiseksi.
    EU- ja ETA-alueen ulkopuolisissa maksuissa maksun toteuttamisaika on pidempi.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  16. #46
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Totuus on usein tarua ihmeellisempi. Myös myjän ja ostajan näkemys moottoripyörän kunnosta kun voi olla melkoisen erilainen, edes valokuvat eivät aina kerro totuutta.
    Kauneus on katsojan silmässä. Kaveri lähti joskus 500km päähän ostamaan todella siistiä ja hyvää pyörää. Sanoi että olisi lyönyt jos myyjällä ei olisi ollut pikkupoika mukana. Kauhea raato ja konekin hajosi myyjän esittelyajolla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #47
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    No ei kestä.
    Samana päivänä, tai viimeistään seuraavana pankkipäivänä sen on oltava perillä.
    No kyllä muuten vaan kestää, kaikki todistettavissa tiliotteista. Turhaan sä noita mulle linkkailet, kun mulla on omakohtainen kokemus siitä kauanko se kestää. Firmat puhuu, mutta puhe on halpaa.

    Aloita vaikka tuosta:

    https://www.talouselama.fi/uutiset/o...e-6a57ee4b055d

    Tilisiirto pankkien välillä kestää v ä h i n t ä ä n yhden pankkipäivän. Kaksi täyttä pankkipäivää on ihan normaali, ja sitten jos maksu ei ehdi tiettynä kellonaikana suoritettuun ajoon (esim klo12), niin se siirto kestää käytännössä kolme täyttä pankkipäivää, plus mahdollisen viikonlopun.
    Viimeksi muokannut: Zen; 04.08.2018 klo 13:51.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  18. #48
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    No ei kestä.
    Samana päivänä, tai viimeistään seuraavana pankkipäivänä sen on oltava perillä.
    On tai ei ole OP ajaa klo 14:00 SEPA-maksut eräajona kilpailijapankkeihin. Tästä seuraa se, että torstai-iltana OP:stä Nordeaan siirretty raha tahtoo näkyä vastaanottajan tilillä vasta seuraavana maanantaina. Eli rahat siirretään perjantaina klo 14:00, mutta Nordeapa ajaa ne tileille vasta seuraavana pankkipäivänä, joka on se maanantai.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  19. #49
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    On tai ei ole OP ajaa klo 14:00 SEPA-maksut eräajona kilpailijapankkeihin. Tästä seuraa se, että torstai-iltana OP:stä Nordeaan siirretty raha tahtoo näkyä vastaanottajan tilillä vasta seuraavana maanantaina. Eli rahat siirretään perjantaina klo 14:00, mutta Nordeapa ajaa ne tileille vasta seuraavana pankkipäivänä, joka on se maanantai.
    Juuri näin, ja sitten jos maksu vielä myohästyy lähdössä siitä klo 14 ajosta, eli ostaja maksaa esim perjantai-iltana.. Sitten siihen vielä mahdollinen viikonloppu väliin, niin vot.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  20. #50
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    No kyllä muuten vaan kestää, kaikki todistettavissa tiliotteista. Turhaan sä noita mulle linkkailet, kun mulla on omakohtainen kokemus siitä kauanko se kestää. Firmat puhuu, mutta puhe on halpaa.

    Aloita vaikka tuosta:

    https://www.talouselama.fi/uutiset/o...e-6a57ee4b055d

    Tilisiirto pankkien välillä kestää v ä h i n t ä ä n yhden pankkipäivän. Kaksi täyttä pankkipäivää on ihan normaali, ja sitten jos maksu ei ehdi tiettynä kellonaikana suoritettuun ajoon (esim klo12), niin se siirto kestää käytännössä kolme täyttä pankkipäivää, plus mahdollisen viikonlopun.
    Juniorille siirsin rahaa Nordeasta keskiviikkona iltapäivällä, hänen pankki on OP.
    Torstaina aamulla se raha oli jo hänellä käytössä.
    Ihan oma kokemus muutama päivä sitten ilman sinua ärsyttäviä linkkejä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  21. #51
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Totuus on usein tarua ihmeellisempi. Myös myjän ja ostajan näkemys moottoripyörän kunnosta kun voi olla melkoisen erilainen, edes valokuvat eivät aina kerro totuutta.
    Autopuolella sama homma, kuten myös muiden muiden laitteiden kanssa. Muistuu muutama hukkareissu mieleen, kun myyjän hyväksi ja siistiksi kehuma laite olikin jotain ihan muuta. Näkemättä en siksi uskaltaisi ostaa oikein mitään. Enpä myöskään etukäteen ole yleensä maksanut myyjälle edes varausmaksua, saati kauppahintaa.. Muutama poikkeus, mutta silloin homma on varmisteltu muuten ja kyseessä ollut suht. pikku summat.

    Postilla oli kätevä palvetu, postiennakkopaketin kun sai avata lähettäjän suostumuksella ennen sen lunastamista. Taisin vaan jostain lukea, ettei olisi enää. Pikaisella selailulla en Postin sivuilta löytänyt vastausta ja muutenkin tämä nyt meni vähän ot.
    Yleensä ne erot on välillä suuriakin!
    Iselle jskus käynyt kun on ollut myymässä jotain autonraatoa ja ei ole kuitenkaan tullut sitä hirveesti kehuneeksi myynti-ilmoituksessa, niin ostjan mielestä se oli jopa parempi kuin ilmoituksessa... no yllättäen kaupat tuli!
    Mutta pääsääntöisesti tuntuu olevan niin päin, että ilmoituksen mukaista laitetta kun menet katsomaan niin perillä on välillä ihan jotain muuta!
    Ja miksi maksaa varausmaksua, jos on heti menossa laitetta katsomaan? Jos ei ole heti menossa, niin soittaa sitten uudestaan myyjälle kun on lähdössä... jos laite on vielä myymättä niin sitten kaupoille! En itse edes varaa sitä kenellekään erikseen kun joku on tulossa vasta parin päivän päästä... soittaa ennen lähtöä! Makan ajan se kyllä säilyy, jos tulee sinä aikana uusia kyselijöitä, niin ne jää "jonoon" siksi aikaa kun eka soittaja on paikalla.
    Posti lopetti joku aika sitten tuonkin vähäisen "palvelun"!
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  22. #52
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Juniorille siirsin rahaa Nordeasta keskiviikkona iltapäivällä, hänen pankki on OP.
    Torstaina aamulla se raha oli jo hänellä käytössä.
    Ihan oma kokemus muutama päivä sitten ilman sinua ärsyttäviä linkkejä.
    No nyt sulla on sitten kokemus, ja mulla on kokemus. Oliko sulla joku pointtikin?
    Jos nyt vähän enemmän viitsit linkkailla, tai lukea edelliset postit, niin huomaat olevasi väärässä.
    On täysin yleinen ja tunnustettu asia, että tilisiirtoon voi käytännössä mennä useampi päivä.
    Viimeksi muokannut: Zen; 04.08.2018 klo 14:04.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  23. #53
    Varastetuista pyöristä sujuvasti tilisiirtoihin....
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  24. #54
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Nordea-OP kestää vieläkin kolme vuorokautta, ja sitten kun siihen sattuu vielä viikonloppu väliin, niin saat odotella rahojasi lähes viikon. Viime pyörän myynti oli juuri tuollainen. Ostaja maksoi pyörän silmieni alla perjantaina, ja rahat tulivat mun tilille keskiviikkona. Ei oikein jaksais noin pitkään odotella. Itse suosin käteistä tonnin kokoluokan kaupoissa, tai siis setelirahaa.

    Käteinenhän ei nykyään tarkoita setelirahaa, vaan tilisiirtoa. Kun ihmiset sanovat maksavansa käteisellä niin he tarkoittavat maksavansa tilisiirrolla ja hämmentyvät jos odotat seteleitä, vaikka "käteinen" on aika selkeä muunnos "kädestä". Tarkoittaa siis sitä, että raha on kädessä. Sanojen merkitykset liudentuvat. Tilisiirrolle täytyisi keksiä oma termi, kun tilisiirto on vanhassa päässäni yhä eri asia kuin käteinen.

    No ei ole hyvä jaella sotuaan torilla joo, mutta toisaalta kun tehdään luovarit niin usein niissä on kummankin sotut. Mulla on tossa kaapissa pino ihmisten sotuja vanhoissa luovareissa, so what. Suosin myös luovareita, koska en harrasta älypuhelimia enkä muita nykynuorison hömpötyksiä. Luovarit ja seteleitä, se on aika selkeä homma pikkukaupoissa. Parin tonnin ja siitä yli-diilit alkavat sitten olla teknisesti jo vaikeampia käteisenä, tilisiirto helpompi kaikille.
    "Käteisen" hallussapito yli kymmenien eurojen määrässä alkaa varmaan piakkoin johtamaan ihan väistämättä
    poliisin sekaantumiseen asiaan ja tiukkoihin kuulusteluihin .

    Homma on meidän nurkilla luiskahtanut jo nyt täysin naurettaviin puitteisiin.... vaikka lainsäädännöllä
    sinällään on ihan hyvä tarkoitusperä.
    Kansalliseen toimintakulttuuriin väistämättä liittyvä tinkimätön pilkunnussiminenhan se saa asian
    luiskahtamaan huvittavuuksiin asti.

    Ei legendaariset oravannahat tietenkään ole ihan paras ratkaisu, mutta nyt aletaan olla digitalisaation
    ja koomalampaisuuden seurauksena niillä porteilla, joilla konkreettiset keinot "hallita omia asioitaan"
    alkavat olla aika lailla liikaa "muissa käsissä".

    Näin ihan ilman mitään harmaaseen talouteen/talousrikollisuuteen liittyviä vivahteitakin.

    Hassua sinänsä, miten harvaa edes vaivaa digitalisaation myötä tapahtuva "munaotteen kiristyminen"
    ja lakiin perustuvan "itsemääräämisoikeuden" välillinen... muihin käsiin luisuminen ja luovuttaminen.

    PS. Sen verran kommenttiin "sujuvasti tilisiirtoihin" että ne liittyy myös mopokauppoihin siten, että "konkretian" katoaminen
    tilanteista avaa koijaamiseenkin ihan erilaiset ulottuvuudet.

    Huono se on esim. puolustaa "tilanteessa" itseään aseella.... jos Husovarna on pankin holvissa ja patruunat samassa paikassa.
    Kauppahinta kädessä "koeajovakuuksien" konkreettinen järjestely sujuu hieman sujuvammin puolin ja toisin.

    Meneekö liian vaikeaksi hahmottaa?
    Viimeksi muokannut: Bone; 04.08.2018 klo 14:47.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #55
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    E ole euroaikaan ostanut mitään yli 1600€ ostosta käteisellä ja tuskin tulen ostamaan
    Kaks autoa viimesen 2kk sisällä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26. #56
    Tuolla vanhalla mantereella liikkuessa on suorastaan tyhmyyttä olla käyttämättä käteistä...
    mitä sitten maksaakaan . Eikä ole tarpeen mennä Kreikkaan saakka .

    Tai nohh.... jos tykkää maksaa lähes kaikesta +50% ja pitää "Husovarnansa patruunoineen"
    pankkisedän ja sen kavereiden hallinnassa .

    Jeesustelijoille sen verran, että kun "kohtuus" alkaa kaikkoamaan, paluu "oravannahkoihin" alkaa
    väistämättä muodossa tai toisessa .

    Tämä on väistämätön juttu.... eikä siinä auta mikään lainsäädäntö minkäänlaisine Gestapoineen .

    Tätä olisi syytä miettiä niiden, jotka koittavat "rynkyn piippua niskaaan painaen" pitää elossa illuusiota
    sossujen luomasta mahdottomuudesta.... mutta todellisuudessa kampeavat "kustannuksia" omiin taskuihin.
    "Yksityistämiseksikin" tuota kutsutaan.

    Ei siinä sinällään ole mitään pahaa, mutta kun siihen liittyy vahvasti massojen/yksilön kontrollointi ja
    itsemääräämisoikeuden poistaminen "välillisin keinoin"..... Not My Monkey.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #57
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuolla vanhalla mantereella liikkuessa on suorastaan tyhmyyttä olla käyttämättä käteistä...
    mitä sitten maksaakaan . Eikä ole tarpeen mennä Kreikkaan saakka .
    Näki viime sunnuntainakin huoltoasemalla kun ihmiset yritti tankata ja kortit ei toiminut muutamaan tuntiin... oli vähän, että milläs nyt päästään kotiin kun auton tankki on tyhjä ja pitäisi saada polttoainetta.... jos olis ollut vähänkin käteistä mukana niin sillä olisi automaatista saanut, mutta kortit ei kelvannut kun Nets.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  28. #58
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    jos olis ollut vähänkin käteistä mukana niin sillä olisi automaatista saanut
    Vieläkö jossain on seteliautomaatteja?
  29. #59
    ei muuten saa automaatistakaan käteisellä jos tietoliikennekatkos. Koettu on siippoon nesteellä parivuotta sitten jollain korteilla sai jollain ei ja sieltä kassalta ei saanut käteisellä kuin pienkonebensaa jolla tankattuani pääsin seuraavalle ABC jossa taas sai bensaa
  30.  
  31. #60
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    No nyt sulla on sitten kokemus, ja mulla on kokemus. Oliko sulla joku pointtikin?
    Jos nyt vähän enemmän viitsit linkkailla, tai lukea edelliset postit, niin huomaat olevasi väärässä.
    On täysin yleinen ja tunnustettu asia, että tilisiirtoon voi käytännössä mennä useampi päivä.
    Jos laittaa op:stä etukäteen maksun maksuun vaikka 31. niin se on samana päivänä käytettävissä s-pankissa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen