Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Kokemuksia alle / yli 100 tkm ajetuista ja mitkä ovat mallien suurimmat erot? Onko istuinkorkeus minkälainen 174 cm lyhyelle kuskille?

    Budjettiluokan reissupeli haussa ja näitä kahta mallia olen harkinnut. Tähän asti menty nakulla ja customilla mutta kun mieli tekee oikeasti reissuun mamman kanssa niin täytyisi saada sen luokan peli alle.
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)
  2. #2
    Lainaa Makulmal kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksia alle / yli 100 tkm ajetuista ja mitkä ovat mallien suurimmat erot? Onko istuinkorkeus minkälainen 174 cm lyhyelle kuskille?

    Budjettiluokan reissupeli haussa ja näitä kahta mallia olen harkinnut. Tähän asti menty nakulla ja customilla mutta kun mieli tekee oikeasti reissuun mamman kanssa niin täytyisi saada sen luokan peli alle.
    Minulla R 1100 RT vm. 2000. Ostin käytettynä, oli ajettu n. 90.000 km. Itse olen ajanut n. 80.000 km lisää. Muuta en ole sille teyhmyt kuin ajanut ja öljyjä vaihdellut (moottori, perä ja vaihdelaatikko). No, toki bensaa on silloin tällöin myös pitänyt ostaa, menee 5 l/100 km.
    Olen saman mittainen (174 cm. sotilaspassin mukaan, ehkä sentti pari mennyt kokoon, ikää 66 v.). Minulle korkeus riittää hyvin, kun istuin on ala-asennossa (kolme korkeutta). Emäntäkin on mukaan tullut muutaman kerran tarakalle, ei ole valittanut.
    Ainut seikka, josta vähän purmaan, on istuin. Kun ajaa useamman sadan kilometrin päivämatkoja, ainakin minun persvärkki alkaa puutumaan. Pieni tauko ja voimistelu auttaa. Mutta on sitä parhaimmillaan yli 800 km/pv ajettu ;-).
    Eroista R 1100 ja R 1150 väilillä en osaa sanoa mitään.
    BMW R 1100 RT
  3.  
  4. #3
    Suurin ero on vaihdelaatikko.
    R1100RT laatikossa on 5 vaihdetta.
    R1150RT laatikossa on 6 vaihdetta.

    R1150RT pyörän kuutonen on liian suuri ja samoin ykkönen. Ykkösellä joutuu kytkintä lipsuttamaan yhtenään. R1100RT pyörässä on lyhyempi ykkönen, joten ajo on helpompaa vaikka liikennevaloissa.
    R1150RT pyörän kuutosvaihde johtaa myös siihen, että sillä ajetaan kuutosella liian pienillä kierroksilla.
    Tuo johtaa ennen pitkää siihen, että kytkinakselin spoorit voivat vaurioitua ja menevät sileiksi. Silloin meno loppuu.

    Osta R1100RT. Se on parempi pyörä. Ja halvempikin.
    ABS jarruissakin on eroa.
    Integraali ABS on kai herkempi vikaantumaan,
    R1100RT pyörän ABS II jarrut ovat aika varmatoimiset.
    Minulla on R1100GS ja 250.000 km ajettu. Jarrut ihan OK.

    Minulta saa noihin USB huoltotikun, jossa on kerrottu kaikki huollot, korjaukset ja vaikka mitä noihin ko. pyöriin. Soittaakin voi, jos haluat lisätietoja hankintaasi varten. Puh nollaviisnolla ja 5768 480.
    Pekka