Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    https://yle.fi/uutiset/3-10210132

    Ylen juttu robottiprätkistä. Ihan mielenkiintoisia juttuja tekeillä. Pelkään pahoin, ettei moottoripyörille löydy tulevaisuudessa paikkaa liikenteessä. Liian vaarallista tai sitten mahdoton sovittaa itseohjautuvien autojen sekaan. Nämä ei nyt toki ole ihan ensikesän murheita, mutta varmaan kuitenkin tämän vuosisadan aikana ratkaistavia juttuja.
  2. #2
    Itseohjautuva moottoripyörä, en nyt heti keksi turhempaa kehittämisen kohdetta. Kuka hitto sellaista haluaa? Mielestäni kuolleena syntynyt ajatus.

    Jos joskus tulee väyliä vain itsestään ohjautuville ajoneuvoille ja vielä olen liikenteessä ja pitäisi kyseinen reitti valita niin surutta voisin mennä itse ohjattavalla sekaan ja jos joku epäilisi niin irrottaisin kädet tangosta. Ihan itse ohjaa tämä.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  3. #3
    Ohjaavatkohan nuo painonsiirrolla vai vastaohjauksella?
  4. #4
    Näissä itseohjautuvissa ja robottiajopeleissä unohdetaan se, että monet pitävät ajamisesta. Okei, onhan moottoritiellä köröttely hiukan tylsää varsinkin kotilolla, mutta jos vaihtoehtoina ovat automaattiajelu motarilla ja itse ajeleminen jotakin vanhaa tietä pitkin, niin valitsen itse ajamisen.

    Tai no... jos autolla liikkuu, niin voisihan sitä siirtyä rouvan kanssa muhinoimaan takapenkille automaattiajelun ajaksi. Pyörällä ajan kyllä itse niin kauan kuin se sallitaan. Sen jälkeen en viitsi ajaa millään.
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  5. #5
    Haluaisin jongleerata seitsemällä keilalla mutta ei huvita harjoitella. Joku voisi kehittää mulle itsestään jongleeraavat keilat. Mielestäni yhtä tarpeelliset kuin itsestään ajava moottoripyörä.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  6. #6
    Sori.... taas , mut on vaan ihan pakko .

    Yksi tykkää "ajaa", toinen tykkää enemmän matkustaa kyydissä.

    Jong....leeraukseen tai lööraukseen kun tuolla viitattiin osuvasti, niin
    saman voisi liittää jonkun akustisen soittimen soittamiseen ja "autotunea" (laajemmin käsitettynä)
    perään . Jess! Hyvin mää vejän .

    Osais vaan soittaa ni vois olla ihan kiva... mut mitä turhaan hinkata .

    Mites se nyt taas menikään.... "it ain what you do, it`s how you do it".... ja asiat asioinahan ei ole edes
    kyse "saman asian tekemisestä". On vaan pitkälti samat vehkeet.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Haluaisin jongleerata seitsemällä keilalla mutta ei huvita harjoitella. Joku voisi kehittää mulle itsestään jongleeraavat keilat. Mielestäni yhtä tarpeelliset kuin itsestään ajava moottoripyörä.
    Tässä ei pidä nyt sekoittaa asioita. Mahdollisella itseohjautuvalla moottoripyörällä ei ole mitään tekemistä moottoripyöräharrastuksen kanssa. Niiden tarkoitus on siirtää ihminen paikasta toiseen. Itseohjautuvaan autoon verrattuna vie vähemmän tilaa ja on ehkä kustannustehokkaampi liikkumisvälineenä.
  8. #8
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Tässä ei pidä nyt sekoittaa asioita. Mahdollisella itseohjautuvalla moottoripyörällä ei ole mitään tekemistä moottoripyöräharrastuksen kanssa. Niiden tarkoitus on siirtää ihminen paikasta toiseen. Itseohjautuvaan autoon verrattuna vie vähemmän tilaa ja on ehkä kustannustehokkaampi liikkumisvälineenä.
    skootteri?
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  9. #9
    Noita "itsestään" ohjautuvia kotiloita on tiellämme kulkenut jo vuosikymmeniä - ja tilanne vain pahenee koko ajan...

    Tarkoitan nyt niitä älypää kuskeja, jotka eivät voi millään muotoa antaa tietä esim. vastaantuleville juoksijoille / jalkamiehille!

    On aivvvan käsittämätöntä se, kun tyhjällä tiellä olen juoksemassa ja vastaani tulee kotilo, niin sen ratti ei liikahda yhtään suorasta ajolinjasta, vaikka kuski voisi niin helposti väistää vastaantulevien kaistalle ja kiertää hieman kauempaa, eli antaisi siten tietä ja etäisyyttä ohiajoon!

    Vaan ei, ei sateella varsinkaan, jolloin ei rapaakaan lentäisi juoksijan päälle....

    Sama koskee pp:llä: ajan tyhjällä tiellä fillarilla, niin eikö vain se takaa tuleva kotilo suhahtaa ohjuksen lailla vierestä, vaikka vastaantulevien kaista ammottaa tyhjyyttään! ?????

    Itse annan tietä siirtymällä vaikka kokonaan vastaantulevien kaistalle, (tilanteen mukaan), eikä se ole mistään pois!

    ONKO se niin, että autokouluissa nykyään KIELLETÄÄN muuttamasta ajolinjaa vai mikä ilmiö tämä oikein on?


    Itsestään ohjautuville kotiloille: EI JATKOON, ääni täältä! Niitä on jo aivan liikaakin!
  10. #10
    Vähän tuommoinen itseohjautuva rätkä olisi kätevä.

    Jos kokoontumisajossa illanvietto venähtää, niin aamulla voi hypätä kaverin tarakalle ja sanoa omalle rätkälle, että ajele nätisiti siinä perässä.

    Tai voi itse lentää Rovaniemelle ja laittaa rätkä menemään edellä.
    Tankkaus ei ole ongelma. Shellilla on palvelutankkaus ja maksu onnistuu mobiililaitteella
  11. #11
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Sama koskee pp:llä: ajan tyhjällä tiellä fillarilla, niin eikö vain se takaa tuleva kotilo suhahtaa ohjuksen lailla vierestä, vaikka vastaantulevien kaista ammottaa tyhjyyttään! ?????
    Tämä on siis laajempikin ilmiö. Ensin kuulin muilta ja sitten kun olin pyörälenkillä, sain kokea itse. Osa kotiloista väistää turhankin kaukaa (toivon pääseväni imuun mukaan), mutta jotkut tuntuvat olevan murhanhimoisia psykopaatteja, koska tyhjällä tiellä täyty mennä ohitseni sivupeilit melkein ohjaustangon päätä hipoen (tai siltä se tuntui). Vai katsovatko nuo jotain saippuaoopperaa kännykästään samalla kun ajavat...?

    Automaattiohjaus voisi toimia joillekin joissakin tilanteissa, muttei mielestäni moottoripyörälle. Eilen melkein näin (eli enste kuulin ja sitten menin talon nurkalta kurkkaamaan), kun auto ajoi kolmion takaa tielle ja toinen edellämainitun keulaan. Iäkäs eläkepappa ei havainnoinut riittävästi isoa tietä, vaan ajoi toisen eteen. Tavallisesti tuossa on liikennevalot toiminnassa, mutta ei ollut eilen (Kolkankatu+Lahdenkatu Lahdessa). Automaattiohjaus olisi varmaan säästänyt yhden lampun ja etupuskurin. Sille toiselle autolle ei tuntunut käyvän mitenkään.

    Eilen tuli nähtyä sähäkkä sähkömönkijä tms. Olihan kiihtyvyyttä. Mutta ihminen ratissa ja nuori kun oli, niin hieman huonot ajolinjat kaistojen valinnassa ei järjen hiventäkään eli ilman automaattiohjausta varsinainen tappoase. Onneksi en ollut sen edessä...

    Sen verran motskariin voisi automatiikkaa huolia, jos siihen saisi jonkinlaisen vakionopeudensäätimen. Jotkut ovat jotain senkaltaista rakennelleetkin. En sitten tiedä, miltä loppujen lopuksi tuntuisi mopossa, mutta autossa se on hyvä.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  12. #12
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vähän tuommoinen itseohjautuva rätkä olisi kätevä.
    No, kun noi sun jutut lukaisee, niin täytyy myöntää. Olis se sittenkin hyvä!

    Aamulla ku aurinko paistaa, ajais pyörällä töihin ja sitten kun alkaa sade vihmoa, kun pitäis mennä kotiin, niin voisi soittaa vaimolle, että koukkaa hakeen mut työpaikalta. Ja pyörä ajais kotiin joko edellä tai takana. Takana olis parempi, niin ei kaiken maailman kotilobemarikuskit ajais kiinni takapuskurissa (kyvyttöminä ohittamaan).
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  13. #13
    Varmaan kysyntää olisi robotisoiduille hartialukon poistajille. Toisaalta tuollaisenhan voisi asentaa suoraan omaan kroppaan kiinni, ei tarvitsisi prätkästä kuin virrat.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  14.  
  15. #14
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Sen verran motskariin voisi automatiikkaa huolia, jos siihen saisi jonkinlaisen vakionopeudensäätimen. Jotkut ovat jotain senkaltaista rakennelleetkin. En sitten tiedä, miltä loppujen lopuksi tuntuisi mopossa, mutta autossa se on hyvä.
    Noin 500km kokemuksella uudesta pyörästä sanoisin, että suorilla maantie/valtatie-siirtymätaipaleilla erittäin tervetullut väline, rentouttaa kaasukäden ja vapauttaa kuskin nopeuden tarkkailusta.

    Mutkatiellä vakkari tuntui huonolta ajatukselta. Vaikka tien profiili sallisikin mutkien läpäisyn järkevällä vakionopeudella, niin kaasunkäytön kontrolli ja pyörän kallistuksen säätely kytkeytyvät toisiinsa niin kiinteästi, että kesken mutkan vakionopeussäätimen tekemä kaasun hölläys tai vedon lisäys voivat aiheuttaa yllätyksiä.