Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tere,
    Auttakaa mua ymmärtämään, miten tarvikeosahomma toimii MP-puolella. Haluaisin laittaa Kawasaki ER-5 -malliseen (vuodelta 1998) pyörään uudet takaiskarit. Ainoat mitä löydän on Stormilta 419 euroa maksavat palikat. Pyörä itse maksaa noin 1500 euroa, joten halvemmat tarvikeosat ois hakusessa, miksei käytetytkin.

    Jos autosta olisi kyse, menisin joko Motonettiin uutta tarvikeosaa metsästämään tai sitten Tattarisuolle romuautoja penkomaan. Miten tää toimii MP-puolella? Ts. mistä mä saan toimivat iskarit halvalla?

    Nykyset jouset siis ehjät, mut iskunvaimennin alkaa olla väsynyt kuten kaikissa 20 vuotta vanhoissa pyörissä.
  2. #2
    En tiedä tarkempaa jakaumaa mutta veikkaan että monissa uudemmissa (ainakin sporttisissa) pyörissä on huollettavat iskarit. Ei niitä tarvitse vaihtaa. Niitä voi tuunata vaihtamalla shimmejä vastuspakkoihin ja öljyn viskositeettiä vaihramalla. Sitten vielä jousen voi vaihtaa mieleisekseen.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  3. #3
    ER5 rear shocks- hakusana antta näköjään myös halpoja tuloksia.
  4. #4
    Lainaa hezu kirjoitti Katso viesti
    Tere,
    Auttakaa mua ymmärtämään, miten tarvikeosahomma toimii MP-puolella. Haluaisin laittaa Kawasaki ER-5 -malliseen (vuodelta 1998) pyörään uudet takaiskarit. Ainoat mitä löydän on Stormilta 419 euroa maksavat palikat. Pyörä itse maksaa noin 1500 euroa, joten halvemmat tarvikeosat ois hakusessa, miksei käytetytkin.

    Jos autosta olisi kyse, menisin joko Motonettiin uutta tarvikeosaa metsästämään tai sitten Tattarisuolle romuautoja penkomaan. Miten tää toimii MP-puolella? Ts. mistä mä saan toimivat iskarit halvalla?
    Minun käsittääksen pyöräpuolella jousituksen osissa homma ei toimi samoin kuin perinteinen ajatus ”tarvikeosista”. Lähtökohtaisesti peruspyörissä tehtaan jousitus on se surkein perustaso, ja tarvikevalmistajien tuotteilla (Öhlins, Bitubo jne) haetaan jousitukseen merkittävää parannusta, jolloin hinta on sen mukainen. Jotain edullista näytti ebaysta löytyvän, mutta hinta (n. 50 puntaa) tuntuu minusta jo liian halvalta ollakseen väitetysti uusi osa.

    Jostain iskarihuoltoja tekevästä pajasta kannattaa kyllä kysyä, sillä osa pajoista pystyy huoltamaan myös noita pyörien alkuperäisiä ei-huollettavaksi tarkoitettuja.
  5. #5
    Lainaa hezu kirjoitti Katso viesti
    Tere,
    Auttakaa mua ymmärtämään, miten tarvikeosahomma toimii MP-puolella. Haluaisin laittaa Kawasaki ER-5 -malliseen (vuodelta 1998) pyörään uudet takaiskarit. Ainoat mitä löydän on Stormilta 419 euroa maksavat palikat. Pyörä itse maksaa noin 1500 euroa, joten halvemmat tarvikeosat ois hakusessa, miksei käytetytkin.

    Jos autosta olisi kyse, menisin joko Motonettiin uutta tarvikeosaa metsästämään tai sitten Tattarisuolle romuautoja penkomaan. Miten tää toimii MP-puolella? Ts. mistä mä saan toimivat iskarit halvalla?

    Nykyset jouset siis ehjät, mut iskunvaimennin alkaa olla väsynyt kuten kaikissa 20 vuotta vanhoissa pyörissä.
    Ei tarvi vaihtaa/ ostaa, pistä Motovillelle huoltoon.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6.  
  7. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hezu kirjoitti Katso viesti
    Tere,
    Auttakaa mua ymmärtämään, miten tarvikeosahomma toimii MP-puolella. Haluaisin laittaa Kawasaki ER-5 -malliseen (vuodelta 1998) pyörään uudet takaiskarit. Ainoat mitä löydän on Stormilta 419 euroa maksavat palikat. Pyörä itse maksaa noin 1500 euroa, joten halvemmat tarvikeosat ois hakusessa, miksei käytetytkin.

    Jos autosta olisi kyse, menisin joko Motonettiin uutta tarvikeosaa metsästämään tai sitten Tattarisuolle romuautoja penkomaan. Miten tää toimii MP-puolella? Ts. mistä mä saan toimivat iskarit halvalla?

    Nykyset jouset siis ehjät, mut iskunvaimennin alkaa olla väsynyt kuten kaikissa 20 vuotta vanhoissa pyörissä.
    Ei niitä toinna vaihtaa, ne on huolettavat. Esim. MotoVille on pätevä paikka alustahommissa.
    Superbike #7