Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Mitä raati sanoo tästä? Jotain metallia takasessa

    CBF600SA ==> CBF1000FA
  2. #2
    Pakkohan tuo on kaivaa irti jotta näkee miten syvällä se on.
    Jatkotoimenpiteistä päätät sen jälkeen.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  3. #3
    Pelkään että jos kaivan tuon itse ulos ja ilmat katoaa alta niin en saa pyörää edes pajalle. Jos haluaa paikkauttaa kumin pk-seudulla niin kannattaako mennä mp-liikkeeseen vai rengasliikkeeseen? Ja voiko tuota edes paikata jos ei ole läpipuhki?
    CBF600SA ==> CBF1000FA
  4. #4
    Ei kannata reissussa repiä irti. Yleensä ilmat ei pysy enää sisällä. Kamelinpaska voi kestää mutta kumi on ohut jotet se on vähän tuurissaan. Sivussa keskilinjalta voi kestää paremmin. Korjaamot mieluiten vaihtaa, ja syystäkin. Jos kumi tyhjenee äkisti on vitsit vähissä. Vaihto on varminta.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #5
    Kamelinpaska toimii ihan hyvin. Pari kertaa paikannut renkaan ja kankaille asti on kestänyt.
  6. #6
    Tuollaiset kokkareet haluavat aika mielellään lähteä irti renkaasta varsinkin ohitustilanteissa (noin 1000G keskeiskiihtyvyys). Jos ne eivät heti pääse irti käy niin, että tulevat kovassa vauhdissa hiukan ulos kulutuspinnasta, kuluvat selvästi nopeammin kuin kumi ympärillä ja irtoavat sitten kun ovat tarpeeksi kuluneet. Tuon ilmiön näkee siitä, että palikka on pysähdyksissä ollessa syvemmällä kuin kumin pinta vieressä.
    Eli kaiva pois. Jos tulee ilmat samalla, niin laita kamelinpaskaa ja ajele sen aikaa kuin siltä tuntuu. Se on kuitenkin huomattavasti turvallisempi kuin joku renkaan läpi mennyt naula tms.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #7
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tuollaiset kokkareet haluavat aika mielellään lähteä irti renkaasta varsinkin ohitustilanteissa (noin 1000G keskeiskiihtyvyys). ..
    Höpö-höpö! Eihän nuo naulat mihinkään irti lähde itellään - päinvastoin, istuu lujassa, kuin TAUTI, että saa yrittää repiä irti ja tosissaan!

    Tienpäällä ei mitään hätää, jos et ota irti, (esim itellä ajanut takusen loppuun Spanian eteläosasta - Touloseen -nou probleimou!). Ja JOS pelkäät, että alkaisi vuotamaan, lisäät vain painetta reilusti, niin rengas tiivistyy!

    (kts. videosta 13:30 etiäpäin!)

    Elikkäs Toulosessakaan rengas ei vielä vuotanut, mutta kun teräskudokset alkoi ikävästi näkymään, niin olihan se vaihdettava, vaikka Myncheniin ensin oli aikomus päästä!
  8. #8
    Merkkaa läpäisykohta renkaan kylkeen esim. liidulla. Vedä esine pois ja kato saippuavedellä kupliiko.
    Jos kuplii, sitten rengas pois vanteelta ja paikkalappu sinne sisäpuolelle. Sen jälkeen onnellisia kilometrejä renkaan keston ajaksi.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  9. #9
    Monetin paikat toimivat yleensä hyvin.

    Siis nuo, klik
    Pekka
  10. #10
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Höpö-höpö! Eihän nuo naulat mihinkään irti lähde itellään - päinvastoin, istuu lujassa, kuin TAUTI, että saa yrittää repiä irti ja tosissaan!

    Tienpäällä ei mitään hätää, jos et ota irti, (esim itellä ajanut takusen loppuun Spanian eteläosasta - Touloseen -nou probleimou!). Ja JOS pelkäät, että alkaisi vuotamaan, lisäät vain painetta reilusti, niin rengas tiivistyy!
    Varsinkin jos on sattunut menemään kudoksia poikki niin kannattaa vetää tuplapaineet renkaaseen ja ajaa mahdollisimman kovaa, niin vierasesine kiinnittyy kovemmin. Kerran laitoin 4 bar vaikka olisi pitänyt olla 2 bar. Siitä päättelen, ettei mikään rengas voi koskaan rikkoutua, joten kovaa ajoa vaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #11
    Unohtakaa noi kamelinpaskaviritykset, ne on hyvä apu väliaikaiseen paikkaukseen tienpäällä mihin ne on alunperin suunniteltukin.
    Ja tiedän, niitä käytetään ihan rengasliikkeidenkin toimesta, mikä on kyllä hieman kyseenalaista.

    Aina kun renkaan läpi menee jotain on syytä tutkia rengas ja käyttää asianmukaista Tubelesspaikkaa, se on oikea tapa paikata tuollaiset vauriot, ja lisäksi ainoa rengasvalmistajien hyväksymä korjausmuoto.

    Kiikutat renkaan asiantuntevaan rengasliikkeeseen niin siitä se lähtee.

    Itse työni puolesta paikkaan noita viikoittain, ja usein törmään noihin pikakorjauksiin jotka vuotavat.
  12. #12
    Lainaa Drunk Bastard kirjoitti Katso viesti
    Itse työni puolesta paikkaan noita viikoittain, ja usein törmään noihin pikakorjauksiin jotka vuotavat.
    No, rengasliikeeseen varmaan harvemmin tuodaan renkaita korjattavaksi, jotka eivät vuoda. Olen menestyksellä korjannut kamelinpaskalla 3 kertaa. Ei siitä vielä hienoa tilastoa saa, mutta ainakin itseni paikkauksen toimivuus on vakuuttanut.
    Ehkä laittaisin paremman paikan tai uuden renkaan, jos olis pitkä kesälomareissu tiedossa tms.
  13. #13
    Pyörässä on sen verran vähän renkaita, että olen kyllä korjauttanut/vaihtanut renkaan aika nopeasti tuon kamelinpaskakorjauksen jälkeen. Ducatissa tulee muuten mukana tuollainen sarja. Autossa olen sitten ajellut renkaat loppuun kamelinpaskapaikan kanssa, hyvin ne on kestänyt.
    FJR -17
  14. #14
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    No, rengasliikeeseen varmaan harvemmin tuodaan renkaita korjattavaksi, jotka eivät vuoda. Olen menestyksellä korjannut kamelinpaskalla 3 kertaa. Ei siitä vielä hienoa tilastoa saa, mutta ainakin itseni paikkauksen toimivuus on vakuuttanut...
    Ääni tälle! Tämä sama juttu on aina joka kevät heh hee.....
    Mutta itellä esim LT:ssä meni aikoinaan takunen, (K1200LT = 385kg paino), ja matoa vain peliin, eikä mitään:

    Oli 2-päällä ajoa, sitten piti Pariisin kylälläkin käyä, ja oli motarilla "full-throttle-ajoa", että sen mitä sillä pääsi, (190km tms.?), ja loppuun sen ajelin.

    On mennyt yligessusta, ja sen jälkeen teräväkivi- "rompoliajoa", eli ei mitään sääliä, ja senkin ajelin loppuun...ja kuormaakin oli Pasvikin reissulla, (jos kuka on 3:n valtakunnan rajalla ajanut- tietää kyllä!) Rompolia!
  15. #15
    Kamelinpaska on erinomainen apu reissussa/tilapäiskorjauksiin, kunnes saa renkaan tarkastettua ja korjattua oikein. Ja kyllä, joskus pitää jopa renkaan käyttöiän loppuun saakka.
    Itselläkin pyöräreissuilla kulkee aina mukana.
    Mutta se on tarkoitettu kuitenkin vain tilapäiskäyttöön.

    Jos omasta tai asiakkaan renkaasta on mennyt jotain läpi niin kyllä minua ainakin kiinnostaa myös vauriot renkaan sisäpuolella. Ja tietysti rengasliikkeen puolelta asiaa katsottuna kuvaan astuu myös vastuukysymykset.
    Itse nukun yöni paremmin kun teen rengaskorjaukset kerralla oikein, asetusten ja suositusten mukaan oikeilla tarvikkeilla.

    Edelleen, reissussa korvaamaton apu mutta pysyväksi ratkaisuksi en suosittele.

    EDIT. Perkele, mähän kuulostan ihan kukkahatulta, noh ehkä nämä rengasasiat mopoillessa on syytä olla kunnossa.
    Viimeksi muokannut: Drunk Bastard; 14.05.2018 klo 13:46.
  16. #16
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Drunk Bastard kirjoitti Katso viesti
    Unohtakaa noi kamelinpaskaviritykset, ne on hyvä apu väliaikaiseen paikkaukseen tienpäällä mihin ne on alunperin suunniteltukin.
    Ja tiedän, niitä käytetään ihan rengasliikkeidenkin toimesta, mikä on kyllä hieman kyseenalaista.


    Itse työni puolesta paikkaan noita viikoittain, ja usein törmään noihin pikakorjauksiin jotka vuotavat.
    Olen useamman renkaan paikannu kamelinpaskalla, sekä tienpäällä ja tallissa.
    Näillä ajettu 3-sataa autobhanalla ja vähän hitaammin moottoriradoilla, ilman mitään ongelmia

    Lainaa Drunk Bastard kirjoitti Katso viesti
    EDIT. Perkele, mähän kuulostan ihan kukkahatulta...
    Niin kuulostat, et tässä olet ainakin ihan oikeassa

    Lainaa Drunk Bastard kirjoitti Katso viesti
    Kiikutat renkaan asiantuntevaan rengasliikkeeseen niin siitä se lähtee.
    Missäs näit renkaanpaikkauksen "asiantuintevia" rengasliikkeet löytää/on?
    Ne rengasliikkeet missä olen käynnä, ovat pääasiassa keskittyneet myymään uusia renkaita, ja niissäkin se "asiantuntemus" on useinmiten tieto siit, mitkä renkaat on TM-testivoittajat
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  17. #17
    No voi sun saatana, ketjun aloittaja kysyi neuvoa ja minä kerroin miten se kannattaa hoitaa turvallisesti...täällä porukka suosittelee kamelinpaskaa.
    Mulle se on ihan sama vaikka korjaatte purukumilla OMIA renkaitanne...

    Kyllähän tuolla reissun päällä jesarilla ja rautalangallakin on paikkansa jos niikseen tulee, ei kai niilläkään pysyviä korjauksia tehdä, ihme vääntämistä näinkin simppelistä asiasta.
  18. #18
    Mä oon väännättänyt jollain eka renkaan vanteelta ja mennyt sit esim.euromasteriin kakskymppisen kanssa. Ne pistää sinne sisäpuolelle nätin lapun ja rengas on hyvä. PAITSI, joku kumminkin kohta sanoo, jos siitä on mennyt iso objekti läpi ja on repinyt kudoksia rumasti. Silloin ei voi mtn.
    Kamelinkakit on kuten mainittuakin, hyviä väliaikaisia paikkoja, mutta KUNNOLLINEN tapa paikata rengas se ei ole.
    Useimmiten tässä kohtaa ruvetaan vain turhaan nuukaileen ja tyydytään halvimpaan mahdolliseen.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  19. #19
    Kai nyt joku vastuu on jätettävä kuulijalle/lukijallekin vaikka savolaismeininki kuinka vituttais😆.

    Jos nyrkkipanon mentävää reikää.... runkovaurioisessa renkaassa alkaa paikkaamaan millainen asiantuntija tahansa, kannattaa kerää romunsa kainaloon ja poistua takaviistoon.

    Jos se reikä taas on kamelinpaskalla korjattavissa, se on ihan sama vaikka siihen hommaan höynäyttää naapurin lievän ysikymppisen kuulokojeineen ja muine apuvälineineen.

    Jos se reikä on "vähän yläkantissa" kooltaan/muodoltaan ja kulutuspinnan urassa.... kannattaa toki miettiä sen kohdan ihan kudoksille saakka ajoa.
    Tavaraa/kiinnittymisvaraa on mopon kumissa aika vähän urakohdissa, joten noissa paikkauksissa SAATTAA riskikerroin kasvaa kalkkiviivoilla ja kovissa vedoissa.

    Kohtalainen määrä on koeponnistettu noita kamelinpaskapaikkauksia renkaan käyttöiän loppuun saakka ilman yhtään ongelmaa.
    Saattaa moinen ihme johtua pitkälti siitä, että menetelmää on sovellettu vain sille soveltuviin reikiin.

    Erilaista palvelua, todellista ammattitaitoa ja kokemusta on kyllä ostettavissa.... mutta "kyltti katolla ja kunniakirja senällä marmoritiskin takana ei useikaan takaa kuin ryöstön tai petoksen tunnusmerkistön täyttävän laskutuksen..

    Otetaan ihan konkreettinen esimerkki ihan toisesta ympäristöstä, mutta periaatteella.....
    Naapurin lievä ysikymppinen vesieristämässä kylppäriä.... versus "VTT:n" + erilaisten tuoteperheiden sertifioima/aateloima/kouluttama "ammattimies....
    jota moni "rakennuttaja" vaatii työn suorittajaksi juurikin sen takaamiseksi ettei lopputuloksen suhteen jää riskejä.

    Ihan jees mutta..... Rakennuttajan on kuitenkin hyväksyttävä lopputulos "laadunvarmistuksen" kautta... eli tarkistettava työ, hyväksyttävä se, dokumentoitava se.... ja vastaanotettava kurantti lopputulos.

    Eli missä se Jall.... eiku vastuu luuraa?

    Niin..... ihan yksi vitun hailee, millä lihaksilla.... sertifikaateilla tai ammattitaidolla se kurantti homma syntyy. Hankkeeseen ryhtyvä, asiakas..... savossa kuulija vastaa joka tapauksessa..... ja joutuu tarkastamaan/hyväksymään homman😆.

    Ollaan hauskasti taas tässä suosikkiaiheessa....
    Mitä jäbä duunaa.... kokonaisuus/lopputulema.... ja
    kuka oikeasti loppupeleissä enimmäkseen vastaa kun tavaraa työntyy tuulettimeen.

    Se on oikeasti ihan "toinen kaveri, toisessa paikassa" kuin moni luulee.... tai on tietävinään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #20
    Bonen kommenttiin on helppo yhtyä. Täsmälleen samaa mieltä. Olisinpa halunnut olla kärpäsenä seinällä rengasliikkeessä renkaanvaihdossa, kun yli 10v sitten paikkailin noilla "lakupaikoilla" poikani skootterin rengasta lähes viikon välein kun täällä Oulussa käyttivät jotain terävää murskettä pyöräteillä. Varmasti oli loppuunkuluneessa takasessa 10-20 paikkaa ja rengas oli edelleenkin ilmatiivis. Ja siis tuolloinhan mopoilla piti ajaa pyöräteitä pitkin. Samoin oman autoni renkaat olen tarvittaessa paikannut kotosalla ja kaikki on ajettu loppuun asti.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  21. #21
    Pojan mopon takarenkaaseen tuli reikä keskelle kuviota enkä ehtinyt tekemään sille mitään ennen viikonloppua. Poika neuvokkaana paikkasi sen ite, kaksi tiptop paikkaa renkaan ulkopuolelle pikaliiman kanssa. Aika sanattomaksi meni kun näki renkaan korjauksen mutta hyvin toimi viikon ajan

    Kamelinpaskoja on laitettu eri renkaisiin yli 30 vuoden ajan eikä ole yksikään jäänyt vuotamaan. Aika paljon reiästä ja sen kulmasta kiinni kannattaako lähteä matoa työntämään reikään. On niitäkin nähty että on saatu aikaan vuotava matokorjaus, silloin on yleensä ryssitty madon laitossa tai kuviteltu että sillä saa korjattua isoja reikiä.

    Sisäpuolelta laitettava tatti on paljon fiksumpi mutta sitä ei saa laitettua tien päällä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  22. #22
    Bonen kommentti on hyvä, sertifikaatit ja plakaatit seinillä ei vaan välttämättä kerro työn laadusta yhtään mitään.
    Nythän tilanne on se että suomessa rengastöitä saa tehdä kuka vaan(pl. raskas kalusto),
    eli pahimmillaan siellä hallin puolella asennukset/korjaukset tekee kaveri vailla minkäänlaista perehdytystä aiheeseen mitä itse asiassa ollaan tekemässä, sesonkiaikoina tämä vielä korostuu koska kiire.

    Kerron esimerkin, kevätsesongissa tein perus kausivaihdon asiakkaalle, renkaat vaihdettuani pesin alla olleet talvirenkaat ja huomasin yhden renkaan vuotavan venttiilin juuresta, lopputulema oli se että kolme neljästä venttiilistä murtui juuresta poikki kevyestä kosketuksesta.
    Ja kyseessä siis talvella uusitut renkaat. Kerroin tilanteen asiakkaalle ja kysyin kuka rengasasennuksen oli tehnyt,
    ..."no se oli sellainen mies, vähän huonoa suomea puhui". Että sillälailla, 500€ euron renkaat mutta 50 sentin venttiileitä ei oltu vaihdettu.

    On lähes käsittämätöntä että nykyisessä sääntö-suomessa rengasasentajilta ei vaadita minkäänlaista koulutusta,
    itse vihaan turhaa byrokratiaa ja turhia sääntöjä yli kaiken mutta jotain rajaa sentään.

    Se että korjauksia ei tehdä kunnolla tai edes vaivauduta rengasta tutkimaan kertoo lähinnä osaamattomuudesta, helpointa on silloin myydä uusi rengas.
    Useimmiten saa hyvää palvelua jos sitä osaa vaatia, kaikki eivät vaadi vaan luottavat siihen että kaveri siellä tiskin takana hoitaa homman. Siinä kohtaa ammattitaito/etiikka nostaa päätään...

    Tässäkin keskustelussa olisi syytä erottaa kaksi asiaa toisistaan,
    renkaanPAIKKAUS ja renkaanKORJAUS,
    ensinmainittuun kamelinpaska ym. tuotteet toimii loistavasti, sitä en kiellä.
    RenkaanKORJAUS sitä vastoin tehdään eri tuotteilla, aina vaurion vaatimalla tavalla.

    Tämä on hyvä ja ajatuksia herättävä keskustelu, tarkoitus ei ole kusta kenenkään muroihin vaan antaa hieman pureskeltavaa kanssamotoristeille.

    Turvallisia kilometrejä!
  23. #23
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    On niitäkin nähty että on saatu aikaan vuotava matokorjaus, silloin on yleensä ryssitty madon laitossa tai kuviteltu että sillä saa korjattua isoja reikiä.
    Olen joutunut kerran reissussa paikkaamaan kamelinpaskalla reilun sentin pitkän viillon. Joku oli ystävällisesti jättänyt katkoteräveitsen terän palasen tielle. Pari patukkaa sinne meni, mutta tiiviiksi tuli. Ajoinnostus oli sen verran kova, että noin 1000km tuolla virityksellä tuli ajettua ennen suunniteltua renkaan vaihtoa. Kotona odotti uusi rengas, niin millään en raaskinut ostaa uutta rengasta matkalta.

    Eli kyllä isokin reikä saattaa paikkaantua.
  24. #24
    Lainaa Drunk Bastard kirjoitti Katso viesti
    .......sertifikaatit ja plakaatit seinillä ei vaan välttämättä kerro työn laadusta yhtään mitään.
    .....pahimmillaan siellä hallin puolella asennukset/korjaukset tekee kaveri vailla minkäänlaista perehdytystä aiheeseen mitä itse asiassa ollaan tekemässä, sesonkiaikoina tämä vielä korostuu koska kiire.

    Kerron esimerkin, kevätsesongissa tein perus kausivaihdon asiakkaalle, renkaat vaihdettuani pesin alla olleet talvirenkaat ja huomasin yhden renkaan vuotavan venttiilin juuresta, lopputulema oli se että kolme neljästä venttiilistä murtui juuresta poikki kevyestä kosketuksesta.
    Ja kyseessä siis talvella uusitut renkaat. Kerroin tilanteen asiakkaalle ja kysyin kuka rengasasennuksen oli tehnyt,
    ....."no se oli sellainen mies, vähän huonoa suomea puhui". Että sillälailla, 500€ euron renkaat mutta 50 sentin venttiileitä ei oltu vaihdettu.
    En haluaisi koskaan yleistää liikaa, koska sen mukana virittyy kuin huomaamatta moni miina.
    Siltikään ei nykyisin voi välttyä vaikutelmalta, että ns. "kumiapina" on korvaamassa "rengasasentajaa"
    kiihtyvällä vauhdilla.

    Kun omat luottopaikat/asentajat on pikkuhiljaa lopettaneet, on "tilanne päällä arvotuissa paikoissa"
    saanut liian usein nähdä asioita jotka olisi mieluusti ollut näkemättä. Muiden kertomat tarinat sitten päälle.
    Onneksi kaikkea paikalla nähtyä ei ole tarvinnut itse kokea.

    Kaikella ei toki ole suoranaista vaikutusta turvallisuuteen, mutta siinä kohtaa kun näkee jonkun arvokkaista
    pimppapyöristä kammettavan näkyvällä "kuusiopultilla" kiinnitettyä keskiötä irti kohtalaisella jerkulla.....
    ja kun ei meinaa antautua, haetaan isompaa peliin..... alkaa kyllä kulmakarva kohoilla molemilla puolilla.

    Liimaillaan korkeita painoja jarruihin nähden hieman tiukkavälyksisiin aluihin varmistamatta,
    mahtuvatko pyörimään.... ja kun poka peruuttaa ulos.... NAPS - NAPS!. Puntit on hallin lattialla.

    Lista on ihan loputon.... ja moninainen.

    Huolestuttavinta on kuitenkin se turvallisuuteen selkeästi... tavalla tai toisella.... liittyvien hutilointien lista.
    Tämä lista kun koostuu vielä asioista jotka seuraavat täydellisestä ymmärtämättömyydestä/osaamisen puutteesta, välinpitämättömyydestä, kiireestä jne..... ja jonka siivoaminen on juurikin näistä
    moninaisista syistä johtuen aika hankala rasti.

    Mutta niinhän se taitaa olla, että vaikka tinkiminen ja "hyvä hinta" kannattaa aina, niin köyhällä
    ei ole varaa kuin halpaan kaljaan. Niin.... ja onhan se tutkitustikin "paras" kalja.

    Paremmaltahan ei maistu muu, kuin että.... panee itse
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    oma kohtasesti lakkasin rengasmiehen töihin luottamasta kun misukat alle pistettiin ja eka kiihytys isolle tielle
    heitti tubeles tapin hevon veehen..... oli sen verta mielenkiintoinen kokemus että sen jälkeen ite tarkistan aina että
    tulee myös uusi ventiili....... toiset asentajat pitää vittuiluna kun valvoo ite työn mistä maksaa........
    onnex oli gt4 kumi pysy tyhjänä pikkasen muodossaan.......
    opetus että halvin mies jättää eniten herran haltuun........tietty ok jos ei halua asiakasta uusille kaupoille....

    ja sit asiaa...... kamelinpaskojakin on monen laatusia .... tuoreita tai 10v mukana kulkeneita....
  26. #26
    Lainaa Drunk Bastard kirjoitti Katso viesti
    Bonen kommentti on hyvä, sertifikaatit ja plakaatit seinillä ei vaan välttämättä kerro työn laadusta yhtään mitään.
    Nythän tilanne on se että suomessa rengastöitä saa tehdä kuka vaan(pl. raskas kalusto),
    eli pahimmillaan siellä hallin puolella asennukset/korjaukset tekee kaveri vailla minkäänlaista perehdytystä aiheeseen mitä itse asiassa ollaan tekemässä, sesonkiaikoina tämä vielä korostuu koska kiire.
    Joskus 90-luvun alussa harjoittelijana ison linja-autofirman korjaamolla tuli väännettyä aika helevetin monta r4engasta vanteelle ja pois. Perehdytys oli varmaan puolisen tuntia ja hyvinhän se onnistui. Samoin niittasin pienen vuoren verran jarruhihnoja yhtä pitkällä perehdytyksellä.

    Aina puhutuaan noista kudosten vaurioitumisista, mutta onko aikuisten oikeasti kenelläkään ikinä tubeless-rengas räjähtänyt vauhdissa riekaleiksi, kun naula tms mennyt läpi? Tai edes kuullut sellaisesta? Raskaassa kalustossa lähtee pintoja ja rungot räjähtelevät alipaineella ajosta, mutta ei kai koskaan moottoripyörästä?

    Itse olen sen verran huoleton veikko ja henki halpa, että minusta korjaus on ok silloin kun ilma pysyy sisällä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27.  
  28. #27
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Joskus 90-luvun alussa harjoittelijana ison linja-autofirman korjaamolla tuli väännettyä aika helevetin monta r4engasta vanteelle ja pois. Perehdytys oli varmaan puolisen tuntia ja hyvinhän se onnistui. Samoin niittasin pienen vuoren verran jarruhihnoja yhtä pitkällä perehdytyksellä.

    Aina puhutuaan noista kudosten vaurioitumisista, mutta onko aikuisten oikeasti kenelläkään ikinä tubeless-rengas räjähtänyt vauhdissa riekaleiksi, kun naula tms mennyt läpi? Tai edes kuullut sellaisesta? Raskaassa kalustossa lähtee pintoja ja rungot räjähtelevät alipaineella ajosta, mutta ei kai koskaan moottoripyörästä?

    Itse olen sen verran huoleton veikko ja henki halpa, että minusta korjaus on ok silloin kun ilma pysyy sisällä.
    Oot varmaan kuullu tän....

    Asenne ratkaisee.
    Jos ei täysin, niin huonolla asenteella nakkelee lepikkoon kaikki ne hyvät palikat joilla homma kantaa.

    Eiköhän kevyessä kalustossa ja normiajoissa "runko-ongelmat" liity aika tiiviisti siihen, millainen ennuste on
    paikkauksen/korjauksen menestymiselle.... ja kuinka pitkään.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY