Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 66:sta
  1. #1
    Michelin toi markkinoille uudet renkaat mallia Pilot Road 5, jossain nimenä pelkät Road 5.
    https://www.michelin.fi/tietoja-meis...ichelin-road-5

    On nyt tullut hiukan ajeltua näillä renkailla eri paineilla ja eri pinnoilla ja eri nopuksilla ja eri olosuhteissa.
    Pyöränä Yammun FJR.
    Normaalipaineiksi renkaisiin jätin lopulta 2,7.
    Tähän mennessä ehdottomasti paras rengas mitä alla on ollut kuivilla keleillä.
    Sateella ei ole joutunut vielä ajelemaan.
    Menee mutkiin mukavasti, ei huoju, kääntymiset helppoja ja luotto renkaaseen pitää.
    Soralla ajellessa kokeilin eri paineita, korkeilla paineilla ei ole soralla mukavaa ajella, mutta kun paineita pudottaa soralla, ajomukavuus paranee.
    Moottoriteillä ei välitä ajourista, mutkateillä menee urotetut kohdatkin kuten pitää, eikä välittänyt pikipaikoistakaan.
    Kaupunkiolosuhteissakin menee ja kääntyy sulavasti.
    Myös mukulakivellä menee sulavasti.
    Aiempi Pilot Road 4 GT kärsi siitä, kun kilsoja tuli renkaisiin, pito heikkeni vaikka kuviota ja pintaa oli reilusti jäljellä.
    Täytyy tsekkailla miten tämä rengas käyttäytyy kilsojen kasvaessa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  2. #2
    Mikäs sulla syynä noin alhaisiin paineisiin? Ajelin puolan reissulla n. 5700 kilsaa ja takana paine oli n. 3. Paine kuitenkin hiipui hiljalleen n. 2.7:ään enkä huomannu hirveästi eroa. Ajelin hyvin erilaisilla pinnoilla nopeuden vaihdellessa kävelyvauhdista reippaisiin motarinopeuksiin. Märillä pinnoilla en joutunu ajelemaan. Samoin erittäin tyytyväinen uusiin PR5:iin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #3
    Ei siinä mitään syytä tai magiaa ole, ne vaan jäi sitten tuohon ja niillä on nyt sitten ajeltu.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #4
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ei siinä mitään syytä tai magiaa ole, ne vaan jäi sitten tuohon ja niillä on nyt sitten ajeltu.
    Ok, aattelin vain kun sun pyörä on iso ja painava.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  5. #5
    Osaatko sanoa eroa z8iin
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  6. #6
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ei siinä mitään syytä tai magiaa ole, ne vaan jäi sitten tuohon ja niillä on nyt sitten ajeltu.
    Takarenkaan paine voisi kulutuskestävyyden nimessä kannattaa nostaa suositeltuun 2,9:n. Nää uudet oli sulla siis tavalliset vitoset eikä gt-versio? Mielenkiinnolla kyllä kuulen itsekin käyttökokemuksia ja vertailevia havaintoja, juuri pr4gt:t alle laittaneena...
  7. #7
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Osaatko sanoa eroa z8iin
    Mulla on ollut kerran FJR:ssa Z8-renkaat, toisia ei tule.
    Ne on varmasti hyvät renkaat kaikilta osin, mutta mun FJR:ssa ne ei toimineet mulla oikeastaan mitenkään.
    Olivat slls aivan karmeat ja epävarmat.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #8
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Takarenkaan paine voisi kulutuskestävyyden nimessä kannattaa nostaa suositeltuun 2,9:n. Nää uudet oli sulla siis tavalliset vitoset eikä gt-versio? Mielenkiinnolla kyllä kuulen itsekin käyttökokemuksia ja vertailevia havaintoja, juuri pr4gt:t alle laittaneena...
    Nostin aamulla ennen lähtöä kompuralla paineen kolmeen bariin.
    Ajoin tänään erilaisissa olosuhteissa, paitsi sateessa, karvan yli 700 kilsaa ja pakko todeta rehellisesti että en huomannut eiliseen ajorupeamaan mitään eroa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  9. #9
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Takarenkaan paine voisi kulutuskestävyyden nimessä kannattaa nostaa suositeltuun 2,9:n. Nää uudet oli sulla siis tavalliset vitoset eikä gt-versio? Mielenkiinnolla kyllä kuulen itsekin käyttökokemuksia ja vertailevia havaintoja, juuri pr4gt:t alle laittaneena...
    Michelin edustaja kertoi messuiilla että ainakaan tälle kaudelle 5:sta ei tule GT versiota, ja kehoitti käyttämään FJR:ssä Pilot Road 4 GT:tä.
  10. #10
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Michelin toi markkinoille uudet renkaat mallia Pilot Road 5, jossain nimenä pelkät Road 5.
    https://www.michelin.fi/tietoja-meis...ichelin-road-5

    On nyt tullut hiukan ajeltua näillä renkailla eri paineilla ja eri pinnoilla ja eri nopuksilla ja eri olosuhteissa.
    Pyöränä Yammun FJR.
    Normaalipaineiksi renkaisiin jätin lopulta 2,7.
    Tähän mennessä ehdottomasti paras rengas mitä alla on ollut kuivilla keleillä.
    Sateella ei ole joutunut vielä ajelemaan.
    Menee mutkiin mukavasti, ei huoju, kääntymiset helppoja ja luotto renkaaseen pitää.
    Soralla ajellessa kokeilin eri paineita, korkeilla paineilla ei ole soralla mukavaa ajella, mutta kun paineita pudottaa soralla, ajomukavuus paranee.
    Moottoriteillä ei välitä ajourista, mutkateillä menee urotetut kohdatkin kuten pitää, eikä välittänyt pikipaikoistakaan.
    Kaupunkiolosuhteissakin menee ja kääntyy sulavasti.
    Myös mukulakivellä menee sulavasti.
    Aiempi Pilot Road 4 GT kärsi siitä, kun kilsoja tuli renkaisiin, pito heikkeni vaikka kuviota ja pintaa oli reilusti jäljellä.
    Täytyy tsekkailla miten tämä rengas käyttäytyy kilsojen kasvaessa.
    Mulla on FJR:ssä menossa toiset PR 4 GT- renkaat ja mielestäni pito säilyy hyvänä loppuun saakka.Ajan mutkateillä aika reipasta vauhtia. Tuosta Z8:sta olen kanssasi täysin samaa mieltä.
  11. #11
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on FJR:ssä menossa toiset PR 4 GT- renkaat ja mielestäni pito säilyy hyvänä loppuun saakka.Ajan mutkateillä aika reipasta vauhtia. Tuosta Z8:sta olen kanssasi täysin samaa mieltä.
    Olen kuluttanut FJR:rissa 9 tai 10 sarjaa Pilot Road 4 GT renkaita ja minulla on pito kadonnut totaalisesti myöhemmässä vaiheessa mutkateillä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  12. #12
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Michelin edustaja kertoi messuiilla että ainakaan tälle kaudelle 5:sta ei tule GT versiota, ja kehoitti käyttämään FJR:ssä Pilot Road 4 GT:tä.
    Kyllä minullekin samaa huoltomies renkaita tilatessa yritti toistella, mutta halusin nyt kokeilla noita vitosia.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #13
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Olen kuluttanut FJR:rissa 9 tai 10 sarjaa Pilot Road 4 GT renkaita ja minulla on pito kadonnut totaalisesti myöhemmässä vaiheessa mutkateillä.
    Aika rajunpuoleinen toteamus yhteen virkkeeseen tiivistettynä. Miten tuo näkyy pyörän käytöksessä? Meinaan kun meikäläisen ajatusmaailmassa katurenkaalla menetetty pito lähtökohtaisesti tarkoittaa kaatumista tai muuta rajunpuoleista tapahtumaa. Minkälaisista kilometrimääristä tuossa kohtaa puhutaan?
  14. #14
    Speedway ajoa asfaltilla.
    Jännäkakkaa siis mutkateillä ja risteyksissä.
    Kun kilsat on yli 8000, pito katoaa GT-mallissa minulla.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  15. #15
    ^No helkkari. Täytyypä pitää mielessä, ettei pääse yllättämään. Sinänsä harmi jos noin on, kun kuitenkin odotukset kulutuskestävyydestä olivat selvästi isommat... Mutta urasyvyyden pykälänmukaisuus ei paljon lohduta jos käytös muistuttaa saippuapalaa.
  16. #16
    "Pidon katoaminen myöhäisemmässä vaiheessa" tarkoittaako tämä että rengas on ajettu sliksiksi? Toiset ajavat kyllä renkaansa loppuun sanan varsinaisessa merkityksessä, kankaat jo pilkistävät kun tullaan renkaanvaihtoon. Melkoisia riskejä jotkut motoristit ottvat ylikuluneilla renkailla.
  17. #17
    Renkaassa on kuviota reilusti jäljellä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  18. #18
    Ajoin edellisillä n.11000km ja silloin oli pintaa takarenkaassa 2,5mm, joten kulutustakin se kestää. Eihän se pito uudenveroinen ollut, mutta ei sen kanssa mitään läheltä piti- tilanteita tullut.
  19. #19
    Siis ajettu 8000km ja pintaa reilusti jäljellä. Silti mennään koko ajan niin kovaa, että pito katoaa mutkatiellä ja risteyksissä.

    Jotenkin käy kateeksi nämä renkaiden kestot, eikä ikinä ole ollut ongelmia pidon kanssa kuivalla asfaltilla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  20. #20
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    "Pidon katoaminen myöhäisemmässä vaiheessa" tarkoittaako tämä että rengas on ajettu sliksiksi? Toiset ajavat kyllä renkaansa loppuun sanan varsinaisessa merkityksessä, kankaat jo pilkistävät kun tullaan renkaanvaihtoon. Melkoisia riskejä jotkut motoristit ottvat ylikuluneilla renkailla.
    Jaa niinku näin, vai?
    takanakki-marraskuu-2015.jpg

    Ja ei, en ollu suditellut, takarengas oli vaa käyny hiton kauan pahasti vajaapaineilla. Oma moka.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  21. #21
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Speedway ajoa asfaltilla.
    Jännäkakkaa siis mutkateillä ja risteyksissä.
    Kun kilsat on yli 8000, pito katoaa GT-mallissa minulla.
    Eli vetelet mutkat sivuluisussa FJR:llä? Meneekö kunnon sladissa kun on niin huono pito?

    Hieman kade kun mulla loppui roadit kymppiärrässä selvästi vähemmillä kilometreillä enkä saanut niitä ilman jarrua oikein millään kirjoittamaan, kytkinpommillakin tykkäsi kiivetä takaselle samalla kun luisti. Loppui pää kesken kadulla ennen kuin olisi paiskannut mutkaan niin lujaa että lähti kunnon sladiin. Punoksilla kyllä luistelee sitten poikamaisen iloisesti.

    Kannattaa käydä sarvipäiden kanssa ponperoimassa, ne osaa arvostaa tuollaista speedway-meininkiä matkalehmällä.
    Supermoto
  22. #22
    Renkaan kylmäpainehan ei paljoa kerro, muuten kuin ajoon lähtiessä. Jos on oikein speedway-meininki tuolla asianmukaisella fjr:llä, niin ajossa paine voikin olla lähellä 4:ää, jolloin mikään rengas ei pidä parhaimmalla tavalla kun kosketuspinta käy pieneksi ja se voi ylikuumentua.
  23. #23
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eli vetelet mutkat sivuluisussa FJR:llä? Meneekö kunnon sladissa kun on niin huono pito?

    Hieman kade kun mulla loppui roadit kymppiärrässä selvästi vähemmillä kilometreillä enkä saanut niitä ilman jarrua oikein millään kirjoittamaan, kytkinpommillakin tykkäsi kiivetä takaselle samalla kun luisti. Loppui pää kesken kadulla ennen kuin olisi paiskannut mutkaan niin lujaa että lähti kunnon sladiin. Punoksilla kyllä luistelee sitten poikamaisen iloisesti.
    No ei nyt sentään.
    Renkaat lipsuu jatkuvasti noilla kilsoilla.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  24. #24
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Renkaan kylmäpainehan ei paljoa kerro, muuten kuin ajoon lähtiessä. Jos on oikein speedway-meininki tuolla asianmukaisella fjr:llä, niin ajossa paine voikin olla lähellä 4:ää, jolloin mikään rengas ei pidä parhaimmalla tavalla kun kosketuspinta käy pieneksi ja se voi ylikuumentua.

    Aika kovaa pitää vetää katupyörllä että rengaspaine nousee kolmesta kilosta neljään.
  25. #25
    Tuossa linkissä jotain PR5:sta kuvien kera:

    http://www.fjr13.org/forum/index.php...07/#post-76792

    Mulla nyt FJR:ssä alla Metzeler Roadtec 01 "HWM", ei jatkoon.
    -MK-
  26. #26
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut kerran FJR:ssa Z8-renkaat, toisia ei tule.
    Ne on varmasti hyvät renkaat kaikilta osin, mutta mun FJR:ssa ne ei toimineet mulla oikeastaan mitenkään.
    Olivat slls aivan karmeat ja epävarmat.
    Se on jännä miten käyttäytyy eri pyöris .itellä ollut xx poverit ja nyt z8 cbr 1000 f käytin roud 3 z8 on ollut noista Hondan alla paras 😀
    Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  27. #27
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Aika kovaa pitää vetää katupyörllä että rengaspaine nousee kolmesta kilosta neljään.
    No, lähelle neljää oli maininta, mutta luitko millaista ajoa oli kyseessä? Kuitenkinhan on niin, että jos lähdetään kovaa ajamaan, radalle, niin katurenkaankin painetta tiputetaan kilo tai enemmän takana. Jos ei tiputa, niin ongelmia tulee. Ja kolmen kilon kylmäpaine ei ole hyvä lähtökohta edes reippaaseen mutka-ajoon.
  28. #28
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No, lähelle neljää oli maininta, mutta luitko millaista ajoa oli kyseessä? Kuitenkinhan on niin, että jos lähdetään kovaa ajamaan, radalle, niin katurenkaankin painetta tiputetaan kilo tai enemmän takana. Jos ei tiputa, niin ongelmia tulee. Ja kolmen kilon kylmäpaine ei ole hyvä lähtökohta edes reippaaseen mutka-ajoon.
    Tourinkirengas, vaikka sitten PR4 TAI 5 on joka tapauksessa "väärä lähtökohta" jos mennään runttaamaan miljoonaa😆.
    Siitä mielessä tuo henkselien paukuttelu on nyt
    hieman huvittavaa touhua.

    Vähän sama kun väännettäis siitä millä voiteilla sprinttihiihdossa pärjää täymittaisilla metsäsuksilla😆.

    Mutta.... jatkakaa😊.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #29
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Se on jännä miten käyttäytyy eri pyöris .itellä ollut xx poverit ja nyt z8 cbr 1000 f käytin roud 3 z8 on ollut noista Hondan alla paras 
    Kaverilla Yammun FZ1 ja Z8 toimii paremmin kuin Michukat.
    Yksilöllistä touhua.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  30.  
  31. #30
    Bone, tässä oli useampikin 'väärä' lähtökohta ottaen huomioon ajotavan, joka sekin vaikutti siltä samalta.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen