Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Kuka se vaihtais ketjuratas-paketin Oulun seudulla ja mitä sellanen yleensä maksaa täälläpäin?
    Paketin hommaan itse. Pyörä on -06 honda cbr fireblade...

    Toki jos jollaki orggilaisella on pelit ja vehkeet (niittaukseen) ja tekee vaihdon edullisesti, saa ehdottaa Itse toimin tietysti avustajana...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  2. #2
    Sirniön Sauli Ruskossa. Tosin voi olla aika pitkä jono....pätevä ukko nääs.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  3. #3
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Sirniön Sauli Ruskossa. Tosin voi olla aika pitkä jono....pätevä ukko nääs.
    No sepä se, ammattimiehille saattaa olla jonoa näihin aikoihin...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  4. #4
    EMC:ltä saa DID:n niittauskalun panttia vasten lainaan kun ostaapi ketjurataspaketin niiltä.
  5. #5
    Tai sitten haet vaan biltemasta niittaustyökalun 100€:lla. Kyseinen laitos on helppokäyttöinen, jykevä ja muutenkin hyvin toimiva. Ja kun on se oma työkalu niin säästää myöhemminkin rahaa ketjujenvaihdossa.
    ZZR 600
    VFR 750
    RG 250
    CBR 900RR
  6. #6
    Lainaa _rieska_ kirjoitti Katso viesti
    EMC:ltä saa DID:n niittauskalun panttia vasten lainaan kun ostaapi ketjurataspaketin niiltä.
    Mutta sitten kannattaa tarkistaa, että mukana tulevat niitit ovat onttopäisiä... mutta tällä ei lie merkitystä, jos ketjun aloittaja ei itse tee ketjujen ja rattaiden vaihtoa. Niittaustyökalulla saa painettua sen levyn kohdilleen ja sen jälkeen on helppo vasaroida.

    Tässä hommassa tarttee olla joitain työkaluja ja jokunen pultti voi olla aika tiukassa. Ja takaisin laittaessa vielä momentitkin voisi momenttiavaimella laitella. Kun tuon homman on yhden kerran tehnyt, se sujuu jatkossa huomattavasti helpommin, kun ei tarvitse arpoa, mitä tekee. ja lopulta niittaaminenkin on ihan helppoa pyöreäpäisellä vasaralla. Ja tietysti täytyy laittaa takarengas suoraan linjaan (sitäkin varten on työkalu, jos ei lattaraudan avulla suoruutta tarkista). Ja ketju oikeaan kireyteen.

    Jos löytyy joku, joka on tuon ennenkin tehnyt ja itse on kaverina, niin seuraavalla kerralla osaa jo itsekin. Ja kun oppii kaverilta, niin säästää todennäköisesti aikaa. Ja sillä voi olla valmiina työkaluja.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  7. #7
    Itse kanssa liputan hyvän ketjutyökalun puolesta. itse ostin Motonetistä DID version vehkeestä. Pienentää selkeästi virheiden riskiä. Olen itse avuton konttorimies, mutta ketjut vaihtuivat ongelmitta. Kannattaa myös varautua järeisiin työkaluihin eturattaan avauksessa ja kiinnityksessä, 190 nm on aika jämäkkä arvo.
    Kun kerran investoi työkaluun niin toisella kerralla alkaa tulla säästöä ja saa myös kavereita kun lainaajia riittää
  8. #8
    Kaikennäköstä ja -laista remppaa on kyllä tullu vuosien saatossa tehtyä erilaisiin vehkeisiin, viimeksi tähän pyörään etuiskarien huolto ja sitte kiinankatteiden maalaus, mutta vain yhden ketjun oon aikoinaan vaihtanu, ja sillon se tuli vaihettua cbr 600f:n ja se ei ollu niitattava ketju vaan ihan sokalla... Eli kyllä homma varmaan onnistuis mutta jos vaan joku tekis asialliseen hintaan niin voisin vaihdattaa...

    Mutta ehkä sitten ostan siihen tarvittavan työkalun jos en kohtapuoliin jotain vaihtajaa löydä

    Toki jos joku vuokraa tai lainaa moista vehjettä niin sekin käy
    Viimeksi muokannut: cSnake; 09.05.2018 klo 23:12.
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  9. #9
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Kaikennäköstä ja -laista remppaa on kyllä tullu vuosien saatossa tehtyä erilaisiin vehkeisiin, viimeksi tähän pyörään etuiskarien huolto ja sitte kiinankatteiden maalaus, mutta vain yhden ketjun oon aikoinaan vaihtanu, ja sillon se tuli vaihettua cbr 600f:n ja se ei ollu niitattava ketju vaan ihan sokalla... Eli kyllä homma varmaan onnistuis mutta jos vaan joku tekis asialliseen hintaan niin voisin vaihdattaa...

    Mutta ehkä sitten ostan siihen tarvittavan työkalun jos en kohtapuoliin jotain vaihtajaa löydä

    Toki jos joku vuokraa tai lainaa moista vehjettä niin sekin käy
    Osta vaan se työkalu, laadukkaammat ovat lähestulkoon ikuisia ja kerran kun homman on tehnyt niin ei tarvitse seuraavilla kerroilla stressata sitä.
  10. #10
    Ok eli ketju ja rattaat hommattu, ketjuksi D.I.D XVM-X ketju. Käykö tähän millanen työkalu, tarviiko olla did:in oma työkalu vai käykö joku muukin?
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  11. #11
    Eli tämmönen
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  12. #12
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Ok eli ketju ja rattaat hommattu, ketjuksi D.I.D XVM-X ketju. Käykö tähän millanen työkalu, tarviiko olla did:in oma työkalu vai käykö joku muukin?
    Se, minkälaisen työkalun tarvitset niittaamiseen riippuu siitä niitistä. Suurimmalla osalla näistä niittaustyökaluista ei pysty niittaamaan kuin onttopäisiä niittejä. Täyttä tavaraa olevat niitit ovat liian kovia niille. Sitten jos ostaa oikein kalliin vehkeen, niin sillä niittaa, mutta hinta voi yllättää. Eli jos on onttopäiset niitit, niin osta ihmeessä se laite, jos ei, niin osta kuitenkin, sitä tarvitaan sivulevyn paikalleen painamiseen.

    Näillä kevyemmillä laiteilla saa painettua sen ketjun sivulevyn näppärästi oikeaan syvyyteen, siihen en ainakaan itse pysty minkään sortin pihdeillä. Ja sen jälkeen pyöreäpäisellä pikkuvasaralla onnistuu niittaus helposti! Näitä vasaroita saa muutamalla eurolla, itsellä on sellainen malli, jossa varsi on todella lyhyt. Eli ketjun taakse laitat enste jokun laatikon/palikan/korokkeen ja sen korokkeen päälle ketjuun nojaamaan vaikka leka, kahvakuula tms. Katsot että on niitattavan pinnin kohdalla ja sitten hellävaraisia pieniä naputuksia niitin päähän ja reunoihin. Kun se leviää hiukkasenkin, niin se riittää. tämä siis niille molemmille niiteille. Jos oikein tarkka haluat olla, niin hanki työntömitta, jolla voi mitata sadasosamillejä. Ja sitten naputtelet sen verran, että ketjun paksuus niitatusta kohdasta on sama kuin muuallakin. Eivät taida verstaalla olla ihan niin tarkkoja.

    Luulin itsekin, että on vaikeaa, mutta ei huvittanut maksaa maltaita laitteesta, jota käytetään harvoin ja jonka käytön voi korvata muutamalla vasaran naputuksella. Ei ollut vaikeaa ja ketjun vaihdon jälkeen ajeltu jo 2500 kilsaa. Ja ketju on paikallansa edelleen.

    Ja kun rattaatkin vaihdat, niin älä katkaise ketjua ennenkuin olet saanut irrotettua sen eturattaan pultin... paikallaan olevan ketjun ja takajarrun avulla saat estettyä eturattaan pyörähtämisen siinä vaiheessa, kun sen pulttia löysäilet...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  13. #13
    Tuota ketjua varten tarvitset ketjutyypille tarkoitetun niittauspään. Ei kannata yrittää vasaroida ja polttaa hermojaan vaan suosiolla hakea vaikka motonetistä oikea työkalu. Ja tässä ohjeet hommaan
    http://www.didchain.com/PDF/DID%20Ch...20Inst_150.pdf
  14. #14
    Lainaa heppi kirjoitti Katso viesti
    Tuota ketjua varten tarvitset ketjutyypille tarkoitetun niittauspään. Ei kannata yrittää vasaroida ja polttaa hermojaan vaan suosiolla hakea vaikka motonetistä oikea työkalu. Ja tässä ohjeet hommaan
    http://www.didchain.com/PDF/DID%20Ch...20Inst_150.pdf
    Kiitos, täytynee sitten hakea ittelle työkalu sieltä, eikai tässä muukaan auta... Aika vähänhän sille käyttöä löytyy kuitenkin mutta vaihettava se ketju on...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  15. #15
    DID niittareita on kahta eri mallia. Halvempi ei kestä zvmx ketjua että ota suosiolla se noin satasen hintanen.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  16. #16
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    DID niittareita on kahta eri mallia. Halvempi ei kestä zvmx ketjua että ota suosiolla se noin satasen hintanen.
    Samaa kuullut itsekin, että se halvempi malli ei kestä.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  17. #17
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    DID niittareita on kahta eri mallia. Halvempi ei kestä zvmx ketjua että ota suosiolla se noin satasen hintanen.
    Eikös tämä liity vain ja ainoastaan ketjun katkaisuun.. Ei taho kestää 530 ketjun katkaisua?

    Paras on vetää vaikka esim rälläkällä vanha ketju poikki ennenkuin yrittää avata tolla tai edes millään ketjutyökalulla?

    Vieläkö Snakella ketju niittaamatta?
    Suzuki Hayabusa
  18. #18
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Eikös tämä liity vain ja ainoastaan ketjun katkaisuun.. Ei taho kestää 530 ketjun katkaisua?

    Paras on vetää vaikka esim rälläkällä vanha ketju poikki ennenkuin yrittää avata tolla tai edes millään ketjutyökalulla?

    Vieläkö Snakella ketju niittaamatta?
    Juu ketju ja rattaat on paketissa ja vanhat paikallaan vielä... En oo hakenu työkalua vielä, ei tuo niin päivän päälle ole, viikonloppuna tai alkuviikosta jos kävis vehkeen noutamassa, jos tässä ei muuta hoksaa...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  19. #19
    semmoinen vinkki että jos on dremeli tms käytössä niin sillä voi tasoittaa katkaistavan ketjun niittien päät. Sen jälkeen ketjutyökalulla katkaisu käy kepeästi. Voi olla turha toimenpide mutta sen jälkeen niitit aukeaa "puhalluksen" voimalla. Sivulevyjen asentamisessa ja niittauksessa käytin työtömittaa apuna. Levyt on nyt samalla etäisyydellä kuin muin muissakin lenkeissä ja niitin päätä ei tarvi hurjana survoa, levisi mulla muistaakseni 0,3 mm.
  20.  
  21. #20
    Ketju ja rattaat vaihdettu onnistuneesti, hyvä kampe oli se DID-niittari.
    Eniten aikaa tais mennä vanhojen mönjien putsailussa, on tuosta ketjua entinen omistaja rasvannu

    Nyt ois hyvä ketjutyökalu myynnissä, yks ketju vaihdettu

    Tämä on jo myyty.
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio