Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Heinäkuun alkupuolella ajellaan vaimon kanssa Kreikasta Albanian kautta Montenegroon. Albaniassa pysähdellään ehkä viikko. Onko motoristeilla hyviä tai vaikka heikompia kokemuksia reissun tunnelmista siellä suunnalla?

    Jouko
    Joksa
  2. #2
    Jos tykkää bunkkereista... Vähän takapajulalta vaikutti. Pari vuotta sitten ei pystynyt maksamaan bensaa kortilla missään. Meinasi loppua bensa mutta onneksi paikalliset ihmiset oli mukavia ja neuvoivat bankomaatille (joita ei myöskään ollut liian tiheässä). Se rantatie Sarande-Vlore oli minusta hieno, muuten tiet oli joskus yllättävän liukkaan tuntuisia. Ajelin tosin samantien Kreikkaan.

    EDIT: niin ja varokaa kulkukoiria.
  3. #3
    Toissakesänä tuli myös Albaniassa jonkinverran ajeltua ja pari yötä yövyttyä pääkaupungissa Tiranassa. Itellä jäi kyllä ihan hyvät fiilikset maasta. Sopivasti erilainen ja ihmiset siellä ovat kyllä ystävällisiä. Komeita maisemia ja mutkateitä riittää tosi tiestöhän siellä on tosi vaihtelevaa. Paikallista valuuttaa kannattaa kyllä heti kun mahdollista niin vaihtaa/nostaa koska pääosin vain käteinen käy.

    Itsekkin nyt menossa taas elokuun alkupuolella käymään uudestaan Albaniassa. Tälläkertaa tarkoitus vierailla ainakin Beratissa ja Sarandessa ja ajella tosiaan tuo sarandesta vloreen menevä rantatie sh8 joka on arvostettu dangerousroads sivustolla jopa ihan maailman parhaiden rannikkoteiden joukkoon.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  4. #4
    Albaniassa voi myös maksaa euroilla, ikinä siellä vaihtanut paikallista valuuttaa tai käyttänyt korttia...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  5. #5
    Kesäkuussa lähden Albanian Durresiin.
    En varaa mitään hotelleja, eikä mulla ole mitään matkasuunnitelmia, muuta kuin että heinäkuussa pitää olla läsnä työpaikalla.
    30.5 lautalla Traveen...
    Yritin lukea Risto Honkalan matkakeromuksen joka on tehty taidolla, mutta mulle se ei sovi, liikaa sivuja.
    Siitä saa kyllä hyviä tärppejä.
  6.  
  7. #6
    Lainaa Ktm609 kirjoitti Katso viesti
    Kesäkuussa lähden Albanian Durresiin.
    En varaa mitään hotelleja, eikä mulla ole mitään matkasuunnitelmia, muuta kuin että heinäkuussa pitää olla läsnä työpaikalla.
    30.5 lautalla Traveen...
    Yritin lukea Risto Honkalan matkakeromuksen joka on tehty taidolla, mutta mulle se ei sovi, liikaa sivuja.
    Siitä saa kyllä hyviä tärppejä.
    Albanian rannikkotie oli aivan loistava maisemineen ja tien pintakin ansaitsee kehut. Durresissa ei käyty, mutta Himaressa lepäiltiin muutama päivä ja siellä on käymisen arvoinen motoristiravintola Red Indian rannan läheisyydessä. Mm. kaktukset ovat omistajan kasvattamia, mikä on jo aika erikoista noilla leveysasteillakin. Albania on edullinen ja ystävällinen maa. Suosittelen.
    jouko
    Joksa