Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moro!

    Täytyisi koittaa päästä pyörästä eroon tämän vuoden aikana. Opiskelijan budjetti ei näillä näkymin tule riittämään pyörällä ajeluun.
    Mikäli pyörän suora myynti takkuaa, niin onko kenelläkään kokemuksia liikkeeseen myynnistä? Tuleeko miten pahasti takkiin? Kyseessä Honda Cbr 1100xx 2006, 67tkm. Hieman naarmuja, mutta teknisesti toimiva yksilö. Eli n. 4000-4600€ pyörä varmaankin.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  2. #2
    Tuolla on aihetta ruodittu.

    Pyörän myynti myyntitilin kautta
    http://www.moottoripyora.org/keskust...ti+liikkeeseen
  3. #3
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Täytyisi koittaa päästä pyörästä eroon tämän vuoden aikana. Opiskelijan budjetti ei näillä näkymin tule riittämään pyörällä ajeluun.
    Mikäli pyörän suora myynti takkuaa, niin onko kenelläkään kokemuksia liikkeeseen myynnistä? Tuleeko miten pahasti takkiin? Kyseessä Honda Cbr 1100xx 2006, 67tkm. Hieman naarmuja, mutta teknisesti toimiva yksilö. Eli n. 4000-4600€ pyörä varmaankin.
    jos on rahalla väliä, niin et myy liikkeeseen.

    /lanka

    pyynniksi nettimotoon 3800 ja myyt 3500, niin varmaan menee kaupaksi, jonnei ole aivan paska. Tai suoraan pyynniksi 3500, jolla vaihtanee omistelijaa.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  4. #4
    Pyynti nettimotossa pitää alkaa kolmosella.
    Näin ollen liikkeen maksama hinta alkaa kakkosella.
    Tietysti laukut ja varusteet nostaa haluttavuutta, mutta ei juurikaan hintaa.

    Jos rätkä ei mene kahdessa viikossa kaupaksi, niin hinta on väärä tai yksinkertaisesti tarjontaa on liikaa.

    Oikein hinnoitellut rätkät katoaa nettimotosta muutamassa päivässä, ellei tarjontaa ole liikaa, jolloin edes hinta ei välttämättä pelasta tilannetta.
  5. #5
    Yksi vaihtoehto voi olla myös pyörän säilöminen, varsinkin mikäli sillä on enempi tuota tunnearvoa tai muuten vaan on tiedossa että harrastus tulee yhä jatkumaan tauon jälkeen. Liik.käytöstä poisto ja vak.yhtiölle ilmoitus seisonnasta, niin kulut on tuon jälkeen luokkaa 5e/kk ja pyörässä on yhä voimassa kaskostaan palo-, varkaus- ja ilkivalta-osuudet. Itsellä esim. taukoa kesti 2 ajokautta, kunnes tänä keväänä taas alkoi mopoilu maittamaan ja kaivettiin vehjes tuolta tallin perukoilta takaisin ulkoilmaan. Trafille ilmoitus liik.käyttöön otosta, vak.yhtiössä vaihdettiin vak.tuote seisonta-ajallisesta taas takaisin ympärivuotiseksi, mopo tulille ja

    Ja kun mopoilu taas kiinnostaa, niin samaan syssyyn sitten uusittiin wanha ajopukukin ja näin saatiin muutenkin pientä piristystä aiheeseen - pienestä kalustovaihtokuumeen poikasesta puhumattakaan, mutta tuo on ns. normi tila muutenkin, seurata millaista mielenkiintoista uutta kalustoa olisi taas tarjolla

    Vaan mitä itse otsikkoon tulee, niin tuo liikkeeseen rahalla myyminen on se viho viimeinen keino jossa tulee taloudellisesti takkiin todella rankasti, jos nyt ylipäätään edes löytää liikkeen joka rahaa siitä pyörästäsi edes maksaa. Moni voi ottaa myyntitiliin, mutta se on usein sulle itsellesi maksullista toimintaa, ikäänkuin vuokraat liikkeestä myyntipaikan pyörällesi ja he laskuttavat siitä kk-hintaa ynnä tietty ottavat sen siivun mahd. onnistuneesta myynnistäkin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Yksi vaihtoehto voi olla myös pyörän säilöminen, varsinkin mikäli sillä on enempi tuota tunnearvoa tai muuten vaan on tiedossa että harrastus tulee yhä jatkumaan tauon jälkeen. Liik.käytöstä poisto ja vak.yhtiölle ilmoitus seisonnasta, niin kulut on tuon jälkeen luokkaa 5e/kk ja pyörässä on yhä voimassa kaskostaan palo-, varkaus- ja ilkivalta-osuudet. Itsellä esim. taukoa kesti 2 ajokautta, kunnes tänä keväänä taas alkoi mopoilu maittamaan ja kaivettiin vehjes tuolta tallin perukoilta takaisin ulkoilmaan. Trafille ilmoitus liik.käyttöön otosta, vak.yhtiössä vaihdettiin vak.tuote seisonta-ajallisesta taas takaisin ympärivuotiseksi, mopo tulille ja

    Ja kun mopoilu taas kiinnostaa, niin samaan syssyyn sitten uusittiin wanha ajopukukin ja näin saatiin muutenkin pientä piristystä aiheeseen - pienestä kalustovaihtokuumeen poikasesta puhumattakaan, mutta tuo on ns. normi tila muutenkin, seurata millaista mielenkiintoista uutta kalustoa olisi taas tarjolla

    Vaan mitä itse otsikkoon tulee, niin tuo liikkeeseen rahalla myyminen on se viho viimeinen keino jossa tulee taloudellisesti takkiin todella rankasti, jos nyt ylipäätään edes löytää liikkeen joka rahaa siitä pyörästäsi edes maksaa. Moni voi ottaa myyntitiliin, mutta se on usein sulle itsellesi maksullista toimintaa, ikäänkuin vuokraat liikkeestä myyntipaikan pyörällesi ja he laskuttavat siitä kk-hintaa ynnä tietty ottavat sen siivun mahd. onnistuneesta myynnistäkin

    Kiitos asiallisesta vastauksesta!
    Tosiaan pakkohan sitä ei ole myydä. Mielestäni hinta on ollut melko sopiva pitkän aikaa. Yhdessä vaiheessa pyörä oli selkeästi edullisin myynnissä olevista pyöristä. En ota asiasta sen suuremmin stressiä. Tosiaan, jos laittaisin todella edullisen hinnan, niin takuulla pyörä vaihtaisi omistajaa.
    Pyörittelin vain ajatusta liikkeeseen myymisestä.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  7. #7
    Liikkeet tekee aina bisnestä ja vielä kun ottaa huomioon kuinka vahva ostajan kuluttajasuoja on niin kyllä liikkeet ottaa noissa tapauksissa suuren marginaalin itselleen. Paremman tuloksen saa myymällä sen mopon muualla vaikka halvemmalla kuin oli alunperin kuvitellut siitä saavansa.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  8. #8
    2t tarjottu
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Liikkeet tekee aina bisnestä ja vielä kun ottaa huomioon kuinka vahva ostajan kuluttajasuoja on niin kyllä liikkeet ottaa noissa tapauksissa suuren marginaalin itselleen. Paremman tuloksen saa myymällä sen mopon muualla vaikka halvemmalla kuin oli alunperin kuvitellut siitä saavansa.
    Jep. Ehkä liikkeelle myyminen on vain äärimmäinen tapaus.
    Ideana ollut, että pyörästä saatua rahaa voisi käyttää välirahana auton vaihdossa.
    Eipä tässä hätä ole. Vkl kävin ajelemassa ja pirun mukavaa se on! Onhan tässä kesääkin jäljellä vaikka kuinka.
    Honda CBR 1000xx '06
    Honda CBR 600F '00
  10.  
  11. #10
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Ideana ollut, että pyörästä saatua rahaa voisi käyttää välirahana auton vaihdossa.
    Onhan noita autoliikkeitäkin, jotka ottavat myös prätkiä vaihdossa. Omakohtaisesti tuo Kawa lähti talosta juuri tällä tavalla kun yllättäen YT:iden myötä lähti tuo työsudeautokin talosta ja mopolla on hiukka hankala perheellisen yrittää kaikkea liikkumisen tarpeitaan täyttää. No tulevaan (ainakin hetkelliseen) työttömyyteenkin kun piti jo varautua niin mitään autolainaa tuohon konkurssiin vielä lisää ei hotsittanut ottaa, joten pienen metsästyksen jälkeen sitten löytyikin sopiva paikka jossa fillari vaihtui tila-autoon päittäin. Ihan hirveä wanha Ford Galaxy 2.5 VR6 automaatti bensakrematorio, mutta niin vain sillä homma hoitui, muksut pääsi yhä harrasteisiinsa ja kauppakassit kotiinkin. Ja kun taas päästiin uuden leivän kantaan, niin fyrkkaa vaan säästöön auton käsirahan verran kun tuo pa...ka ei kelvannut mihinkään liikkeeseenkään enää vaihdossa, mutta sain kuin sainkin sen sitten yksityisenä myytyä ja näin pienen potin taas jemmaan tuota seuraavaa fillaria varten. That's life
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08