Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 193:sta
  1. #61
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Miten olet mitannut nopeuden? On sitten autoilijoita tai mopoilijoita, niin nuoret kuskit taitavat olla niitä, jotka enemmän kaahaavat.
    Viime kesänä yksi näistä sankarimotoristeista ajoi tutkaan 150 km/h Ruskontiellä. Tämä oli Aamulehdessä. Mitä luulet, että vauhtia on kun 1000-kuutioisella vingutetaan kolmosvaihteelle asti?

    Tässä on sitten ihan perusmeininkiä nuoremmilta wannabe-pamperseilta:
    https://www.youtube.com/watch?v=3-tcQRG8Hfc

    Videolla Tuomas Salminen, Ylöjärvi.

    On tämäkin siitä paska maa, että YouTube täynnä todistusaineistoa, mutta mitään ei muka voi tehdä.
    Viimeksi muokannut: plehtinen; 30.04.2018 klo 02:12.
  2. #62
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Ei ne jotka netissä itkevät ole missään tapauksessa niitä jotka olisivat oikeasti sen mailan kanssa tuolla maisemassa. Eiväthän he netissä olisi nillittämässä, jos uskaltaisivat oikeasti jonkun kohdata, mailan kanssa tai ilman.
    Eli siis myönnät, että kohtaamiselle olisi aihetta? Suurin osa näistä GoPro-häirikkömotoristeista tosiaan vain ärsyttävät tahallaan ihmisiä.
    Viimeksi muokannut: plehtinen; 30.04.2018 klo 02:24.
  3. #63
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Älkää olko sille ilkeitä. On niitä miehiä jotka puhuu netissä pesismailoista ja sitten niitä miehiä joilla maila on ja sitä käyttävät. Minusta on helvetin paljon mukavampi että motoristivihassaan kiehuva kaveri kuuluu ekaan ryhmään.
    Minua huvittaa enemmän netissä uhoavat motoristit. Kaikki kuitenkin tietävät kuinka kohtaamisessa auton kanssa käy.
  4. #64
    Mistä ihmeestä näitä aina sikiää? .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #65
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Mistä ihmeestä näitä aina sikiää? .
    Vitusta. Siitä verasta on putkahtanut monenmoista maailmanhistorian sankaria.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #66
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vitusta. Siitä verasta on putkahtanut monenmoista maailmanhistorian sankaria.
    Dodihhh .

    Tässä sitä sitten taas ollaan.

    Minä kun koitin tavoistani poiketen.... ilmaista asian kerrankin hieman sofistikoituneemmin
    tuossa kysymyksen asettelussa .

    Niin-niin.... nythän jäi sitten sellainen vaikutelma, että ei olisi aavistustakaan mistä niitä sikiää.

    Ei tämä kuulkaas aina niin helppoa ole... paitsi tulla väärinymmärretyksi.

    Kohtuus toki tämänkin suhteen... että plehtisen tuskin kannattaa hädän hetkelläkään, ei edes lähestyvän
    mailan varjossakaan, tuota korttia pöytään läväyttää.....

    että jätkät hei, viiiitsi viiiiitsi .
    Viimeksi muokannut: Bone; 30.04.2018 klo 13:12.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #67
    Toisten kärsimyksiä ei tule vähätellä. Moottoripyörän ohittamaksi joutuminen voi laukaista keskivaikean masennuksen varsinkin, jos omaan ajopeliin on sijoittanut useamman vuoden elämäntyön. Myös hyperventilaatiokohtauksen riski kasvaa merkittävästi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #68
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vitusta. Siitä verasta on putkahtanut monenmoista maailmanhistorian sankaria.
    Kyllä mä väittäisin, että tuuman verran toiselta puolen
    Ihan noista jutuista päätellen tervehenkinen perhenisä toi Plehtinen
    Plehtisen pitäisi mennä bomber iltaan mainitsemaan ystävällisesti asiasta. Näkisi samalla mitä se kuminpoltto oikein tarkoittaa. On sitä ääntä ja savua mailma täynnä.
    Ducati Diavel
  9. #69
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Toisten kärsimyksiä ei tule vähätellä. Moottoripyörän ohittamaksi joutuminen voi laukaista keskivaikean masennuksen varsinkin, jos omaan ajopeliin on sijoittanut useamman vuoden elämäntyön. Myös hyperventilaatiokohtauksen riski kasvaa merkittävästi.
    Se tuntuu laukaisevan sellaisen kohtauksen vaikkei olisi edes kovin kallis kulkupeli alla. Minulla oli firman autona Audi Quattro Sedan ja kaikkein pahimpia öykkäreitä olivat ruosteisilla riisikupeilla ajelijat, heitä ei saanut ohittaa eikä heidän eteensä vaihtaa kaistaa tai tuli umpierityskohtaus heti. Ja sitten kiilailtiin ja kaahailtiin niin että onnettomuus oli sen varassa ehdinkö minä väistää. Näin ainakin Tampereella ja siitä etelän suuntaan. Vaimo ei uskonut kun tuon hankittuani aloin kertoa asiasta, väitti että minä todellakin vain käyttäydyn huonosti liikenteessä itse ja se johtuu siitä. Oli aika silmät ymmyrkäisenä kun ajeli sillä ensimmäisiä kertoja, joutui myöntämään ettei se johtunutkaan minusta.

    Mutta on niitä oikeita paremmalla autolla törkeilijöitäkin. Eilen eräs sankari pikku-avobemarilla veti säkillisen herneitä nenään kun vaihdoin Hervannan valtaväylällä tuon ratikan raiteiden rakannustöiden takia loppuvan kaistan vuoksi kaistaa hänen eteensä, ihan normaali kaistanvaihto, tilaakin oli. Sitten piti roikkua rekisterikilvessä kiinni aina rampille saakka ja melkein tunnelille, sitten ohitus tolkuttomalla nopeudella ennen tunnelia, lue: yli 140 km/h, itsellä 108 km/h ja meni ohi heittämällä, ja tiukka jarrutus tunnelin jälkeen kun piti päästä rampille jne. Pitäisi kai käydä hakemassa muistikortti pyörän kamerasta, siinä kun on sellainen molempiin suuntiin kuvaava systeemi, taka-kamerasta ei varmaan näy kuin metalliset munuaiset
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  10. #70
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa plehtinen kirjoitti Katso viesti
    . Mitä luulet, että vauhtia on kun 1000-kuutioisella vingutetaan kolmosvaihteelle asti?
    Mulla pitkälti kolmatta sataa...

    Lainaa plehtinen kirjoitti Katso viesti
    Tässä on sitten ihan perusmeininkiä nuoremmilta wannabe-pamperseilta:
    https://www.youtube.com/watch?v=3-tcQRG8Hfc
    Oho, pahasti on Tampereen keskusta päässy sitten viime käynnistä autioutuu ja metsittyy...??
    Mut sentään jokunen teollisuuskiinteistö viel pystyssä...
    Vai onks viteo jostain Tampereen asuinlähiöst?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #71
    Lainaa plehtinen kirjoitti Katso viesti
    Tässä on sitten ihan perusmeininkiä nuoremmilta wannabe-pamperseilta:
    https://www.youtube.com/watch?v=3-tcQRG8Hfc
    Varsinkin, kun isolla porukalla ovat liikkeellä, niin mielessä käy, ajavatko yhtä holtittomasti kuin polkupyöräilijät Hesan seudulla. Nää on sentään olleet autokoulussa, jonka tavoitteena on tehdä vastuullisia kuljettajia.

    Noin muuten, aika autiolla seudulla ovat - jossain Tampereen lähiössä?

    Veikkaisinpa, että jos olisi jossakin lähellä alue, jonne voisi vapaasti mennä harjoittelemaan, niin kyllä nämäkin mieluummin sinne menisivät. Meilläkin yhden aution teollisuuslaitoksen parkkipaikalla viihtyivät vallan mainiosti jäljistä päätellen, vaan kun rotisko vaihtoi omistajaa, niin tuli aita ympärille. Mutta se ei varmaan johtunut siitä, että mopoilu parkkiksella oli niin pahasta, vaan siitä, että nuoruuteen liittyy muutakin hulluutta eli kaiken mahdollisen rikkomista. Eli siellä vapaasti käytettävässä harjoituspaikassa pitäisi myös olla valvoja. Mutta kun kaikessa säästetään, niin sitten säästetään. Mutta kyllä motskarilla ajeleminen ja vaikka keuliminenkin on loppupelissä parempi harrastus kuin huumehörhöily.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  12. #72
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Tosta kommentista tuli mieleen, en viitsi quote:ta koko tekstiä, sori OT


    Mä en todellakaan käsitä tätä, ajat vaikka 10 yli tikkarin, niin silti aina löytyy joku nuija joka ajaa vielä kovempaa, tuntuu että pitää ajaa se edellä oleva kiinni, kun nuija ei uskalla ajaa yksin. On testattu, että vedät 40 tiellä 100, niin silti joku ajaa suo kiinni, miksi, miksi ei voi pitää sitä turvaväliä varsinkin kun jos joku ajaa rajoitusten mukaan, miksi se on niin vaikeaa täällä. Myös mä en käsitä näitä kateellisia nuijia, mitä saatanan merkitystä millainen se auto sillä toisella on..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  13. #73
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tosta kommentista tuli mieleen, en viitsi quote:ta koko tekstiä, sori OT


    Mä en todellakaan käsitä tätä, ajat vaikka 10 yli tikkarin, niin silti aina löytyy joku nuija joka ajaa vielä kovempaa, tuntuu että pitää ajaa se edellä oleva kiinni, kun nuija ei uskalla ajaa yksin. On testattu, että vedät 40 tiellä 100, niin silti joku ajaa suo kiinni, miksi, miksi ei voi pitää sitä turvaväliä varsinkin kun jos joku ajaa rajoitusten mukaan, miksi se on niin vaikeaa täällä. Myös mä en käsitä näitä kateellisia nuijia, mitä saatanan merkitystä millainen se auto sillä toisella on..
    Tarkkaile peilejä ja kiilaa ajoissa etteivät ne nuijat pääse ohittamaan. Ja jos saavat ajettua ohi niin puhelin on hyvä pitää valmiina käsissä jotta ei kerkeä rekisterinumero unohtua kun soitat poliisille ja ilmiannat ne nuijat.

    Ps. Älä unohda kameraa koelaudalle. Siinä on hyvää todistusaineistoa ja sillä voi päteä myös juutuubissa.
    Supermoto
  14. #74
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    IS:n toimittaja on ottanu Palsternakan kyytiin: miten poliisin ”sakkotehdas” toimii

    Haastattelun lopussa, Natsinakalla pettää pokka, lipsauttaa vahingoniloiset ivalliset röhönaurut
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  15. #75
    Tunnistimet ovat tyhmiä induktiosilmukoita joiden havainto riippuu yläpuolella olevan metallin pinta-alasta ja etäisyydestä. Kun kaksi samanlaista havaintoa saadaan peräkkäisistä silmukoista, päätellään niistä ajoneuvon nopeus ja tarvittaessa laukaistaan kamera.

    Jos tuon haluaa välttää, pitää havaintojen olla erilaisia, tai niiden ajastusta pitää muuttaa. Silloin silmukkapari joko hylkää havainnon tai tulkitsee ajoneuvon nopeuden liian alhaiseksi. Jos täällä olisi kameroita, väsäisin aivan ensimmäiseksi tuollaisen säätölaitteen autooni.

    Sehän ei ole edes laiton, koska autolle ei ole määritelty, että sen pitäisi antaa koko ajan samanlainen heräte mahdollisiin induktiosilmukoihin esimerkiksi drive-in ravintoloiden autokaistoilla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #76
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    IS:n toimittaja on ottanu Palsternakan kyytiin: miten poliisin ”sakkotehdas” toimii

    Haastattelun lopussa, Natsinakalla pettää pokka, lipsauttaa vahingoniloiset ivalliset röhönaurut
    Jää sellainen vaikutelma, että Pastersteinin kanootista on tipahtanut muutama intiaani.
    High Stuck Are Wit To
  17. #77
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  18. #78
    plehtisen paskat trollaukset paistavat läpi kuin maapallon puolikkaan kokoinen perse S-koon legginseistä. Iso mies eikä muuta tekemistä keksi, ota nyt edes kaljaa ja menehän räpläämään sitä eukkoasi.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  19. #79
    Pelkkää rahankeräystähän nuo kamerat ovat. Suomessa ne nakuttavat kai suunnilleen 350 000 sakkolappua vuodessa, Ruotsissa melkein puolet siitä, ja Ruotsissa on parempi liikenneturvallisuus tilastojen valossa ja tuplat ihmisiä siihen mitä täällä. Otettaisiin tässä kohtaa oppia ruotsalaisista sillä jotainhan he tekevät oikein ja me väärin.

    Onko joku nähnyt kameran jossain paikassa jossa olisi jokin vaaranpaikka, koulu tms.? minä en ole.

    Ne on aina sellaisessa paikassa ettei siinä rajoitusta suuremmalla nopeudella ole juurikaan turvallisuuteen vaikutusta, mutta jossa helposti ajaa epähuomiossa ylinopeutta, rajoitus vaihtuu, heit ylämäen jälkeen ja etenkin jos mäen päällä vaihtuu rajoitus pienempään niin siinä on satavarmasti kamera. Kamerat ovat ylipäätään sellaisissa paikoissa joissa liikenneympäristöllä on vaikea perustella siinä olevaa 60 tai 80 rajoitusta eli siinä ajetaan helposti kovempaa.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  20. #80
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Onko joku nähnyt kameran jossain paikassa jossa olisi jokin vaaranpaikka, koulu tms.? minä en ole.

    Ne on aina sellaisessa paikassa ettei siinä rajoitusta suuremmalla nopeudella ole juurikaan turvallisuuteen vaikutusta, mutta jossa helposti ajaa epähuomiossa ylinopeutta, rajoitus vaihtuu, heit ylämäen jälkeen ja etenkin jos mäen päällä vaihtuu rajoitus pienempään niin siinä on satavarmasti kamera. Kamerat ovat ylipäätään sellaisissa paikoissa joissa liikenneympäristöllä on vaikea perustella siinä olevaa 60 tai 80 rajoitusta eli siinä ajetaan helposti kovempaa.
    En minä ainakaan 100% väitettäsi allekirjoita. Omassa liikenneympäristössä Pirkanmaalla useitakin pönttökameroita on turvallisuuden kannalta perustelluissa paikoissa. On vaarallisia liittymiä, poikkeavan lyhyttä liittymäkaistaa, risteyksiä joissa on tapahtunut valtatien ylittävän risteävän liikenteen onnettomuuksia jne. Moni noista on kyllä suoraan laskevan nopeusrajoituksen perässä, mutta mielestäni noissa paikoissa se on perusteltua. Toki on myös niitä yksinäisiä pönttöjä suoralla tiellä keskellä ei mitään, niiden funktio kyllä on puhdas rahastus.
  21. #81
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    En minä ainakaan 100% väitettäsi allekirjoita. Omassa liikenneympäristössä Pirkanmaalla useitakin pönttökameroita on turvallisuuden kannalta perustelluissa paikoissa. On vaarallisia liittymiä, poikkeavan lyhyttä liittymäkaistaa, risteyksiä joissa on tapahtunut valtatien ylittävän risteävän liikenteen onnettomuuksia jne. Moni noista on kyllä suoraan laskevan nopeusrajoituksen perässä, mutta mielestäni noissa paikoissa se on perusteltua. Toki on myös niitä yksinäisiä pönttöjä suoralla tiellä keskellä ei mitään, niiden funktio kyllä on puhdas rahastus.
    Näin pirkanmaalaisena uteliaisuuteni heräsi. Kerropa enemmän näistä, luettele noita mainitsemiasi paikkoja joissa ON pönttö ja kerro mikä niissä olisi turvallisuuden kannalta se peruste kamerapöntön sijoittamiselle. Siis vastapainona sille että minä olen sitä mieltä että niissä on vain rahastus mielessä.

    Tiedän minäkin tuollaisia mainitsemiasi paikkoja, mutten näe niissä yhtään pönttöä. Esimerkiksi yhdenkään alakoulun kohdalla ei ole pönttöä vaikka tie olisi miten vilkas.
    Viimeksi muokannut: Harald Hirmuinen; 01.05.2018 klo 15:23.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  22. #82
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Esimerkiksi yhdenkään alakoulun kohdalla ei ole pönttöä vaikka tie olisi miten vilkas.
    Yhden tiedän, Mechelininkadulla H:gis


    Sekin sijoitettu liikennevaloin ohjattuun risteykseen, missä autoilijan ja jalankulkijan kohtaaminen vaatii jo muitakin rikkeitä, kun pelkkän ylinopeuden...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  23. #83
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Näin pirkanmaalaisena uteliaisuuteni heräsi. Kerropa enemmän näistä, luettele noita mainitsemiasi paikkoja joissa ON pönttö ja kerro mikä niissä olisi turvallisuuden kannalta se peruste kamerapöntön sijoittamiselle. Siis vastapainona sille että minä olen sitä mieltä että niissä on vain rahastus mielessä.
    No esim vt12 kaupunkiin tullessa Jyväskyläntien liittymä, etelästä päin kun pukkaa rekkaa vasemmalle keskustaan päin, niin todellakin Kangasalta päin tulevan nopeus on syytä saada alas. Melkein sama paikka, Atalan liittymässä Kangasalle päin, Atalasta liittyvien kiihdytyskaista on todella lyhyt ja kaiteella rajattu, joten ennakointi alkavalle satkulle keskustasta päin tulevalla on vaaraksi liittyjille. Vt12 Tiihala (Mobilian risteys) tien yli risteävän liikenteen vuoksi, tosin läpikulku on sittemmin kielletty, joten paikka ei ole sikäli enää niin paha.
  24. #84
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    No esim vt12 kaupunkiin tullessa Jyväskyläntien liittymä, etelästä päin kun pukkaa rekkaa vasemmalle keskustaan päin, niin todellakin Kangasalta päin tulevan nopeus on syytä saada alas. Melkein sama paikka, Atalan liittymässä Kangasalle päin, Atalasta liittyvien kiihdytyskaista on todella lyhyt ja kaiteella rajattu, joten ennakointi alkavalle satkulle keskustasta päin tulevalla on vaaraksi liittyjille. Vt12 Tiihala (Mobilian risteys) tien yli risteävän liikenteen vuoksi, tosin läpikulku on sittemmin kielletty, joten paikka ei ole sikäli enää niin paha.
    Tästä huolimatta kamera on tällä hetkellä Teiskontiellä siinä palttiarallaa Taysin ja Koilliskeskuksen puolessavälissä olevassa pöntössä itään päin ajettaessa. Paikassa jossa 60 rajoitus lienee perusteltu vain bussien pysäkiltä poistumisen kiilausoikeudella.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  25. #85
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    . Paikassa jossa 60 rajoitus lienee perusteltu vain bussien pysäkiltä poistumisen kiilausoikeudella.
    Näitä muutoksia on tehtailtu aika lailla pitkin maata ja juuri noilla perusteilla.
    Aika suuri liikennetiheys pitää olla, että asialla on käytännön merkitys julkisille.
    Puhutaan siis vain "prime time" hetkistä..... ja suurin osa vuorokautta kusee kokonaisuuden kintuille.

    "Muuttuvilla" rajoituksilla homma skulaisi kokonaisuudessaan hienosti monessa paikassa......
    mutta meillähän toimitaan perinteisesti siten, että "asiat asioina" tarkastellen "liikennesuunnittelijat"
    tulisi kiistatta tuomita pahimman luokan ympäristöterroristeina.

    Ympäri maailmaa... satojen miljoonien massoilla on taas pakko ottaa lähtökohdiksi liikenteen sujuvoittaminen.
    Muutoin iskee ihan oikea katastrofi.

    Täällä voidaan huoletta heittää kapulaa rattaisiin ties millä agendoilla..... ja lisätä ympäristön kuormitusta
    ilman mitään vastuuta teoistaan.

    ......kun se yksilö ja autoilija on kaiken pahan alku ja itse perkeleestä lähtöisin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #86
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    No esim vt12 kaupunkiin tullessa Jyväskyläntien liittymä, etelästä päin kun pukkaa rekkaa vasemmalle keskustaan päin, niin todellakin Kangasalta päin tulevan nopeus on syytä saada alas. Melkein sama paikka, Atalan liittymässä Kangasalle päin, Atalasta liittyvien kiihdytyskaista on todella lyhyt ja kaiteella rajattu, joten ennakointi alkavalle satkulle keskustasta päin tulevalla on vaaraksi liittyjille. Vt12 Tiihala (Mobilian risteys) tien yli risteävän liikenteen vuoksi, tosin läpikulku on sittemmin kielletty, joten paikka ei ole sikäli enää niin paha.
    1. Niin se on hassua, minä en ole kokenut ko. paikkaa mitenkään vaaralliseksi, koska siinä on näkyvyyttä vaikka kuinka, nopeusrajoitus muistaakseni 60 tai 70 pitkältä matkaa ja jos siinä ajaa kehältä nousevan ja vasemmalle kääntyvän rekan kylkeen, pitää olla puolisokea ja kortti pitää ottaa pois jo rajoittuneen ajokyvyn vuoksi.

    2.Atalasta tulevat, jälleen näkyvyyttä on viivasuoralla tiellä vaikka kuinka, ei esteitä, ainoa on että tamperelaisten kyky lähteä liikkeelle ja kiihdyttää etenkin rampeilta, mutta myös liikennevaloista, on jotain aivan uskomatonta, sen hyväksymiseen ei pidä käyttää mitään apukeinoja. Kun Jyväskyläntien kaupunkiin päin liittyvää ramppia Teiskosta pidennettiin, ei siitä ollut mitään hiton apua, ne teiskolaiset mittaavat sen uudenkin rampin etanan vauhtia ja liittyvät kaistalle viittäkymppiä. Nykyään tosin pyrkivät tulemaan ennemmin muun liikenteen taka- kuin etupuolelle kuten ennen. Saaneet varmaan riittävästi valojen vilkutusta ja tööttiä siitä touhustaaan. Eli ei ole sen tien liikkujien ongelma jolle nämä rampit johtavat, heidän nopeuksiensa valvonta ei auta tippaakaan niissä vaaratilanteisssa. Sen sijaan niiden liittyjien sakottaminen niiden vaaratilanteiden aiheuttamisessa kun tulevat tolkuttoman alhaisella nopeudella rampilta, olisi se apu. Mutta siihenhän ei pöntöt auta, tarvittaisiin poliiseja liikennekäyttäytymisen valvontaan ja niitähän ei siihen käytetä.

    3. Tuon Tiihalan risteyksen hyväksyn aavistuksen hankalaksi paikaksi, mutta se on toisaalta aivan samanlainen kuin miljoona muuta pikkutien ja valtatien liittymää tässä maassa, harvinaisen hyvänäkymäinen sellainen kaikenlisäksi. Niihin kaikkiin ei voi, eikä saa laittaa pönttöä.

    Et sitten ilmeisesti löytänyt yhtään koulua, urheilukenttää tms. jonka kohdalla on pikkuväkeä liikkeellä ja vilkas suora katu vieressä? minä tiedän montakin eikä niissä ole yhtään pönttöä.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  27. #87
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Tästä huolimatta kamera on tällä hetkellä Teiskontiellä siinä palttiarallaa Taysin ja Koilliskeskuksen puolessavälissä olevassa pöntössä itään päin ajettaessa. Paikassa jossa 60 rajoitus lienee perusteltu vain bussien pysäkiltä poistumisen kiilausoikeudella.
    Perustelit juuri hyvin myös sen, miksi tuossa paikassa kamera on tarpeellinen. Välähdyksiä siinä näkee työmatkalla lähes päivittäin, joten varsinkin ruuhka-aikaan bussien turvallisen liikkeellelähdön varmistamiseksi valvonta on perusteltua eikä pelkkää rahastusta. Siinä vaan väki ehti tottua ajamaan kuin pellossa, kun kyseinen tolppa oli auran vaurioittamana muutaman vuoden pois käytöstä.
  28. #88
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    1. Niin se on hassua, minä en ole kokenut ko. paikkaa mitenkään vaaralliseksi, koska siinä on näkyvyyttä vaikka kuinka, nopeusrajoitus muistaakseni 60 tai 70 pitkältä matkaa ja jos siinä ajaa kehältä nousevan ja vasemmalle kääntyvän rekan kylkeen, pitää olla puolisokea ja kortti pitää ottaa pois jo rajoittuneen ajokyvyn vuoksi.
    En minäkään tuota törmäysmielessä vaarallisena paikkana pidä, koska rajoitus on tosiaan matala ja näkyvyyttä on hyvin. Pointti on se, että se rekkakuski ei voi lähteä vetämään sitä yhdistelmää poikittain tielle, mikäli valtaosa liikennevirrasta tulee siihen sitä 80:tä 60:n sijaan. Mutta edelleen, kamera ei ole siinä rahastusautomaattina vaan varmistamassa liittymän toimivuuden "pakottamalla noudattamaan liikennesääntöjä".

    2.Atalasta tulevat, jälleen näkyvyyttä on viivasuoralla tiellä vaikka kuinka, ei esteitä, ainoa on että tamperelaisten kyky lähteä liikkeelle ja kiihdyttää etenkin rampeilta, mutta myös liikennevaloista, on jotain aivan uskomatonta, sen hyväksymiseen ei pidä käyttää mitään apukeinoja.
    Fakta on kuitenkin se, että tuohon liittymäkaistalle saapuessa on poikkeuksellisen jyrkkä kaarre, ja myös kaista on poikkeuksellisen lyhyt. Se on sitten ihan toinen juttu kuinka onnetonta tunarointia liittyminen muuten on, siitä lienemme viestisi perusteella harvinaisen samaa mieltä.

    3. Tuon Tiihalan risteyksen hyväksyn aavistuksen hankalaksi paikaksi, mutta se on toisaalta aivan samanlainen kuin miljoona muuta pikkutien ja valtatien liittymää tässä maassa, harvinaisen hyvänäkymäinen sellainen kaikenlisäksi. Niihin kaikkiin ei voi, eikä saa laittaa pönttöä.
    Mulla on epämääräinen muistikuva, että siinä on takavuosina ajettu useampikin paha kolari, syystä tai toisesta. Yksi mahdollisuus on ainakin se, että Tiihalasta tulijan näkökulmasta Lahteenpäin menevä jono peittää Lahdesta päin tulevan liikenteen taakseen, joten siinä pitää ruuhka-aikaan odottaa todella kärsivällisesti. Toki tuo pönttö ei tähän asiaan auta yhtään.

    Et sitten ilmeisesti löytänyt yhtään koulua, urheilukenttää tms. jonka kohdalla on pikkuväkeä liikkeellä ja vilkas suora katu vieressä? minä tiedän montakin eikä niissä ole yhtään pönttöä.
    En sellaisia missään vaiheessa luvannutkaan etsiä tai mainita, vaan käsittääkseni pyysit kertomaan esimerkkejä missä mielestäni kameralle on olemassa muu kuin rahastusperuste. Kyllähän noita kouluja, urheilukenttiä ja muita vaaranpaikkoja taajamat ovat pullollaan, ja siinä päästään tuohon itsekin esiin nostamaasi argumenttiin "ei joka paikkaan voi laittaa kameraa". Mielestäni näissä paikoissa paremmin asiansa ajavat jo monin paikoin yleistyneetkin nopeusnäyttötaulut, ja sen lisäksi tukena tarvittaisiin tietysti näkyvää poliisivalvontaa, joka on kaikkein tehokkainta.
  29. #89
    Rivit rakoilevat; nyt harjat esiin!

    Ylikonstaapeli Timo Harjaluoma Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta on huolissaan siitä, että liikenteen kameravalvontaan tuntuu löytyvän resursseja samalla, kun fyysistä liikennevalvontatyötä tekevien poliisien määrä vähenee.

    Harjaluoma kirjoittaa Suomen poliisijärjestöjen liiton blogissa siitä, mitä tapahtui, kun hän järjesti nopeusratsian kahden kameratolpan väliin. Tieosuudella oli 80 kilometrin nopeusrajoitus.


    https://www.is.fi/autot/art-2000005664976.html
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #90
    Noo, liitto on kuitenkin ensisijaisesti huolissaan työpaikoista, se pitää aina muistaa. Muuten kamerathan näkyvät poliisille vain ylimääräisinä kuluina joka todellakin on jostain muusta pois. Sakkotuotot kun eivät mene poliisin budjettiin vaan ihan muuhun. Poliisi siis vain kerää sakkorahaa ja antaa ne muualle.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 3 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen