Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Moro, olisi hakusessa matkustajan paikalle tällättävä pehmeä, vedenpitävä laukku. Mielellään jollain tavalla modulaarinen. Voisi olla kahden kokoista toisiinsa kiinnitettävää, niin että tavan arkena pikkulaukku paikallaan, johon saa pienet ne ja näät. Sitten siihen kiinnitettävä (tai toisin päin) isompi laukku, viikonloppuretkiä varten.
    Optimi voisi olla jotain 30+15 litraa?

    Osaako joku ihan asioikseen suositella hyvää systeemiä, tai vaihtoehtoisesti varoittaa kamalista.

    Koitan vältellä tämmöistä:
    https://www.saddlemen.com/br3400-bac...-bag-universal
    Sinänsä varmasti kätevää ja riittävän tilavaa. Mutta vastaavasti arkena liian isoa.

    Olisiko tämänlainen parempi:
    https://kriega.com/sports/touring/us-30-drypack
    https://kriega.com/sports/touring/us-10-drypack
    Tms. Kriegan kokovariaatio?

    Pitäisi olla suht helpolla kiinnitettävä/irroitettava. Tavan laukkuja en haluasi.

    Vinkatkaa jos on kokemusta aiheesta, kiitos.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    SW-Motech ei maksa palkkaa, eikä paina sponssia , mutta heidän vermeittensä laatu ja käytännöllisyys
    jaksaa aina ilahduttaa. Eritoten toimivat (tukevat) ja helppokäyttöiset kiinnityssysteemit puhuttelevat.

    Sijoittaisin panokset noilla lähtökohdilla ruutuun: SW-Motech Rear bag/ tailbag 24-36 L / 179,95 €
    tuosta JMH:n linkistä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    SW-Motech ei maksa palkkaa, eikä paina sponssia , mutta heidän vermeittensä laatu ja käytännöllisyys
    jaksaa aina ilahduttaa. Eritoten toimivat (tukevat) ja helppokäyttöiset kiinnityssysteemit puhuttelevat.

    Sijoittaisin panokset noilla lähtökohdilla ruutuun: SW-Motech Rear bag/ tailbag 24-36 L / 179,95 €
    tuosta JMH:n linkistä.
    Mul onkii toi (jokin 2011-2012 editio)

    Reppu lisäks, jossa ohuehkosti kamaa ja jonka ulkopuolelle kytkettynä sadeasu omassa pussukassaan, niin saan kahden viikon kamat kulkemaan mukana. Sisältää jonkin verran työkaluja myös.

    Reppu mielummin kuin tankkilaukku omassa ajossa, koska tankkilaukku ahistais rajusti. Tiedän, että monelle reppu on kauhistus, mutta mä en sitä oikein selässä huomaa, ja on mallia Budget Sportin jokin pienempi monitaskuinen reppu. Korjattu suutarilla jo kahdesti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mul onkii toi (jokin 2011-2012 editio)

    Reppu lisäks, jossa ohuehkosti kamaa ja jonka ulkopuolelle kytkettynä sadeasu omassa pussukassaan, niin saan kahden viikon kamat kulkemaan mukana. Sisältää jonkin verran työkaluja myös.

    Reppu mielummin kuin tankkilaukku omassa ajossa, koska tankkilaukku ahistais rajusti. Tiedän, että monelle reppu on kauhistus, mutta mä en sitä oikein selässä huomaa, ja on mallia Budget Sportin jokin pienempi monitaskuinen reppu. Korjattu suutarilla jo kahdesti.
    Katos.. , Herra heinäkuussahan piileskelee tossii assijjantuntija .
    Ei vaan.... kun faciliteetit ja perusasiat on kunnossa, voi huoletta keskittyä viihde/Ellun kana hommiin .

    Reppu on vähän kuin jokin muu vehjekin.... kyllä koko merkkaa, mutta jos sitä ei ymmärrä käyttää
    "carpe diem" ja tilanteiden mukaan.... paljon menee potentiaalia hukkaan.

    Kuka ja missä on vahvistanut lain, että "selkäreppua" on poikkeuksetta pidettävä selässä????

    En nyt muista litroja, mutta esim. joku Haglöfsin Tight Large irtoaa selästä ilman tuskaa....
    ja tarttuu hyvin takapenkille... siellä jo olevan nyssäkänkin päälle hienosti.

    Ei luo painetta perskannikoille pitkillä Tourinkivedoilla, ei haraa vastaan hikisillä mutkapunnerruksilla....
    vaan tulee kiltisti mukana pyörän massana.... mahd. pienin haitoin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    On mulla reppu ollut takalaukun päällä joskus jollain verkolla, kun kulkenut mukana käytännössä tyhjänä ja ns. extrapakaasina, jota tarvii vaikka kaljakaupassa ennen hotellia.

    Siitä sitten kevyessä kuristusotteessa hotlalle.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Jos haluat täysin vedenpitävän ( noi SW:n tailpäkit ei käsittääkseni/kokemukseni perusteella ole vedenpitäviä, ne vaatii päälle pussin tai pakkauksen vedenpitäviin pussukoihin) niin nuo Kriegan tai vastaavat ovat hyviä.

    Itsellä Richan 50€ päältä rullattava "merimiessäkki" 5oL jota tykkään käyttää. ( mulla on boxit ja SW:n gargobäg, mutta toi kassi on ollut mulle paras) Ei ihan niin modulaarisia/aerodynaamisia, mutta toimivia. Kamat on noissa "samassa läjässä" mutta ei ole mua haitannut kunhan pakkaa pinnalle ajon aikana mahdollisesti tarvittavat varusteet ettei tartte purkaa koko säkkiä dösäpysäkillä vaihtohanskojen takia.
    Asettaa sen vielä dynaamisesti pitkittäin penkille niin toimii. Päälle verkko niin saa kuumalla kelillä rotsin siihen ja sadepuku siinä aina helposti saatavilla.

    Ite ostaisin päiväreissulle oman pienen ja pidemmille oman erikseen. En alkaisi kasaamaan "tornia" perään, jota sinäkin ilmeisesti kammoat. Vinkkinä vielä tankkilaukusta; itekään en tankkilaukusta tykkää enkä käytä niin reisilaukku reissuilla on ollu tosi hyvä.

    Summasummarum..kannattaa ostaa sopivan pieni tailbag. Ei tule pakattua liikaa/turhaa kamaa mukaan ja ajaminen on mukavampaa kevyemmällä pyörällä. Itelle tuo kassi riittää 3vkon (hotellimajoitus) reissulle hyvin.

    PS. hitto kun ei oo kuvaa mun ekasta eteläeuroopan reissusta ja siitä kamamäärästä mitä mulla oli mukana voi zeesus
    Viimeksi muokannut: W-P; 20.04.2018 klo 10:07.
    T7
  8. #8
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Jos haluat täysin vedenpitävän ( noi SW:n tailpäkit ei käsittääkseni/kokemukseni perusteella ole vedenpitäviä, ne vaatii päälle pussin tai pakkauksen vedenpitäviin pussukoihin) niin nuo Kriegan tai vastaavat ovat hyviä.

    Itsellä Richan 50€ "merimiessäkki" 5oL jota tykkään käyttää. ( mulla on boxit ja SW:n gargobäg, mutta toi kassi on ollut mulle paras) Ei ihan niin modulaarisia/aerodynaamisia, mutta toimivia. Kamat on noissa "samassa läjässä" mutta ei ole mua haitannut kunhan pakkaa pinnalle ajon aikana mahdollisesti tarvittavat varusteet ettei tartte purkaa koko säkkiä dösäpysäkillä vaihtohanskojen takia.
    Asettaa sen vielä dynaamisesti pitkittäin penkille niin toimii. Päälle verkko niin saa kuumalla kelillä rotsin siihen ja sadepuku siinä aina helposti saatavilla.

    Ite ostaisin päiväreissulle oman pienen ja pidemmille oman erikseen. En alkaisi kasaamaan "tornia" perään, jota sinäkin ilmeisesti kammoat.

    Summasummarum..kannattaa ostaa sopivan pieni tailbag. Ei tule pakattua liikaa/turhaa kamaa mukaan ja ajaminen on mukavampaa kevyemmällä pyörällä. Itelle tuo kassi riittää 3vkon (hotellimajoitus) reissulle hyvin.
    Onhan se jotenkin romanttista jos ainoalleen (perälaukulle tms.) lauleskelee.... "My Only One" ,
    mutta kätevintä on kyllä käyttää aina kulloiseenkin tarpeeseen parasta keksintöä.

    "Drybag" tyyppiset voi rutata pienemmiksi... ja modulivermeet kasata tarpeen mukaisesti.

    Drybag on ehjänä aika varma vakuus perilläkin kuiville kamoille.
    Toisaalta taas.... kun kerrankin löytää, vaikka laadukkaistakin, kovista sivu/takalaukuista märät vehkeet,
    niidenkin sisällä on sen jälkeen vesitiiviit "sisäkassit". Ihan sama vaikka olisi itse sähränny jotain
    tiivisteiden väliin... tunnetuin seurauksin tms. .

    "Pikku ripsut" ei ole kummoinen ongelma jos kamat on jossain muussa kuin verkkokassissa, mutta
    aika monen se siperia opettaa... ennemmin tai myöhemmin, miten ne perilläkin aina kuivat kamat
    hoituu. Ihan sama millä, miten ja missä tuolla "luonnossa" liikkuu.

    Kriegalla on kyllä ihan näppärää ja toimivaa tavaraa moduli/kuivana tarpeisiin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Itse tilasin ja eilen postista hain tuon kriega 30 litrasen. Erittäin vakuuttavan oloinen säkki. Youtubesta löytyy hyvin videoita tuosta. ja ne hyvät laajennus mahdollisuudet!!!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  10. #10
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Itse tilasin ja eilen postista hain tuon kriega 30 litrasen. Erittäin vakuuttavan oloinen säkki. Youtubesta löytyy hyvin videoita tuosta. ja ne hyvät laajennus mahdollisuudet!!!
    Kuinka kätevä on käytössä. Kun laittaa tavaraa/tyhjentää? Haittaako "helpon" vetoketjun puute?
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  11. #11
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Jos haluat täysin vedenpitävän ( noi SW:n tailpäkit ei käsittääkseni/kokemukseni perusteella ole vedenpitäviä, ne vaatii päälle pussin tai pakkauksen vedenpitäviin pussukoihin) niin nuo Kriegan tai vastaavat ovat hyviä.
    Mun laukussa tuli mukana laukun sisälle menevä vedenpitävä kassi. Sitä oon käytellyt, kun riski päivien tai päiväkausien sateessa ajamiseen on ja märät siviilikamat ei naurata.

    Jos jonnekin Imatran reissulle tuota pakkaa, niin eipä tartte kassia asennella, jos menomatkalla paistaa aurinko.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #12
    Lainaa basic kirjoitti Katso viesti
    Kuinka kätevä on käytössä. Kun laittaa tavaraa/tyhjentää? Haittaako "helpon" vetoketjun puute?
    Käytännön kokemukset on hyvin rajalliset kun eilen tosiaan vasta sain tuon, mutta tuo käärittävä suu vaikuttaa helpommalta kuin vetoketju tai näin vois ainakin kuvitella siinä tilanteessa että on ääriään myöten täynnä.
    Myöskin tilavuus hieman "elää" tuolla tavalla suljettaessa laukussa, koska vetoketju joko menee kiinni tai ei mene.
    ja valkoinen sisusta myös plussaa!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  13. #13
    Todella loistava laukku, siis tuo SW-Motechin rearbag...suosittelen, täyskymppi.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  14. #14
    Kiitos kommenteista.

    Kävin tosiaan tsekkaamassa noita Kiegan kasseja livenä ja totesin että eivät välttämättä ole ihan täydellisiä.
    Sitten selailin nettiä aina vaimon hermoromahdukseen asti (aika pitkään) enkä löytänyt mielestäni parempaa. Tai no, monella tapaa parempia omilla osa-alueillaan, mutta kompromissitasolla Kriega taitaa olla tämän tsekkauksen paras.

    Meinasin käydä hakemassa tuommoisen setin lähikaupasta kun antoivat ihan kilpailukykyisen hinnankin(Tuusmotor):
    https://kriega.com/sports/touring/uscombo-30

    Aika näyttää oliko valinta oikea vai väärä. Netissä vertailu kun on aika pintapuolista ja vaikeaa. Käytäntö vasta opettaa.

    Kerron sitten kun on hetki käytetty, että miten kävi.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  15. #15
    Lainaa basic kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kommenteista.

    Kävin tosiaan tsekkaamassa noita Kiegan kasseja livenä ja totesin että eivät välttämättä ole ihan täydellisiä.
    Sitten selailin nettiä aina vaimon hermoromahdukseen asti (aika pitkään) enkä löytänyt mielestäni parempaa. Tai no, monella tapaa parempia omilla osa-alueillaan, mutta kompromissitasolla Kriega taitaa olla tämän tsekkauksen paras.

    Meinasin käydä hakemassa tuommoisen setin lähikaupasta kun antoivat ihan kilpailukykyisen hinnankin(Tuusmotor):
    https://kriega.com/sports/touring/uscombo-30

    Aika näyttää oliko valinta oikea vai väärä. Netissä vertailu kun on aika pintapuolista ja vaikeaa. Käytäntö vasta opettaa.

    Kerron sitten kun on hetki käytetty, että miten kävi.
    Itsellä kriega ollut käytössä jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Toimii, helppo ottaa mukaan (esim. kauppaan kauppakassiksi), veden pitävä, kiinnitys helppoa, tilaa riittävästi jne.... hyvä valinta tuo on kyl.
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  16. #16
    10 litrainen pääsi jo käyttöön. Tarkoituksena oli että siinä kulkisi sadavaatteet ja farkut. Niukin naukin mahtuivat pussukkaan. Voisi olla kaksi litraa isompi, tai sitten voisin itse olla vaatteineni vähän pienempi.
    Ihan tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi, kiinnityssysteemi on toimiva, pussukka tukevan oloinen ja riittävän pieni, ettei tuuli tartu (vaikka se lisälitra ei pahaakaan tekisi).

    Kuvassa pussukan sisällä on sadehousut, sadetakki, kalossit, hanskat ja farkut.

    IMG_20180426_085300b2.jpg
    IMG_20180426_085330b2.jpg
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  17. #17
    Minäpä tein pienen esittely videon tuosta Kriegan 30 litrasesta
    https://www.youtube.com/watch?v=anSt...ature=youtu.be
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  18. #18
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Minäpä tein pienen esittely videon tuosta Kriegan 30 litrasesta
    Olipa hieno laukku! Ja seinäjulisteet nättejä
    Braaaaap
  19. #19
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Minäpä tein pienen esittely videon tuosta Kriegan 30 litrasesta
    https://www.youtube.com/watch?v=anSt...ature=youtu.be
    Sanoit tossa videolla, että on vedenpitävä pikkutasku. Eikös koko veskan pitäis olla vedenpitävä?
    Hyvän oloinen laukkuhan toi oli kaikin puolin.

    US-30 DRYPACK

    The innovative 100% Waterproof tail pack system, Kriega Drypacks universally-fit to any motorcycle and range from 5 to 30 litres capacity.
    BMW K1200S
  20. #20
    Lainaa DoDo kirjoitti Katso viesti
    Sanoit tossa videolla, että on vedenpitävä pikkutasku. Eikös koko veskan pitäis olla vedenpitävä?
    Kyllä toki koko höskä on vedenpitävä. Joissakin muissa laukuissa/repuissa joihin törmäsin ei luvattu ns. ulkotaskujen vedenpitävyyttä. Myönnän että oli harhaan johtavasti sanottu!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  21. #21
    Pussukat ovat päässeet "tuotantoon".

    IMG_20180526_093108b.jpg

    Kuvassa 20-litrainen pussukka. Kelpo kokoinen, sisällään pitää:
    -7*sukat
    -7*t-paita
    -7*kalsari
    -1*kesätakki
    -1*farkut
    -1*tietokone

    IMG_20180526_113053b.jpg

    10-litrainen 20:n päällä ja alkaa olla vähän korkeahko paketti.
    Kympissä sisällä sadeasu (housut ja takki), kalossit, varahanskat, farkut ja liidermän.

    IMG_20180526_121738b.jpg

    Tärkein, eli tanssikengät on saatava mukaan

    Nämä ovat ihan hyviä ja käytännöllisiä pussukoita. Kiinnitys on tukeva ja nopea käyttää. Vetskarin puute korvaantuu hyvällä vedenpitävyydellä ja pitkällä takuulla.
    Olen tyytyväinen, vaikka hieman alkuun epäilin käytännöllisyyden puutetta. Tämä 30 litraa (10+20) riittää helposti viikon hotellireissuun. Telttamajoitukseen pussukat eivät riitä, eli teltalle, makuupussille ja -alustalle pitää keksiä toisenlainen tapa pitää pisaralta suojassa.

    Huonona puolena voisi mainita hinnan, eli eivät ole ihan niitä halvimpia. Internetin hinnat posteineen jäivät vain hieman alle paikallisen kauppiaan hinnan, joten oli helppo tukea paikallista ja ostaa Tuusmotorista. Ostakaa hyvät ihmiset vaikka vähän kalliimmalla täältä kotimaasta. Jos me ei näitä paikallisia palveluita käytetä, niin ne katoavat.
    Aika sitten näyttää onko rahalle vastinetta. Mittapuuna pidän vuonna 2000 ostamaani PolarBuffia, joka eiliseen asti palveli kelvosti. Kunnes päätti lähteä tuulen mukaan kesken kiihdytyksen (ei ollut päässä tällä kertaa, onneksi, muuten olisi varmaan menny pääkin). Maksoi 15 markkaa ja olisi vieläkin käytössä ilman omistajansa huolimattomuutta. Antoi siis rahalle kelpo vastineen. Toisaalta Mr. Buff hykertelee varmasti tyytyväisyyttään; Kemppainen joutuu vihdoin ostamaan uuden. Mitäköhän ne nykyään maksaa...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  22.  
  23. #22
    Kriegan US-10 oli itsellänikin hakusessa ja tämän threadin innoittamana tilasin sen myös Tuusmotorista..olipahan kokemus taas nykyaikana
    - Yhden nettisivun alareunassa lukee että Kriegaa on tarjolla.
    - Tiedustelu maililla.
    - Ennakkolaskun kuitti liitteenä mailiin.
    - Pakettia odotellen

    Hinta about sama kuin ulkomailtakin tilatessa, joten ajattelin sitten testata näinkin välillä. Sanoisin että ei kauhean helpoksi ole tehty ostamista.

    Laitetaan vielä kuva hyperin päällä.
    Ducati Hypermotard 1100 S
    (Ex: Yamaha fz1-n, Suzuki gsf 600 s)