Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Mulla on ollut muutamia kalvollisia tekstiilihousuja vuosien mittaan mutta kaikissa tuntuu olevan vaihtoehtoina hengittävät -> vesi pääsee läpi ja kylmät tai sitten ne mitkä pitää kosteuden ulkona mutta myös sisällä.

    Onko olemassa mitään järkihintaisia housuja kevään/syksyn märille ja kylmille keleille työmatka-ajoon? Eli sellaiset mitkä oikeasti pitäisi sen veden ulkopuolella ja mahdollisimman lämpimät. Vähän vois hengittääkin ettei ole tommoset RPM/RevIT "muovikassit". Mitään tuuletusräppäniä en tarvitse koska yli 15C lämpötilassa ajelen nahkapuvulla. Vuori sais olla vaikka kiinteäkin koska en sitä kuitenkaan koskaan irroita. Isoista ja moninaisista taskuista plussaa.
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  2. #2
  3. #3
    Aito Gore-tex kalvo takaa vaatteen jonkinlaisen laadukkuuden, koska tätä kalvon käyttöä valvotaan eikä anneta mille tahansa muovipussihousuvalmistajalle.
    Itse en käytä enääparin pettymyksen jälkeen mitään muita kalvoja ja etsintarjouksista poistoja. Ei ole joutunut pettymään tällä taktiikalla..
  4. #4
    Joo kyllä itelläkin ollut aika vahvasti käsitys että Rukka on hyvä. On vaan niin perkuleen kalliita. Käyttöö kuitenkin suht vähän mutta sitten kun niitä tarvii niin saishan ne olla hyvät Yrityksenä ehkä tutkia vielä onko olemassa Rukkaa halvempaa mutta silti hyvää tuotetta
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  5. #5
    Lainaa Pakkasherra kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä itelläkin ollut aika vahvasti käsitys että Rukka on hyvä. On vaan niin perkuleen kalliita. Käyttöö kuitenkin suht vähän mutta sitten kun niitä tarvii niin saishan ne olla hyvät Yrityksenä ehkä tutkia vielä onko olemassa Rukkaa halvempaa mutta silti hyvää tuotetta
    En osaa sanoa , onko tavara/laatu muuttunut, mutta 9v ollut sekalaisessa käytössä
    (muutakin kuin mopoilu) MP-Asun.... tiedä tarkalleen mitkä henkselipöksyt, vieläpä +pitkillä lahkeilla.

    Pitää oikeen tarkistaa mitkä lienee, mutta maksoi aikanaan vajaa puolet Rukan vastaavista.

    Ihan helvetin hyvät, lämpimät ja vedenpitävät pöxyt.
    Tokihan kesäkelillä noissa alkaa työntää vaahtoa vetskarin välistä..... mutta niillä keleillä
    käytetään jotain fiksumpaa vaatetusta.... puhumattakaan nyt siitä, että lähdetään esittelemään
    niitä Nizzan rantaladuille heinähelteillä .

    Mahtaako nykyiset Sportivot olla lähellekään samaa tavaraa???
    Ainakin tikkaukset näyttää aika erilaisilta.

    Noitahan näkyy Hemmo nyt kauppaavan 99 € juurikin pitkillä lahkeilla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #6
    Minulla on ollut sama asia joskus mielessä.
    Olen kuitenkin tullut siihen lopputulokseen että, kaikki tähänastiset vedenpitävät housut ovat olleet kamalia mitä olen kokeillut.

    Olenkin ratkaissut ajoasuongelman niin että käytän 3 eri ajoasua. On kylmään, kesään ja sitten vielä sinne helteisen Nizzan rantakaduille viimevuonna hankkimani mesh ajoasu. (viime vuonna Sisilia, Sardinia, Korsika heinäkuussa.. oli vähän kuuma)
    Näitä sitten muunnellaan kelin mukaan merinovillaalusasulla ja tarvittaessa vielä microfleece väliasulla.
    Sadekeliin laitetaan sadeasu ajokamojen päälle.
    Pienessä tihkussa joskus olen ajellut työmatkat ja on tullut puvusta vesi läpi. Se ei minua kuitenkaan ole haitannut.
    ZZR1400
  7. #7
    Mulla vain noin 10v:n kokemuksella voin sanoa että se vesi tulee aina läpi. Kysymys on vain kuinka nopeasti. Aikaikkuna on mulla ollut 5min - 6tuntia.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  8. #8
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Mulla vain noin 10v:n kokemuksella voin sanoa että se vesi tulee aina läpi. Kysymys on vain kuinka nopeasti. Aikaikkuna on mulla ollut 5min - 6tuntia.
    Niin tulee. Mutta jos vaikka tunninkin matkan pysyis kuivana ja lämpimänä niin olis ihan jees
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  9. #9
    Lindstrandseissa mä olen ajellut pari kertaa koko päivän sateessa ja hotellissa illalla kuivana.
    Tosin niissä on se erillinen irroitettava ”sadevuori”...
    Viimeksi muokannut: Kaj; 08.04.2018 klo 09:12.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sitten on tuo optio mikä itteä on kiinnostanut, eli kalvottoman nahka-asun kaveriksi ilman suojia ja toppauksia tuleva Rukkan Gore-Tex -sade/kylmä haalari.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pakkasherra kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut muutamia kalvollisia tekstiilihousuja vuosien mittaan mutta kaikissa tuntuu olevan vaihtoehtoina hengittävät -> vesi pääsee läpi ja kylmät tai sitten ne mitkä pitää kosteuden ulkona mutta myös sisällä.

    Onko olemassa mitään järkihintaisia housuja kevään/syksyn märille ja kylmille keleille työmatka-ajoon? Eli sellaiset mitkä oikeasti pitäisi sen veden ulkopuolella ja mahdollisimman lämpimät. Vähän vois hengittääkin ettei ole tommoset RPM/RevIT "muovikassit". Mitään tuuletusräppäniä en tarvitse koska yli 15C lämpötilassa ajelen nahkapuvulla. Vuori sais olla vaikka kiinteäkin koska en sitä kuitenkaan koskaan irroita. Isoista ja moninaisista taskuista plussaa.
    Mulla on ollut käytössä Rukan Armas housut ja pitää vettä. Vuorien kanssa nuo on ihan lämpimät. Tuonne -10 asteen pakkasiin ihan riittävät.
    Myynti osassa on näköjään tuommoiset housut parilla satkulla.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  12. #12
    Etsi ainakin sellaiset housut, joissa pintakangas, kalvo ja vuori on laminoitu yhteen, eli 3-kerroslaminaatti, esim. Gore-Tex ProShell.

    Z-liner ja vastaavat, joissa kalvo on irrallaan pintakankaan ja vuorin välissä, eivät ole sateella niin lämpimiä, koska pintakangas kastuu ja tuntuu kylmältä, vaikka vesi ei iholle asti pääsisikään.

    Kahta asua voin ainakin omasta kokemuksesta suositella. Molemmat pitävät kuskin kuivana ja lämpimänä pitkänkin sadepäivän. BMW Streetguard ja Rukka Cosmic (tai sen uudempi malli Energater).
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  13. #13
    Kylmän pitämiseen ajopuvun ulkopuollella on hyväksi havaittu tuliliivi
    esim tämä nyt 99-.https://www.emc24.fi/tuote/klan-hot-...uding-stretch/

    ei silleen ehdoton Suomen keväässä,kesässä ja syksyssä mutta kiva kun ei tarvii palella...
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  14. #14
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Kylmän pitämiseen ajopuvun ulkopuollella on hyväksi havaittu tuliliivi
    esim tämä nyt 99-.https://www.emc24.fi/tuote/klan-hot-...uding-stretch/

    ei silleen ehdoton Suomen keväässä,kesässä ja syksyssä mutta kiva kun ei tarvii palella...
    Aika ikävä alkaa tuollaista repimään jalkoihin. Voi vaikuttaa liikkuvuuteen.
    ...
  15. #15
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Aika ikävä alkaa tuollaista repimään jalkoihin. Voi vaikuttaa liikkuvuuteen.
    Äiti opetti että varpaat ei palele kun pitää pipon päässä.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  16. #16
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Etsi ainakin sellaiset housut, joissa pintakangas, kalvo ja vuori on laminoitu yhteen, eli 3-kerroslaminaatti, esim. Gore-Tex ProShell.

    Z-liner ja vastaavat, joissa kalvo on irrallaan pintakankaan ja vuorin välissä, eivät ole sateella niin lämpimiä, koska pintakangas kastuu ja tuntuu kylmältä, vaikka vesi ei iholle asti pääsisikään.
    Juuri näin. Lisäksi se läpikastunut päällikangas melko tehokkaasti pysäyttää vaatteen hengittävyyden, ja osaltaan siten nopeuttaa ”sisältäpäin kastumista”.

    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Kahta asua voin ainakin omasta kokemuksesta suositella. Molemmat pitävät kuskin kuivana ja lämpimänä pitkänkin sadepäivän. BMW Streetguard ja Rukka Cosmic (tai sen uudempi malli Energater).
    Itsellä on Rukka Armas takkina ja Cosmic housuna, enkä ole ainakaan parin-kolmen tunnin sateissa huomannut muuta ongelmaa, kuin vatsan puolelta takin ja housun rajasta sisään hiipivä vesi. Tuo toki on vahvasti riippuvaista niin ruumiinrakenteesta, ajoasennosta kuin pyörän katteista ja ilmapyörteistäkin.
  17. #17
    eihän se hengittävä ole sama, ku että menee vesi sisään kerralla...

    rukkaan olen päätynyt ja sen jälkeen en ole sadekamoja mukana kuskannut. tai oikeastaan... aiempi takki oli dainese jossa oli kans goretex, ei tullu vesi läpi vaikka pari tuntia ajoi ihan kunnon sateessa. taskuihin meni, muttei sisäpuolelle. rukkassa kans päällystaskut kastuu, sisäpuolella ei.

    dainesen kans olis sinisalon housut, joista vesi päätyi läpi parin vuoden käytön jälkeen. rukka ollut nyt jonkun vuoden, en muista montako, mutta ainakin kolme vuotta ilman ongelmia.

    ja rukkallahan on myös 5 vuoden takuu.

    clover oli eka puku ainakaan, siitäkään ei pitänyt mennä vesi läpi, mutta kun tankin päälle meni kyykympään asentoon, niin mahan kohdalla tuli takissa vekki, josta sitten vesi meni läpi tuulen ja vinkan avustamana. muualta ei mennyt. toinen vika siinä oli, et se meni yks talvi liian pieneksi.. ihan yllättäen. kahdella muulla kaverilla sama homma cloverin kans, niin pakko olla takin vika.
    Viimeksi muokannut: XX-xenon; 08.04.2018 klo 14:29.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #18
    Olen ollut varsin tyytyväinen noihin Revit Enterprise 2 -housuihin. Ne ovat hieman väljät kalvohousut ilman lämpövuoria idealla että sinne alle mahtuu muuta housua kelin mukaan. Minusta sen lämpövuorin on turha olla housuissa kiinni.
  19. #19
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Olisiko hyvä käytetty vaihtoehto? Jos käytetty kelpaa, niin kannattaa katsella esim. tori.fi. Osiosta mototarvikkeet ja varaosat löytyy rukka-hakusanalla melkoisesti ajokampetta. Vaan jätä ne loppuunkäytetyt suosiolla huomiotta - vaikka lähes ilmaiseksi saisit.
    Käytetyssä on se hankaluus, että jotkut myyvät jopa yli 15 vuotta vanhoja kaapissa seisseitä varusteita ”uudenveroisina”, ja käyttömäärältään tai ulkonäöltään ne sitä voivat ollakin, mutta tekninen ero nykyvarusteisiin voi silti olla huima.

    Ja toisaalta ulkonäkö voi pettää, eli tietyn ikäluokan Rukasta lähtee kankaista väri, ja niitä takuuvaihdettiinkin aikanaan paljon sen vuoksi. Rujo ulkonäkö ei sikäli välttämättä tarkoita, että puku olisi erityisen paljon käytetty tai millään tavalla toimivuudeltaan viallinen. Mutta toisaalta, väriongelmasta eniten kärsineet mallit alkavat joka tapauksessa olla kymmenvuotiaita.

    Edit. Yksi ”hankaluus” noiden käytettyjen Rukka-varusteiden oston suhteen on se, että millä tunnistaa mitä on ostamassa. Jos en ole ihan väärässä, niin noista J@ckin esiin nostamista se kuluneen näköinen on Armax, joka oli parasta mitä rahalla sai, jo tuo toinen puku on ilmoitetusta ostohinnasta päätellen taas lähempänä mallisarjan halvempaa päätä (hintaero varmaan tonnin luokkaa), joten uutenakin ne ovat olleet ihan eri tasoiset. Onko kumpikaan pyyntihintansa veroinen, vaikea sanoa.
  20. #20
    Halvarssonit ja Lindstrandit on olleet laadukkaita 2 housun otannalla, mutta kalvo on todellakin hiostava, eikä vedenpitävyydeltään huippua.
    Lisäksi viime kesänä käytössä olleet pökät on uskomattoman huonot märissä olosuhteissa, kun munissa kalvo ei yllä vyötärön tasolle. Imaisi pariin kertaan sylistä vedet pökiin.. 😣
  21. #21
    Klimin Gore-tex housut on olleet passelit. Alle saa sitten tarvittaessa merinovillaa. Ei ole tullut vesi läpi viidenkään tunnin ajolla (tahi) jaloissa kylmä.

    Uskoisin että mikä tahansa Gore-kama on tarpeeksi laadukasta, kunhan pitää huolen että on sitten koko setti ettei tule mistään "kiinnityskohdasta" lävitse.
  22. #22
    Itsellä on kaksi takkia, Rukka Armas kylmille keleille ja Klim Traverse lämpimille. Molemmissa gore pro-kalvo, eikä kummastakaan ole tullut tippaakaan vesi sisään. Housuissa käytän Rukan Armaksia tai ajofarkkuja, aina välillä luulen että ne vuotaa kun nivuset tulee kosteiksi, mutta se johtuukin muista syistä
    Löytyy myös Dainesen linerilla olevat pöksyt ja ne on ihan saatanan epämukavat kun sataa, vaikka ei vuodakaan

    Seuraavana ostoslistalla on kuuman kelin pöksyt, jotka hengittää mutta pitää vettä. Yhtälö? Ei helppo.
    Triumph tiger 800 Xcx - 15
  23. #23
    Lainaa Hoseli kirjoitti Katso viesti
    Itsellä on kaksi takkia, Rukka Armas kylmille keleille ja Klim Traverse lämpimille. Molemmissa gore pro-kalvo, eikä kummastakaan ole tullut tippaakaan vesi sisään. Housuissa käytän Rukan Armaksia tai ajofarkkuja, aina välillä luulen että ne vuotaa kun nivuset tulee kosteiksi, mutta se johtuukin muista syistä
    Löytyy myös Dainesen linerilla olevat pöksyt ja ne on ihan saatanan epämukavat kun sataa, vaikka ei vuodakaan

    Seuraavana ostoslistalla on kuuman kelin pöksyt, jotka hengittää mutta pitää vettä. Yhtälö? Ei helppo.
    please-continue.jpg


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  24.  
  25. #24
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    En osaa sanoa , onko tavara/laatu muuttunut, mutta 9v ollut sekalaisessa käytössä
    (muutakin kuin mopoilu) MP-Asun.... tiedä tarkalleen mitkä henkselipöksyt, vieläpä +pitkillä lahkeilla.
    Mulla on kanssa tommoset yli 10v vanhat mp-asun housut ja vieläkin pitää vettä ainakin parin tunnin kaatosateessa ajon ajan. Talvisin on tullu myös mm. lasketeltua noilla. Hyvät housut kyllä.
    V4 Tuono