Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Moi,
    tuli tollanen KTM 640 laitettua kilpiin ja kun on noita oikeitakin hevosia pihalla niin pitäisi saada ääntä vähennettyä.

    Putki on akrapovic läpihuutava, eka pönttö minkä avaan ja en alkanut repimään villoja kuvaa pitemmälle koska mielestäni ne näytti suht ok:lta ?

    Tilasin ebaysta kiinasta tollasen DB-killerin, mutta putkihan osoittaa ylöspäin että eikö tuollainen pitäisi hitsata sitten kiinni pienellä mig-pisteellä kun muuten putoaa ?

    Ja pitäiskö ottaa huomioon kaasarin suutinta ettei mene rikkaalle kun alkaa ahdistaa ?

    Eli kannattaako noita akran villoja (70eur?) alkaa vaihtamaan ja onko joku laittanut tuollaista DB-killeriä ?, miten vaimenee ja hyytyy meno ?

    Kuvien lähetys ei näköjään toimi joten tässä linkki:
    https://cloud.open365.fi/index.php/s/iz3WeptfE7ezqgq
  2. #2
    Ekana nakkaisin mäkeen tuon killerin. Vaihtoehtoisesti hakkaat sen vasaralla tai isommalla työkalulla linttaan.

    Sitten aloitat ajatuksen kanssa lukemisen tästä http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6367703

    Pakoputken tukkiminen on aina väärä ratkaisu. Oikean holkkikoon löytäminen oikea. Jos haluaa että moottori toimii.

    Lisäksi melko palaneelta ja nokiselta toi villa näyttää. Ei varmaan huononisi villat vaihtamalla.
    vuoristoatleetti
  3. #3
    Tuo killeri on kyllä erikoisen näköinen, näyttää katalysaattorilta
    Akroissa on kyllä erillainen, semmonen pienempi reikäputki, joka tulee ruuvilla sieltä vaimentimen päästä kiinni ettei tipahda.
    Mut, semmosia villoja ei olekkaan että ykspyttysen sais inhimillisen kuuloiseksi. Ja ihan perus äänenvaimenninvillaa saa vaikka motonetistä.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 07.04.2018 klo 17:56.
    KTM 690SM
  4. #4
    Mä olen hylännyt absorptiovaimentimet yksipyttyisissä, ei niistä saa hiljaisia muuten kun laittamalla sellaisen killerin joka kuristaa virtauksia ja lopputulos on huonompi kun vakio. Vtuttaa muutenkin niiden kanssa villojen vaihto.

    690:een tein oman kammiovaimentimen sisukset uusiksi, äänet matalaa/hiljaista jytinää eikä persdynolla eroa Akraan. Nykyisessä XT660R:ssä on GSXR:än vaimennin, joka toimii paremmin kun Creptuksen villapönttö ja äänet on maltilliset. Laiton mutta tähän asti se ei ole kiinnostanut Poliisia kun ääniltään on riittävän hiljainen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #5
    Jos sulla on akran vaimennin, niin ootko esim kysellyt akralta db-killeriä siihen siis vaimentajan omaa..
    Se on bolt-on, eikä tarvii tehdä pyörälle mitään.

    Yleensä db-killerit näyttää tälläisiltä

    Tossa linkki jos haluaa alkaa kokeilee käykö
    https://www.storm-motor.fi/yleisosat...-18-db-killer/
    tai


    Toi Koheltaja idea on kyllä paras.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  6. #6
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Tuo killeri on kyllä erikoisen näköinen, näyttää katalysaattorilta
    Akroissa on kyllä erillainen, semmonen pienempi reikäputki, joka tulee ruuvilla sieltä vaimentimen päästä kiinni ettei tipahda.
    Mut, semmosia villoja ei olekkaan että ykspyttysen sais inhimillisen kuuloiseksi. Ja ihan perus äänenvaimenninvillaa saa vaikka motonetistä.
    Itse olen aina käyttänyt villana lasikuitumattoa suht tiukkaan sullottuna. Pitkäkuituisena kestää käytännössä ikuisesti verrattuna noihin eristevilloihin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #7
    Villaan kannattaa vähän satsata. Koitin joskus pihiyspäissäni sitä Motonetin basalttivilla 690:aan. Läpsytti vaimentimen tyhjäksi noin tuhannen kilsan matkalla. Pariin lc-neloseen olen absorptiokannuun killerin tehnyt. Kauhea urakka kokeilla löytää sopivan pituinen mahdollisimman iso sisäputki. Jos tuohon Akraan saa Akra-merkkistä killeriä, koittaisin sitä, ne on saattaneet nähdä sen sopivan killerin testaamisen vaivan.
    Surullinen tosiasia on että mitä enemmän tilavuutta ja vähemmän pyttyjä, sitä perseempi homma saada ääniä suitsittua ilman suurta ahdistusta.
  8. #8
    Tällaista tuli kokeiltua pari vuotta takaperin äänien pehmentämiseen ja erittäin hyvä kokemus ainakin nelipyttyisen kanssa. Ainakin itse jätän jatkossa Motonetin/Bilteman lasivillat suosiolla kauppaan.
    Honda CBR 954 RR '02
  9. #9
    Itsekkin kokeillut sitä Dice:n vaimennus mattoa ja höttöä, niin kyllä väitän omalla kohdalla että se akran vaimennus villa oli paras noista. Kerran se kirpaisi kun miettii että sitä oli aika paljon siinä pussissa, se maksi silloin n.60€ pussi. Eli voin suositella sitä jos on vaihtamassa villoja
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  10. #10
    Tuollaista kääriskelin oman v2:sen reikäputken ympärille. Näytti samalta tavaralta kuin mitä siellä oli ennestäänkin ja oli jämerän oloista mattoa. Arvioin että tuo 2m paalu riittää minulle aika moneksi vuodeksi. Käyttökokemusta ei kyllä ole kun vasta duunin tein ja ajamaan ei vissiin pääse vielä kuukauteen...

    https://www.xlmoto.fi/aanenvaimennin-villa
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  11. #11
    Helpoin konsti vois olla sen akrapovicin alkuperäisen db-killerin hankkiminen, pöntön päädyn alapinnassa on kumitulppa joka peittää reiän josta alkuperäinen killeri lukitaan ruuvilla(näin ainakin omassa). Kuvassa näkyy killeri pöntön alapuolella. Jos on hävyttömän hintainen tai vaikeasti saatavissa, niin mulla on tallessa pöntön mukana tullut josta voin ottaa mitat jos haluaa ite askarrella.641B5780A38F44AABF206162A634C8A3.jpg
  12. #12
    Lainaa Chivas067 kirjoitti Katso viesti
    Tuollaista kääriskelin oman v2:sen reikäputken ympärille. Näytti samalta tavaralta kuin mitä siellä oli ennestäänkin ja oli jämerän oloista mattoa. Arvioin että tuo 2m paalu riittää minulle aika moneksi vuodeksi. Käyttökokemusta ei kyllä ole kun vasta duunin tein ja ajamaan ei vissiin pääse vielä kuukauteen...

    https://www.xlmoto.fi/aanenvaimennin-villa
    Samannäköistä kuvan perusteella kuin FMF:n vaimennusmatto. http://www.motonet.fi/fi/tuote/13637...itu-4-tahtiset

    Mulla on ollut DR:ssä suoraan huutava LeoVince (ehkä vähän lyhennetty). Siihen piti ite askarrella killeri, joka toimii ihan ok. En muista mitä villaa laitoin sisälle, mutta oli irtonaisempaa kamaa kuin mitä toi FMF. Sitten niitä mustuneita kuidunpätkiä välillä lenteli pihalle...

    Uusi versio on ilmeisesti jonkun Husaberigin orggis-pönttö. Siinä on etuosassa reikäputki-villa osasto ja takapäässä kammio. Just pakkasin sinne tota fmf:ää sisään.
    DR 650 + XF 650
  13.  
  14. #13
    Noi enduropyörien villa/kammiovaimentimet on kieltämättä kyllä hyviä ja äänet maltillisia, ei ehkä virtauksiltaan parhaita mutta pieksee killerillä kuristetun villavaimentimen 6-0 jos molemmissa on saman tasoiset äänet.
    Kylätason kurapyöräilijä.