Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Mulla on nyt kolme kertaa pakonokka leikannut kiinni. Sama pukki ja tässä mallissa on vaihdettavat liukulaakerit.

    Viimeksi panin pukkiin uudet lakrut mutta ei auttanut vaan sama homma.

    Luulin että tämä ikävä ominaisuus johtui liian paksusta öljystä viileässä? Mulla oli siinä Lique Moly 20/50 ja nyt kolmannella kerralla kokeilin tätä mutta tulos sama https://www.xlmoto.fi/moottorioljy--...synthetic-1#?p

    Nyt olin kuitenkin aiemmista kokemuksista oppinut ja ensioireet on tirskahtelu niin tiesin sammuttaa ennen kuin suijutti pakoventtiilin.

    Kone on pöydällä ja en vieläkään tiedä että mistä tuo leikkaantuminen johtuu? Se varmaan tekee sen uudelleen jos kokoaa. Oisko jollain samantyylisiä kokemuksia? Monissa prätkissä ei ole erillisiä liukulaakereita ollenkaan. Öljyreikä näyttää aika pieneltä.https://aijaa.com/img/b/00470/14538469.jpg


    Mopo alkaa olla mieluisa pitkän puuhastelun jälkeen . Voisin tästä soppelisti luopua kun mulla on muitakin moppeja.
    Jensen.
  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Öljyfilsu vaihdettu? Öljypumppu/paineet alhaset.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Näissä vanhoissa paskoissa on melkein 0 paine kuumana. Filsun olen aina vaihtanut. Tässä öljypumppu ottaa voiman kampuralta. Ainoa muutos mopessa on että olen öljyn lauhduttimen jättänyt pois kun oli lahot letkut ja ne maksaa uudet helkkaristi.


    Mietin että olenko pukit kirinyt liian tiukkaan? Näissä momentti oli jotain 0.8 kg. Mulla ei ole niin pienelle säädettävää momenttiavainta niin ihan perstuntumalta vetänyt.


    Nyt tulee uudet lakrut molempaan pakopukkiin. Viimeksi lakrut oli pikkusen pyörähtänyt toisen päälle. Alkaa hikijumppa motin kanssa kyllästyttämään.
    Jensen.
  4. #4
    Onko kansi koneistettu jossain vaiheessa? Meinaan jos pinta on höylätty ja nokkalinjaa ei ole tarkistettu ja tarpeen vaatiessa korjattu, niin aivan varmasti nokka leipoo kiinni. Pakopuoli kun on vielä se mihin ketjun veto eniten kohdistuu.
    ZZR 600
    VFR 750
    RG 250
    CBR 900RR
  5. #5
    Minun aikana ei ole pintaa höylätty. Ekaksi tästä meni kansitiiviste. Tämä homma on ollut kuin pienkonekorjaajan peruskurssi. Virheistä oppii. Työlle sama mutta osat kalliita.
    Jensen.
  6. #6
    Aina ykköspukki. Voiskohan olla että on pakko uusia molempiin pukkeihin uudet lakrut että alkaa toimia? Jos se jotenkin kanittaa? Mulla on Porsche 924 ja siinä ei ole ollenkaan vastaavia liukulaakerita vaan ihan vain sorvattu nokalle paikka.
    Jensen.
  7. #7
    Vika on mahdollisesti ratkennut? Olen tainnut väärin ladata jakoketjun kiristimen? Eli ketju on ollut liian tiukalla ja sillä väännättänyt pakonokkaa. Tässä oikea tapa ladata kiristin https://www.youtube.com/watch?v=2LLcgSuGE30
    Jensen.
  8. #8
    Pistä ilmanpainetta koneen takana oleva öljyputken reikään yläkerran suuntaan nokat irroitettuina. Öljyputki pitää irroittaa. Käytä jotain kumia pistoolin ja öljykanavan välissä tiivisteenä ja vertaa käsin öljyreikien ilmanvirtausta pukkien kesken. Paininkuppien öljyreijistä tulee osa paineesta pihalle, sulla on venat jousineen paikallaan, niin pidä öljytyt kupit paikallaan jesarilla kannen yli teipattuna. Nokkakuilun valumareijät tukkoon myös.

    Jos nokkaketju on liian kireällä, kone lakkaa kuumana käymästä joutokäyntiä, kun ketju kiristyy liikaa. Vanhemmissa rullaketju koneissa rikkoo kiristäjän rullan, noissa riviketjukoneissa vääntyy laahaimet.

    Onko itse nokka-akseli suora, pyöriikö kone ilman tulppia käsin kampuran päästä jengattuna?
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  9. #9
    Hyvin se pyörii kampuran päästä. Käynti meni huonommaksi kun kone lämpesi. Kiristäjä on painanut ketjua aivan liikaa. Pitää kokeilla uusilla laakereilla ja nyt osaan kiristimen oikein virittää. Muissa laakereissa oli kummallinen öljykalvo. Ihan kuin silikoonireikiä. Mietin että panenko sitä 10/40 enää kun mulla ois 15/40 ja kokeilen sitä. Suodattimia mulla olikin uusia.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Jensen.
  10. #10
    Osat jo tilasin. Mie en ole mikään mekaanikko. Ei näissä halvoissa pyörissä ole järkeä ostaa korjuutyötä. Meidän kylällä ei moottoripyörille olekkaan ketään joka korjais niin itte yrittänyt. Meidän korjaamolla olin isän apumiehenä ja osanpesijänä kun korjattiin autojen moottoreja.


    Makasin tässä romun alla ja kirosin että tämä on tämmöstä mukavaa rakentelua. Mieleen tuli että mikä se sitten vittumaista on jos tämä ei? Ei tämä niin helppoa ole. Jos tämä homma herkkua olis niin herrathan nämä tekis. Kait näissä hauskinta on tuo muotoilu. Näkee visiot valmiina. Tässä romussa on hyödynnetty Harrikan käytettyjä ja uusia osia. Omiakin osantekeleitä. Tankki on kiinalaisten tekemä kopio fat bob tankista.

    Ostakaa ruspa pois. Lähtis soppelilla. Mulle jää vielä kolme rakentamaani pyörää. Pääsis tästä romusta eroon niin kyllä mie aikani saan kulumaan. Vaikka käveleskelen.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Jensen.
  11. #11
    Miljoona kertaa tullu vastaan juttuja, että nuissa tukkeutuu öljykanava yksittäisestä sylinteristä. Ja kun vaihtaa esim mineraaliöljyistä synteettisiin niin lähtee joku kökkö liikkeelle ja jää öljykanavaan. On jotenkin niin ahtaat ne kanavat ja ns tyyppivika vanhoissa kawoissa? Mä yrittäisin niitä auki ekana.
    On niin montakertaa tuo juttu tullu vastaan, että koko merkkiä alkanu vierastaa jotenki...


    You make me sick i make music
  12. #12
    On pienet nuo nokkapukin öljyreijät. Ne on jotain 5mm Toinen lapsus näissä on pukkien pultit 6mm. Helposti saa jengat rikki. Tässä mallissa ei venttiilin säätöpaloja voi vaihtaa niin sanotulla rimpparaudalla kun pala on kupin alla.

    Kyllästyttää. Menee taas 2 viikkoa osia odotellen. Vaikka kuntoon saisinkin niin ei paljon kiinnosta ajaa.
    Jensen.
  13. #13
    Pitää vielä kokeilla josko alkais pelittää? Varasuunnitelmakin on? Puhuvat että Buellia hauskempaa pyörää ei olekkaan mutta mie olen aika iso läski niin saakelin tyhmältä näyttäisin semmosen kans kun pienen kokoinen.

    Luonteikas moottori. Rautarunkoon panee minkä vain. Ainoa kun ronkkivat hullut verot ja tullit jos jenkeistä tilaa. https://www.ebay.com/itm/Buell-XB12R...-/332558953009

    Kyllä tämä tästä.
    Jensen.
  14. #14
    Alkaa selvitä tuo vaiva? Otin kiristimen irti ja tarkastelin. Vaikuttaa kuin joku olisi hiukka virittänyt tuota minun kiristintä? Vaikka sen miten kokoaa niin aina se on täysillä. Siinä oli 115000km ajettu ketju ja varmaan venynyt ja kiristin tapissa. Mie panin uuden ketjun niin liian tiukka. Taidan joko tehdä tai ostaa manuaalisen kiristimen. Ei niin kovissa hinnoissa ole.

    Pakonokkaa kirrannut tiukalle. Ykkösen pukki tietysti. Yllätys pyllätys.
    Jensen.
  15. #15
    Tulihan kiristimen laukaisu tehtyä aina venakoppa paikallaan ? Venakopan kumitalla painaa ketjua nokkien välistä alaspäin, jos venakoppa pultataan kiristimen laukaisun jälkeen, menee ketju liian tiukalle.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21
  16. #16
    Tuon jo tiesin. Kawazi kerhon sivuilta vakoillut. Mie ostan manuaalisen kiristimen.
    Jensen.
  17.  
  18. #17
    GPZ alkoi aika kivasti käydä. Manuaalinen jakoketjun säädin. Synkkasin myös kaasarit mitä pystyi. Ne on 900 GPZ pyörästä lähtöisin ja pakkaa piti hieman levittää ennen kuin sopi 1100.

    https://www.youtube.com/watch?v=ocwf...ature=youtu.be


    Sulaispa tie. Pikkusen kaasulla tuprauttaa mutta mie luulen että sylinterit hioutuu kun uudet männänrenkaat ja hoonaus.
    Jensen.