Kävin potkaisemassa 890 Duken renkaita, kohtuullinen korvaus omasta niin vähän rupesi polttelemaan. Sen sijaan vakuutukset vaikutti tyyriltä. Nettimotosta löytyi yksi A2:ksi muutettu, johon vakuutukset on halvat. Sitten kun etsi 890R:llä niin hinta tuplaantui ja pyöristettiin ylöspäin. Kilvellistä perus 890:stä ei löytynyt.
Onko niin, että tuo 1,5 rahaa pitää kärsiä vai löytyykö jostain halpoja vakuutuksia näihin (kokeilin If, Pohjola ja POP)? Bonuksia on niin paljon kuin niitä voi saada. Onkohan ikää niin paljon, että alkaa vakuutusten hinnat nousemaan . Jos jollain on tuollainen ärrätön 890 niin laitatko vaikka viestillä rekkarin niin voin kokeilla uudestaan laskureita.
Onko tuossa mallissa ajonestoa? Jos ei ole niin käykäämme ymmärtämään vakuutusyhtiön näkemystä.
Toisaalta yhtiöiden välillä on erittäin suuria eroja hinnoissa - kaikki vaan vertailuun.
Itse olen varsin aktiivinen vakuutusten kilpailuttaja, ja Lähitapiolan olen joutunut jättämään pois vertailuista, koska se firma on aina ja ikuisesti joko kallein tai top-kolmosessa.
Ei muistaakseni ollut itsellä montaa satasta 890 R IF osakasko täydet ponut ja vajaa viiskyt vee silloin.
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Itsellä 890R täyskasko lähitapiolassa ~900 rahaa
MV Agusta F3 RR | KTM 890 Duke R | KTM Freeride 350
Ekassa pyörässä on vuosimallilla merkittävä ero. Tsekkasin ennen ostoa -99 mallin vakuutuksen ja halpaa oli. Ostin sitten saman pyörän -03 (joka myydessä todettiin -01 malliksi) ja vakuutushintaan tuli n. 500 € korotus. Tuo mikä katselin oli viime vuoden esittelypyörä, aiemmalla If:n logiikalla vakuutukset pitää kilpailuttaa vuosittain.
Jos sitä kävisi tiistaina kokeilemassa. Ei harrastus saa olla liian halpa. Ja toistaiseksi ei olla menossa paku- / peräkärrykauppaan pyörän lisäksi .