Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Tekeekö näillä alipaine ilmaus laitteilla mitään kannattaako hankkia?
    Yamaha fjr-02
    Paneurope -07
  2. #2
    Lainaa VFRj kirjoitti Katso viesti
    Tekeekö näillä alipaine ilmaus laitteilla mitään kannattaako hankkia?
    Virittelin tuollaisen kerran, kun sain halvalla ejektorin. Kyllä sillä saa ilmattua, mutta ei välttämättä erityisen paljon helpommin tai kätevämmin. Lisäks pitää usein tiivistää nippa tai se hörii alipaineen takia ilmaa kierteiden välistä etkä näe, milloin tulee puhdasta nestettä ulos ilman kuplia. Tai pitää vaan luottaa, että ne ilmakuplat eivät päädy nipan väärälle puolelle pyörimään...
    Nykyinen: Honda XL1000V Varadero -99
    Entinen: Honda VT1100C2
  3. #3
    Tekee niillä. Tylsän helppoa hommaa. Kuplista en välitä, vedän nesteet läpi ja lopuksi painan pari kertaa normaalilla ilmaustyylillä pari kahvanpainallusta ilmaimen letkuun. Toki kun on tuttu mopo niin tiedän miltä pitää kahvan tuntua.
  4. #4
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa VFRj kirjoitti Katso viesti
    Tekeekö näillä alipaine ilmaus laitteilla mitään kannattaako hankkia?
    Kyllä.

    Itsellä ei ole, koska vielä en omista kompressoria, mutta kun olen tuollaisella saanut jarrunesteet vaihtaa, niin 20€ sijoitus (olettaen että paineilmalaitteesta on kyse, ja on jo kompura) on AINOA vaihtoehto. Mielipide.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  5. #5
    Onhan se 20€ laite tosi hyvä. Mulla bilteman versio. Ainoa ongelma on ilmausnipan juuresta imeytyvä ilma, jota voi vähentää laittamalla jenkaan vaseliinia. Imuroin kuitenkin reilusti nestettä systeemin läpi letkun kuplista välittämättä ja sitten nupiksi ilmaus sylinteriä pumpaten.
  6. #6
    Monella tapaa "must" väline tallissa.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  7. #7
    Tämä on kanssa hyvä peli. Värän kalliimpi mutta ei tarvi kompuraa.

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000022139/

    -MK-
  8. #8
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Monella tapaa "must" väline tallissa.
    Tällaisella vaihtanu jarrunesteet/ilmannu monesti kaikenlaisista laitteista. Ääni tälle. Taitaa motonetis ol 15€.
    Juurikin pakollinen olla
  9. #9
    Hyvä laite etenkin auton jarrunesteen vaihtoon ja ilmaamiseen.
    BMW R 1100 GS
  10. #10
    Jos on tarvetta/kiinnostusta tehdä muutakin niin painestusmahdollisuuksineen ja kunnollisine mittareineen tuo Bilteman värkki on näppärä
  11. #11
    Varsin tarpeellinen laite erityisesti siinä tapauksessa, jos on persona non grata tai muuten vain epäsosiaalinen ja yksin tallissa touhuaa. Tuon kanssa ei tarvitse ketään pumppaamaan jarrua jne.
    Ducati Monster 1000 S.i.e
  12. #12
    Lainaa mikkotee kirjoitti Katso viesti
    Tämä on kanssa hyvä peli. Värän kalliimpi mutta ei tarvi kompuraa.

    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000022139/

    Neh. Meinasin jo ostaa elämää helpottamaan niin vaikeaksihan se taas meni.
    Tosta on nyt vissiin uudempi versio:
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000040925/

    Molempia saatavilla, onkohan noilla nyt sit hirveesti väliä kumman ottaa. Uudemman pumputin näyttää kuvassa vähemmän purista hellästi tai hajoan heti malliselta mutta toisaalta pienemmältä kuin vanhempi, joutuuko sitä nitkuttamaan puoli päivää pidempään.

    Pitääkö ostaa molemmat ja sitten vielä se kunnollinen jostain muualta?
    RC8 mökkiajeluihin
    K7 gixxeri radalle, FXST kainaloiden tuuletukseen, Kymco Agility 50 ajokiellon varalle
    Don't call me stupid, I'm insane!
  13. #13
    Manuaalitoiminen jarrunesteen kierrätysjärjestelmä on nipasta takaisin säiliöön ylettyvä kastelujärjestelmäletkun pätkä Bauhaussista. Maksaa jonku pari egee.
    Nipan kierteeseen kierros pari putkiteippiä.
    Nippaa vain sen verran auki että jarrukahvassa tuntuu vähän vastusta.
    Ja sit vaan pumppailee niin jarruneste kiertää ja kuplat kulkee/poistuu nesteen mukana.
  14. #14
    Tuossa toisessa Bilteman pumpussa (151382) ei taida olla muuta kuin imu.
    Mulla on ollu jo vuosia tuo (151392) ja siitä hyvä, että voi tehdä myös tiiveystestejä esim perävetolaitteelle veneessä.
    -MK-
  15. #15
    Noita pyöriä kun on useampia huollettavana niin helppottaisi ja cb500 en viime kesänä saanut etujarruja paremmiksi yrityksistä huolimatta täytyy vielä koettaa vaihtaa jarrupalojen materiaalia.
    Yamaha fjr-02
    Paneurope -07
  16. #16
    Halvin ja yksinkertaisin ilmauslaite koostuu kirkkaasta muoviletkusta ja vaikka 0.3 l muovipullosta. Korkkiin reikä josta muoviletku läpi( sopiva reikä että letku pysyy siinä paikallaan). Pulloon vähän nestettä pohjalle ja letkun pää nesteeseen, tämä estää ilman ja nesteen liikkumisen takaisin päin tehokkaasti.
    Letku ilmaruuviin ja ilmaruuvi auki, letkun olisi hyvä mennä esim. autossä navan/pyörän yli siten että leku kiertää jonkinverran ylempää kuin ilmaruuvi. Sitten vaan poljetaan jarrua vaikka 10 kertaa ja letkusta vielä näkee tuleeko sylinteristä ilmaa kun neste valuu lappona hiljalleen. Alkuun voi muutama kupla tulla jos kierteen välistä on viimeisellä jarrupolkimen nostolla mennyt ilmaa väliin mutta se nousee kyllä sieltä letkuun ja ruuvin voi sulkea.
    Tätä olen käyttänyt jo vuosia jollei kymmeniä yksin touhutessa ja toimii aina.

    Toki käytän ilmauslaitteitakin esim. jarrunesteen vaihdossa kun auto on muutenkin ylhäällä, ei tarvitse ottaa sen takia pyöriä irti ja säiliön tyhjentäminenhän on yksinkertaista tuollaisella.
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda 750K
  17. #17
    Ihan ehdoton kapistus. Oman kawan jarrut käytin vuosi pari takaperin kokonaan levällään ja kasauksen jälkeen perinteinen ilmaus ei onnistunut jostain syystä huonostikkaan vaikka tunti pari tuli kahvaa pumpattua. Tuolla laitteella jarrut ilmautui sitten hetkessä ja kahvatuntumasta tuli jopa turhankin jäykkä omaan makuun.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  18. #18
    Ääni täältäkin tuolle alipaineilmaimelle. Nipassa käytin tiivisteenä paksua silikoonirasvaa. Tuntui tiivistävän hyvin eikä vetänyt ilmaa välistä. Sitten ei tarvinu muuta ku lorotella jarrunestetankkiin lisää litkua ja huuhdella letkut puhtaaksi.
  19. #19
    Eipä ollut äsken edes merkitystä vaikka nipan kierteestä imeytyykin reilusti ilmaa alipaineletkuun, kunhan nestettä riittää säiliössä. Kahteen kertaan painoin männät sisään, imurointi ja pumppasin ulos. Varmuudeksi vielä tarkistus kaikista ilmausnipoista. Priimalta vaikutti.
  20. #20
    Imurilla imettäessä nipan kierteen kautta tulee ilmaa mukaan mutta se ei lopputulosta haittaa. Toki jos haluaa letkusta seurata ilman tuloa ei silloin saisi olla vuotoa yhtään.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  21. #21
    Tuo scuuban konsti oli hyvä ja halpa. Letku nipasta takas säiliöön siis ,eikä tarvi mitään muuta toisaan kun metrin sopivaa letkua. Tein ilmauksen ensimmäistä kertaa ja muita konsteja rämppäsin ensin, mutta tuolla tuli kaikki kuplat pois. Jatkossa tällä sitten...
    You make me sick i make music
  22. #22
    Lainaa jarhe kirjoitti Katso viesti
    Halvin ja yksinkertaisin ilmauslaite koostuu kirkkaasta muoviletkusta ja vaikka 0.3 l muovipullosta. Korkkiin reikä josta muoviletku läpi( sopiva reikä että letku pysyy siinä paikallaan). Pulloon vähän nestettä pohjalle ja letkun pää nesteeseen, tämä estää ilman ja nesteen liikkumisen takaisin päin tehokkaasti.
    Letku ilmaruuviin ja ilmaruuvi auki, letkun olisi hyvä mennä esim. autossä navan/pyörän yli siten että leku kiertää jonkinverran ylempää kuin ilmaruuvi. Sitten vaan poljetaan jarrua vaikka 10 kertaa ja letkusta vielä näkee tuleeko sylinteristä ilmaa kun neste valuu lappona hiljalleen. Alkuun voi muutama kupla tulla jos kierteen välistä on viimeisellä jarrupolkimen nostolla mennyt ilmaa väliin mutta se nousee kyllä sieltä letkuun ja ruuvin voi sulkea.
    Tätä olen käyttänyt jo vuosia jollei kymmeniä yksin touhutessa ja toimii aina.

    Toki käytän ilmauslaitteitakin esim. jarrunesteen vaihdossa kun auto on muutenkin ylhäällä, ei tarvitse ottaa sen takia pyöriä irti ja säiliön tyhjentäminenhän on yksinkertaista tuollaisella.
    Tämä on hyvä. Tätä olen itse käyttänyt kun harvoin olen kaveria saanut auton jarrunesteen ilmaukseen (=exvaimo) . Motskarin jarrunesteen vaihtoon sain naapurin poijaan kaveriksi puristelemaan jarrukahvaa/poljinta tohon K100:seen. jolloin homma hoitui oikeastaan itsekseen kun ilmaa ei lähtökohtaisesti ollut järjestelmässä. Ilmauskoneista ei ole kokemusta, mutta veemäisin ilmaus oli muutaaman saapin (99, OG 900) kytkin. Onnistuihan nuokin lopulta, mutta ei helposti.
    Antti
    ex-BMW100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  23. #23
    Miten toi ilmauslaite toimii käytännössä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7510...-vaihtotyokalu
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  24. #24
    Paineilma menee kahvaa painettaessa kannessa olevan venturin läpi aiheuttaen pulloon alipaineen. Pullosta on yhteys tuohon letkuun ja letkun pään laitat ilmausnippaan. Nippa auki ja painat kahvasta, jarruneste imeytyy pulloon. Tarkkana ettei säiliö tyhjene.
    Kätevä laite.
  25. #25
    Tuo laite on myös tehokas tapa tuhlata aivan järkyttävästi jarrunestettä. Mielummin käytän isoa ruiskua ja letkunpätkää.
    http://pakkouskonto.fi
  26. #26
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Tuo laite on myös tehokas tapa tuhlata aivan järkyttävästi jarrunestettä. Mielummin käytän isoa ruiskua ja letkunpätkää.
    Itse pidän tuosta alipainetoimisesta laitteesta todella paljon. Ihan ylivertolaite. Sillä imee niin autojen, mopoautojen kuin moottoripyörienkin jarrujärjestelmät hetkessä ilmattomiksi. Varsinkin moottoripyörän etujarruissa kaikki kikkailu jää pois. En ole kyllä huomannut mitään järkyttävää jarrunesteen tuhlaamista. Viimeksi vaihdoin pojan autoon jarrunesteet, litran (Brembo DOT4 7.90€) purkkiin jä vielä pari desiä. Mun mielestä saippuakin on kalliimpaa.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  27. #27
    Loistava laite. Nopea ja siisti
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Simson SR2, Zundapp Bella x 2, Yamaha Virago 535
    Talvella: Rellu
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  28. #28
    Juu on kyllä näppärä laite. Tänään ilmasin rykkösen etujarrun ongelmitta. Imuroin nestettä läpi ilmakuplista välittämättä ja jarrukahva kovettu. Sitte lopuksi vielä kävin kaikki nipat läpi perinteisellä kahvan pumppaus menetelmällä, eikä ilmaa tullu järjestelmästä.
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  29. #29
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Itse pidän tuosta alipainetoimisesta laitteesta todella paljon. Ihan ylivertolaite. Sillä imee niin autojen, mopoautojen kuin moottoripyörienkin jarrujärjestelmät hetkessä ilmattomiksi. Varsinkin moottoripyörän etujarruissa kaikki kikkailu jää pois. En ole kyllä huomannut mitään järkyttävää jarrunesteen tuhlaamista. Viimeksi vaihdoin pojan autoon jarrunesteet, litran (Brembo DOT4 7.90€) purkkiin jä vielä pari desiä. Mun mielestä saippuakin on kalliimpaa.
    Etenkin kun jokapuolella sanotaan että jarruneste pitää aina ottaa uudesta purkista lisättäessä tai vaihdettaessa, niin ei kai sillä ole mitään merkitystä paljon sitä kuluu jos kaikki ostettu menee kuitenkin vaihdon jälkeen ongelmajätteeksi.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  30.  
  31. #30
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Etenkin kun jokapuolella sanotaan että jarruneste pitää aina ottaa uudesta purkista lisättäessä tai vaihdettaessa....
    Ei kai ihan jokapuolella, kun en ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. Aina on avattu pullo tullut käytettyä myöhemmin, ei nyt mitään 10 v vanhaa, mutta pari-kolme vuotta kuitenkin. Miten ja millaiseksi se jarruneste tiiviisti suljetussa pullossa ja lämpimässä tallissa varastoituna muuttuisi?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen